Σελίδες

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019

#NEVERSETTLE...δίνει νέα ζωή στα πλαστικά μπουκάλια με το πρόγραμμα Zero Waste Beaches

#NEVERSETTLE: Για την Coca-Cola τα πλαστικά απορρίμματα αξίζουν μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή! | in.gr
Σήμερα, ο πλανήτης μας είναι αντιμέτωπος με πληθώρα ζητημάτων, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στο περιβάλλον και τους ανθρώπους.
Η κλιματική αλλαγή και οι κοινωνικοοικονομικές μεταβολές, τόσο σε διεθνές, όσο και σε εθνικό επίπεδο, είναι πιο εμφανείς από ποτέ. Γι’ αυτό και η αντιμετώπισή τους είναι πιο επιτακτική από ποτέ. 
Η Coca-Cola, μέσα από τη νέα της ανατρεπτικήκαμπάνια 
#NEVERSETTLE, που στηρίζεται στους πυλώνες των απορριμμάτων, του νερού και των ίσων ευκαιριών για τους ανθρώπους, φιλοδοξεί να ανοίξει τον διάλογο γύρω από αυτά τα μεγάλα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, δημιουργώντας ένα κίνημα που θα φέρει την αλλαγή.

Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που αναδεικνύει ο πυλώνας των απορριμμάτων, είναι αυτό του πλαστικού.
Η Coca-Cola δίνει νέα ζωή στα πλαστικά μπουκάλια με το πρόγραμμα Zero Waste Beaches Η Coca-Cola δίνει νέα ζωή στα πλαστικά μπουκάλια με το πρόγραμμα Zero Waste Beaches
Η Coca-Cola κάνει το όραμα της για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα πράξη 
μέσα από το πρόγραμμα Zero Waste Future μετά τη Θεσσαλονίκη επεκτείνεται και στις παραλίες.
Αυτό το καλοκαίρι η εταιρία αναλαμβάνει δράση μαζί με τους στρατηγικούς της συνεργάτες, την Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης και την Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και εστιάζει σε 9 πολυσύχναστες ελληνικές παραλίες στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα γύρω από το ζήτημα των απορριμμάτων.
Ας πιάσουμε όμως το μίτο από την αρχή.
Το 2018 στο Νταβός, ο CEO της Coca-Cola, James Quincey ανακοίνωσε το παγκόσμιο όραμα της εταιρείας για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα και τη δέσμευσή της να το κάνουμε πράξη. Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε τους φιλόδοξους στόχους της: να συνεχίσει να εστιάζει στην ανάπτυξη 100% ανακυκλώσιμων συσκευασιών, μέχρι το 2025, στη χρήση τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες, μέχρι το 2030 και τέλος στην συλλογή και ανακύκλωση μίας συσκευασίας για κάθε μία συσκευασία της εταιρείας που κυκλοφορεί στην αγορά, μέχρι το 2030.


Γιατί πλαστικό;

Στις αρχές του 2018, ο CEO της Coca-Cola, James Quincey ανακοίνωσε το όραμά της εταιρίας για «Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» κατά τη διάρκεια του World Economic Forum στο Davos. Πρόκειται για ένα ολιστικό σχέδιο που αποτυπώνει τη νέα της φιλοσοφία και την έμφαση που δίνει στην αντιμετώπιση του προβλήματος, με καινοτόμες μεθόδους που καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής των συσκευασιών: από το πώς σχεδιάζονται τα μπουκάλια και τα κουτάκια, μέχρι το πώς αυτά ανακυκλώνονται και αποκτούν νέα ζωή μέσω της επαναχρησιμοποίησής τους. Αυτή είναι και η μετρήσιμη συνεισφορά της Coca-Cola προς την υιοθέτηση του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας, που βασίζεται στη σύγχρονη αντίληψη γύρω από την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση υλικών και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται από αυτή. Η εταιρία εφαρμόζει τις αρχές της κυκλικής οικονομίας στην παραγωγή των προϊόντων της και εκπαιδεύει το ευρύ κοινό για να υιοθετήσει τις πρακτικές της, τονίζοντας πως το μοντέλο αυτό αποτελεί μονόδρομο εάν θέλουμε να σώσουμε τον πλανήτη μας.
Το πλαστικό μπορεί να μετατραπεί σε οτιδήποτε θέλουμε. Αρκεί να μην το πετάμε!
Tο πλαστικό, το οποίο χρησιμοποιείται για τις συσκευασίες των αναψυκτικών παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.
Ως υλικό, από τη φύση του, δεν είναι κακό, καθώς έχει έναν μεγάλο αριθμό πλεονεκτημάτων που το καθιστούν εύχρηστο και δημοφιλές. Για παράδειγμα είναι ιδανικό για τη φύλαξη και συντήρηση των τροφίμων και ποτών, ενώ παράλληλα προσφέρει ασφάλεια και ευκολία στη μεταφορά τους. Εντούτοις, ο κόσμος αντιμετωπίζει ένα μεγάλο πρόβλημα. Τα πλαστικά και οι συσκευασίες βρίσκονται παντού και επιβαρύνουν τη ρύπανση του πλανήτη μας, καθώς ένα εκατομμύριο πλαστικά μπουκάλια αγοράζονται κάθε λεπτό ανά τον κόσμο και τα μισά από αυτά καταλήγουν στις θάλασσές μας.
Η Coca–Cola, αναγνωρίζοντας το μερίδιο ευθύνης της στην επίλυση αυτού του προβλήματος, αναλαμβάνει ακόμα περισσότερη δράση. 

Υπογραμμίζει πως κάθε συσκευασία έχει αξία και μπορεί να έχει μία δεύτερη ή ακόμα και τρίτη ζωή, πέρα από την αρχική της χρήση, και πως «Ένας Κόσμος Χωρίς Απορρίμματα» είναι εφικτός, μέσα από απολύτως στοχευμένες επενδύσεις στις συσκευασίες και ενέργειες για τον πλανήτη μας.
Ξεκινάει, λοιπόν, ένα παγκόσμιο κίνημα, για τη δημιουργία ενός κόσμου, όπου τίποτα δεν πάει χαμένο. 
Στο ταξίδι αυτό, εστιάζει σε τρεις κύριους πυλώνες δράσεων: Σχεδίαση, Συλλογή και Συνεργασίες, που θα επιτρέψουν στην εταιρία να συλλέγει, να ανακυκλώνει, και με τη χρήση τεχνολογιών αιχμής, όπως το 3D printing, να επαναχρησιμοποιεί κάθε συσκευασία.
Σχεδίαση: Η Coca-Cola σχεδιάζει συσκευασίες 100% ανακυκλώσιμες, μέχρι το 2025, και συσκευασίες με 50% περισσότερο ανακυκλώσιμο περιεχόμενο, μέχρι το 2030. Με άλλα λόγια, κανένα από τα μπουκάλια της δε θα έχει μόνο μία ζωή, αλλά πολλές, ώστε να επαναχρησιμοποιείται ξανά και ξανά.
Συλλογή: Η εταιρία ανοίγει δρόμους μπροστά, με τη δέσμευσή της να συμβάλλει στη συλλογή και ανακύκλωση μίας πλαστικής φιάλης ή ενός αλουμινένιου κουτιού, για κάθε ένα που πουλάει, μέχρι το 2030, ακόμη και αν αυτό δεν είναι προϊόν της Coca-Cola, επιδιώκοντας κάθε συσκευασία να μπορεί να έχει περισσότερες από μία ζωές, ανεξάρτητα από το πού προέρχεται.
Συνεργασίες: Η Coca-Cola αξιοποιεί την επιρροή της για να εμπνεύσει τους ανθρώπους και να συμβάλλει στην υιοθέτηση μίας νέας νοοτροπίας που εστιάζει στην κυκλική οικονομία. Δεν μπορεί όμως να τα καταφέρει μόνη της. Γι’ αυτό, στο παγκόσμιο κίνημα που θέλει να δημιουργήσει, συνεργάζεται με τοπικές κοινότητες, ανθρώπους που καινοτομούν και ΜΚΟ, με στόχο να βρει βιώσιμες λύσεις και να κάνει την ανακύκλωση εύκολη και προσιτή σε όλους. Μέχρι στιγμής, έχει ήδη πραγματοποιήσει δράσεις καθαρισμού παραλιών, καινοτόμες επενδύσεις και έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη νέων και ενισχυμένων μεθόδων ανακύκλωσης μαζί με τους συνεργάτες της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρόγραμμα “Zero Waste Future”, το πρόγραμμα- παρακαταθήκη που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και αποτελεί το ελληνικό αποτύπωμα της εταιρίας στο παγκόσμιο κίνημα που θέλει να δημιουργήσει. Το “Zero Waste Future“, που μέρος αυτού είναι η πρωτοβουλία “Zero Waste Cities”, αποτελεί ένα τριετές ολιστικό πρόγραμμα κληρονομιά που ξεκίνησε για πρώτη φορά πιλοτικά στη Θεσσαλονίκη το 2018, με στόχο να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος διαχειρίζεται τα απορρίμματα, να εκπαιδεύσει τους πολίτες γύρω από τη σημασία της ανακύκλωσης και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και να εισαγάγει νέες, καινοτόμες υποδομές για την αναβάθμιση της διαδικασίας συλλογής, την ανάκτηση της ανακύκλωσης αλλά και την επαναχρησιμοποίηση των υλικών. Βασιζόμενο στους άξονες της εκπαίδευσης, της παρέμβασης και της αλλαγής συμπεριφοράς, το πρόγραμμα ήδη μέσα στον πρώτο χρόνο υλοποίησής του κατάφερε την ενημέρωση 100.000 πολιτών, τη συλλογή 90 τόνων πλαστικού και την έκθεση 1,1 εκατομμυρίων ανθρώπων στο μήνυμά του.

Μερικές από τις δράσεις της πρώτης χρονιάς του “Zero Waste Cities” ήταν:
H δράση “Print you City”, μέσω της οποίας οι Θεσσαλονικείς είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν το δικό τους 3D εκτυπωμένο έπιπλα από ανακυκλωμένο πλαστικό και να το δουν να τοποθετείται στη γειτονιά της επιλογής τους, με πάνω από 3.000 σχέδια να συγκεντρώνονται μέσα σε μόλις τρεις εβδομάδες ψηφοφορίας, και με τα δημοφιλέστερα από αυτά να προχωρούν σε παραγωγή και να κοσμούν σήμερα το Πάρκο ΧΑΝΘ.
Το Zero Waste Lab, το πρωτοποριακό κέντρο ανακύκλωσης και κυκλικής οικονομίας που κατά τη διάρκεια της εξάμηνης λειτουργίας του επισκέφθηκαν συνολικά σχεδόν 9.000 πολίτες, με πάνω από τους 6.000 να είναι μαθητές.
Το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω στην παραλία», μια ενημερωτική εκστρατεία με την οποία σε μόλις 5 μήνες συλλέχθηκαν 90 τόνοι υλικών και 130.000 πολίτες ενημερώθηκαν.
Το πρώτο Σχέδιο Πρόληψης για τη διαχείριση και ανακύκλωση απορριμμάτων σε ελληνικό Δήμο, που δημιουργήθηκε για τη Θεσσαλονίκη
Αυτό το καλοκαίρι, το Zero Waste Future ανοίγει τα φτερά του και στις παραλίες, με το πρόγραμμα Zero Waste Beaches, που θα πραγματοποιηθεί σε 9 ελληνικές παραλίες και 27 επιχειρήσεις, και που στόχο έχει να κάνει τις παραλίες μας ακόμα ομορφότερες και με προοπτική μηδενικών απορριμμάτων.

Η δουλειά που έχει γίνει είναι σημαντική, αλλά σίγουρα το έργο δεν ολοκληρώνεται εδώ! #NEVERSETTLE

Δείτε το συνολικό βίντεο της καμπάνιας #NEVERSETTLE https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=3HRvmq9SFys


Τα απορρίμματα και οι πλαστικές συσκευασίες βρίσκονται παντού και επιβαρύνουν τη ρύπανση του πλανήτη μας. Παρ’ όλα αυτά, το πλαστικό παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Τα πλεονεκτήματα που έχει ως υλικό, όπως μικρό βάρος, χαμηλό κόστος παραγωγής, αντοχή και ευκαμψία, ευκολία στη χρήση, το κατατάσσει σε ένα από τα πιο δημοφιλή υλικά στον κόσμο, πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών και ιδανικό για την συσκευασία και συντήρηση τροφίμων και ποτών.
Εντούτοις, όσο χρήσιμο μπορεί να είναι ως υλικό η λανθασμένη ή μη σωστή διαχείριση μετά τη χρήση του έχει καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον αλλά και τις θάλασσες, αφού συχνά καταλήγει εκεί ως απόρριμμα.
Η Coca-Cola αναγνωρίζοντας το μερίδιο ευθύνης που της αναλογεί και επιθυμώντας να γίνει μέρος της λύσης αλλά να πάει κι ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας πρωτοβουλίες με πολλαπλασιαστικό κοινωνικό όφελος με έμφαση στη δημιουργία καινοτομιών που υπηρετούν κοινωνικές ανάγκες και προωθούν την κυκλική οικονομία, έχει πάρει στην Ελλάδα σημαντική θέση και πραγματοποιεί πολυεπίπεδες πρωτοβουλίες υποστηρίζοντας πως τα πλαστικά έχουν δημιουργηθεί για να αντέχουν στον χρόνο, αλλά όχι ως απορρίμματα. 
Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε ώστε να συλλέγονται, να ανακυκλώνονται και να αποκτούν μια νέα ζωή είτε ως νέες συσκευασίες είτε ως κάτι άλλο.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η εταιρία θέτει το ζήτημα των απορριμμάτων ως έναν από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες της νέας της ανατρεπτικής εταιρικής καμπάνιας #NEVERSETTL Eφιλοδοξώντας να ανοίξει τον διάλογο γύρω από το σημαντικό αυτό θέμα και να συμβάλλει στην επίλυση του!
Η ιστορία άρχισε από την μαγευτική Θεσσαλονίκη όταν η εταιρία ξεκίνησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα να υλοποιεί πιλοτικά το πρόγραμμα Zero Waste Future – ένα τριετές ολιστικό πρόγραμμα που βασίζεται στην παρέμβαση, στην εκπαίδευση γύρω από την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία και στην αλλαγή στάσης των πολιτών απέναντι στα απορρίμματα αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής όπως την τρισδιάστατη εκτύπωση ώστε να λάβουν μια 2η ζωή! Ήδη από τον πρώτο χρόνο του προγράμματος, η εταιρία κατάφερε να ενημερωθούν 100.000 πολίτες, να συλλεχθούν 90 τόνοι υλικών και να εκτεθούν 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι στα μηνύματα του προγράμματος.
Φέτος, το καλοκαίρι, το Zero Waste Future μεταφέρεται στις παραλίες ως Zero Waste Beaches και ξεκινώντας από την Θεσσαλονίκη επεκτείνεται σε ολόκληρη την Ελλάδα σε περιοχές όπως στα Χανιά, την Κύθνο, τη Ρόδο, την Κεφαλονιά αλλά και την Αθήνα. 
Στο πρόγραμμα Zero Waste Beaches, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με 
την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και την Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, περιλαμβάνονται 9 ελληνικές παραλίες και θα πραγματοποιηθούν δράσεις όπως τοποθέτηση κάδων 4 ρευμάτων ανακύκλωσης με ξεχωριστό ρεύμα για τα πλαστικά μπουκάλια που προωθεί τη διαλογή στην πηγή, οργανωμένους καθαρισμούς παραλιών καθώς και πρόγραμμα εκπαίδευσης και ενημέρωσης σε 
27 παραλιακές επιχειρήσεις για το προσωπικό και για τους επισκέπτες γύρω από τα θέματα της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας.
Η εταιρία έχει ως στόχο να ανοίξει τον διάλογο γύρω από το ζήτημα των απορριμμάτων και να δημιουργήσει ένα κίνημα που μαζί του θα φέρει την αλλαγή αναφορικά με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα απορρίμματα και κυρίως τις πλαστικές συσκευασίες. Γι’ αυτό, καλεί τον κόσμο σε όποιο μέρος της Ελλάδας και αν βρίσκεται να ανακυκλώσει τα απορρίμματά του τονίζοντας πως με αυτό τον τρόπο μπορεί να δώσει δεύτερη και τρίτη ζωή στις πλαστικές συσκευασίες,
ώστε να κοσμούν του χρόνου το καλοκαίρι τρισδιάστατα εκτυπωμένα έπιπλα από το πλαστικό που συλλέχθηκε και ανακυκλώθηκε μέσα από 

το πρόγραμμα Zero Waste Beaches ως μια ζωντανή απόδειξη πως το πλαστικό μπορεί να επιστρέψει ως ένα νέο χρήσιμο αντικείμενο για 
τη ζωή και την καθημερινότητά μας.
Κι ακόμα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες τεχνολογίας αιχμής όπως 

εκείνη της τεχνητής νοημοσύνης, η Coca-Cola μέσα από το Messenger https://www.messenger.com/login.
 στη σελίδα της στο Facebook δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να επιλέξουν 
το 3D εκτυπωμένο χρηστικό αντικείμενο από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό 
που θα ήθελαν να προσφέρουν σε μία από τις επιλεγμένες παραλίες κάνοντας τους συμμέτοχους στην πρωτότυπη και ανατρεπτική για τα ελληνικά δεδομένα ενέργεια! Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να διαλέξουν ανάμεσα σε ξαπλώστρα, αποδυτήριο και διάδρομο για την παραλία που εξασφαλίζει την πρόσβαση και σε ΑΜΕΑ αλλά και το χρώμα της προτίμησής τους.
Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από μια μεγάλη επικοινωνιακή καμπάνια ευαισθητοποίησης σε εθνικό επίπεδο και σε όλα τα μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, Τύπο, υπαίθρια διαφήμιση, ψηφιακά μέσα ).
Για την Coca-Cola ένας Κόσμος Χωρίς Απορρίμματα, όπου τίποτα δεν πάει 

χαμένο είναι εφικτός! 
Αν θες κι εσύ να μάθεις περισσότερα για το Zero Waste Beaches, επισκέψου το The Coca-Cola Journey https://www.coca-cola.gr/neversettle/aporrimmata
ΠΗΓΕΣ 
https://www.in.gr/2019/07/04/plus/ta-nea-tis-agoras/neversettle-gia-tin-coca-cola-ta-plastika-aporrimmata-aksizoun-mia-deyteri-eykairia-sti-zoi/
https://www.iefimerida.gr/ellada/coca-cola-zoi-plastika-mpoykalia-zero-waste-beaches

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου