Σελίδες

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Άλλος πλειοδότησε, η Άκτωρ πήρε το έργο


allos-pleiodothse-h-aktwr-phre-to-ergo

Μέσα σε μια εβδομάδα η εταιρεία Άκτωρ κέρδισε 
δύο μεγά­λους διαγωνισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, 
παρ' όλο που *δεν ήταν ο πρώτος ανάδοχος. 

- Ο λόγος γίνεται για την αναβάθμιση του αεροδρομίου των Χανίων, 
ύψους 110 εκατ. ευρώ, όπου έκπτωτη κη­ρύχτηκε η εταιρεία «Νέμεσις». 
Το έρ­γο ανατέθηκε στον δεύτερο μειοδό­τη, την ‘Ακτωρ, η οποία κατέθεσε έκπτωση 44,43%.

Μια ημέρα μετά, η ΕΡΓΟΣΕ ανακοί­νωσε ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας 

κατακύρωσε στην κοινο­πραξία Άκτωρ - Alstom το έργο της β' φάσης του συγκροτήματος Θριασί­ου και της κατασκευής του σιδηρο­δρομικού σταθμού Ζεφυρίου, ύψους 122 εκατ. ευρώ.
Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, η εν λόγω κοινοπραξία ήταν τέταρτη στον πίνακα μειοδοσίας, με έκπτωση 30,59%, ενώ πρώτη η κοινοπραξία «ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΘΕΜΕΛΗ» (έκπτωση 33,97%).
Για ποικίλους λόγους και ύστερα α­πό προσφυγές που έφτασαν έως το Συμβούλιο της Επικρατείας, αποκλεί­στηκαν οι τρεις πρώτες κατά σειρά μει­οδοσίας κοινοπραξίες, καθώς «δεν α­πέδειξαν ότι διαθέτουν την απαιτού­μενη από τη διακήρυξη του διαγωνι­σμού τεχνική ικανότητα για την κατα­σκευή του επίμαχου έργου».
Έτσι, το έργο κατακυρώθηκε στην κοινοπραξία «Άκτωρ - Alstom», η ο­ποία έχει περιθώριο 36 μηνών για την ολοκλήρωση του έργου.
Συγκεκριμένα, έως τα τέλη του 2016 θα έχει κατασκευαστεί, στο σύνολο του, το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο (συνολικού προϋπολο­γισμού 257 εκατ. ευρώ), το οποίο υ­λοποιείται από το 1999.
Το έργο αφορά την ολοκλήρωση ε­νός σύγχρονου συγκροτήματος, συ­νολικής έκτασης 2.000 στρεμμάτων, στο οποίο θα συγκεντρωθούν οι σιδηρο­δρομικές και εμπορευματικές δρα­στηριότητες, οι οποίες σήμερα διεκ­περαιώνονται σε εγκαταστάσεις που είναι διάσπαρτες σε σημεία της Αττι­κής.
Το εν λόγω συγκρότημα περιλαμ­βάνει: σταθμό διαλογής του ΟΣΕ, terminals για container, τελωνείο, ε­μπορικό σταθμό, αποθήκες εμπορευ­μάτων, δέσμη γραμμών για απόθεση βαγονιών με επικίνδυνα φορτία, πλυ­ντήρια, καθώς και όλες τις απαραίτη­τες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των παραπάνω δραστηριοτήτων.
Θεωρητικά, ο εμπορευματικός σταθ­μός και ο σταθμός διαλογής του ΟΣΕ θα λειτουργούν ανταγωνιστικά με το πλησίον εμπορευματικό κέντρο ιδιω­τών, το οποίο πρόκειται να δημοπρα­τηθεί εκ νέου. Ωστόσο, αρκετές εται­ρείες ζητούν την συνεκμετάλλευσή τους, προκειμένου να συμμετάσχουν στο νέο διαγωνισμό.




Πηγή: Ελευθεροτυπία



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου