🇬🇷️
...ο Κώστας Κάππος, ενεργειακός - μηχανολόγος μηχανικός,υπεύθυνος για
τον φωτισμό της Ακρόπολης το 2004,
μιλά για τις νύχτες που «κρεμασμένος από τα βράχια στις 3.00
το πρωί, ρύθμιζε τις δέσμες φωτός» και καταγγέλλει ότι εξαιτίας της
αδιαφορίας των υπευθύνων ο φωτισμός του Ιερού Βράχου παρουσιάζει
εικόνα εγκατάλειψης.
...με αφορμή την επίσκεψη Μακρόν και την ομιλία του στην Πνύκα με φόντο την ...φωτισμένη Ακρόπολη
«Δεν σκέφτηκε κανείς τους καν να πλύνει τους προβολείς που έχουν πιάσει
2 δάχτυλα βρόμας που έχει αλλοιώσει εντελώς τα φωτοτεχνικά τους χαρακτηριστικά του μνημείου», αναφέρει χαρακτηριστικά...
️
Το 2004 ξοδεύτηκαν συνολικά 1.200.000 ευρώ για να αποκτήσουν τα
μνημεία της Ακροπόλεως το φωτισμό αναδείξεως που τους άξιζε.
Αγωνίστηκα όχι μόνο να ολοκληρώσω τις μελέτες, αλλά μέχρι την τελευταία στιγμή που ρύθμιζα τις δέσμες των προβολέων, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΜΟΙΒΗ, κρεμασμένος από τα βράχια στις 3.00 το πρωί, γιατί πίστευα στην
αναγκαιότητα αυτού του Έργου και το αγαπάω περισσότερο από
οτιδήποτε άλλο έχω σχεδιάσει στην καριέρα μου...
Έκτοτε, κανένας υπάλληλος από τους πολλούς που ασχολούνται με
την Ακρόπολη δεν σκέφτηκε καν να πλύνει τους προβολείς που εχουν
πιάσει 2 δάχτυλα βρώμας που έχει αλλοιώσει εντελώς τα
φωτοτεχνικά τους χαρακτηριστικά.
Τοποθετούν εντελώς ακατάλληλους λαμπτήρες, έχουν χαλάσει τη
σκόπευσή τους, οι μισοί δεν δουλεύουν καν, και όλα αυτά για ένα κονδύλι
της τάξης των 50.000 ευρώ που θα κόστιζε η συντήρηση της εγκατάστασης (προσωπικά, έχω προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες μου, μια και είμαι πια
ο μόνος που ξέρει όλη την εγκατάσταση)Αναρωτιέμαι, ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ για την οικτρή εικόνα που δείχνουν
σε όλο τον κόσμο κάθε φορά; Δεν καταλαβαίνουν ότι η εικόνα
της εγκατάλειψης αυτής, είναι περισσότερο από οτιδήποτε άλλο,
η εικόνα της Πτώσης μας;
Κοινοποιείστε αυτή την ανάρτηση φίλοι μου.
Μας ντροπιάζει όλους αυτή η εικόνα και πρέπει να αλλάξει!!
Costas Kapos
Ο ιερός λόφος της Ακρόπολης και δεκάδες άλλα μνημεία πέρασαν τα τελευταία χρόνια
από το... σκοτάδι στο φως χάρη στον Κωνσταντίνο Κάπο.
...ο ίδιος δηλώνει «φωτιστής»
-
Το Θησείο, το σπήλαιο των Πετραλώνων, το αρχαίο θέατρο του Διονύσου, το λιμανάκι
της Ναυπάκτου, το κάστρο της Πάτρας, υδραγωγεία, βυζαντινές εκκλησίες, φρούρια, ιστορικοί τόποι, αστικά τοπία, όπως το Πεδίο του Αρεως, η Μαύρη Ράχη των Ψαρών,
ο Λυκαβηττός, η καμινάδα στο Γκάζι.
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα μνημεία πολιτισμού και Ιστορίας που ο κ. Κάπος έχει
αναδείξει με τους φωτισμούς του, όταν η νύχτα πέφτει.
«Μεγάλο ρόλο στην επιλογή του φωτισμού παίζει η φαντασία και η εμπειρία.
Μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποιος κανονισμός φωτισμού των μνημείων, ο οποίος να εξυπηρετεί όχι μόνο την αισθητική, αλλά και την ανάδειξη, σε αναγκαία συνάρτηση με
την προστασία του.
Ενα μνημείο απαιτεί σεβασμό.
Να το δεις, να το νιώσεις σε συνάρτηση με το περιβάλλον και την ιστορία του.
Δυστυχώς, στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμη μάθει την ειδικότητα του
"σχεδιαστή φωτισμού"», λέει.
Η σχέση πάθους του μηχανολόγου μηχανικού Κωνσταντίνου Κάπου με
το νυχτερινό φως ξεκίνησε το 2004, όταν, ως διευθυντής μελετών του γραφείου Δοξιάδη, κλήθηκε από τον αείμνηστο Μιχάλη Κακογιάννη να συνεργαστεί με τον διάσημο Γάλλο φωτιστή Πιερ Μπιντό (υπεύθυνο για τον φωτισμό του πύργου του Αϊφελ), ο οποίος
είχε καταθέσει κάποιες προκαταρκτικές προτάσεις για τον φωτισμό των μνημείων
της Ακρόπολης.
Στην αρχή, ο Ελληνας ειδικός ανέλαβε να σχεδιάσει τα στηρίγματα των προβολέων,
τη διάταξή τους και τα ηλεκτρικά κυκλώματα, αλλά κατέληξε να επιβλέψει και να
διοικήσει επί δύο μήνες ολόκληρο το έργο που άλλαξε την όψη των μνημείων
τις νυχτερινές ώρες, αλλάζοντας τις προτάσεις του Μπιντό κατά 60%-70% στην πορεία,
με δικές του επιλογές.
«Οι εικαστικές, αισθητικές και φιλοσοφικές προεκτάσεις του έργου ήταν αμέτρητες
και στον χειρισμό του φωτός βρήκα μια νέα ?καλλιτεχνική? έκφραση, που ως τεχνικός επιστήμονας δεν είχα μέχρι τότε τη δυνατότητα να προβάλω.
Αλλωστε, ποιος θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητος όταν στις 3 το πρωί είναι μόνος του, παρέα με τις Καρυάτιδες και τις ετοιμάζει να κάνουν το νυχτερινό τους ντεμπούτο,
έπειτα από 25 αιώνες;» συμπληρώνει ο ίδιος.
Ο Κωνσταντίνος Κάπος έπειτα από πολύχρονη παραμονή κι επιτυχημένη καριέρα
στο εξωτερικό, εγκαταστάθηκε το 2006 στη Θεσσαλονίκη, εγκαταλείποντας τη
γενέτειρά του, την Αθήνα.
Ηδη γνώριζε μεγάλο μέρος της πόλης, έχοντας μελετήσει και επιβλέψει κάποια μεγάλα
έργα σε αυτήν, αλλά η γνώση του ήταν περισσότερο «τουριστική».
Ηταν αρκετή όμως για να συμπεράνει πως αρκετά από τα πανέμορφα κτίρια και
μνημεία της χρήζουν ανάδειξης μέσω κατάλληλου φωτισμού:
«Περιδιαβαίνοντας κάθε γωνιά της πόλης, το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να φανταστώ τι εικόνα θα μπορούσα να της δώσω το βράδυ.
Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη μέσα στην οποία έζησαν ειρηνικά δεκάδες γενιές
Εβραίων, Μουσουλμάνων και Χριστιανών.
Είναι μια πόλη που δεν δοξάστηκε από πολεμικές συγκρούσεις, εκστρατείες και
κατακτήσεις, αλλά από την ειρηνική συνύπαρξη των λαών της.
Το πρωί ο ήλιος κρύβει σχεδόν τα πάντα.
Μπορεί να περάσεις δίπλα από μια πανέμορφη βίλα της Οθωμανικής περιόδου
και να μην τη δεις καν, χαμένη ανάμεσα στις ογκώδεις και κακόγουστες κατασκευές
της "εργολαβικής περιόδου" του περασμένου αιώνα.
Ομως, το βράδυ, δίνεται η ευκαιρία στον φωτιστή να τραβήξει τα βλέμματα
των περαστικών επάνω στα μικρά αυτά διαμάντια της ιστορίας της πόλης.
Να τους πει με το δικό του τρόπο "δείτε τι προσπερνούσατε τόσα χρόνια χωρίς
δεύτερη ματιά"», συμπληρώνει.
με πληροφορίες από
http://www.ethnos.gr/them
κείμενο διαμαρτυρίας και φωτό από
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1503393966381064&set=a.135719783148496.37658.100001314257645&type=3&fref=mentions&pnref=story
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου