Στις 27 Σεπτεμβρίου 2004, ημέρα Δευτέρα και λίγο μετά τις 09: 50 σημειώθηκε τροχαίο δυστύχημα όταν λεωφορείο των ΚΤΕΛ συγκρούστηκε με φορτηγό στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας, στο ύψος των Καμένων Βούρλων, στο «πέταλο» του Μαλιακού Κόλπου.
Επτά μαθητές νεκροί, τρεις σοβαρά τραυματίες και άλλοι 27 ελαφρά τραυματισμένοι ήταν ο τραγικός απολογισμός.Τα ονόματα των μαθητών που έχασαν τη ζωή τους είναι τα ακόλουθα:
Μπουραζέλης Χρήστος, Λίτσιου Αικατερίνη, Καλύβα Στεφανία, Τέλλιος Κωνσταντίνος, Σαράφη Ευγενία,
Οικονομούλας Απόστολος, και Καματσέλος Ιωάννης. Με απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών, οι κηδείες τους έγιναν δημοσία δαπάνη.
Ένα από τα σοβαρότερα τραυματισμένα παιδιά, ο Κωνσταντίνος Αμπλιανίτης, μεταφέρθηκε με ελικόπτερο τύπου Super Puma στο νοσοκομείο ΚΑΤ της Αθήνας, για να γίνει προσπάθεια συγκόλλησης του ακρωτηριασμένου άκρου του.
Ο 15χρονος μαθητής νοσηλεύτηκε εκτός κινδύνου, αλλά οι γιατροί δεν κατάφεραν να επανασυγκολλήσουν το αριστερό του χέρι. Έφερε επίσης θλαστικό τραύμα στο κεφάλι και θλάση πνευμόνων σοβαρής μορφής.
Στην Αθήνα διακομίστηκε και η Βασιλική Κιόση με σοβαρή κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
Επίσης, η Αρετή Γεωργίου υπέστη κρανιοεγκεφαλική κάκωση και μεταφέρθηκε από το Νοσοκομείο της Λαμίας στο Νοσοκομείο Λάρισας.
Στο νοσοκομείο Λαμίας μεταφέρθηκαν οι:
Σωτηρίου Κωνσταντίνα, Λίτσιου Αθηνά, Καραμάνος Δημήτριος, Αμπλιανίτη Καλλιόπη, Μουράτη Κωνσταντίνα, Παρδάλη Ιφιγένεια, Ξάνθος Ιωάννης, Αθανασιάδη Ελπινίκη, Ξάνθου Παρασκευή, Τέλλιος Αθανασίος, Αλτάνης Γεώργιος, Μακρής Γεώργιος, Μπραζιώτη Δήμητρα, Χαχόπουλος Κωνσταντίνος, Γεωργίου Αικατερίνη, Μπουζάνα Κωνσταντινιά, Ξάνθος Αθανασιος, Βασιλειάδης Αναστάσιος, Σπυροπούλου Αννα (καθηγήτρια), Μαλέκα Σοφία (καθηγήτρια), Μυλωνάς Αριστείδης (καθηγητής έσωσε τους περισσότερους από το λεωφορείο), Στεργίου Κωνσταντίνος, Αθανασίου Αικατερίνη, Στεργίου Ιφιγένεια, Αυγέρη Γεωργία, Βλιώρα Ζαχαρούλα, Γεροδήμου Έλλη, Μαλέκα Ζωή, Μεριβάνη Μαρία και Πίκα Θωμαή.
Το χρονικό της τραγωδίας
Το λεωφορείο των ΚΤΕΛ μετέφερε 37 μαθητές και τέσσερις καθηγητές της Α΄ τάξης Λυκείου από το χωριό Φαρκαδόνα Τρικάλων στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν αθλήματα των Παραολυμπιακών Αγώνων. Μαζί τους είχαν ξεκινήσει από το γυμνάσιο - λύκειο Φαρκαδόνας άλλα δύο λεωφορεία με μαθητές.
Στο 176ο χλμ της εθνικής οδού, στο ύψος του Ασπρονερίου, ο οδηγός του φορτηγού, που βρισκόταν στο αντίθετο ρεύμα, έχασε τον έλεγχο. Το ρυμουλκούμενο που μετέφερε σε κοντέινερ τζάμια συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο.
Και τα δύο οχήματα ανατράπηκαν.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, αλλά και από όσα διηγήθηκαν οι συμμαθητές των άτυχων νεαρών που σκοτώθηκαν και επέβαιναν σε προπορευόμενο λεωφορείο του ΚΤΕΛ, η νταλίκα με οδηγό τον Αντώνη Παρδαλάκη 60 ετών, είχε διανύσει πορεία περίπου 20 μέτρων στις αριστερές ρόδες και μετά ο οδηγός της έχασε τελείως τον έλεγχο του οχήματος.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, αλλά και από όσα διηγήθηκαν οι συμμαθητές των άτυχων νεαρών που σκοτώθηκαν και επέβαιναν σε προπορευόμενο λεωφορείο του ΚΤΕΛ, η νταλίκα με οδηγό τον Αντώνη Παρδαλάκη 60 ετών, είχε διανύσει πορεία περίπου 20 μέτρων στις αριστερές ρόδες και μετά ο οδηγός της έχασε τελείως τον έλεγχο του οχήματος.
Το δυστύχημα ξύπνησε στο Μακροχώρι Ημαθίας τις οδυνηρές μνήμες της τραγωδίας της 13ης Απριλίου 2003, στα Τέμπη, με τους 21 νεκρούς μαθητές. Γονείς των αδικοχαμένων παιδιών από το Μακροχώρι θα επισκεφθούν την Τρίτη τη Φαρκαδόνα.
Οι συνθήκες του δυστυχήματος
Ο οδηγός του λεωφορείου Πεσλής Δημήτρης, 21 ετών, από το Μουζάκι και ο οδηγός της νταλίκας Παρδαλάκης Αντώνης 60 ετών κρατήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα των Καμένων Βούρλων, στο πλαίσιο της προανάκρισης για το τροχαίο δυστύχημα.
Από την κατάθεση των δύο οδηγών προέκυψε ότι ευθυνόταν ο οδηγός της νταλίκας και ότι ήταν αδύνατον να αντιδράσει καλύτερα ο οδηγός του δεύτερου λεωφορείου του ΚΤΕΛ. Σε αυτό συνηγόρησαν και οι μαρτυρίες των 30 τραυματισμένων μαθητών οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν υποστεί σοκ αλλά βρήκαν τη δύναμη να πουν πως το λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν ανετράπη.
Ο υπεύθυνος του ΚΤΕΛ Τρικάλων υποστήριξε πως τα λεωφορεία στα οποία επέβαιναν όλοι οι μαθητές του νομού ήταν τα καλύτερα που υπάρχουν στο ΚΤΕΛ, καθώς ο στόλος έχει εγκατασταθεί τα τελευταία δύο χρόνια και οι έλεγχοι που γίνονται είναι εξονυχιστικοί.
Το συγκεκριμένο λεωφορείο ήταν σε λειτουργία οκτώ χρόνια και τελευταία φορά πέρασε από ΚΤΕΟ τον Ιούνιο του 2004.
Διαπιστώθηκε όμως ότι είχε μόνο 15 ζώνες ασφαλείας και εκτιμάται ότι αν ήταν όλα τα παιδιά δεμένα μπορεί να είχαν βρει τραγικό τέλος λιγότερα ή και κανένα.
Σύμφωνα με τους αστυνομικούς, ο οδηγός του λεωφορείου, μόλις 21 ετών, δεν είχε δικαίωμα να οδηγήσει τέτοιο λεωφορείο εκτός νομού παρά μόνο σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από την έδρα του αυτοκίνητου.
Αναφορικά με την νταλίκα τόσο από τους ελέγχους που έκαναν οι αστυνομικοί της τροχαίας από τα Καμένα Βούρλα αλλά και από τα συνοδευτικά έγγραφα που βρέθηκαν μέσα στην καμπίνα του οδηγού της νταλίκας προκύπτει ότι αυτή βρισκόταν σε καλή κατάσταση.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης μέχρι και το σημερινό ατύχημα στο πέταλο του Μαλιακού έχουν βρει τραγικό θάνατο 460 άτομα.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης μέχρι και το σημερινό ατύχημα στο πέταλο του Μαλιακού έχουν βρει τραγικό θάνατο 460 άτομα.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ κάθε μήνα στο συγκεκριμένο σημείο γίνονται τροχαία ο απολογισμός των οποίων αντιστοιχεί σε 80 με 100 νεκρούς και διπλάσιους τραυματίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου