Σελίδες

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2018

Uluslararası Bilimler Akademisi ödülü Kürt yazar Cemil Turan Bazidî’ye verildi

FotoÄŸraf: Twitter
BasNews / Rabia Çetin- İspanya’nın Valensia kentinde bulunan Uluslararası Bilimler Akademisi tarafından her yıl teknoloji, eğitim ve insan hakları alanında verilen ‘Onursal Bilim Adamı’ ödülü bu yıl Kürt yazar Cemil Turan Bazidî’ye verildi. Yunanistan’da yaşayan Bazidî, ‘Azad Benim Adım’ isimli romanıyla UNESCO Özel Akademik Ödülü almıştı.

‘Onursal Bilim Adamı’ ödülü, ‘Azad Benim Adım’ romanı ve daha önce yayınlanmış kitaplarında Kürtlerin mücadelesini akademik bir şekilde dile getirdiği gerekçesiyle Uluslararası Bilimler Akademisi Başkanı José Hoyo Rodrigo tarafından Bazidî’ye verildi.
Bugün Valensia Uluslararası Bilimler Akademisi’nde gerçekleşen ödül töreninde konuşan Cemil Turan Bazidî, “Sizin ve akademinizin bana tanımış olduğu bu ayrıcalıktan büyük onur duyuyorum. Bunun yanı sıra en büyük duygu ise, kitaplarım sayesinde Kürt halkının özgürlük ve bağımsızlık sesinin bir kez daha duyulmuş olmasıdır. Eğer, hepimiz insan haklarının kötüye kullanıldığının çığlıklarını ve çocukların kanlı bir gelecekten dolayı ağladıklarını duyurabilmek onlara umut verecektir. Adalet ve barış yolunun açılması için bundan sonra da elimden geleni yapacağım” dedi.
Fotoğraf
Halepçe’yi anlattığı kitabıyla UNESCO Özel Akademik Ödülü aldı
12 Eylül’de Türkiye’de bir süre tutuklu kalan ve tahliyesinden sonra Yunanistan’da yaşamaya başlayan Cemil Turan Bazidî, 2015 yılında yayımlanan ve Halepçe Katliamı’ndan kurtulan bir ailenin hikayesini analttığı ‘Azad Adım Benim’ romanıyla UNESCO Özel Akademik Ödülü almıştı. Ağustos ayında ödül alan Bazidî, . BasNews’e yaptığı açıklamada “Bu ödül halkımın yani tüm Kürtlerin ödülüdür. Ben bir yazar olarak halkımın dilini, medeniyetini örf ve adetlerini anlatmaya çalışan bir aracıyım” demişti.
Cemil Turan Bazidî kimdir
Cemil Turan Bazidî (Selami Aytaş) Doğubeyazıt’ta doğdu. Politik çalışmalarından dolayı 1980 askeri darbesinden sonra tutuklandı. Halen gazeteci olarak Yunanistan Basın Bakanlığı’nda ve günlük bir Yunan gazetesinde çalışmaktadır. Yaşam hikâyesi Nikos Kasdaglis tarafından Ararat Astreftei (Ağrı Dağı Volkan Püskürüyor) ismiyle romanlaştırıldı. Kemal Burkay’ın Kürtler ve Kürdistan kitabının yanı sıra birçok başka çeviri de yapan yazarın, şimdiye kadar Yunanca yazdığı altı romanı dışında, Şiir Antolojisi, “Ajanda” (Takvim) ve bir de araştırma kitabı bulunmaktadır.
Eserleri şunlardır: Romanlar: Το Ματωμένο Χιονολούλουδο (To Matomeno Hiyono Louloudo) “Kardelenler Kan İçinde” (2001, Atina); Τα Μάτια Tου Λύκου (Ta Matia Tu Likou) “Kurdun Gözleri” (2003, Atina); Η Νύχτα Που Έβλεπε Τηv Μέρα (İ Nikta Pu Evlepe Tin Mera) “Güne Bakan Gece” (2006, Atina); Τα Παιδιά Του Αραράτ (Ta Pedia Tu Ararat) “Ararat’ın Çocukları” (2008, Atina); Εκεί O Θεός Κοιμόταν (Eki O Teos Kimotan) “Orada Tanrı Uyuyordu” (2013, Atina); Αζάντ Με Λένε “Benim Adım Azad” (2015, Atina). Araştırma: Η Αρχαία Σοφία των Κούρδων Εζιντί (Arkea SofiaTon Kurdon Εzidi ) “Kürt Εzidilerin Kadim Bilgelikleri” (2013, Atina).

Fotoğraf
http://www.basnews.com/index.php/tr/news/kurdistan/476031

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου