Σελίδες

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Andy Garcia:Έζησα μια ζωή στην εξορία εξ αιτίας του Φιντέλ Κάστρο

Θα επιστρέψω στην Κούβα όταν αυτό το καθεστώς τελειώσει και οι άνθρωποι μου δεν θα καταπιέζονται πλέον

Έζησα μια ζωή στην εξορία εξαιτίας του Φιντέλ Κάστρο. 
Και το καθεστώς παραμένει ως έχει!, απαντά εξοργισμένος 
ο ηθοποιός Άντι Γκαρσία, σχολιάζοντας τον θάνατο του ηγέτη 
της κουβανικής επανάστασης. 
Ο ηθοποιός ανήκει στους αντικαθεστωτικούς.
Γεννήθηκε στην Αβάνα το 1956 ενώ διέφυγε στις ΗΠΑ όπου
έκανε καριέρα στο Χόλιγουντ.
«Η Κούβα και ο πολιτισμός της είναι στο DNA μου, η ουσία 
της ταυτότητάς μου, αλλά δεν φείδομαι σε κριτική για τον Κάστρο. 
Πάνοτε έλεγα ότι η Κούβα προδόθηκε, περιθωριοποιήθηκε, 
μεταχειρίστηκε από τον Κάστρο. 
Ένας δικτάτορας… Όχι ένα σύμβολο επανάστασης» επεσήμανε 
ο Άντι Γκαρσία μαινόμενος εναντίον του εκλιποντος.
μουν πέντε ετών όταν ο πατέρας μου αποφάσισε να μεταναστεύσει 
στο Μαϊάμι, ενώ εκατοντάδες Κουβανοί εξορίζονταν. 
Για χρόνια με φόβιζε και με ταλάνιζε να βλέπω σε μπλουζάκια τυπωμένο 
το πρόσωπο του Κάστρο με την έκφραση σωτήρας όταν στην ουσία 
είναι αυτός που κατέστρεψε την οικονομία της χώρας. 
Μέσα μου μετέφερα τον πόνο της εξορίας της οικογένειάς μου εξαιτίας 
αυτού που πάντοτε θεωρούσα κακό ηγέτη", λέει καυστικά.
Σχετικά με τις αναμνήσεις από τον πατέρα του και την αναζήτηση 
νέας ζωής στο Μαϊάμι ο σταρ λέει:
«Ο πατέρας μου ήταν ένας σπουδαίος δικηγόρος και ανεξάρτητος 
δημοσιογράφος και σκεπτόμενος άνθρωπος. 
Στην Αμερική εργάστηκε αρχικά ως σερβιτόρος. 
Είμαι ευγνώμων για το κουράγιο του και επειδή προσέφερε σε όλα 
τα παιδιά του τις αυθεντικές αξίες της ελευθερίας και της γνώσης ότι 
οι ότι πολλοί αντιφρονούντες συμπατριώτες μας ρίχτηκαν στη θάλασσα 
αφού τους δολοφόνησαν ενώ άλλοι υπέφεραν στις φυλακές. 
Ο Κάστρο ήταν τυφλωμένος από τις ιδέες του και κανένας ιστορικός 
οραματισμός δεν θα με κάνει να αλλάξω γνώμη, είπε αναλυτικά.
Όσο για το αν αισθάνεται άσωτος γιος τονίζει: 
«Μπορώ να πω ότι όλη μου η ζωή είναι στιγματισμένη από νοσταλγία 
για την Κούβα. Ποτέ για τη χώρα μου, αισθάνθηκα σαν άσωτος. 
Ποτέ δεν πίστεψα σ αυτήν την επανάσταση. 
Πιστεύω πως για χρόνια και χρόνια η όμορφή μου Κούβα έγινε 
η χώρα Άμλετ και τραυματίστηκε από τα σφάλματα δύο σχημάτων 
από τον Μπατίστα στον Κάστρο.»
"Η πραγματική ψυχή της Κούβας πάντα αναζητούσε την Ελευθερία. 
Ο πρόεδρος Ομπάμα επανειλημμένα έχει διατυπώσει τους στίχους 
του Κουβανού ποιητή Χοσέ Μαρτί: 
Η ελευθερία είναι η βασική κατάσταση για κάθε άνθρωπο 
που θέλει να αισθάνεται και να είναι ειλικρινής".
Επιπλέον σημείωσε πως "έχουν προκαλεσει ιδεολογικά χάσματα 
σε πολλές γενιές. 
Το όνειρο της επανάστασης έχει προκαλέσει μεγαλύτερο κακό 
παρά καλό, πολλές απώλειες. 
Πολλοί νέοι άνθρωποι σκοτώθηκαν γι αυτό…".
«Θα επιστρέψω στην Κούβα όταν αυτό το καθεστώς τελειώσει 
και οι άνθρωποι μου δεν θα καταπιέζονται πλέον. 
Η Αμερική μου έδωσε την ελευθερία, θα είμαι για πάντα ευγνώμων» 
και σημείωσε: «….οι επιπτώσεις της εξουσίας του Κάστρο είναι ατελείωτες».
Ακόμα ο Άντι Γκαρσία που έχει κάνει μία αξιόλογη καριέρα στο 
Χόλυγουντ τονίζει ότι «οι εκτελέσεις, οι συλλήψεις και οι φυλακίσεις 
των πολιτικών αντιφρονούντων και των μελών της LGBT κοινότητας, 
η άρνηση της ελευθεροτυπίας, των εκλογών και των θρησκευτικών 
ελευθεριών συνεχίζουν να είναι η κληρoνομιά του. 
Υποστήριξε ότι η Iστορία θα τον συγχωρέσει, αλλά επίσης μπορεί 
να τον καταδικάσει.
Προσεύχομαι για αυτό που πάντοτε προσευχόμουν: την αποκατάσταση 
του Συντάγματος και την απόλυτη ελευθερία για όλους τους ανθρώπους 
της Κούβας. Το όνειρο είναι ακόμη ζωντανό όπως και ο αγώνας 
για να γίνει πραγματικότητα. 
Ας είναι το πνεύμα το Χοσέ Μάρτι και του Δρ. Μάρτιν Λούθερ Κινγκ 
αυτό που θα μας δείξει το δρόμο».
Εδώ και χρόνια ο Αντι Γκαρσία, προσπαθεί να ενημερώσει για τα 
ιστορικά κενά της χώρας που κανείς δεν ήθελε να γίνουν 
γνωστά εκτός Κούβας. 
Το 2012 ανέλαβε την αφήγηση ενός ντοκιμαντέρ για τους πολιτικούς κρατούμενους του Φιντέλ Κάστρο ενώ τo 2005 σκηνοθέτησε το φιλμ 
«The Lost City», μια ταινία για την άλλη πλευρά της «επανάστασης» 
του Φιντέλ Κάστρο, με πρωταγωνιστές τον ίδιο, τον Ντάστιν Χόφμαν 
και τον Μπιλ Μάρεϊ.



*με πληροφορίες από : http://flix.gr/news http://www.klik.gr/gr/el  http://www.govastileto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου