Σελίδες

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

*ΣΥΓΛΙΝΟ ....με χόρτα στην κατσαρόλα με έντονη τη γεύση του καπνιστού



Σύγλινο με χόρτα στην κατσαρόλα


*Το σύγλινο θα χαρίσει τη γεύση 
του καπνιστού στα χόρτα
και εκείνα θα ανταποδώσουν 
µε τη φρεσκάδα τους....


Όταν έφερα από τη *Μάνη στο σπίτι µου λίγο σύγλινο του φίλου µου Τσατσούλη
(τα καλά προϊόντα πρέπει να λέγονται µε το όνοµά τους),
η πεθερά µου, Γαλλίδα από το Στρασβούργο, 
το µαγείρεψε όπως τα δικά τους καπνιστά,
δηλαδή µε πατάτες, καρότα και άλλα λαχανικά, σαν να ήταν 
ένα κοµµάτι φρέσκο χοιρινό κρέας.

Μου άρεσε όχι µόνο η γεύση, αλλά και η ιδέα, διότι µε το µαγείρεµα το *σύγλινο
είχε ξαρµυρίσει και είχε δώσει όµορφα και οµοιόµορφα 
τη γεύση του καπνιστού σ’ όλο το φαγητό.

Μαγείρεψα κι εγώ λοιπόν το σύγλινο µε τα αγαπηµένα µου χόρτα, σέσκουλα, καυκαλήθρες, µυρώνια, βρούβες, αγριόπρασα και παπαρούνες, σοταρισµένα – τσιγαριστά όπως τα λέµε – µε κοµµάτια σύγλινο, µια - δυο πατάτες, ολόκληρες µέσα και ντοµατούλα (χωρίς να δώσει χρώµα). 


Μπαξεβάνης ΓιάννηςΣεφ,

 ----------------------------------------------->
= Σε µια κατσαρόλα, σε λίγο έ.π. ελαιόλαδο, τσιγαρίζω σε κοµµάτια 
1 κιλό καπνιστό σύγλινο. 
- Προσθέτω1 κρεµµύδι, ψιλοκοµµένο και τα ροδίζω µαζί.
- Ψιλοκόβω µέσα 1 αγριόπρασο και ρίχνω
800 - 1.000 γρ. χόρτα της αρεσκείας µου, χονδροκοµµένα.
- Ψιλοκόβω 1 ώριµη ντοµάτα – ή χρησιµοποιώ λίγη ψιλοκοµµένη 
ντοµατούλα κονσέρβας.
- Βάζω 2 ποτήρια νερό και αφήνω το φαγητό να σιγοβράσει 
σε µέτρια φωτιά για περίπου 30 λεπτά.
- Προσθέτω 4 πατάτες, µεσαίου µεγέθους, ολόκληρες, καθαρισµένες 
και αφήνω για άλλα 15 - 20 λεπτά, µέχρι να αρχίσουν οι πατάτες να γίνονται 
– το λέω αυτό γιατί οι πατάτες θα συνεχίσουν να ψήνονται µε τη θερµότητα του φαγητού.
Αν, πάλι, σας παραβράσουν, δεν πειράζει, θα δέσει λίγο περισσότερο 
η σάλτσα και θα χυλώσει όµορφα το φαγητό.

 Tip:
Αντί για καπνιστό σύγλινο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και βρασμένο,
αλλά θα πρέπει να το προσθέσετε στο τέλος του μαγειρέματος,
όταν θα κοντεύουν να βράσουν οι πατάτες.

http://www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου