
...πως είναι δυνατόν κάποιος που δεν πρεσβεύει την ιουδαϊκή θρησκεία,
να αναγκάζεται να φοράει αυτό που φοράει ο πιστός Ιουδαίος;
Που είναι η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης;
Εάν είναι από απλή «ένδειξη σεβασμού», τότε θα έπρεπε...
για λόγους «ισότητας» να γίνεται το αντίστοιχο σε έναν χριστιανικό ναό.
π.χ. εάν ένας Εβραίος «επίσημος» επισκεφτεί ένα ναό
– θα πρέπει λοιπόν για «λόγους σεβασμού» -ο Εβραίος- να κάνει τον σταυρό του,
να ανάψει κανένα κερί και τα λοιπά.
Όλα αυτά βέβαια είναι λατρευτικές πράξεις, λατρευτικά σύμβολα.
*Η κιπά δεν είναι ένα απλό «σκουφάκι», κάποιο ενδυματολογικό αξεσουάρ, είναι σύμβολο μιας θρησκείας.
Κάτι ανάλογο με την ισλαμική μαντίλα που φοράνε οι μουσουλμάνες.
Ή τα τουρμπάνια που φοράνε οι Σιχ. [...]
...τέτοια ξεκάθαρη εντολή ΔΕΝ υπάρχει στα ιουδαϊκά κείμενα!
Μάλιστα, οι διάφοροι ραβίνοι δεν έχουν μια σύμφωνη γνώμη για το αν
πρέπει τελικά, οι μη Εβραίοι να φοράνε την κιπά.
Η κυριότερη ένσταση είναι ότι έτσι - εάν την φοράνε- δεν θα διαφέρουν
από τους Εβραίους!
*διάβασα -- palestinechronicle -- ότι οι άθεοι Εβραίοι επίσης δεν φοράνε κιπά!
Ακόμα και ο Μπεν Γκουριόν η κορυφαία μορφή του σύγχρονου Ισραήλ
-ο κύριος ιδρυτής και ο πρώτος πρωθυπουργός του κράτους Ισραήλ-
ΔΕΝ φορούσε κιπά γιατί ήταν άθεος...
Μάλιστα, αρνιόταν να φορέσει κιπά ακόμη και σε κηδείες.
Ακόμα και ο Μπεν Γκουριόν η κορυφαία μορφή του σύγχρονου Ισραήλ
-ο κύριος ιδρυτής και ο πρώτος πρωθυπουργός του κράτους Ισραήλ-
ΔΕΝ φορούσε κιπά γιατί ήταν άθεος...
Μάλιστα, αρνιόταν να φορέσει κιπά ακόμη και σε κηδείες.
Συμπέρασμα: Ο Μπεν Γκουριόν δεν χρειάζεται να φοράει κιπά, ο άθεος Εβραίος
δεν χρειάζεται να φοράει κιπά, ο μουσουλμάνος «επίσημος» δεν χρειάζεται
να φοράει κιπά, καμία γραπτή θρησκευτική εντολή δεν υπάρχει που να λέει
ότι ο μη Εβραίος πρέπει να φοράει κιπά, οι ραβίνοι διαφωνούν μεταξύ τους
για το αν πρέπει οι μη Εβραίοι να φορούν κιπά...
*Μια kippah, επίσης γνωστή ως yarmulke, που στα αραμαϊκά σημαίνει
"ο φόβος του Βασιλιά", είναι το ημισφαιρικό εκείνο καπελάκι σε σχήμα πιατέλας,
συνήθως από ύφασμα, που φορούν οι Εβραίοι -μόνο άνδρες- ως τήρηση μιας
-μη- βιβλικής- εντολής από κάποιες ορθόδοξες ιουδαϊκές ‘halachic’ αρχές,
σύμφωνα με την οποία το κεφάλι τους πρέπει να καλύπτεται ανά πάσα στιγμή.
Δεδομένου ότι η συναγωγή θεωρείται ότι είναι ένας «οίκος του Θεού», είναι συνήθως σκόπιμο οι πιστοί να φορούν ωραία ρούχα.
Συνήθως οι γυναίκες φορούν φορέματα και οι άνδρες κοστούμια.
Συνήθως οι γυναίκες φορούν φορέματα και οι άνδρες κοστούμια.
Εκτός από τις συναγωγές των Μεταρρυθμισμένων Ιουδαίων, όλοι οι άνδρες
και τα αγόρια πρέπει να καλύπτουν το κεφάλι τους.
Αυτό είναι συχνά προαιρετικό σε συναγωγές των Μεταρρυθμισμένων.
Από σεβασμό ακόμη και οι μη-Εβραίοι επισκέπτες θα πρέπει να ακολουθήσουν
το έθιμο της συναγωγής και φορέσουν ένα kippah.
και τα αγόρια πρέπει να καλύπτουν το κεφάλι τους.
Αυτό είναι συχνά προαιρετικό σε συναγωγές των Μεταρρυθμισμένων.
Από σεβασμό ακόμη και οι μη-Εβραίοι επισκέπτες θα πρέπει να ακολουθήσουν
το έθιμο της συναγωγής και φορέσουν ένα kippah.
Λέει στο ‘Divrei HaRav’ -του ραβίνου Hershel Schachter- ότι όταν ρώτησαν
τον ραβίνο Aharon Kotler αν πρέπει ένας μη-Εβραίος -ή μη Ιουδαίος-
κοσμικός καθηγητής σε σχολείο yeshiva να κληθεί να φορέσει ένα yarmulke,
εκείνος είπε ότι θα πρέπει να του πουν να μην φορέσει yarmulke,
γιατί αυτό είναι μια περίπτωση והבדלתם -διάκρισης- σύμφωνα με την οποία
οι Εβραίοι θα πρέπει να φορούν yarmulkes ώστε να διακρίνονται
από τους μη Εβραίους.
τον ραβίνο Aharon Kotler αν πρέπει ένας μη-Εβραίος -ή μη Ιουδαίος-
κοσμικός καθηγητής σε σχολείο yeshiva να κληθεί να φορέσει ένα yarmulke,
εκείνος είπε ότι θα πρέπει να του πουν να μην φορέσει yarmulke,
γιατί αυτό είναι μια περίπτωση והבדלתם -διάκρισης- σύμφωνα με την οποία
οι Εβραίοι θα πρέπει να φορούν yarmulkes ώστε να διακρίνονται
από τους μη Εβραίους.
"Μη Εβραίοι και Kippah στη Συναγωγή" – του ραβίνου Jay M. Stein
Η ερώτηση που τίθεται πολύ συχνά είναι η εξής:
«Σε περίπτωση που ένας μη-Εβραίος παρακολουθεί τη συναγωγή ως προσκεκλημένος
ή επισκέπτης, πρέπει να φορά κάλυμμα στο κεφάλι, όπως ένα Kippah;"
Ή,
"Πρέπει ένας μη-Εβραίος που κάνει δουλειές ως εργάτης σε μια συναγωγή να έχει καλυμμένο το κεφάλι του, ενώ εργάζεται στο κτίριο;
"Λόγω της σχετικά στενής σχέση μας με τον μη εβραϊκό κόσμο, έχουμε συχνά
μη Εβραίους να έρχονται σε διάφορες θρησκευτικές τελετές που πραγματοποιούνται
στις συναγωγές, όπως είναι:
*οι γάμοι
*οι τελετές Bar/bat Mitzvah - ενηλικίωσης 13 χρονών για τα αγόρια
και 12 για τα κορίτσια-
*κηδείες, καθώς και διάφορα προγράμματα που προσφέρονται στις συναγωγές,
όπως «διαθρησκευτικές λειτουργίες» ή και μη-θρησκευτικές εκδηλώσεις.
[...]«Σε περίπτωση που ένας μη-Εβραίος παρακολουθεί τη συναγωγή ως προσκεκλημένος
ή επισκέπτης, πρέπει να φορά κάλυμμα στο κεφάλι, όπως ένα Kippah;"
Ή,
"Πρέπει ένας μη-Εβραίος που κάνει δουλειές ως εργάτης σε μια συναγωγή να έχει καλυμμένο το κεφάλι του, ενώ εργάζεται στο κτίριο;
"Λόγω της σχετικά στενής σχέση μας με τον μη εβραϊκό κόσμο, έχουμε συχνά
μη Εβραίους να έρχονται σε διάφορες θρησκευτικές τελετές που πραγματοποιούνται
στις συναγωγές, όπως είναι:
*οι γάμοι
*οι τελετές Bar/bat Mitzvah - ενηλικίωσης 13 χρονών για τα αγόρια
και 12 για τα κορίτσια-
*κηδείες, καθώς και διάφορα προγράμματα που προσφέρονται στις συναγωγές,
όπως «διαθρησκευτικές λειτουργίες» ή και μη-θρησκευτικές εκδηλώσεις.
*Το να καλύπτει το κεφάλι του ήταν μια πράξη ακραίας ευσέβεια,
δεν ήταν κανόνας για όλους.
δεν ήταν κανόνας για όλους.
Η δυσκολία που παρουσιάζεται, κατά τον ραβίνο Klein, είναι ότι, κατά τη διάρκεια
της λατρείας, μπορεί να μην είμαστε σε θέση να διακρίνουμε μεταξύ των Εβραίων
και των μη-Εβραίων.
Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο να ζητάμε από έναν μη-Εβραίο
να λάβει μέρος στην λειτουργία.
Δεν υπάρχει εύκολη λύση για το πρόβλημα αυτό, εκτός από απλά να ρωτήσουμε
τη θρησκεία ενός ατόμου.
Συνηθίζεται, ως εκ τούτου, σε πολλές συναγωγές να ζητάνε από μη Εβραίους
να βάλουν μια kippah αλλά όχι το Tallit, και επομένως να διακρίνουμε εύκολα
τους Εβραίους άνδρες από τους μη Εβραίους.
της λατρείας, μπορεί να μην είμαστε σε θέση να διακρίνουμε μεταξύ των Εβραίων
και των μη-Εβραίων.
Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο να ζητάμε από έναν μη-Εβραίο
να λάβει μέρος στην λειτουργία.
Δεν υπάρχει εύκολη λύση για το πρόβλημα αυτό, εκτός από απλά να ρωτήσουμε
τη θρησκεία ενός ατόμου.
Συνηθίζεται, ως εκ τούτου, σε πολλές συναγωγές να ζητάνε από μη Εβραίους
να βάλουν μια kippah αλλά όχι το Tallit, και επομένως να διακρίνουμε εύκολα
τους Εβραίους άνδρες από τους μη Εβραίους.
Δεν υπάρχει καμία αναφορά στους επτά Noachide νόμους -του Νώε – αναφέρονται
στο Ταλμούδ- η οποία, σύμφωνα με τους Ραβίνους, να επιβάλει σε όλους
τους απογόνους του Νώε, να καλύπτουν την κεφαλή τους.
Αυτό κάνει και πάλι σαφές ότι δεν υπάρχει καμία νομική υποχρέωση στο εβραϊκό νόμο
για έναν μη-Εβραίο να φορέσει κάλυμμα στο κεφάλι και ως εκ τούτου καμία νομική δικαιολογία δεν υπάρχει για να εξαναγκασθεί ένας μη-Εβραίος να φορέσει ένα κάλυμμα στο κεφάλι σε μια συναγωγή.
Αυτό, όμως, δεν εμποδίζει την ενημέρωση των μη Εβραίων περί του εθίμου
της συγκεκριμένης τελετής.
[...]
στο Ταλμούδ- η οποία, σύμφωνα με τους Ραβίνους, να επιβάλει σε όλους
τους απογόνους του Νώε, να καλύπτουν την κεφαλή τους.
Αυτό κάνει και πάλι σαφές ότι δεν υπάρχει καμία νομική υποχρέωση στο εβραϊκό νόμο
για έναν μη-Εβραίο να φορέσει κάλυμμα στο κεφάλι και ως εκ τούτου καμία νομική δικαιολογία δεν υπάρχει για να εξαναγκασθεί ένας μη-Εβραίος να φορέσει ένα κάλυμμα στο κεφάλι σε μια συναγωγή.
Αυτό, όμως, δεν εμποδίζει την ενημέρωση των μη Εβραίων περί του εθίμου
της συγκεκριμένης τελετής.
[...]
πηγές :
το διάβασα όμως εδώ : redskywarning.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου