Σελίδες

Τρίτη 17 Ιουλίου 2018

City Plaza ιδιοκτησία της Αλίκης Παπαχελά...Η νέα τάξη πραγμάτων είναι εδώ... ΚΑΙ Συνέντευξη με την Κ., πρόσφυγα από Ιράν και κάτοικο του City Plaza...

Αποτέλεσμα εικόνας για γυναικα με μαντηλα
...να εδώ, εμπεδώνω την διδασκαλία κάτι δικαιωματικούληδων κάτω απ την ανάρτηση του press project περί συνέντευξης μόνιμης κατοίκου City Plaza, 
που προσπαθούν να με πείσουν ότι η Ιρανή, που έχει εγκατασταθεί εδώ και δύο χρόνια στο ξενοδοχείο ΜΟΥ και χρεώνομαι εγώ την διαβίωσή της,
που ήρθε στην χώρα γιατί ήθελε να ξεφορτωθεί τον καθυστερημένο άντρα της, που ξαπόστειλε τελικά στην Γερμανία ενώ εκείνος ήθελε να γυρίσουν στο Ιράν, και την μαντήλα, δουλεύει κανονικά σε ΜΚΟ και ζεί μόνιμα με τα παιδιά της στο δικό μου ξενοδοχείο, είναι πρόσφυγας κι εγώ είμαι άσχετη και ζώον και γίνομαι ρόμπα μ αυτά που λέω γιατί είμαι ανάλγητη προνομιούχα που γκρινιάζω που έχασα τα περιττά σπίτι και πηγή εισοδήματος. 
Η νέα τάξη πραγμάτων είναι εδώ.

...κάποια αποσπάσματα μπα και καταλάβετε κάποιοι 
το δούλεμα που παίζει μαζί με το χρήμα!
Aliki Papachela
by Debi Hasky
Συνέντευξη με την Κ., πρόσφυγα από Ιράν και κάτοικο 
του City Plaza
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
by ThePressProject
Η Κ. είναι 30 ετών, αφγανικής καταγωγής, πρόσφυγας από το Ιράν και τα τελευταία δύο χρόνια μένει στο City Plaza. Ήρθε από το Ιράν με τον άντρα της, τον αδερφό της, και τους δυο της γιούς, 11 και 5 ετών. Έχει γεννηθεί στην Τεχεράνη, όπου ζούσε μέχρι πριν 2 χρόνια. Ο άντρας της βρίσκεται σήμερα στην Γερμανία και έτσι η Κ. είναι στην Αθήνα με τους γιούς της. 
Ένα απόγευμα του Απριλίου μίλησα μαζί της, προκειμένου να μάθω για την εμπειρία της ως πρόσφυγα και ως γυναίκα, στην Ελλάδα και στο Ιράν, και 
για τις προκλήσεις και τα προβλήματα της διαβίωσης στην Ελλάδα.

*το διάβασα εδώ:
https://thepressproject.gr/article/131823/Sunenteuksi-me-tin-K-prosfuga-
apo-Iran-kai-katoiko-tou-City-Plaza

*Συνέντευξη στη Νάντια Μάντεση, στο τεύχος 0 του Περιοδικού Κιουρί@*
[...]
@: Δουλεύεις, δηλαδή, τώρα εδώ στην Αθήνα;

Κ: Ναι, πέρυσι τον Απρίλιο βρήκα δουλειά. Άρχισα να δουλεύω σε μια ΜΚΟ ως διερμηνέας, και κυρίως ασχολούμαι με την ενημέρωση προσφύγων για θέματα υγείας. Πάμε στα νοσοκομεία και παρέχουμε πληροφορίες για ασθένειες, όπως την υπέρταση, προβλήματα της καρδιάς και το διαβήτη. Δίνουμε πληροφορίες στα Αγγλικά και τα Φαρσί. Έχουμε επίσης κλινική για εγκύους και δίνουμε πληροφορίες για την υγεία της μητέρας και του εμβρύου, την αντισύλληψη και άλλα.

@: Είπες ο άντρας σου είναι στη Γερμανία τώρα…

Κ: 
Ναι, τον έστειλα παράνομα. Ήταν πολύ δύσκολο δε θα το ξεχάσω ποτέ. Είκοσι μέρες προσπαθούσα. Είναι δύσκολο γιατί οι διακινητές εκμεταλλεύονται τις γυναίκες. Έβλεπαν ότι ο άντρας μου είχε πρόβλημα και θεωρούσαν ότι μπορούν να με κοροϊδέψουν και να με κλέψουν. Μου έλεγαν: Ο άντρας σου έφτασε στη Γερμανία, αλλά δε μπορούσα να το επιβεβαιώσω. Ήταν δύσκολο. Επίσης, λόγω της νοητικής του κατάστασης, ήταν υπ’ ευθύνη μου. Δεν καταλαβαίνει ο κόσμος ότι εγώ τον φροντίζω. Λένε αυτός είναι ο άντρας και αυτή η γυναίκα. Ήρθε εδώ μαζί μου χωρίς να το θέλει. Η μητέρα του μου έλεγε να πάρουμε διαζύγιο. Δεν ήθελα όμως. Από την άλλη, αν έφευγα μόνη από το σπίτι θα ήταν σαν να έπαιρνα διαζύγιο και θα έχανα τα παιδιά. 

Οι κανόνες και η θρησκεία καθορίζουν τις σχέσεις, θέτοντας ένα συντηρητικό πλαίσιο. Ξέρεις αυτός ο γάμος ήταν κανονισμένος. Οι οικογένειές μας τον συμφώνησαν. Εγώ δεν ήθελα, το έκανα παρά τη θέληση μου. Και μετά κατάλαβα ότι ήταν άρρωστος και δε μπορούσα να τον χωρίσω. Ακόμα και τώρα δε μπορώ να τον χωρίσω, το έχω υποσχεθεί στα παιδιά μας. Και στην αρχή όταν παραπονιόταν και φώναζε γιατί ήθελε να πάει πίσω, δεν του πήγαινα κόντρα, ούτε του απαντούσα, σκεφτόμουν μόνο τα παιδιά μου.

Για παράδειγμα· για έξι μήνες, κάθε μέρα είχα ένα τρομερό πονοκέφαλο, δεν ήθελα να βλέπω άνθρωπο, ξέρεις είχα αναπτύξει ψυχολογικό πρόβλημα. Ο μικρός μου γιος ήταν τότε τριών και όλο του έλεγα ότι θέλω να μένω μέσα στο δωμάτιο, ότι είμαι άρρωστη, και αυτός καθόταν μαζί μου όλη μέρα όλη εκείνη την περίοδο. Και τότε μια μέρα είπα στον εαυτό μου, «Τι κάνεις ; Τώρα είσαι εδώ και μπορείς να κάνεις ό,τι θες. Ένα μυαλό έχεις, δε γίνεται να το χάσεις και αυτό.». Και έτσι αποφάσισα να κάνω κάτι, προσπαθούσα να βγαίνω έξω με τα παιδιά, να γελάμε. Αν και δεν ήμουν καλά, προσπαθούσα να κρατάω τα παιδιά μου χαρούμενα. Γιατί όπως τότε στο Ιράν, έτσι και τώρα, δε θέλω να χάσω τα παιδιά μου. Γιατί ήρθα εδώ και για αυτά, για να έχουν ένα καλύτερο μέλλον.

@: Θυμάμαι τους πρώτους μήνες στο City Plaza φόραγες μαντίλα, αλλά όχι πια. Γιατί;

[...]
@: Πώς σου φαίνεται το City Plaza; Τι πιστεύεις για τη συμμετοχή στην κοινωνική και πολιτική ζωή του Plaza ; Γιατί η αλήθεια είναι δε συμμετέχουν πολλές γυναίκες…

Κ: Το City Plaza είναι σα δεύτερο σπίτι μου. Όταν ήρθα εδώ από το Ελληνικό, ένιωσα ότι είναι ένα ασφαλές μέρος. Εδώ οι άνθρωποι μας βοήθησαν πολύ. Έγραψαν σε έξι μήνες τα παιδιά στο σχολείο, διοργανώνουν δραστηριότητες για όλους. Είναι ένα θέμα η συμμετοχή των γυναικών. Ξέρεις οι γυναίκες που μένουν στο City Plaza εδώ δεν πάνε στο μπαρ, δεν πάνε μόνες τους στο πάρκο. Οι άντρες είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν αλλά οι γυναίκες όχι. Μια φορά, όταν ο άντρας μου ήταν ακόμα εδώ, μου είχε κάνει σκηνή επειδή μιλούσα με κάποιον στα Αγγλικά μπροστά του ή επειδή βαφόμουν. Νομίζω οι άντρες σκέφτονται έτσι. Έχω πολλές επαφές και στο City Plaza και στη γειτονιά και μιλάω με πολύ κόσμο. Σε κάποιον από το Αφγανιστάν δε θα άρεσε πολύ αυτό, επειδή ζουν πολύ με τους κανόνες. Έχει να κάνει με τον τρόπο σκέψης τους. Οι άντρες ακολουθούν τους κανόνες των πιο συντηρητικών. Και αυτή η κατάσταση συνεχίζεται γιατί τους σεβόμαστε και δεν κάνουμε κάτι. Ας πούμε με τα διαζύγια. Όλοι διαφωνούν με αυτά, ακόμα και αν ο άντρας χτυπάει τη γυναίκα. Λένε ότι καμία γυναίκα στην οικογένεια τόσα χρόνια δεν έχει πάρει διαζύγιο ακόμα, και αν την έδερνε ο άντρας της. Αλλά στο παρελθόν δεν είχαν τα μέσα και τη γνώση να το κάνουν. Τώρα, όμως, τα έχουμε και μπορούμε να το κάνουμε, αν θέλουμε.


Η Κατάληψη City Plaza λειτουργεί από τον Απρίλιο 2016, 
και βρίσκεται Αχαρνών 78 στην Αθήνα.
*ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: 
https://thepressproject.gr/article/131823/Sunenteuksi-me-tin-K-prosfuga-
apo-Iran-kai-katoiko-tou-City-Plaza

ΟΙ ΦΩΤΟ ΑΠΟ i-rena από το Pinterest

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου