Σελίδες

Πέμπτη 2 Μαΐου 2019

...πώς δημιούργησε τον Αλέξανδρο... ο Γιάννης Παππάς

Γύψινη μελέτη για το γλυπτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ο Παππάς περνούσε ατέλειωτες ώρες στο εργαστήριό του (Φωτογραφία Γιάννη Παππά)
Γύψινη μελέτη για το γλυπτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 
Ο Παππάς περνούσε ατέλειωτες ώρες στο εργαστήριό του 
(Φωτογραφία Γιάννη Παππά) 
Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά, Αθήνα 
Το γλυπτό οδεύει προς την τελική του μορφή. Τελικό πρόπλασμα έφιππου ανδριάντα σε 7 τεμάχια. Γύψος, μολύβι και πλαστελίνη
Το γλυπτό οδεύει προς την τελική του μορφή. 
Τελικό πρόπλασμα έφιππου ανδριάντα σε 7 τεμάχια. 
Γύψος, μολύβι και πλαστελίνη 
Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά, Αθήνα 
...αποτέλεσμα πολύχρονης μελέτης, που ξεκίνησε το 1941,
στα χρόνια της Κατοχής, ως διέξοδος από το βαρύ κλίμα της εποχής 
και συγχρόνως ως ανάγκη αναφοράς του καλλιτέχνη στην παγκόσμια 
εμβέλεια του ελληνικού πολιτισμού. 
Πρόκειται για μία προσωπική, πνευματική και σιωπηλή αντίστασή 
του μέσα από την τέχνη. 
Ο ίδιος είχε πολεμήσει στο ελληνοϊταλικό μέτωπο, απ’ όπου επέστρεψε 
στην Αθήνα πεζός. Σε μέγεθος μεγαλύτερο του φυσικού, o Αλέξανδρος παρουσιάζεται σε νεαρή ηλικία, όπως τον οραματίστηκε ο δημιουργός του. 
Οι φωτογραφίες από τα χρόνια της μελέτης-σπουδής στο γλυπτό, αποκαλύπτουν το making of ενός μικρού αριστουργήματος...
Ο Παππάς πάντα χρησιμοποιούσε πραγματικά μοντέλα προκειμένου να φτιάξει τέχνη μέσα από την αλήθεια. Φωτογραφία αλόγου με αναβάτη σε ιππικό όμιλο για τη μελέτη του έφιππου ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Διακρίνεται και ο καλλιτέχνης με το μπλοκ και το μολύβι του
Ο Παππάς πάντα χρησιμοποιούσε πραγματικά μοντέλα προκειμένου 
να φτιάξει τέχνη μέσα από την αλήθεια. 
Φωτογραφία αλόγου με αναβάτη σε ιππικό όμιλο για τη μελέτη 
του έφιππου ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 
Διακρίνεται και ο καλλιτέχνης με το μπλοκ και το μολύβι του.
 Î¦Ï‰Ï„ογραφία του καλλιτέχνη στο εργαστήριό του στου Ζωγράφου δίπλα σε μελέτη για έφιππο γλυπτό, για τον Μέγα Αλέξανδρο
Φωτογραφία του καλλιτέχνη στο εργαστήριό του στου Ζωγράφου 
δίπλα σε μελέτη για έφιππο γλυπτό, για τον Μέγα Αλέξανδρο 
Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά, Αθήνα.
Το έφιππο μπρούτζινο γλυπτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου στον προαύλιο χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης κατά τη διάρκεια της έκθεσης, το 1992
Το έφιππο μπρούτζινο γλυπτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου 
στον προαύλιο χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης κατά 
τη διάρκεια της έκθεσης, το 1992 
Αναδρομική έκθεση Γιάννη Παππά, Εθνική Πινακοθήκη.
Πόσα αντίγραφα γεννούν το ένα και μοναδικό πρωτότυπο; Γύψινη μελέτη και γύψινη μακέτα για το γλυπτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο εργαστήριο του καλλιτέχνη στου Ζωγράφου. (Φωτογραφία Γιάννη Παππά)
Πόσα αντίγραφα γεννούν το ένα και μοναδικό πρωτότυπο; 
Γύψινη μελέτη και γύψινη μακέτα για το γλυπτό του 
Μεγάλου Αλεξάνδρου στο εργαστήριο του καλλιτέχνη στου Ζωγράφου. 
Φωτογραφία Γιάννη Παππά 
Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά, Αθήνα 
Φωτογραφία του καλλιτέχνη στο εργαστήριό του στου Ζωγράφου, ενώ δουλεύει αφοσιωμένος σε μελέτη για έφιππο γλυπτό, για τον Μέγα Αλέξανδρο
Φωτογραφία του καλλιτέχνη στο εργαστήριό του στου Ζωγράφου, 
ενώ δουλεύει αφοσιωμένος σε μελέτη για έφιππο γλυπτό, για τον 
Μέγα Αλέξανδρο 
Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά, Αθήνα
Οταν όλα παίρνουν μορφή. Για την απόδοση της ενδυμασίας προηγήθηκε μελέτη του γλύπτη και συνεργασία με τον Αντώνη Φωκά, ενδυματολόγο του Εθνικού Θεάτρου
Οταν όλα παίρνουν μορφή. 
Για την απόδοση της ενδυμασίας προηγήθηκε μελέτη του γλύπτη 
και συνεργασία με τον Αντώνη Φωκά, ενδυματολόγο του Εθνικού Θεάτρου 
Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά
Ο Γιάννης Παππάς στο εργαστήριό του στου Ζωγράφου δίπλα στην μπρούτζινη προτομή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ποζάρει δίπλα του με την οικειότητα ενός καλού φίλου. Αλλωστε, η πολύχρονη ενασχόληση είχε φέρει τον καλλιτέχνη κοντά στον στρατηλάτη
Ο Γιάννης Παππάς στο εργαστήριό του στου Ζωγράφου 
δίπλα στην μπρούτζινη προτομή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 
Ποζάρει δίπλα του με την οικειότητα ενός καλού φίλου. 
Αλλωστε, η πολύχρονη ενασχόληση είχε φέρει τον καλλιτέχνη 
κοντά στον στρατηλάτη 
Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά, Αθήνα 
To άγαλμα κατά τις εργασίες τοποθέτησής του στη συμβολή των οδών Βασ. Ολγας και Αμαλίας, την Τετάρτη 17 Απριλίου
To άγαλμα κατά τις εργασίες τοποθέτησής του στη συμβολή 
των οδών Βασ. Ολγας και Αμαλίας, την Τετάρτη 17 Απριλίου 
INTIMENEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 

...με πληροφορίες από https://www.protagon.gr/galleries/pw

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου