
Ενδιαφέρουσα η ιστορία πίσω από το paper coffee cup της Νέας Υόρκης γιατί
πάει πίσω πέντε δεκαετίες και γιατί σχεδιάστηκε για να ευχαριστήσει τους ιδιοκτήτες
των coffee shops της πόλης, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν Έλληνες.
πάει πίσω πέντε δεκαετίες και γιατί σχεδιάστηκε για να ευχαριστήσει τους ιδιοκτήτες
των coffee shops της πόλης, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν Έλληνες.
Από το 1963 και μέχρι πριν από λίγα χρόνια, το χάρτινο κυπελλάκι για καφέ,
με το χαρακτηριστικό μπλε της ελληνικής σημαίας,
το μέανδρο γύρω γύρω και το μήνυμα We are happy to serve you με χαρακτήρες
εμπνευσμένους από τα αρχαία ελληνικά, έχει «ξυπνήσει» και ευχαριστήσει
δισεκατομμύρια χείλη, όλων των φυλών της Γης που ζουν ή περνούν
από την ονομαστή μεγαλούπολη.
με το χαρακτηριστικό μπλε της ελληνικής σημαίας,
το μέανδρο γύρω γύρω και το μήνυμα We are happy to serve you με χαρακτήρες
εμπνευσμένους από τα αρχαία ελληνικά, έχει «ξυπνήσει» και ευχαριστήσει
δισεκατομμύρια χείλη, όλων των φυλών της Γης που ζουν ή περνούν
από την ονομαστή μεγαλούπολη.
Το δημιουργικό στο κυπελλάκι ήταν έμπνευση ενός Τσέχου μετανάστη που
γλύτωσε το Ολοκαύτωμα, του Leslie Buck,
ο οποίος ήταν τότε υπεύθυνος πωλήσεων στην εταιρεία Sherri Cup,
κατασκευάστρια των coffee cups,
γιατί ήθελε να ευχαριστήσει τους Έλληνες πελάτες του.
γλύτωσε το Ολοκαύτωμα, του Leslie Buck,
ο οποίος ήταν τότε υπεύθυνος πωλήσεων στην εταιρεία Sherri Cup,
κατασκευάστρια των coffee cups,
γιατί ήθελε να ευχαριστήσει τους Έλληνες πελάτες του.
Γνωστό ως anthora –από λάθος προφορά της λέξης «αμφορέας»
από τον Τσέχο– έγινε τόσο δημοφιλές και ταυτισμένο με τη Νέα Υόρκη
που στο απόγειό του, το 1994, πουλήθηκαν 500 εκατ. τέτοια κυπελλάκια.
Εμφανίστηκε σε αρκετά TV shows και πρόσφατα,
μπορεί να το προσέξατε στη σειρά Mad Men.
από τον Τσέχο– έγινε τόσο δημοφιλές και ταυτισμένο με τη Νέα Υόρκη
που στο απόγειό του, το 1994, πουλήθηκαν 500 εκατ. τέτοια κυπελλάκια.
Εμφανίστηκε σε αρκετά TV shows και πρόσφατα,
μπορεί να το προσέξατε στη σειρά Mad Men.
O αμφορέας δεν είναι αμφορέας, αλλά αυτή η λεπτομέρεια
δεν εμπόδισε καθόλου τη δημοτικότητά του. IMO,
το μήνυμα είναι o νικητής: σε προδιαθέτει θετικά ακόμα κι αν
ο καφές δεν πίνεται…
Είναι ευγενικό σε μια πόλη που δε θα έλεγα ότι φημίζεται
για την ευγένειά της.
δεν εμπόδισε καθόλου τη δημοτικότητά του. IMO,
το μήνυμα είναι o νικητής: σε προδιαθέτει θετικά ακόμα κι αν
ο καφές δεν πίνεται…
Είναι ευγενικό σε μια πόλη που δε θα έλεγα ότι φημίζεται
για την ευγένειά της.
Το 2005, οι πωλήσεις αυτού του κλασικού και εικονικού αναλώσιμου, είχαν πέσει στα 200 εκατ. και μερικά χρόνια αργότερα,
η εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή τους.
Η άνθιση αλυσίδων για καφέ και fast food, η καθεμιά με το δικό της λογότυπο,
εξαφάνισε τα κυπελλάκια και πολλά από τα Greek coffee shops.
Σήμερα μπορεί κάποιος να τα παραγγείλει μόνο κατόπιν ειδικής παραγγελίας,
ενώ υπάρχει και κεραμική version με όλη τη λεπτομέρεια του αυθεντικού χάρτινου
και ιστορικού πλέον coffee cup, για περισσότερες από μία χρήσεις
και για πολλές αναμνήσεις…
ενώ υπάρχει και κεραμική version με όλη τη λεπτομέρεια του αυθεντικού χάρτινου
και ιστορικού πλέον coffee cup, για περισσότερες από μία χρήσεις
και για πολλές αναμνήσεις…
To 2012 The New York Times συμπεριέλαβε το αυθεντικό και δοξασμένο κυπελλάκι
στα 50 καλύτερα αντικείμενα που εκφράζουν την ιστορία της Νέας Υόρκης.
Αν σας ενδιαφέρει να πίνετε τον καφέ σας New York City good old style,
by googling anthora cup, someone will be happy to sell you some!
http://spoons.gr
στα 50 καλύτερα αντικείμενα που εκφράζουν την ιστορία της Νέας Υόρκης.
Αν σας ενδιαφέρει να πίνετε τον καφέ σας New York City good old style,
by googling anthora cup, someone will be happy to sell you some!
http://spoons.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου