Σελίδες

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

-Hey you, What are you looking at?...TZOUTZI MANTZOURANI. "THE OTHER SIDE OF THE ATLANTIC OCEAN".




 i'm standing here next to you naked, you can see through my body my soul...
Flesh is nothing more than a thin layer that protects it...
And I wouldn't say that it does a good job.
Can you see the scars everywhere?
So much pain, so much loss, so much death have passed through...
And they all hit straight in my heart.
You said, I look much younger. But, where did you really look at?
My body, my face, my looks?
Did you bother to look a bit into my eyes? There you can see, that I am thousands of years old...
I know, I keep going, but, just don't ask too much....
I 'm not sure I still have something to give you ...
Better go away,
Go , Go.
I have nothing more than my freedom, my soul, I can't give this...
Go, Go now.....
Νow!
Before it will be too late...


TZOUTZI MANTZOURANI.
"THE OTHER SIDE OF THE ATLANTIC OCEAN".

   
Ε, Σύ,
Τι κοιτάς?

Στέκομαι μπροστά σου γυμνή.Μπορείς να δείς μέσα απο το δέρμα μου την ψυχή μου.Το δέρμα δεν είναι παρά μια τόσο λεπτή μεμβράνη, τίποτα σχεδόν δεν προστατεύει...
Μπορείς να δείς τα σημάδια απο τις πληγές παντού.
Τόσος πόνος, τόση απώλεια, τόσος θάνατος έχουν περάσει μέσα απ' αυτό....
Μου λές πως δείχνω νεότερη, Αλλα πού αλήθεια κοιτάς?
Στο σώμα, στο πρόσωπο; στην εμφάνιση;
Αν λίγο κοιτάξεις πιό βαθειά, μέσα στα μάτια, θα δείς πως είμαι χιλιάδων χρόνων ζωή...
Ξέρω, ακόμα καταφέρνω και στέκομαι στα πόδια μου,αλλά, μην ζητάς πολλά.
Δεν είμαι σίγουρη οτι έχω ακόμα κάτι να σου δώσω...
Καλύτερα φύγε!
Φύγε! Φύγε!
Τιποτα αλλο εκτός απο την ελευθερία και την ψυχή μου δεν έχω πιά.... και αυτά δεν μπορώ, να τα δώσω...
Φύγε
Φύγε τώρα.
Πρίν να είναι αργά.....

TZOYΤΖΗ ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΗ.
"ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ".


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου