Βίλα Λεβίδη ένα πανέμορφο σπίτι του καταπράσινου λόφου Λεβίδη στην Παλλήνη.
Η βίλα χτίστηκε το 1935 σε ένα τεράστιο κτήμα 80 στρεμμάτων στην είσοδο
της Παλλήνης, από τον διάσημο αρχιτέκτονα, Κωνσταντίνο Σακελλάριο.
Σήμα κατατεθέν της είναι ο πύργος που προϋπήρχε στο λόφο και συνδέεται
με αυτή μέσω καμάρας αλλά και η αξεπέραστη θέα του, αφού από εκεί μπορεί
να δει κανείς ολόκληρη την Αθήνα.
της Παλλήνης, από τον διάσημο αρχιτέκτονα, Κωνσταντίνο Σακελλάριο.
Σήμα κατατεθέν της είναι ο πύργος που προϋπήρχε στο λόφο και συνδέεται
με αυτή μέσω καμάρας αλλά και η αξεπέραστη θέα του, αφού από εκεί μπορεί
να δει κανείς ολόκληρη την Αθήνα.
70 δωμάτια -άλλα μεγάλα και άλλα μικρότερα-, ξύλινες σκάλες,
πανάκριβα έπιπλα και μάρμαρα Πεντέλης μεγάλης αξίας είναι μόλις
μερικά από αυτά που θαύμαζε κανείς στη βίλα Λεβίδη.
Με τεράστιο υπόγειο, δεύτερο όροφο -ο οποίος σήμερα έχει γκρεμιστεί-
και ταβάνια με επένδυση από άχυρο, το κατασκεύασμα αυτό δικαίως
θεωρείται ένα από τα «θαύματα» της εποχής εκείνης.
Στο χώρο βρίσκονται ακόμα τα δύο γκαράζ αλλά και το τεραστίων
διαστάσεων σπίτι του σκύλου που τραβά τα βλέμματα κάθε επισκέπτη.
πανάκριβα έπιπλα και μάρμαρα Πεντέλης μεγάλης αξίας είναι μόλις
μερικά από αυτά που θαύμαζε κανείς στη βίλα Λεβίδη.
Με τεράστιο υπόγειο, δεύτερο όροφο -ο οποίος σήμερα έχει γκρεμιστεί-
και ταβάνια με επένδυση από άχυρο, το κατασκεύασμα αυτό δικαίως
θεωρείται ένα από τα «θαύματα» της εποχής εκείνης.
Στο χώρο βρίσκονται ακόμα τα δύο γκαράζ αλλά και το τεραστίων
διαστάσεων σπίτι του σκύλου που τραβά τα βλέμματα κάθε επισκέπτη.
Δημήτριος Λεβίδης: Από αυλάρχης, ιδιοκτήτης της βίλας
Υπό συνθήκες που κανείς δε μπορεί να γνωρίζει με βεβαιότητα,
παραχωρείται με συμβόλαια το 1936 από τον τέως Βασιλιά στον αυλάρχη του
στα ανάκτορα Τατοΐου, Δημήτρη Λεβίδη, ο οποίος εγκαθίσταται εκεί μαζί
με την οικογένειά του. Οι σχέσεις του, άλλωστε, με το βασιλιά,
-ως απόστρατος αντισυνταγματάρχης και πρόεδρος της ελληνικής βουλής-
υπήρξαν άριστες.
παραχωρείται με συμβόλαια το 1936 από τον τέως Βασιλιά στον αυλάρχη του
στα ανάκτορα Τατοΐου, Δημήτρη Λεβίδη, ο οποίος εγκαθίσταται εκεί μαζί
με την οικογένειά του. Οι σχέσεις του, άλλωστε, με το βασιλιά,
-ως απόστρατος αντισυνταγματάρχης και πρόεδρος της ελληνικής βουλής-
υπήρξαν άριστες.
Ούτε η σύζυγός του, όμως, ανήκε στους μικροαστούς.
Η Τούλα Μπότση, αδερφή του εκδότη των εφημερίδων «Ακρόπολις» και
«Απογευματινή», Νάσου Μπότση (με τον οποίο η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε
συνάψει δεσμό στο παρελθόν), ήταν γνωστή κοσμική Αθηναία, έχοντας
μάλιστα κερδίσει και τον τίτλο της Σταρ Ελλάς.
Η Τούλα Μπότση, αδερφή του εκδότη των εφημερίδων «Ακρόπολις» και
«Απογευματινή», Νάσου Μπότση (με τον οποίο η Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε
συνάψει δεσμό στο παρελθόν), ήταν γνωστή κοσμική Αθηναία, έχοντας
μάλιστα κερδίσει και τον τίτλο της Σταρ Ελλάς.
Μετά το θάνατο της Τούλας Λεβίδη, ιδιοκτήτριας, το κτήμα πουλήθηκε
σε Έλληνες επιχειρηματίες το 1991.
Μετά την πώληση η περιοχή εγκαταλείφθηκε, η βίλα των 70 δωματίων
γνώρισε τη δύναμη του χρόνου και υπέστη μεγάλες φθορές.
Σήμερα αυτό που εντυπωσιάζει έναν επισκέπτη σε αυτό το χώρο, είναι
η καταστροφή που μπορεί να προκαλέσει πρώτα ο χρόνος, αλλά κυρίως
τα βέβηλα χέρια των ανθρώπων.
σε Έλληνες επιχειρηματίες το 1991.
Μετά την πώληση η περιοχή εγκαταλείφθηκε, η βίλα των 70 δωματίων
γνώρισε τη δύναμη του χρόνου και υπέστη μεγάλες φθορές.
Σήμερα αυτό που εντυπωσιάζει έναν επισκέπτη σε αυτό το χώρο, είναι
η καταστροφή που μπορεί να προκαλέσει πρώτα ο χρόνος, αλλά κυρίως
τα βέβηλα χέρια των ανθρώπων.
Ακόμα και οι καλωδιώσεις του ηλεκτρικού είχαν εξαφανιστεί.
Τρύπες σε τοίχους που δεν μπορούν να εξηγηθούν παρά μόνο ότι
προέρχονται από κάποιους κυνηγούς θησαυρών που γνώριζαν την ιστορία
των ιδιοκτητών της βίλας.
Η αξιοποίηση της έκτασης δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς ένα τμήμα της
είναι χαρακτηρισμένο σαν δασική έκταση.
Υπάρχει και η φήμη ότι πίσω από τους αγοραστές είναι η τέως βασιλική οικογένεια.
Τρύπες σε τοίχους που δεν μπορούν να εξηγηθούν παρά μόνο ότι
προέρχονται από κάποιους κυνηγούς θησαυρών που γνώριζαν την ιστορία
των ιδιοκτητών της βίλας.
Η αξιοποίηση της έκτασης δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς ένα τμήμα της
είναι χαρακτηρισμένο σαν δασική έκταση.
Υπάρχει και η φήμη ότι πίσω από τους αγοραστές είναι η τέως βασιλική οικογένεια.
Το 1948 εγκαθίσταται στο κτήμα, σε ξεχωριστό, όμως, κτίσμα και ο υπενωμοτάρχης
της τότε χωροφυλακής, Θεόδωρος Κάργας, ως υπεύθυνος της ασφαλείας,
που όμως ασχολήθηκε εκτενώς με τους εξωτερικούς της χώρους, δίνοντας
ιδιαίτερη έμφαση στον καλλωπισμό των κήπων.
Οι απόγονοί του βρίσκονται ακόμα εκεί…
της τότε χωροφυλακής, Θεόδωρος Κάργας, ως υπεύθυνος της ασφαλείας,
που όμως ασχολήθηκε εκτενώς με τους εξωτερικούς της χώρους, δίνοντας
ιδιαίτερη έμφαση στον καλλωπισμό των κήπων.
Οι απόγονοί του βρίσκονται ακόμα εκεί…
Κάμερες, σκηνοθέτες και λατρεμένοι ηθοποιοί στη Βίλα Λεβίδη
Ο Δημήτρης Λεβίδης πεθαίνει το 1963, με τα οικονομικά προβλήματα να «πνίγουν»
τη βίλα και τη σύζυγό του. Τότε ήταν που ο χώρος ξεκίνησε να μισθώνεται
σε εταιρίες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών ως στούντιο γυρισμάτων,
προκειμένου να καλυφθούν τα βασικά έξοδα της οικογενείας.
τη βίλα και τη σύζυγό του. Τότε ήταν που ο χώρος ξεκίνησε να μισθώνεται
σε εταιρίες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών ως στούντιο γυρισμάτων,
προκειμένου να καλυφθούν τα βασικά έξοδα της οικογενείας.
Η παρακμή έχει ξεκινήσει και μοιάζει να φτάνει στο ζενίθ της το 1990, όταν
η σύζυγος Λεβίδη πεθαίνει.
Κληρονόμος της δεν ήταν άλλος από τον γιο της, Γιώργο Λεβίδη, ο οποίος
δεν είναι διατεθειμένος να επωμιστεί τις ευθύνες μιας τέτοιας περιουσίας και
προχωρά το 1991 στην πώλησή της σε Έλληνες επιχειρηματίες.
Σήμερα, ζει μακριά από την Αθήνα.
Μέρος της έκτασης έμεινε στην οικογένεια Κάργα, ενώ κάποια στρέμματα
πήρε στην κατοχή του το μετοχικό ταμείο Πολεμικής Αεροπορίας.
η σύζυγος Λεβίδη πεθαίνει.
Κληρονόμος της δεν ήταν άλλος από τον γιο της, Γιώργο Λεβίδη, ο οποίος
δεν είναι διατεθειμένος να επωμιστεί τις ευθύνες μιας τέτοιας περιουσίας και
προχωρά το 1991 στην πώλησή της σε Έλληνες επιχειρηματίες.
Σήμερα, ζει μακριά από την Αθήνα.
Μέρος της έκτασης έμεινε στην οικογένεια Κάργα, ενώ κάποια στρέμματα
πήρε στην κατοχή του το μετοχικό ταμείο Πολεμικής Αεροπορίας.
Εγκατάλειψη, βανδαλισμοί και σατανιστικές τελετές
Μέχρι σήμερα, τη βίλα επισκέπτονται καθημερινά άνθρωποι που θέλουν
να «ταξιδέψουν» πίσω στο χρόνο, να δουν από κοντά το διάσημο αυτό σπίτι,
να το φωτογραφίσουν και να το εξερευνήσουν. Αυτή είναι η μία πλευρά.
Γιατί δυστυχώς, υπάρχει και μια άλλη κατηγορία ανθρώπων που παρά την
καταστροφή της βίλας μοιάζουν να ψάχνουν συνεχώς κάτι ακόμα για
να κλέψουν, σημαδέψουν ή καταστρέψουν ολοσχερώς.
να «ταξιδέψουν» πίσω στο χρόνο, να δουν από κοντά το διάσημο αυτό σπίτι,
να το φωτογραφίσουν και να το εξερευνήσουν. Αυτή είναι η μία πλευρά.
Γιατί δυστυχώς, υπάρχει και μια άλλη κατηγορία ανθρώπων που παρά την
καταστροφή της βίλας μοιάζουν να ψάχνουν συνεχώς κάτι ακόμα για
να κλέψουν, σημαδέψουν ή καταστρέψουν ολοσχερώς.
Ανεβαίνοντας κανείς στο λόφο Λεβίδη, πιθανότατα θα συναντήσει κάποιον
από τους πυροφύλακες που προστατεύουν την γεμάτη πεύκα περιοχή
από ενδεχόμενη πυρκαγιά.
Ο κ. Κώστας Σκουφίδης είναι ένας από αυτούς.
Μας καλωσόρισε, μας οδήγησε μέχρι τη βίλα και μας ξενάγησε μέσα
τα δωμάτιά της, εξηγώντας μας καθ’ όλη τη διάρκεια το πώς αυτή κατέληξε
να ρημάζει χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται για την αναστήλωσή της.
«Έρχεται συνέχεια κόσμος εδώ. Φεύγοντας, αφήνουν και τα σκουπίδια τους
(λέει μαζεύοντας από τους εξωτερικούς χώρους άδεια πακέτα από τσιγάρα
και καφέδες). Τα πήραν όλα, δεν υπάρχει τίποτα πια εδώ.
Ξερίζωσαν από τους τοίχους μέχρι και τα ηλεκτρικά καλώδια, να τα πουλήσουν
για παλιοσίδερα. Σήκωσαν τις λεκάνες και πήραν ό,τι υπήρχε.
Έρχονται περίεργοι τύποι. Να φανταστείτε εγώ δεν ανεβαίνω μέχρι τη βίλα όταν
πέφτει το σκοτάδι», παραδέχεται.
Τα λεγόμενα του επιβεβαιώνονται, αφού αν κατέβει κανείς στο κατασκότεινο
υπόγειο και ανάψει φακό, θα δει πως μόνο «αθώες» δεν ήταν οι συναντήσεις εκεί…
από τους πυροφύλακες που προστατεύουν την γεμάτη πεύκα περιοχή
από ενδεχόμενη πυρκαγιά.
Ο κ. Κώστας Σκουφίδης είναι ένας από αυτούς.
Μας καλωσόρισε, μας οδήγησε μέχρι τη βίλα και μας ξενάγησε μέσα
τα δωμάτιά της, εξηγώντας μας καθ’ όλη τη διάρκεια το πώς αυτή κατέληξε
να ρημάζει χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται για την αναστήλωσή της.
«Έρχεται συνέχεια κόσμος εδώ. Φεύγοντας, αφήνουν και τα σκουπίδια τους
(λέει μαζεύοντας από τους εξωτερικούς χώρους άδεια πακέτα από τσιγάρα
και καφέδες). Τα πήραν όλα, δεν υπάρχει τίποτα πια εδώ.
Ξερίζωσαν από τους τοίχους μέχρι και τα ηλεκτρικά καλώδια, να τα πουλήσουν
για παλιοσίδερα. Σήκωσαν τις λεκάνες και πήραν ό,τι υπήρχε.
Έρχονται περίεργοι τύποι. Να φανταστείτε εγώ δεν ανεβαίνω μέχρι τη βίλα όταν
πέφτει το σκοτάδι», παραδέχεται.
Τα λεγόμενα του επιβεβαιώνονται, αφού αν κατέβει κανείς στο κατασκότεινο
υπόγειο και ανάψει φακό, θα δει πως μόνο «αθώες» δεν ήταν οι συναντήσεις εκεί…
Γιατί το κράτος δεν «εκμεταλλεύεται» τη βίλα;
Όπως η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής υποστηρίζει, ο λόφος Λεβίδη αποτελεί
ιδιωτική δασική έκταση γι’ αυτό και εντός των ορίων της δεν είναι δυνατό
να κτιστεί τίποτα καινούργιο, παρά μόνο να αναστηλωθούν τα ήδη
υπάρχοντα κτίσματα.
ιδιωτική δασική έκταση γι’ αυτό και εντός των ορίων της δεν είναι δυνατό
να κτιστεί τίποτα καινούργιο, παρά μόνο να αναστηλωθούν τα ήδη
υπάρχοντα κτίσματα.
Βέβαια, υπάρχουν τέτοιες ανακρίβειες σχετικά με το ποιος δικαιούται τι
στα όρια του κτήματος, που δύσκολα μπορεί να αποσαφηνιστεί ποιος από
τους ιδιοκτήτες μπορεί να ξεκινήσει τις διαδικασίες.
στα όρια του κτήματος, που δύσκολα μπορεί να αποσαφηνιστεί ποιος από
τους ιδιοκτήτες μπορεί να ξεκινήσει τις διαδικασίες.
Πολλοί ενδιαφέρθηκαν να την αγοράσουν κατά το παρελθόν, με μεγαλύτερη
προσφορά αυτή του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, ο οποίος προσέφερε
8 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει το κτήμα και να στεγάσει εκεί
το ίδρυμα Άννα - Μαρία, καθώς –σύμφωνα πάντα με όσα λέγονται στην περιοχή
- εκεί είχε περάσει μεγάλο μέρος των παιδικών του χρόνων.
προσφορά αυτή του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, ο οποίος προσέφερε
8 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει το κτήμα και να στεγάσει εκεί
το ίδρυμα Άννα - Μαρία, καθώς –σύμφωνα πάντα με όσα λέγονται στην περιοχή
- εκεί είχε περάσει μεγάλο μέρος των παιδικών του χρόνων.
«Έχει καταστραφεί το σπίτι. Έσπασαν τα πάντα, ζωγράφισαν τους τοίχους.
Μέχρι που το κάψανε κιόλας, ένα βράδυ πριν πουληθεί στους νέους ιδιοκτήτες.
Έτσι γκρεμίστηκε ο δεύτερος όροφος. Μέσα θα δείτε και τρύπες στους τοίχους,
ποιος ξέρει τι έψαχναν…», συνεχίζει, εξηγώντας μας πως δεν είναι λίγοι
εκείνοι που επισκέφτηκαν τη βίλα αναζητώντας κρυμμένους θησαυρούς.
-Αυτό που μένει σήμερα, είναι η εικόνα ενός πάλαι ποτέ έργου τέχνης
που εγκαταλείφθηκε, καταληστεύτηκε και καταστράφηκε σε τέτοιο βαθμό,
που δύσκολα αναγνωρίζεται...
Μέχρι που το κάψανε κιόλας, ένα βράδυ πριν πουληθεί στους νέους ιδιοκτήτες.
Έτσι γκρεμίστηκε ο δεύτερος όροφος. Μέσα θα δείτε και τρύπες στους τοίχους,
ποιος ξέρει τι έψαχναν…», συνεχίζει, εξηγώντας μας πως δεν είναι λίγοι
εκείνοι που επισκέφτηκαν τη βίλα αναζητώντας κρυμμένους θησαυρούς.
-Αυτό που μένει σήμερα, είναι η εικόνα ενός πάλαι ποτέ έργου τέχνης
που εγκαταλείφθηκε, καταληστεύτηκε και καταστράφηκε σε τέτοιο βαθμό,
που δύσκολα αναγνωρίζεται...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου