Σελίδες

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

..."Καίγομαι ώς το θάνατο κι ακόμα φωτίζω την πιο σκοτεινή νύχτα - φως για κείνους που τα μάτια τους δε μπορούν να δουν τον αγώνα μου και τις προσπάθειές μου."---> ... με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα του Μετανάστη !!!





Είμαι το ρόδο στο αμπέλι του παραδείσου της Ανατολής.
Είμαι ο ήλιος που ακτινοβολεί στο σκοτάδι της νύχτας.
Αναβράζω να βγω από την καρδιά του χρόνου
Είμαι ο Ευφράτης που ξεπήδησε από τη μακρινή ιστορία.
Είμαι γεμάτος ζωή, μια υπέροχη ζωή είναι αυτό που θέλω
να σπείρω, με τους σπόρους που άνθισαν το 19ο αιώνα.

Είμαι αστραπή γεμάτη σπίθες, το σύννεφο του κεραυνού,
με μια δυνατή φωνή κατεβαίνω από τον ουρανό στην πατρίδα.
Είμαι η πλημμύρα με τα αφρίζοντα κύματα
θέλω να ξαναζωντανέψω την κοινωνία.
Είμαι αστραπή, φλόγες, φωτιά, μια πυρκαγιά
για τα είδωλα και τους θεούς.

Καίγομαι ώς το θάνατο κι ακόμα φωτίζω
την πιο σκοτεινή νύχτα - φως για κείνους που τα μάτια τους δε μπορούν να δουν
τον αγώνα μου και τις προσπάθειές μου.
Παίρνω αυτό το μονοπάτι έστω κι αν έχει σκυλιά που γαβγίζουν,
Είμαι έτοιμος για την αυτοθυσία μου στο δρόμο της απελευθέρωσης
Θέλω να βράσω, να ξεχειλίσω απ’ το δοχείο
είμαι ο αγώνας, η επανάσταση, το μεγάλο κατόρθωμα
των θαλασσών και των λιμνών, ολόκληρου του κόσμου.
Μα είμαι μόνο μια σταγόνα δίπλα στο χείμαρρο
Ψάχνω για τη λευτεριά.
Είμαι ένας δημοκράτης, θέλω να ζήσω με τα μάτια ανοιχτά,
Γι’ αυτό είμαι γεμάτος μ’ αυτό που είναι για το έθνος


*Ο Τζιγερχούν γεννήθηκε στο Κουρδιστάν της Τουρκίας, 1903.
 
Τα ποιήματά του πέρασαν τα σύνορα, έγινε πολύ γνωστός 
και οι Κούρδοι τον θεωρούν εθνικό τους ποιητή. 
Όλα τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα και κυρίως οι επαναστάσεις έχουν επηρεάσει 
τον ποιητικό του λόγο, όπως η Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917 
(ο Τζιγερχούν ήταν τότε 14 χρόνων), 
η εξέγερση Seyh Saıt του 1925 και η εξέγερση του Αραράτ το 1927-30 
που την είχε οργανώσει κιόλας, η θηριωδία των ναζί. 
 
Ακόμη και για το Βιετνάμ έγραψε το ποίημα «Dien Bien Fu», 
καταδίκασε τον αμερικανικό ρατσισμό με το 
«Ο φίλος μου Πολ Ρόμπσον» και στηλίτευε πάντα τον σιωνισμό - πιστός φίλος των Παλαιστινίων. Οδηγός του ο ενθουσιασμός της εξέγερσης αλλά και η πίκρα της ήττας.
 
 
 πηγή : 
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου