ΔΙΟΤΙΜΑ:
Η ΙΕΡΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΕ ΣΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
ΩΣ ΠΟΘΟΥ ΚΑΙ ΩΣ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ.
( ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ).
Η ΙΕΡΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΕ ΣΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
ΩΣ ΠΟΘΟΥ ΚΑΙ ΩΣ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ.
( ΒΙΚΙΠΑΙΔΙΑ).
Το 1887 στην αρχαια Μαντινεία βρέθηκε τιμητική στήλη με ανάγλυφη παράσταση
γυναικείας μορφής που σημερα εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικο Μουσείο
(αρ.ευρ.226)
Το αντικείμενο που κρατα η γυναικεία μορφή ειναι ενα συκώτι.
Για την ακρίβεια πρόκειται για το "μαντικό ήπαρ" το συκώτι δηλαδή του θυσιασμενου ζώου,απο την εξέταση του οποίου οι ιερείς προβλέπουν το μέλλον.
Πρόκειται λοιπόν για μια ιέρεια-μάντισσα.
Η προέλευση της στήλης απο την Μαντινία σε συνδυασμό με την ιδιότητάς της,
οδηγουν στην ταύτισή της με την περίφημη Διοτίμα.
Η Διοτίμα,ιέρεια του Απολλωνα στο ναό του θεού στη Μαντινεία ειναι γνωστη απο
τις φιλολογικές πηγές ως ιέρεια,και ειναι εκείνη που πραγματοποίησε τον καθαρμό της Αθηνας μετα το τρίτο κύμα του λοιμού το 429 π.χ στις αρχές του
Πελοποννησιακού πολέμου.
Κυριως ομως ειναι γνωστή απο το συμπόσιο του Πλατωνα στο οποίο ο Σωκρατης
μεταφέρει στους συνδαιτημόνες του τον διάλογο που είχε με την πάνσοφη
αυτη γυναικα,η οποια κατα την ομολογία του ίδιου,τον δίδαξε τα μυστήρια και
τους αναβαθμους του Έρωτα.Το πέρασμα δηλαδή απο τον σαρκικό έρωτα,που αντιπροσωπεύει τον πρώτο αναβαθμό, ως τον "πλατωνικό έρωτα" της φιλοσοφίας,
που αποτελει την κορύφωση που εγγυάται την αναβάθμιση της ψυχής.
Ο έρωτας κατα την Διοτιμα δεν ειναι θεός αλλά κατι μεταξύ Θνητού και Αθάνατου.
γυναικείας μορφής που σημερα εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικο Μουσείο
(αρ.ευρ.226)
Το αντικείμενο που κρατα η γυναικεία μορφή ειναι ενα συκώτι.
Για την ακρίβεια πρόκειται για το "μαντικό ήπαρ" το συκώτι δηλαδή του θυσιασμενου ζώου,απο την εξέταση του οποίου οι ιερείς προβλέπουν το μέλλον.
Πρόκειται λοιπόν για μια ιέρεια-μάντισσα.
Η προέλευση της στήλης απο την Μαντινία σε συνδυασμό με την ιδιότητάς της,
οδηγουν στην ταύτισή της με την περίφημη Διοτίμα.
Η Διοτίμα,ιέρεια του Απολλωνα στο ναό του θεού στη Μαντινεία ειναι γνωστη απο
τις φιλολογικές πηγές ως ιέρεια,και ειναι εκείνη που πραγματοποίησε τον καθαρμό της Αθηνας μετα το τρίτο κύμα του λοιμού το 429 π.χ στις αρχές του
Πελοποννησιακού πολέμου.
Κυριως ομως ειναι γνωστή απο το συμπόσιο του Πλατωνα στο οποίο ο Σωκρατης
μεταφέρει στους συνδαιτημόνες του τον διάλογο που είχε με την πάνσοφη
αυτη γυναικα,η οποια κατα την ομολογία του ίδιου,τον δίδαξε τα μυστήρια και
τους αναβαθμους του Έρωτα.Το πέρασμα δηλαδή απο τον σαρκικό έρωτα,που αντιπροσωπεύει τον πρώτο αναβαθμό, ως τον "πλατωνικό έρωτα" της φιλοσοφίας,
που αποτελει την κορύφωση που εγγυάται την αναβάθμιση της ψυχής.
Ο έρωτας κατα την Διοτιμα δεν ειναι θεός αλλά κατι μεταξύ Θνητού και Αθάνατου.
*Στην εικόνα,στήλη που τιμά την Διοτίμα ως την σοφότερη γυναικα
όλων των εποχών στο Πανεπιστήμιο Γουϊθντροπ της δυτικής Αυστραλίας.
όλων των εποχών στο Πανεπιστήμιο Γουϊθντροπ της δυτικής Αυστραλίας.
Ρέναααααααα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχο...
Είμαι περήφανη ως Αρκας για αυτήν