Σελίδες

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012

ενεχυροδανηστήρια ... ληστείας αξιοπρέπειας ...




image




«Πρόσεχε, καημένε μου, μην το χάσεις» προειδοποίησε η μάνα μου,
... ετσι, κρατώντας σφιχτά το δαχτυλίδι της στην τσέπη,
μπήκα σε ένα κατάστημα «Αγοράζω χρυσό» στην Κυψέλη,
ο άνθρωπος βρισκόταν πίσω από αλεξίσφαιρο γκισέ
«Καλημέρα,
εχω αυτό το δαχτυλίδι της μητέρας μου, 14 καρατίων,
που το είχε πάρει 60.000 δραχμές το ’98, τότε που τα λεφτά είχαν αξία»,


 Δαχτυλίδι 14Κ Xρυσό με Μαργαριτάρι

με ... κοίταξε αυστηρά
μετά, το πήρε στα χέρια του,
του έριξε μια ματιά με μεγεθυντικό φακό,
το ζύγισε και αποφάνθηκε:
-6,5 γραμμάρια είναι, μπορώ να σου δώσω 80 ευρώ
-έχω κι άλλα» του είπα
-φέρ’ τα να τα δούμε
-μπορούμε να κάνουμε κάτι χωρίς απόδειξη ?
μου έκλεισε το μάτι...

Επόμενη στάση στην Ερμού,
στην υποδοχή ήταν μια όμορφη ξανθιά
εκείνη με κοίταξε με περιφρόνηση,
πήρε το δαχτυλίδι, το έβαλε στο ζύγι και το έβγαλε 7 γραμμάρια...
-μπορώ να σας δώσω 130 ευρώ.

*Για το ίδιο δαχτυλίδι ο ένας έδινε 80 ευρώ και ο άλλος 130...
... όταν δήλωσα πως έχω αρκετά ... "αχρείαστα" κοσμήματα προς πώληση,
έτρεξε και το αφεντικό:
-μην κάθεστε όρθιος, θέλετε μια πορτοκαλάδα, 'εναν καφέ ?
-Όχι, ευχαριστώ,
αλλά θα ήθελα να ρίξω μια ματιά και σε κάνα σταυρουδάκι αν υπάρχει,
γιατί έχω μια βάφτιση

 Σταυρουδάκι μεταλλικό με σταθερό κρίκο 15mm x 25mm

Η ξανθιά, με ένα εντυπωσιακό πήδο πάνω από ένα σκαμπό,
βρέθηκε στο χρηματοκιβώτιο-θησαυροφυλάκιο κι έβγαλε μια σακούλα σούπερ μάρκετ,
αραδιάζοντας στο γραφείο καμιά 30αριά σταυρουδάκια,
που κάποιοι είχαν πουλήσει ή ενεχυριάσει. Με ενημέρωσε ότι πωλούνταν ανάλογα με το βάρος τους, προς 31 ευρώ το γραμμάριο...
δηλαδή,
το δαχτυλίδι μου θα το αγόραζε για 18,50 ευρώ το γραμμάριο
και.. θα το πουλούσε για 31 ευρώ...

===============================================

Κάθε γειτονιά κι ένα «Αγοράζω χρυσό» 

... μέχρι το τέλος 2010
...τα ενεχυροδανειστήρια - ανταλλακτήρια χρυσού σε όλη την Ελλάδα ήταν 265
σήμερα είναι περίπου 800,
αν και άνθρωποι της αγοράς εκτοξεύουν τον αριθμό τους σε διπλάσιο ή και τριπλάσιο αριθμό, συνυπολογίζοντας και αυτά που λειτουργούν παράνομα...

Είχαν μεσολαβήσει η ψήφιση του Νόμου 3919/2011
που, μεταξύ άλλων,
απελευθέρωνε τα επαγγέλματα των «αργυραμοιβών,
ενεχυροδανειστών
 και ασχολουμένων με την αγοραπωλησία ή τήξη μεταχειρισμένων κοσμημάτων»,
...η έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες
και κυρίως η αδυναμία των νοικοκυριών να πληρώσουν φόρους,
ενοίκια,
υποχρεώσεις...

... έτσι,
οικογενειακά κειμήλια,
χρυσαφικά,
σερβίτσια,
ρολόγια,
ακόμα και χρυσά δόντια
... *πωλούνται μισοτιμής.....


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου