
«Από έξι πόλεις θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του μήνα
η ηλεκτρονική έκδοση των οικοδομικών αδειών με στόχο....
από τις αρχές του χρόνου σε όλες τις πολεοδομίες της χώρας
οι φάκελοι να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά χωρίς την επίσκεψη μηχανικού
στις υπηρεσίες δόμησης.
Την πλατφόρμα του συστήματος ανέπτυξε με την επίβλεψη του ΥΠΕΚΑ
το Τεχνικό Επιμελητήριο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και στόχο
την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας,
ώστε να καταπολεμηθεί το «γρηγορόσημο» αλλά και κάθε αθέμιτη
συναλλαγή μεταξύ μηχανικών, πολιτών και υπηρεσιακών παραγόντων....»
η ηλεκτρονική έκδοση των οικοδομικών αδειών με στόχο....
από τις αρχές του χρόνου σε όλες τις πολεοδομίες της χώρας
οι φάκελοι να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά χωρίς την επίσκεψη μηχανικού
στις υπηρεσίες δόμησης.
Την πλατφόρμα του συστήματος ανέπτυξε με την επίβλεψη του ΥΠΕΚΑ
το Τεχνικό Επιμελητήριο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και στόχο
την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας,
ώστε να καταπολεμηθεί το «γρηγορόσημο» αλλά και κάθε αθέμιτη
συναλλαγή μεταξύ μηχανικών, πολιτών και υπηρεσιακών παραγόντων....»
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες μηχανικοί προσβλέπουν στην Ηλεκτρονική
Διακυβέρνηση και ειδικά στην Πολεοδομία ως ένα μέσο σύγχρονης διευκόλυνσης
του έργου τους, των κατασκευαστών-επενδυτών και των ιδιοκτητών γενικότερα,
εφ' όσον με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η ταχύτητα, η διαφάνεια,
αποφεύγεται η «συναλλαγή» κάθε είδους και η οργανωμένη πολιτεία αναλαμβάνει
γραπτά τις ευθύνες της με μονοσήμαντη ερμηνεία και ταυτόσημη
για όλες τις Υπηρεσίες, των διαφόρων πολεοδομικών και άλλων διατάξεων.
Το αυτονόητο είναι ότι ΟΛΑ τα παραπάνω θα πρέπει
να ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ με συγκεκριμένες διατάξεις, στην πράξη
και με σαφήνεια.
Ως εκ τούτου η Ηλεκτρονική Πολεοδομία θα πρέπει να συνοδευτεί
με την παροχή πιστοποιητικών και βεβαιώσεων στις πολεοδομίες
και από άλλες δημόσιες υπηρεσίες σχετικές με το αντικείμενο.
Διακυβέρνηση και ειδικά στην Πολεοδομία ως ένα μέσο σύγχρονης διευκόλυνσης
του έργου τους, των κατασκευαστών-επενδυτών και των ιδιοκτητών γενικότερα,
εφ' όσον με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η ταχύτητα, η διαφάνεια,
αποφεύγεται η «συναλλαγή» κάθε είδους και η οργανωμένη πολιτεία αναλαμβάνει
γραπτά τις ευθύνες της με μονοσήμαντη ερμηνεία και ταυτόσημη
για όλες τις Υπηρεσίες, των διαφόρων πολεοδομικών και άλλων διατάξεων.
Το αυτονόητο είναι ότι ΟΛΑ τα παραπάνω θα πρέπει
να ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΝΤΑΙ με συγκεκριμένες διατάξεις, στην πράξη
και με σαφήνεια.
Ως εκ τούτου η Ηλεκτρονική Πολεοδομία θα πρέπει να συνοδευτεί
με την παροχή πιστοποιητικών και βεβαιώσεων στις πολεοδομίες
και από άλλες δημόσιες υπηρεσίες σχετικές με το αντικείμενο.
Ωστόσο δημιουργούνται και κάποια ερωτήματα:
Τι και ποιους εξυπηρετεί πραγματικά η «ηλεκτρονική πολεοδομία»
(προμηθευτές λογισμικού, έμποροι δομικών υλικών κλπ);
Ποιες οι διαφορές της από την ταυτότητα κτιρίου και ποιες με το ηλεκτρονικό
σύστημα που ισχύει σήμερα;
Το τελευταίο θεωρείται ότι απέτυχε, ή επεκτείνεται (πχ συνεργασία Υπηρεσιών);
(προμηθευτές λογισμικού, έμποροι δομικών υλικών κλπ);
Ποιες οι διαφορές της από την ταυτότητα κτιρίου και ποιες με το ηλεκτρονικό
σύστημα που ισχύει σήμερα;
Το τελευταίο θεωρείται ότι απέτυχε, ή επεκτείνεται (πχ συνεργασία Υπηρεσιών);
Με ποιο ακριβώς τρόπο υλοποιείται; Ποιος αποφάσισε τη διαδικασία;
Γιατί δεν υπήρξε διαβούλευση; Γιατί ξεκινάει η υποχρεωτική εφαρμογή της,
σε 6 Δήμους, πριν την ενημέρωση των ιδιωτών μηχανικών
που τόσα υποφέρουν από τις συνεχείς αποτυχημένες τροποποιήσεις
νόμων των τελευταίων ετών;
Γιατί δεν υπήρξε διαβούλευση; Γιατί ξεκινάει η υποχρεωτική εφαρμογή της,
σε 6 Δήμους, πριν την ενημέρωση των ιδιωτών μηχανικών
που τόσα υποφέρουν από τις συνεχείς αποτυχημένες τροποποιήσεις
νόμων των τελευταίων ετών;
Με ποιο τρόπο «ενισχύεται η διαφάνεια»;
Πως καταπολεμάται το «γρηγορόσημο»;
Καταργούνται οι έλεγχοι σε αυθαίρετα, άδειες κτλ
(κίνδυνος νέας γενιάς αυθαιρέτων);
Πως διασφαλίζεται η «πνευματική ιδιοκτησία» των μελετητών μηχανικών;
Πως καταπολεμάται το «γρηγορόσημο»;
Καταργούνται οι έλεγχοι σε αυθαίρετα, άδειες κτλ
(κίνδυνος νέας γενιάς αυθαιρέτων);
Πως διασφαλίζεται η «πνευματική ιδιοκτησία» των μελετητών μηχανικών;
Τα σχέδια θα παραδίδονται όλα σε επεξεργάσιμη μορφή (πχ dwg, dxf κλπ)
ή σε μορφή κατάλληλη για αρχειοθέτηση (pdf κτλ).
Στην 1η περίπτωση πως θα ελέγχονται αφού είναι γνωστό ότι ακόμα
και οι πιο έμπειροι μηχανικοί αδυνατούν να προβούν σε ελέγχους
ηλεκτρονικών σχεδίων;
ή σε μορφή κατάλληλη για αρχειοθέτηση (pdf κτλ).
Στην 1η περίπτωση πως θα ελέγχονται αφού είναι γνωστό ότι ακόμα
και οι πιο έμπειροι μηχανικοί αδυνατούν να προβούν σε ελέγχους
ηλεκτρονικών σχεδίων;
Είναι βέβαιο ότι δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος
για να επιτευχθούν τα ίδια αποτελέσματα;
για να επιτευχθούν τα ίδια αποτελέσματα;
Φυσικά δεν έχουμε καμία αντίρρηση για ηλεκτρονική αρχειοθέτηση,
δηλαδή ενιαία πλατφόρμα των στοιχείων της αδείας από το μηχανικό,
παρατηρήσεων και εγκρίσεων όλων των υπηρεσιών και γενικά
της τήρησης ηλεκτρονικού αποτυπώματος του κάθε κτιρίου,
αλλά με διασφαλίσεις για τους πολίτες, τους ιδιώτες μηχανικούς
και τους συναδέλφους δημόσιους υπαλλήλους των υπηρεσιών.
δηλαδή ενιαία πλατφόρμα των στοιχείων της αδείας από το μηχανικό,
παρατηρήσεων και εγκρίσεων όλων των υπηρεσιών και γενικά
της τήρησης ηλεκτρονικού αποτυπώματος του κάθε κτιρίου,
αλλά με διασφαλίσεις για τους πολίτες, τους ιδιώτες μηχανικούς
και τους συναδέλφους δημόσιους υπαλλήλους των υπηρεσιών.
Ελπίζουμε το όλο σχέδιο να παρουσιαστεί προ της εφαρμογής του
στους Μηχανικούς ώστε να υπάρξει ικανός χρόνος βελτιώσεων
και αλλαγών ή και ενδεχόμενης αναθεώρησής του με στόχο να αποφύγουμε
αυτή την φορά τα ατοπήματα του πρόσφατου παρελθόντος.
στους Μηχανικούς ώστε να υπάρξει ικανός χρόνος βελτιώσεων
και αλλαγών ή και ενδεχόμενης αναθεώρησής του με στόχο να αποφύγουμε
αυτή την φορά τα ατοπήματα του πρόσφατου παρελθόντος.
ΕλΕΜ - Ελεύθεροι Επαγγελματίες Μηχανικοί
elem.tee.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου