Ο Κωνσταντίνος Λάσκαρης είναι επικεφαλής Έρευνας και Σχεδιασμού των ηλεκτρικών κινητήρων στην εταιρία Tesla Motors στη Silicon Valley της Καλιφόρνια, μιας εταιρείας πρώτης στο κόσμο στη παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Υπήρξε το ιδρυτικό μέλος της ομάδας “Προμηθέας” του ΕΜ Πολυτεχνείου η οποία
σχεδίασε και κατασκεύασε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο “Πυρφόρος”.
Υπήρξε το ιδρυτικό μέλος της ομάδας “Προμηθέας” του ΕΜ Πολυτεχνείου η οποία
σχεδίασε και κατασκεύασε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο “Πυρφόρος”.
-Aπό πολύ νεαρή ηλικία o Κωνσταντίνος πίστευε πως η ηλεκτρική ενέργεια θα ξεπερνούσε σύντομα όλο τον ανταγωνισμό.
-Σπούδασε στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του EM Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) και στη συνέχεια στο Imperial College του Λονδίνου, όπου έλαβε το μεταπτυχιακό του με θέμα Επικοινωνίες και Επεξεργασία Σήματος.
-Tο 2006, επέστρεψε στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο για να ολοκληρώσει το διδακτορικό του με τίτλο “Σχεδιασμός και Βελτιστοποίηση ηλεκτροκινητήρων για συστήματα μεταβλητής ταχύτητας”. Την περασμένη Παρασκευή (24/2) παρουσιασε αντιστοιχη εργασία σε ομιλία του στο ΕΜΠ: «Ο ρόλος της τεχνολογίας σχεδιασμού του ηλεκτρικού κινητηρίου συστήματος στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου του μέλλοντος».
-Το 2008, μαζί με άλλους μεταδιδακτορικούς φοιτητές, ιδρύουν την ομάδα “Προμηθέας” στο ΕΜΠ. Εκεί σχεδιάζεται και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο “Πυρφόρος” που κατέρριψε το 2011 το πανελλήνιο ρεκόρ κατά 8 φορές και κατέκτησε την 7η θέση στην Ευρώπη με 360Km/kWh.
-Σπούδασε στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του EM Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) και στη συνέχεια στο Imperial College του Λονδίνου, όπου έλαβε το μεταπτυχιακό του με θέμα Επικοινωνίες και Επεξεργασία Σήματος.
-Tο 2006, επέστρεψε στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο για να ολοκληρώσει το διδακτορικό του με τίτλο “Σχεδιασμός και Βελτιστοποίηση ηλεκτροκινητήρων για συστήματα μεταβλητής ταχύτητας”. Την περασμένη Παρασκευή (24/2) παρουσιασε αντιστοιχη εργασία σε ομιλία του στο ΕΜΠ: «Ο ρόλος της τεχνολογίας σχεδιασμού του ηλεκτρικού κινητηρίου συστήματος στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου του μέλλοντος».
-Το 2008, μαζί με άλλους μεταδιδακτορικούς φοιτητές, ιδρύουν την ομάδα “Προμηθέας” στο ΕΜΠ. Εκεί σχεδιάζεται και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο “Πυρφόρος” που κατέρριψε το 2011 το πανελλήνιο ρεκόρ κατά 8 φορές και κατέκτησε την 7η θέση στην Ευρώπη με 360Km/kWh.
-H Tesla Motors, η πρώτη εταιρεία στο κόσμο στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, ήταν ο νούμερο ένα προορισμός για τον Λάσκαρη. Τον Μάρτιο του 2012, ο Κ. Λάσκαρης αναλαμβάνει τη θέση του επικεφαλής Έρευνας και Σχεδιασμού των ηλεκτρικών κινητήρων της εταιρείας. (Chief Motor Designer στην Tesla Motors).
Το αντικείμενο της δουλειάς του είναι να δημιουργεί πρότυπα, να σχεδιάζει, να αξιολογεί και να ρυθμίζει την αρχιτεκτονική των μελλοντικών ηλεκτροκινητήρων της Tesla Motors. Η ομάδα του αποτελείται από παλιά μέλη της ομάδας “Προμηθέας” και ο σκοπός του είναι η εφαρμογή της τεχνολογίας προκειμένου να παρέχει κινητήρες υψηλής απόδοσης και να συμβάλει στην εξελισσόμενη αυτή τεχνολογία.
Ο 38 χρονος (γενν 1978) Κ. Λάσκαρης είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία ειδικού λογισμικού σχεδιασμού ηλεκτρικών κινητήρων, με το οποίο στη συνέχεια σχεδιάζονται οι ηλεκτρικοί κινητήρες για τα τωρινά, αλλά και για τα μελλοντικά μοντέλα και επίσης έχει σχεδιάσει τον ευθύγραμμο ηλεκτροκινητήρα για το «Hyperloop», ένα σύστημα ταχείας μεταφοράς, ιδέα του ιδιοκτήτη της Tesla και επιχειρηματία Elon Musk, το οποίο βρίσκεται σε θεωρητική μελέτη.
-Η καταγωγή του Κ. Λάσκαρη είναι από τη Μάνη και είναι γιός
της δικηγόρου Μαρίας Πετροπουλάκου –Λάσκαρη.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ιστοσελίδα
http://www.andro.gr είπε μεταξύ άλλων:
Γιατί αποφασίσατε να σχεδιάζετε ηλεκτροκινητήρες στην Tesla και όχι κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου σε κάποια αυτοκινητοβιομηχανία;
-Έγραφα παλιότερα ότι ονειρεύομαι τη μέρα όπου ένα τετρακίνητο ηλεκτρικό όχημα θα ξεκολλάει τους τροχούς του από το δρόμο, προσφέροντας ασύγκριτες επιδόσεις.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά κάποιον που με έντονη ειρωνεία ανέφερε: «Θα χρειαστείς μπαλαντέζα 400 μ. για να κάνεις αυτό που λες». Ωστόσο, έβλεπα τις δυνατότητες της τεχνολογίας προτού ακόμα γίνουν αυτονόητες. Γι’ αυτό κατηύθυνα το διδακτορικό μου σε αυτόν τον τομέα και απέκτησα αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που απολαμβάνω σήμερα, όπου έχει έρθει πλέον ο καιρός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Tesla αποτελούσε Νο 1 προορισμό για το αντικείμενο πάνω στο οποίο εξειδικεύτηκα.
Ένας ηλεκτροκινητήρας υπερέχει σημαντικά σε σύγκριση με ένα συμβατικό. Μπορεί να αποδώσει διπλάσια ισχύ, να μην απαιτεί συμπλέκτη, να μην έχει κραδασμούς, να είναι ταχύτατος στην απόκριση, εξαιρετικά αθόρυβος, να μην απαιτεί συντήρηση για περισσότερο από 10 χρόνια. Το πρόβλημα είναι το πολλαπλάσιο κόστος της μπαταρίας.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά κάποιον που με έντονη ειρωνεία ανέφερε: «Θα χρειαστείς μπαλαντέζα 400 μ. για να κάνεις αυτό που λες». Ωστόσο, έβλεπα τις δυνατότητες της τεχνολογίας προτού ακόμα γίνουν αυτονόητες. Γι’ αυτό κατηύθυνα το διδακτορικό μου σε αυτόν τον τομέα και απέκτησα αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που απολαμβάνω σήμερα, όπου έχει έρθει πλέον ο καιρός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Tesla αποτελούσε Νο 1 προορισμό για το αντικείμενο πάνω στο οποίο εξειδικεύτηκα.
Ένας ηλεκτροκινητήρας υπερέχει σημαντικά σε σύγκριση με ένα συμβατικό. Μπορεί να αποδώσει διπλάσια ισχύ, να μην απαιτεί συμπλέκτη, να μην έχει κραδασμούς, να είναι ταχύτατος στην απόκριση, εξαιρετικά αθόρυβος, να μην απαιτεί συντήρηση για περισσότερο από 10 χρόνια. Το πρόβλημα είναι το πολλαπλάσιο κόστος της μπαταρίας.
-Μπορείτε να μας περιγράψετε τις προκλήσεις στη σχεδίαση ενός ηλεκτροκινητήρα που να έχει παρόμοιες επιδόσεις με έναν κοινό κινητήρα;
- Ένας ηλεκτροκινητήρας υπερέχει σημαντικά σε σύγκριση με ένα συμβατικό. Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, μπορεί να αποδώσει διπλάσια ισχύ για το ίδιο μέγεθος, να αποδίδει ροπή από μηδενική ταχύτητα, να μην απαιτεί συμπλέκτη, να μην έχει κραδασμούς κατά τη λειτουργία, να είναι ταχύτατος στην απόκριση, εξαιρετικά αθόρυβος, να μην απαιτεί συντήρηση για περισσότερο από 10 χρόνια. Οι προκλήσεις στο σχεδιασμό προκύπτουν σήμερα λόγω της ανάγκης αξιοποίησης της ενέργειας της μπαταρίας στο έπακρο.
-Η μπαταρία στοιχίζει πολλαπλάσια του κόστους του ηλεκτροκινητήρα και, όταν ο κινητήρας γίνεται πιο αποδοτικός, αφαιρεί σημαντικό κόστος, επειδή απαιτεί μικρότερη μπαταρία για την ίδια αυτονομία. Άρα λοιπόν, η πρόκληση εδώ είναι να διατηρήσουμε εξαιρετική επίδοση χωρίς να θυσιάσουμε την ενεργειακή απόδοση, για να μεγιστοποιήσουμε την αυτονομία.
Από εδώ και στο εξής, όπου ξεπερνιέται το πρόβλημα του υπερβολικού κόστους της μπαταρίας και της αυτονομίας, θα βλέπουμε όλο και περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά θα είναι το «Model 3» της Tesla
-Η μπαταρία στοιχίζει πολλαπλάσια του κόστους του ηλεκτροκινητήρα και, όταν ο κινητήρας γίνεται πιο αποδοτικός, αφαιρεί σημαντικό κόστος, επειδή απαιτεί μικρότερη μπαταρία για την ίδια αυτονομία. Άρα λοιπόν, η πρόκληση εδώ είναι να διατηρήσουμε εξαιρετική επίδοση χωρίς να θυσιάσουμε την ενεργειακή απόδοση, για να μεγιστοποιήσουμε την αυτονομία.
Από εδώ και στο εξής, όπου ξεπερνιέται το πρόβλημα του υπερβολικού κόστους της μπαταρίας και της αυτονομίας, θα βλέπουμε όλο και περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα από αυτά θα είναι το «Model 3» της Tesla
-Ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας στην Tesla;-Η Tesla είναι μια εταιρεία που ιδρύθηκε και εδρεύει στη Silicon Valley στην Καλιφόρνια. Αυτό σημαίνει μοναδικό περιβάλλον, απαρτιζόμενο από εξαιρετικούς επιστήμονες που κάνουν έρευνα στο χώρο της ηλεκτρικής κίνησης. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα μιας μεγάλης εταιρείας, από πλευράς πηγών, με αυτά μιας μικρής, από πλευράς ευελιξίας. Οποιαδήποτε νέα, ενδιαφέρουσα ιδέα δεν πηγαίνει αναξιοποίητη, με αποτέλεσμα η καινοτομία να ανθίζει. Είμαστε εκατοντάδες μηχανικοί σε έναν ενιαίο χώρο, δίχως χωρίσματα, προκειμένου να ευνοείται η επικοινωνία. Μέσα στην ημέρα έχω αρκετή πίεση, απαιτητικά meetings και πολύωρη δουλειά στον υπολογιστή.
-Νομίζω ότι ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου το κόστος της βενζίνης είναι τόσο υψηλό, το «Model S» έχει ιδιαίτερο νόημα, καθώς μπορεί να αποσβαίνει με ευκολία τα €4.000 του κόστους της βενζίνης που θα έκαιγε αντίστοιχο αυτοκίνητο.
-Ποιες συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον που θα ήθελε να αγοράσει ένα Tesla; Υπάρχει αυτή η δυνατότητα στο ελληνικό περιβάλλον αυτοκίνησης;
Φυσικά και υπάρχει η δυνατότητα. Έχω δει αρκετές φωτογραφίες από «Model S» με ελληνικές πινακίδες. Νομίζω ότι ιδιαίτερα στην Ευρώπη/Ελλάδα, όπου το κόστος της βενζίνης είναι τόσο υψηλό, το «Model S» έχει ιδιαίτερο νόημα, καθώς μπορεί να αποσβαίνει κάθε χρόνο με ευκολία τα €4.000 του κόστους της βενζίνης που θα έκαιγε αντίστοιχο αυτοκίνητο. Για την Ελλάδα, ωστόσο, το Tesla είναι ακόμα ακριβό. Δυστυχώς, η αγοραστική μας δύναμη στην Ελλάδα, ειδικά αυτήν τη στιγμή είναι αρκετά περιορισμένη και το «Model S» είναι για λίγους.
Φυσικά και υπάρχει η δυνατότητα. Έχω δει αρκετές φωτογραφίες από «Model S» με ελληνικές πινακίδες. Νομίζω ότι ιδιαίτερα στην Ευρώπη/Ελλάδα, όπου το κόστος της βενζίνης είναι τόσο υψηλό, το «Model S» έχει ιδιαίτερο νόημα, καθώς μπορεί να αποσβαίνει κάθε χρόνο με ευκολία τα €4.000 του κόστους της βενζίνης που θα έκαιγε αντίστοιχο αυτοκίνητο. Για την Ελλάδα, ωστόσο, το Tesla είναι ακόμα ακριβό. Δυστυχώς, η αγοραστική μας δύναμη στην Ελλάδα, ειδικά αυτήν τη στιγμή είναι αρκετά περιορισμένη και το «Model S» είναι για λίγους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου