Σελίδες

Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017

Φθιώτιδα...έτοιμη η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων!


Φθιώτιδα: Έτοιμη η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων!








...μετά από 16 χρόνια εργασιών το μεγαλύτερο τεχνικό 
έργο στο όρος Καλλίδρομο φτάνει στο τέλος του...
Πρόκειται αναμφισβήτητα για το κορυφαίο τεχνικά έργο στη χώρα μας και είναι σίγουρα 
από τα πιο δύσκολα και δαπανηρά κατασκευαστικά επιτεύγματα.
 ...πρόκειται για τη «δίδυμη» σήραγγα Καλλιδρόμου την οποία την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου διατρέχει για πρώτη φορά το λεγόμενο καταγραφικό τρένο που θα ανάψει το πράσινο 
φως για την επίσημη λειτουργία της ως τα τέλη Νοεμβρίου.
Αν και τα οδικά έργα έχουν χαρακτηριστεί ως τα πιο δύσκολα και εντυπωσιακά με 
πολλά μεγάλα τεχνικά έργα, το ίδιο, ίσως και σε μεγαλύτερο βαθμό, συμβαίνει με τα σιδηροδρομικά έργα της χώρας.
Σήμερα, βρισκόμαστε περίπου ένα χρόνο πριν την έναρξη λειτουργίας της πλήρους ηλεκτροκινούμενης διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθήνας-Θεσσαλονίκης και 
μέσα σε αυτό το διάδρομο, υπάρχουν πολλά μεγάλα τεχνικά έργα.
Το έργο που ξεχωρίζει για την τεχνική του δυσκολία αλλά και για το συνολικό του 
αποτέλεσμα δεν είναι άλλο από την περίφημη πλέον Σήραγγα Καλλιδρόμου. 
Μιλάμε για μία δίδυμη σήραγγα μήκους 9χλμ. που ανήκει στο τμήμα 
Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός. Με τον όρο "δίδυμη σήραγγα" εννοούμε πως για κάθε κατεύθυνση υπάρχει ξεχωριστή σήραγγα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας 
που έχει θέσει η Ε.Ε. τα τελευταία χρόνια. Εδώ μιλάμε όμως για την μεγαλύτερη 
(ή μακρύτερη αν θέλετε) σιδηροδρομική σήραγγα της Ελλάδας και όλων των Βαλκανίων.


Η Σήραγγα Καλλιδρόμου και το υποτμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι πρόκειται 
να δοθούν στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και οι επιβάτες 
θα έχουν την ευκαιρία για πρώτη φορά να ζήσουν την εμπειρία μίας 
τόσο μεγάλης σήραγγας. 
Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος θα πρέπει να πούμε ότι το μήκος της αντιστοιχεί 
περίπου στο μέγεθος του Μετρό Θεσσαλονίκης ή στο τμήμα Άγιος Αντώνιος-
Άγιος Δημήτριος της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας.

Για την διάνοιξη της χρειάστηκαν 16 χρόνια καθώς οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν
το μακρινό 1997 και η πλήρης διάνοιξη της σήραγγας επετεύχθη στις 22 Μαϊου 2013.
 Από την κατασκευαστική κοινότητα χαρακτηρίζεται ως ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της χώρας αλλά και παγκοσμίως λόγω του πολύ δύσκολου υπεδάφους
που στοίχισε αρκετές εργολαβίες αλλά και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Αυτή την εποχή ολοκληρώνονται οι τελευταίες πινελιές, καθώς όπως μαθαίνει το ypodomes.com σήμερα θα περάσει το ειδικό καταγραφικό τρένο για τον έλεγχο
των γραμμών, γίνεται έλεγχος της ασφαλούς λειτουργίας ηλεκτροκίνησης και
σηματοδότησης και στόχος είναι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου να δοθεί το τμήμα
σε εμπορική λειτουργία.
Τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα, θα μπορούν να διασχίζουν την Σήραγγα
Καλλιδρόμου αλλά και συνολικά το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι με ταχύτητες
που θα φτάνουν τα 200χλμ την ώρα, ταχύτητες που σήμερα φαντάζουν
επιστημονική φαντασία.
Με τη λειτουργία της Σήραγγας Καλλιδρόμου και του συνολικά του τμήματος
Τιθορέα-Δομοκός, το δρομολόγιο Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διεξάγεται λιγότερο από
2 ώρες ενώ το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά.
Το 2018 με την ολοκλήρωση και του τελευταίου τμήματος (Λιανοκλάδι-Δομοκός) 
του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η χρονοαπόσταση ανάμεσα στις 2 πόλεις 
θα διεξάγεται σε περίπου 3 ώρες και 25 λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου