Σελίδες

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

Ιωάννα Φωκά-Μεταξά...ο κος.Τσακαλώτος ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ στο όνομα του Ιωάννη Μεταξά, αποδίδοντάς του λανθασμένες φράσεις και έννοιες...

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο
Στις 18 Οκτωβρίου 2018 ακούστηκε ο κος.Τσακαλώτος να αναφέρεται στο όνομα του Ιωάννη Μεταξά, αποδίδοντάς του λανθασμένες φράσεις και έννοιες, που
προδίδουν μία ανικανότητα να αντιληφθεί το κείμενό του και τα νοήματα του, μιάς και μπήκε στον κόπο να διαβάσει το Ημερολόγιο του Ιωάννη Μεταξά. 
Στην Καθημερινή της 19ης Οκτωβρίου αναφέρθηκε η αυτή φράση 

(για όσους την έχασαν από την τηλεόραση θα την βρούν στο διαδύκτιο). 
Το απόσπασμα στο οποίο αναφέρθηκε ο κος.Τσακαλώτος αποτελεί μέρος μία μεγάλης συζήτησης, που πλήρως εμφανίζεται στον κόμβο www.ioannismetaxas.gr, (Ημερολόγιο τόμος 3, σελίδες 71-101, στο search μπορείτε να την ανασύρετε με την φράση ( 25 Μαρτίου 1921) ) και επιγράφεται ως:
"Συνομιλία μεταξύ Γούναρη, Πρωτοπαπαδάκη και εμού, την 25 Μαρτίου 1921".
Πρόκειται για την προσπάθεια των Γούναρη , Πρωτοπαπαδάκη και Εξαδακτύλου, να τον πείσουν να εισέλθει εις το Επιτελείον του Παπούλα. Την αποκρούει όπως σημειώνει ο ίδιος " Δεν δύναμαι να αναλάβω τας ευθύνας των πράξεων Παπούλα". Η επίμαχη φράση βρίσκεται στην σελίδα 95 και την αντιγράφω εδώ ξεκινώντας από την σελ.94.
Ομιλεί ο Πρωτοπαπαδάκης.
" Μα τι νομίζεις μου λέγει ο κ. Πρωτοπαπαδάκης, με πικρόχολον ύφος, τι ελπίζεις, χωρίζων την ευθύνην σου από την ιδικήν μας. Εν περιπτώσει αποτυχίας όλος ο κόσμος θα τα έχει μαζί σου, δεν θα σου το συγχωρήσουν ποτέ οι Έλληνες ότι δεν μετέχεις της εκστρατείας. Και δεν θα κερδίσεις τίποτε".
(Ο Μεταξάς το 1921 έχει πλέον παραιτηθεί από τον στρατό αφού επέστρεψε από την εξορία, που του είχε επιβληθεί 1917-1920, από τον Βενιζέλο στην Κορσική-Σαρδηνία-Ιταλία). "Εγώ (λέει ο Ι. Μεταξάς) : δεν ζητώ να κερδίσω τίποτε. Δεν ζητώ άλλο τίποτε, παρά να βαδίσω σύμφωνα με τας ιδέας μου και την συνείδησίν μου. Αξιώματα δεν ζητώ.
Πρωτοπαπαδάκης: Ειμπορεί καμιά μέρα να ιδής τον κόσμον να έλθη εν διαδηλώσει εις το σπίτι σου και να σου ζητά να επανέλθης εις τον στρατόν.
Εγώ: Θα ομιλήσω εις τον κόσμον. Και θα του εξηγήσω τότε το συμφέρον του και θα του είπω όλα όσα λέγω εδώ και περισσότερα και τραχύτερα, και θα ιδούμε τότε που θα στραφή η διαδήλωσις.
Ο κος. Πρωτοπαπαδάκης λέει θυμωμένος: Αν αποτύχωμεν θα συγκαταστραφής και εσύ. Διότι η εσωτερική εξέγερσις θα φέρη τον Βενιζέλον. προσθέτει ο κ. "Γούναρης, ξεσπών πλέον: Εμέ προσωπικώς τι με μέλει; Ένας άνθρωπος είμαι. Δεν έχω παρά να πάρω τον δρόμον μου οπουδήποτε. Αλίμονον σε εσάς που έχετε δεσμούς και περιουσίαν.
..........................................................
Απαντώ εντόνως: Μην ταράττεσθε. Ο Βενιζέλος δεν επανέρχεται. Αλλά , και αν επανήρχετο, διότι θα τον ήθελε ο λαός, εγώ δεν τον φοβούμαι. Εις το κάτω κάτω, εάν μόνον δια του Βενιζέλου θα ήτο δυνατόν να σωθή η Ελλάς, ας έλθη ο Βενιζέλος. Πρέπει να υπάγη ο τόπος μας εις τον διάβολον , δια να μη έλθη ο Βενιζέλος; Αλλά αυτά είναι υποθέσεις. Ούτε ο λαός θα πέση εις τα πόδια του ποτέ. Αφήστε τα αυτά.
Λέγει ο Πρωτοπαπαδάκης: Μη δεχόμενος ζημιώνεις τον έαυτόν σου, η αποτυχία μας είναι αποτυχία του καθεστώτος , και δεν θα ωφεληθής συ από αυτό.
Απαντώ θυμωμένος: Μη με φαντάζεσαι τόσον ουτιδανόν δια να ελπίζω να ωφεληθώ από την καταστροφήν του τόπου μας. Σου επαναλαμβάνω δεν ζητώ τίποτε. Δεν ζητώ παρά να βαδίσω σύμφωνα με την συνείδησίν μου. Αυτή είναι η μόνη μου φιλοδοξία.....Δεν θα αναλάβω ποτέ υπηρεσίαν αν δεν είμαι σύμφωνος με το έργο που θα διεξαχθή. Δι αυτό παρητήθην του στρατιωτικού μου αξιώματος, δια να αποκτήσω αυτήν την πολύτιμον ελευθερίαν....Μου λέγει ο κος. Γούναρης με κάποιον πείσμα: έχεις όμως την υποχρέωσιν, είτε συμφωνείς , είτε όχι, να παράσχης την υπηρεσίαν σου, άνευ ουδεμίας αντιρρήσεως όταν σου ζητή ο τόπος σου.
Εγώ: Η Πατρίς θέλετε να ειπήτε.... Απαντώ εντόνως και όρθιος: Η Πατρίς κύριε Πρόεδρε, είναι ιδέα. Δεν λαμβάνει το σχήμα και την φωνήν του Α και του Β προσώπου. Είναι ιδέα και ομιλεί εις τας καρδιάς μας, εις καθένα χωριστά. Και έκαστος ημών αντιλαμβάνεται την φωνήν της μέσα του. Ο ίδιος εξηγεί τι του λέγει. και έκαστος εξ ημών την υπηρετεί όπως αντιλαμβάνεται. .... ( η συζήτηση συνεχίζεται, όσοι ενδιαφέρεστε τα υπόλοιπα όλα στο www.ioannismetaxas.gr).
Είναι γνωστά τα υπομνήματα του Ιωάννη Μεταξά προς τον Βενιζέλο, όπου του αναλύει την γνώμην του για την Μικρασιατική εκστρατεία από το 1914. Και τα δέκα ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΑ είναι εξ ίσου ανηρτημένα.)

Ιωάννα Φωκά-Μεταξά
http://www.ioannismetaxas.gr/?fbclid=IwAR2B7B0c8jsiXrL8cDcKnr5hgh1HyulH-kHP8NOIudXUrWbH_Vxa9KHD4mI
Η ντροπή του ένδοξου θείου του Αθανάσιου...
Ο Αθανάσιος Τσακαλώτος ήταν Έλληνας καθηγητής του Πανεπιστημίου του 19ου αιώνα.
Γεννήθηκε το 1885 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Εθνικό Πανεπιστήμιο και αναγορεύτηκε διδάκτωρ της ιατρικής και των Φυσικών Επιστημών. Συνέχισε τις σπουδές του στη Γερμανία. Επέστρεψε στην Ελλάδα και διορίστηκε καθηγητής στο Πανεπιστήμιο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου