1966
...μια σειρά προσωπογραφιών της Τζένης Καρέζη
που υπεραγαπούσε και θαύμαζε ο καλλιτέχνης Τσαρούχης
https://paletaart3.wordpress.com
https://paletaart.wordpress.com
κι αυτό από τον Γιάννη Τσαρούχη το οποίο βρίσκεται στην Βουλή,
τον ζωγράφισε με λάδι σε μουσαμά το 1966 και ανήκει
σε μια σειρά προσωπογραφιών της Τζένης Καρέζη
που υπεραγαπούσε και θαύμαζε ο καλλιτέχνης Τσαρούχης
----->
*από τον Δημήτρη Μηταρά
Το μυθικό κορίτσι...
Η Τζένη Καρέζη για μένα ήταν ένα μυθικό κορίτσι.
Την έβλεπα στις παλιές ταινίες, όταν ήμουν στρατιώτης στα Τρίκαλα,
χωμένος σε μια σκοτεινή γωνιά του απέραντου μελαγχολικού σινεμά.
Πολλά χρόνια αργότερα τη γνώρισα στην Πάπισσα Ιωάννα και τη ζωγράφισα
μ' ένα άσπρο φόρεμα και κόκκινη γούνα.
Ήταν πάντα ζωντανή και έτοιμη για ηρωικές πράξεις. Την αγαπούσα και πιστεύω
ότι μ' αγαπούσε - ήταν ένα χαρισματικό πλάσμα.
Κάποια στιγμή σκηνογράφησα το "Διαμάντια και μπλουζ", ένα έργο που
την εξέφρασε απόλυτα.
" Πώς σου φάνηκε;" ρωτούσε με αγωνία.
"Μα ήσουν υπέροχη, υπέροχη!".
Για μένα ήταν πάντα το μυθικό κορίτσι του παλιού επαρχιακού σινεμά.
Η εικόνα της είχε μια αυτάρκεια μέσα μου.
Δε θέλω να σκέφτομαι τίποτε άλλο πέρα από αυτή την εικόνα
της αιώνιας νεότητας που μου έδινε.
Δημήτρης Μυταράς
Απρίλιος 1993
*από:Tzeni Karezi-Τζένη Καρέζη
https://www.facebook.com/149945921694898/photos/
στο σπίτι της,κάτω από το πορτρέτο του Δ.Μυταρά
και εδώ: https://www.facebook.com/149945921694898/photos
Tzeni Karezi-Τζένη Καρέζη
~~~~~~~~~~~*~~~~~~~~~~~*~~~~~~~~~~*~~~~~~~~~
Ο Γιάννης Τσαρούχης, του Αθανασίου, (Πειραιάς 1910 – Αθήνα 1989)
ήταν ζωγράφος και σκηνοθέτης.
Τα πρώτα του έργα τα εξέθεσε το 1929 στο «Άσυλο Τέχνης».
Η επιτυχία που σημείωσε τον οδήγησε στη συνέχεια να φοιτήσει
στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1929 – 1935)
με καθηγητές τους Ιακωβίδη, Βικάτο και Παρθένη.
Παράλληλα μαθήτευσε κοντά στον Κόντογλου (1931 – 1934), ο οποίος τον μύησε
στη βυζαντινή αγιογραφία, ενώ μελέτησε την λαϊκή αρχιτεκτονική και ενδυμασία.
Μαζί με τους Πικιώνη, Κόντογλου και Αγγ. Χατζημιχάλη πρωτοστάτησε
στο αίτημα της εποχής για την ελληνικότητα της τέχνης.
ήταν ζωγράφος και σκηνοθέτης.
Τα πρώτα του έργα τα εξέθεσε το 1929 στο «Άσυλο Τέχνης».
Η επιτυχία που σημείωσε τον οδήγησε στη συνέχεια να φοιτήσει
στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1929 – 1935)
με καθηγητές τους Ιακωβίδη, Βικάτο και Παρθένη.
Παράλληλα μαθήτευσε κοντά στον Κόντογλου (1931 – 1934), ο οποίος τον μύησε
στη βυζαντινή αγιογραφία, ενώ μελέτησε την λαϊκή αρχιτεκτονική και ενδυμασία.
Μαζί με τους Πικιώνη, Κόντογλου και Αγγ. Χατζημιχάλη πρωτοστάτησε
στο αίτημα της εποχής για την ελληνικότητα της τέχνης.
~~~~~~~~*~~~~~~~~~~*~~~~~~~~~*~~~~~~~~~*~~~~~~~~
Ο Δημήτρης Μυταράς γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1934.
Σπούδασε ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ. (1953-) κοντά στο Μόραλη και τον Παπαλουκά.
Με υποτροφία από το 'Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών παρακολούθησε μαθήματα σκηνογραφίας στην Ecole nationale superieure des arts decoratifs (1961-)
και εσωτερικής διακόσμησης στη Metiers d' art, στο Παρίσι.
Την περίοδο 1964-72 ανέλαβε τη διεύθυνση του Εργαστηρίου Εσωτερικής
Διακόσμησης του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ινστιτούτου στην Αθήνα.
Μαζί με τη σύζυγό του, Χαρίκλεια Μυταρά και τη βοήθεια του Δήμου Χαλκίδας,
ίδρυσε το 1978 Σχολή Ζωγραφικής στη γενέτειρά του.
Το 1969 διορίστηκε βοηθός στο Εργαστήριο Ζωγραφικής της Α.Σ.Κ.Τ.
όπου, από το 1975, δίδαξε ως τακτικός καθηγητής.
Το διάστημα 1982-4 διετέλεσε πρύτανης της Σχολής...[...]
mmca.org.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου