Το γλυπτό του Ντένις Οπενχάιμ, πρωτοπόρου Αμερικανού καλλιτέχνη της
εννοιολογικής τέχνης στην πόλη Μπουσάν της Νότιας Κορέας, καταστράφηκε
από τους αξιωματούχους της πόλης αφού έκριναν ότι δεν έχει «καλλιτεχνική αξία». Πρόκειται για ένα από τα τελευταία έργα του γλύπτη που έφυγε από τη ζωή το 2011,
ένα έργο μεγάλης κλίμακας που στήθηκε στο πλαίσιο της Μπιενάλε της Μπουσάν το 2010.
εννοιολογικής τέχνης στην πόλη Μπουσάν της Νότιας Κορέας, καταστράφηκε
από τους αξιωματούχους της πόλης αφού έκριναν ότι δεν έχει «καλλιτεχνική αξία». Πρόκειται για ένα από τα τελευταία έργα του γλύπτη που έφυγε από τη ζωή το 2011,
ένα έργο μεγάλης κλίμακας που στήθηκε στο πλαίσιο της Μπιενάλε της Μπουσάν το 2010.
Το μεγάλο γλυπτό που τιτλοφορείται “Chamber”, εγκαταστάθηκε ως μόνιμο έργο
στην παραλία Haeundae του Busan και είχε ύψος 13 πόδια ενώ ήταν
κατασκευασμένο από χάλυβα και πλαστικό.
Το έργο είχε σκουριάσει από την αλμύρα και ήταν μια καλή αφορμή για να αποσυρθεί αφού οι αρχές της πόλης επικαλέστηκαν τα παράπονα των κατοίκων και περιπατητών
της παραλίας που απαιτούσαν να αποσυρθεί το έργο που δεν είχε ποτέ συντηρηθεί.
Η περιφέρεια Haeundae κατέχει τεχνικά τα δικαιώματα κυριότητας στο έργο τέχνης,
καθώς πλήρωσε το έργο, το οποίο κοστίζει 755.000 δολάρια.
Η καταστροφή του έγινε χωρίς να ενημερωθεί το ίδρυμα Οπενχάιμ ή
οι υπεύθυνοι της Μπιενάλε. Απλώς κρίθηκε ότι ήταν άχρηστο, χωρίς
καλλιτεχνική αξία.
στην παραλία Haeundae του Busan και είχε ύψος 13 πόδια ενώ ήταν
κατασκευασμένο από χάλυβα και πλαστικό.
Το έργο είχε σκουριάσει από την αλμύρα και ήταν μια καλή αφορμή για να αποσυρθεί αφού οι αρχές της πόλης επικαλέστηκαν τα παράπονα των κατοίκων και περιπατητών
της παραλίας που απαιτούσαν να αποσυρθεί το έργο που δεν είχε ποτέ συντηρηθεί.
Η περιφέρεια Haeundae κατέχει τεχνικά τα δικαιώματα κυριότητας στο έργο τέχνης,
καθώς πλήρωσε το έργο, το οποίο κοστίζει 755.000 δολάρια.
Η καταστροφή του έγινε χωρίς να ενημερωθεί το ίδρυμα Οπενχάιμ ή
οι υπεύθυνοι της Μπιενάλε. Απλώς κρίθηκε ότι ήταν άχρηστο, χωρίς
καλλιτεχνική αξία.
Η Amy Plumb Oppenheim, υπεύθυνη για τα έργα του καλλιτέχνη δήλωσε ότι
το έμαθε εκ των υστέρων και έγραψε αμέσως στον διευθυντή της Μπιενάλε Μπουσάν
πως αυτή η κίνηση δημιουργεί ένα κακό προηγούμενο για τα έργα τέχνης.
το έμαθε εκ των υστέρων και έγραψε αμέσως στον διευθυντή της Μπιενάλε Μπουσάν
πως αυτή η κίνηση δημιουργεί ένα κακό προηγούμενο για τα έργα τέχνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου