Σελίδες

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019

Μέσα στη βιβλιοθήκη με τα πιο σπάνια χρώματα του κόσμου

Vials of pigments held by the Forbes Collection. Photo by Tony Luong.
Vials of pigments held by the Forbes Collection. 
Photo by Tony Luong.
Στον πέμπτο όροφο του Harvard’s Art Museum (Μουσείο Τέχνης του Χάρβαρντ), 
στο διάσημο εργαστήριο συντήρησης έργων τέχνης, με την γυάλινη οροφή,
ο επισκέπτης μπορεί να δει βήμα προς βήμα τις διαδικασίες που ακολουθούνται για 
την αναστήλωση και διατήρηση σπουδαίων καλλιτεχνημάτων, από κοσμήματα της 
αρχαίας Ελλάδας, μέχρι φυλακτά της αρχαίας Αιγύπτου και πίνακες του Μεσαίωνα 
και της Αναγέννησης.

The Gettens Cabinet at Harvard’s Straus Center for Conservation 
and Technical Studies. 
Photo by Tony Luong
Οι πίνακες γνωστών και άγνωστων καλλιτεχνών στέκουν κρεμασμένοι ο ένας δίπλα 
στον άλλον, περιμένοντας καρτερικά τη δική τους “αναζωογόνηση”, από τα μαγικά χέρια 
των ειδικών. Οι τεχνικοί των σπάνιων αυτών έργων διαθέτουν πέρα από γνώσεις και πείρα, μία σημαντική βιβλιοθήκη χρωμάτων, απ’ όπου παίρνουν όλες εκείνες τις αποχρώσεις που χρειάζονται για να “αναστήσουν” ένα έργο τέχνης.

Πολλά έργα έχουν αποκατασταθεί, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς αναμένεται
 
να γίνει, αν αναλογιστεί κανείς πως σ’ αυτό το εργαστήρι υπάρχουν 250.000 αντικείμενα 
και έργα τέχνης, απ’ όλο τον κόσμο και από διάφορες χρονικές περιόδους. 
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η αναστήλωσή τους μπορεί να επιτευχθεί, χάρη στη μεγάλη 
και σπάνια χρωματική παλέτα που διαθέτει το εργαστήριο του Μουσείου.
Μέσα σε γυάλινες φιάλες, όλων των μορφών και των μεγεθών, μέσα σε ειδικά κουτιά 
και χώρους αποθήκευσης, φυλάσσονται σαν κόρη οφθαλμού τα πιο σπάνια χρώματα και χρωστικές ουσίες του κόσμου, που προέρχονται απ’ όλα τα μήκη και πλάτη της οικουμένης (από την Ιαπωνία, μέχρι τη Λατινική Αμερική). Μέσα λοιπόν στις ειδικά διαμορφωμένες 
θήκες τους, τα χρώματα όχι μόνο προστατεύονται από εξωγενείς παράγοντες, αλλά αρχειοθετούνται, μελετώνται, αναπαράγονται και χρησιμοποιούνται στην διαδικασία επισκευής των διαφόρων έργων τέχνης, δίνοντάς τους την όψη που είχαν όταν πρωτοκατασκευάστηκαν.
Μέσα στην ξεχωριστή αυτή για τα ανθρώπινα δεδομένα βιβλιοθήκη μπορεί κανείς να 
βρει χρώματα που χρησιμοποιούνταν από τους αρχαίους Αιγύπτιους για να ζωγραφίσουν 
τις σαρκοφάγους, χρωστικές ουσίες που χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν οι γκέισες της Ιαπωνίας για να βαφτούν, ακόμη και χρώματα που εντοπίζονται μονάχα σε τοιχογραφίες σπηλαίων στην Γηραιά Ήπειρο.
...εν συνεχεία μερικές φωτογραφίες by Tony Luong από αυτό το κρησφύγετο 
χρωμάτων και την αγάπη που ορισμένοι άνθρωποι δείχνουν για την διαφύλαξη 
της τέχνης και τη μεταλαμπάδευσή της στους επόμενους.

Narayan Khandekar stands in front of a 17th-century Spanish 
painting that may contain Mummy Brown. 
Photo by Tony Luong

View of the fourth-floor conservation laboratory at the Straus Center. Photo by Tony Luong.  Photo by Tony Luong.
Photo by Tony Luong.Pigments collected by Edward Forbes during a 1932 trip to Japan. Photo by Tony Luong.Photo by Tony Luong.
Photo by Tony Luong
http://el.ozonweb.com/art/inside-the-library-that-holds-the-worlds-rarest-colors?fbclid=IwAR2Ipn0_0XOhbI3uMgduY5pHNjwp_shO_G386tFUeElkQJ8r3FIoqTX5yH0

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου