Αρχίζοντας από επάνω, η βαθμίδα της δέσποινάς μας φτάνει ίσαμε τα έσχατα,
και στην υποσελήνια περιοχή κατάληξή της είναι ο αέρας.
Ο αέρας, πράγματι, είναι σύμβολο της ψυχής βάσει αυτού η ψυχή λέγεται και
<<πνεύμα>>, όπως ακριβώς η φωτιά είναι εικόνα του νου, το ύδωρ
(από το οποίο τρέφονται και μεγαλώνουν τα πάντα) είναι εικόνα της
κοσμοτρόφου φύσεως, και η γη εικόνα του σώματος βάσει της παχύτητας και
υλικότητάς του.
Για τούτο και υπαινικτικά ο Όμηρος τοποθετεί την Ήρα να κρέμεται και κάτω από
τα πόδια της να είναι δυο ακμόνια, διότι ο αέρας έχει από κάτω του τα δυο πιο βαριά στοιχεία, αλλά και το πυκνή ομίχλη άπλωνε μπροστά τους η Ήρα (Όμηρος, Ιλιάς Φ 6)
έχει την ίδια σημασία με τοτον ακάματο ήλιο...η σεβαστή Ήρα έστειλε στα ρεύματα του Ωκεανού. (Όμηρος, Ιλιάς Σ 239)
και στην υποσελήνια περιοχή κατάληξή της είναι ο αέρας.
Ο αέρας, πράγματι, είναι σύμβολο της ψυχής βάσει αυτού η ψυχή λέγεται και
<<πνεύμα>>, όπως ακριβώς η φωτιά είναι εικόνα του νου, το ύδωρ
(από το οποίο τρέφονται και μεγαλώνουν τα πάντα) είναι εικόνα της
κοσμοτρόφου φύσεως, και η γη εικόνα του σώματος βάσει της παχύτητας και
υλικότητάς του.
Για τούτο και υπαινικτικά ο Όμηρος τοποθετεί την Ήρα να κρέμεται και κάτω από
τα πόδια της να είναι δυο ακμόνια, διότι ο αέρας έχει από κάτω του τα δυο πιο βαριά στοιχεία, αλλά και το πυκνή ομίχλη άπλωνε μπροστά τους η Ήρα (Όμηρος, Ιλιάς Φ 6)
έχει την ίδια σημασία με τοτον ακάματο ήλιο...η σεβαστή Ήρα έστειλε στα ρεύματα του Ωκεανού. (Όμηρος, Ιλιάς Σ 239)
Πράγματι, την πολύ πυκνή ομίχλη που δημιούργησε η Ήρα την αποκαλεί δύση του ηλίου. Αλλά, καθώς συνδέει το τέλος του ονόματος με την αρχή του, αν κάποιος πει πολλές
φορές συνέχεια το όνομα της θεάς, φανερώνει τη στροφή των λογικών ψυχών που προέρχονται από αυτή προς τον εαυτό τους, και το ότι η φωνή είναι αέρας που κρούεται είιναι λόγος για τον οποίο και η φωνή των λογικών όντων ανάγεται κατεξοχήν στη θεά,
η οποία και το άλογο του Αχιλλέα <<το έκανε να έχει ανθρώπινη φωνή>>.
(Πρόκλος Εις τον Κρατύλο του Πλάτωνος Εκλογαί χρήσιμοι, 170)
-
Τα μαλλιά λοιπόν της θεάς και οι πλεξίδες που απλώνονται παντού και που πάλι εκείνη
τα μαζεύει και τα κάνει ένα δεν είναι ασφαλώς κρυφό ότι αντιστοιχούν στα μαλλιά
της μητέρας.
Τα μαλλιά φαίνονται μέσα σε τρεμουλιαστό φως,λέει κάποιος θεός, και ο ποιητής
αποκάλεσε τις πλεξίδες της Ήρας <<φαεινές>>.
φορές συνέχεια το όνομα της θεάς, φανερώνει τη στροφή των λογικών ψυχών που προέρχονται από αυτή προς τον εαυτό τους, και το ότι η φωνή είναι αέρας που κρούεται είιναι λόγος για τον οποίο και η φωνή των λογικών όντων ανάγεται κατεξοχήν στη θεά,
η οποία και το άλογο του Αχιλλέα <<το έκανε να έχει ανθρώπινη φωνή>>.
(Πρόκλος Εις τον Κρατύλο του Πλάτωνος Εκλογαί χρήσιμοι, 170)
-
Τα μαλλιά λοιπόν της θεάς και οι πλεξίδες που απλώνονται παντού και που πάλι εκείνη
τα μαζεύει και τα κάνει ένα δεν είναι ασφαλώς κρυφό ότι αντιστοιχούν στα μαλλιά
της μητέρας.
Τα μαλλιά φαίνονται μέσα σε τρεμουλιαστό φως,λέει κάποιος θεός, και ο ποιητής
αποκάλεσε τις πλεξίδες της Ήρας <<φαεινές>>.
Κι η ζώνη η στολισμένη με τους δικούς της θυσάνους που δεν είχαν κοπεί
παρομοιάζεται απολύτως προς τον καθολικό ζωστήρα του νοητού κόσμου.
Είναι λοιπόν και αυτή ζωογονική, γεννά όλο το πλήθος των ψυχών, τις οποίες δηλώνει συμβολικά ο αριθμός των εξαρτημένων θυσάνων.
παρομοιάζεται απολύτως προς τον καθολικό ζωστήρα του νοητού κόσμου.
Είναι λοιπόν και αυτή ζωογονική, γεννά όλο το πλήθος των ψυχών, τις οποίες δηλώνει συμβολικά ο αριθμός των εξαρτημένων θυσάνων.
Τα σκουλαρίκια πάλι και τα υποδήματα αποτελούν απεικόνιση των πρωτίστων αλλά
και των εσχάτων μερικών δυνάμεων που έρχονται από τον κόσμο εκείνο, από τις οποίες άλλες έχουν έχουν υποστασιοποιηθεί στις ακρότερες δυνάμεις της θεάς και προβάλλουν
από εκεί, ενώ άλλες δέχονται τις προς τα χαμηλά κατευθυνόμενες προόδους της.
και των εσχάτων μερικών δυνάμεων που έρχονται από τον κόσμο εκείνο, από τις οποίες άλλες έχουν έχουν υποστασιοποιηθεί στις ακρότερες δυνάμεις της θεάς και προβάλλουν
από εκεί, ενώ άλλες δέχονται τις προς τα χαμηλά κατευθυνόμενες προόδους της.
Η αμβροσία και το λάδι είναι σύμβολα των αγνών δυνάμεων της θεάς, καθώς οι
ακλόνητες βαθμίδες είναι υποστασιοποιημένες κοντά σ΄ αυτή .
Αυτό λοιπόν που στον εκεί κόσμο είναι το αδάμαστο γένος των θεών και το αίτιο της καθαρότητας, αυτό στον εδώ κόσμο δηλώνεται με τα σύμβολα τούτα.
Η αμβροσία πράγματι συμβολίζει την δύναμη που υπερνικά κάθε ακαθαρσία και
κάθε μόλυνση, ενώ το λάδι, που συνδέεται με τη σωματική δύναμη και τη γυμναστική,
είναι οικείο με την κουρητική θεότητα.
(Πρόκλος, Εις τας Πολιτείας Πλάτωνος υπόμνημα 138)
ακλόνητες βαθμίδες είναι υποστασιοποιημένες κοντά σ΄ αυτή .
Αυτό λοιπόν που στον εκεί κόσμο είναι το αδάμαστο γένος των θεών και το αίτιο της καθαρότητας, αυτό στον εδώ κόσμο δηλώνεται με τα σύμβολα τούτα.
Η αμβροσία πράγματι συμβολίζει την δύναμη που υπερνικά κάθε ακαθαρσία και
κάθε μόλυνση, ενώ το λάδι, που συνδέεται με τη σωματική δύναμη και τη γυμναστική,
είναι οικείο με την κουρητική θεότητα.
(Πρόκλος, Εις τας Πολιτείας Πλάτωνος υπόμνημα 138)
...από τον τοίχο του... Ηλίας Σταματιάδης
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=436675603037611&set=a.436675593037612.94058.100000855266608&type=3&theater
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου