Σελίδες

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

Κύριε Παντελή Θαλασσινέ ..η πόλη Αλ-Κούντς ή Ιερουσαλήμ είναι κατεχόμενη σύμφωνα με όλες τις αποφάσεις του ΟΗΕ....



...και δεν αναγνωρίζεται από κανένα κράτος ακόμα και από τις ΗΠΑ ότι
είναι "ενωμένη πρωτεύουσα του Ισραήλ" όπως γράφει η πρόσκληση 
που σου απευθύνθηκε από την οργανωτική επιτροπή του Φεστιβάλ Ούτι. 
Άρα εσύ με την συμμετοχή σου νομιμοποιείς μια παράνομη ενέργεια 
εκ μέρους του κράτους του σιωνισμού. 
Το Ούτι όπως οφείλεις εσύ να γνωρίζεις δεν είναι βιβλικό μουσικό όργανο όπως ισχυρίζονται οι φονταμενταλιστές σιωνιστές οργανωτές του φεστιβάλ. 
Δηλαδή μετέχεις σ'ένα φεστιβάλ που επιδιώκει να παραποιεί τα πάντα ..
περιμένουμε από τη συνείδηση σου να ξυπνήσει αυτές τις λίγες μέρες 
πριν ταξιδέψεις στην κατεχόμενη Παλαιστίνη.... 
Το ούτι είναι νυκτό έγχορδο μουσικό όργανο, που κατάγεται από την Μεσοποταμία 

και είναι αρκετά διαδεδομένο στις μουσικές της Μέσης Ανατολής. 
Το περσικό όργανο που οι Πέρσες το έλεγαν Μπαρπάτ (ούτι) έμοιαζε με το 
αιγυπτιακό ούτι που έπαιζαν στην εποχή των Φαραώ πριν 3.500 χρόνια. 
Αυτό το όργανο αργότερα ονομάστηκε από τους Άραβες al oud που σημαίνει 
στα αραβικά ξύλο και συγκεκριμένα ψηλό ξύλο. 
Από εκεί έχει πάρει το ούτι την τελική του ονομασία. 
Τα έγχορδα όργανα, όπως το ούτι ή το βιολί δεν τα γνώριζαν οι Άραβες. 
Τα έμαθαν από τους Βυζαντινούς, τους Πέρσες και τους Ρωμαίους μετά την 
εξάπλωση του Ισλάμ. 
Ο πρώτος Άραβας μουσικός που άρχισε να παίζει ούτι ήταν ο Eben Sareeg και μετά άρχισαν να το χρησιμοποιούν και άλλοι. 
Οι πιο φημισμένοι οργανοπαίκτες στην ιστορία του ούτι είναι οι Eshack Almusely, 
ο Ebraheem Almahdy και ο Zaryab. 
Το ούτι είναι ο βασιλιάς των οργάνων για τους Άραβες, σε βαθμό τέτοιο 
που, παλαιοτέρα, ένας σύνθετης για να γράψει ένα τραγούδι, στηριζόταν 
αποκλειστικά σε αυτό.
Το ούτι είναι σήμερα διαδεδομένο σε όλο σχεδόν τον κόσμο. 

Από τον 9ο αιώνα συστηματοποιήθηκε πάνω στο ούτι πρακτικά και θεωρητικά 
η μουσική παράδοση της Μεσογείου. 
Κατά τον Μεσαίωνα οι σταυροφόροι μεταφέρανε 
το όργανο από τους Αγίους Τόπους στην Ευρώπη, όπου εξελίχθηκε στο 
Αναγεννησιακό λαούτο, και στην Μικρά Ασία όπου παρέμεινε όπως ήταν μέχρι 
και σήμερα. 
Το ούτι είναι ένα από τα λίγα όργανα στην ανατολή και για τους άραβες το μοναδικό 
που έπαιξε και διαμόρφωσε τις μουσικές κλίμακες που λέγονται μακάμ. 
Ένα μακάμ αποτελείται από ένα τετράχορδο «4 νότες» και ένα πεντάχορδο 
«5 νότες» τα οποία αυτά εναλλάσσονται από μακάμ σε μακάμ. 
Ο αριθμός των μακάμ είναι αρκετά μεγάλος και διαφέρει από χώρα σε χώρα. 
Στην Τουρκία και την Αίγυπτο διαφέρει περισσότερο στο ύφος και λιγότερο 
στα διαστήματα, πολλές φορές το διάστημα είναι ίδιο, αλλά το παίζουν 
σε διαφορετικό ύφος και φαίνεται να αλλάζει το μακάμ, ενώ στην πραγματικότητα 
παραμένει ίδιο. 
Το βάθος που έχουν τα μακάμ είναι τόσο μεγάλο που για να πει κανείς σήμερα 
ότι τα έμαθε ή τα έπαιξε ή τα κατάλαβε χρειάζονται πάρα πολλά χρόνια.


Nasim Hanna Alatras
Νέα από την Παλαιστίνη
η φωτογραφία : https://www.facebook.com/152149308469535/photos/pb.
152149308469535.-2207520000.1447701668./157949564556176/?type=3&theater

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου