Σελίδες

Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2018

...τέσσερα χρόνια χωρίς τον Άρη Σταθάκη..

Φωτογραφία του Elias Christeas.
...έφυγε στις  13 Ιουνίου 2014 ήρεμα –και κυρίως άδικα, ενώ είχε ακόμη πολλά 
να προσφέρει...και ενω η υγεία του ήταν υπό έλεγχο...
Το πιο περίεργο είναι ότι τον πρόδωσε 
ο οργανισμός του κατά όντως περίεργο και παράδοξο τρόπο, καθώς 
ουδέποτε είχε καπνίσει, ουδέποτε ειχε πιεί οτιδήποτε παρά μόνο...νεράκι –όπως 
το παράγγελνε όπου καθόμαστε, ουδέποτε είχε κάνει καμμία κατάχρηση...
Από τους φίλους του, έλλειψε το πηγαίο, διαρκές χιούμορ του, οι μόνιμες «πλάκες» 
και τα αθώα πειράγματα σε όλους που γνώριζε και αγαπούσε...
Γεννημένος στον Ασωπό Λακωνίας στις 25 Μαρτίου 1943, σπούδασε στη Βιομηχανική Σχολή του Πειραιά. 
Παντρεύτηκε το 1968 την Σοφία και απέκτησαν ένα «παιδί» και ένα κορίτσι» κατά 
την λακωνική παράδοση... Τον Αλέξανδρο τη Χριστίνα.
-Η σταδιοδρομία του ξεκίνησε από την εφημερίδα "Νέα Πολιτεία" ως συντάκτης αυτοκινήτου. Ακολούθησε η «Απογευματινή» -όπου έκανε και το εξωτερικό δελτίο, το «AUTO Eξπρές» 

και οι «4 Τροχοί» . Παράλληλα συμμετείχε σε αγώνες αυτοκινήτου-κυρίως σιρκουί με Alfa Romeo GTA, Ford Escort κα (1968 - 1984).
-Aπό το 1990 άρχισε εκπομπές για το αυτοκίνητο στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση του ΑΝΤ-1 με έμφαση στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με απλά και κατανοητά στον καθένα θέματα. Μέσα απο το «Οδηγώντας» προσπαθούσε ώστε η οδική ασφάλεια να γίνει βίωμα όλων των οδηγών , όλων των πεζών κάθε ηλικίας.
-Μέσα από την εκπομπή έμαθε στους Έλληνες οδηγούς τη χρήση της ζώνης ασφαλείας.
-Τιμήθηκε με το δημοσιογραφικό βραβείο του Ιδρύματος Μπότση το 1992 

"Για την προσφορά του στην κοινωνία" και από την Ακαδημία Αθηνών για την 
προσφορά του στην Οδική Ασφάλεια το 2008.
-Ήταν μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης από το 2012 ως την ημέρα 

του θανάτου του.
Η δημοσιογραφική του σταδιοδρομία 
-Εφημερίδες 
1968-1971 Συντάκτης Αυτοκινήτου στην "Νέα Πολιτεία"
1970-1972 & 1975-1990 Συντάκτης αυτοκινήτου στην "Απογευματινή"
1972-1974 Εκδοτης του Περιοδικου Πιστες και Δρομοι, με συνεκδότη τον 
Γιάννη Παγώνη...δεν "αρθρογραφούσε" απλώς", αλλά το εξέδιδε! 
...εκεί έκανε τα πρώτα του βήματα (ως δημοσιογράφος μοτοσυκλέτας) 
κι ο Κωστής Στεφανής.
1975-1988 Συντάκτης εξωτερικών ειδήσεων στην "Απογευματινή"
1987-1988 Αρθρογράφος στην "Απογευματινή"
-Ραδιόφωνο
1989 εκπομπές στον "Αθήνα 9.84"
-1989 Ανταποκριτής ολλανδικής ραδιοφωνίας NOS
-1990-2004 Περίπου 700 εκπομπές στον ΑΝΤΕΝΝΑ με βασικό στόχο την 

οδική ασφάλεια και τίτλο «Οδηγώντας με τον Άρη Σταθάκη»
-Περιοδικά 
Εργάστηκε ως Διευθυντής, Αρθρογράφος και συντάκτης στα «Πίστες & Δρόμοι», 

«Car & Driver», «Νέα της ΕΛΠΑ», «4 Τροχοί» και «Αuto-Εξπρές»
-Τηλεόραση 
-1987-1990 Μεταδόσεις αγώνων Formula 1 στην ΕΡΤ
-1992-1993 Μεταδόσεις αγώνων Formula 1 στον Antenna
-1990-1998 «Από τη θέση του οδηγού» 

(Περίπου 400 ωριαίες εκπομπές στον Antenna, με βασικό στόχο την οδική ασφάλεια)
-1996-2004 "60 δευτερόλεπτα με τον Άρη Σταθάκη" 

(Περίπου 1.000 εκπομπές στον Antenna, μετά το βραδινό δελτίο ειδήσεων)
-1993-1998 Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Συντακτών Αυτοκινήτου και 

Μοτοσυκλέτας- ΕΣΣΑΜ
-1990-1992 Αντιπρόεδρος του ΕΣΣΑΜ
-Στην τοπική αυτοδιοίκηση 
-1997- 2002 Δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων
-1998 - 2002 Αντιδήμαρχος στον Δήμο Αθηναίων
2001-2002 Εκπρόσωπος τύπου του Δήμου Αθηναίων
-2003 Πρόεδρος Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας Δήμου Αθηναίων (μελέτησε τις συνθήκες μετάβασης και επιστροφής των μαθητών στα σχολεία, υπέδειξε τις απαραίτητες αλλαγές για την ασφαλή κίνησή τους και τύπωσε φυλλάδια με συμβουλές για γονείς)
-Το 2003 έφερε στην Ελλάδα, το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής/οδικής ασφάλειας που δίδασκαν 13 ευρωπαϊκές χώρες, το έδωσε στα 171 δημοτικά σχολεία του Δήμου Αθηναίων, οργάνωσε σεμινάρια για τους δασκάλους που είχαν δείξει ενδιαφέρον.-Ως Πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ελέγχου Στάθμευσης, απομάκρυνε από τους δρόμους χιλιάδες παρατημένα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η εικόνα της πόλης και να ελευθερωθούν θέσεις στάθμευσης
-Διοργάνωσε Σεμινάρια σε Τροχονόμους, για την ενημέρωση τους σε θέματα νέας τεχνολογίας στο Δημαρχείο Αθηναίων (10-11/6/2003)
Θητεία ως βουλευτής
-2004-2007 & 2007-2009 Βουλευτής Β' Αθήνας
-2007 - 2009 Κοσμήτορας της Βουλής
-2008-2009 Πρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής
-Μέλος Επιτροπών "Κοινωνικών" και "Περιβάλλοντος" της Βουλής
-Πρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής (Η Επιτροπή δημιουργήθηκε μετά από δικές του πιέσεις)
-Εξελέγη βουλευτής χωρίς προεκλογικές ομιλίες και συγκεντρώσεις, χωρίς αφίσες, πανώ, 

και φωτογραφίες. Δεν είχε πολιτικό γραφείο. Δεν είχε οδηγό. Δεν είχε αστυνομικούς-σωματοφύλακες (ζήτησε να πάνε σε αστυνομικά τμήματα για να προστατεύουν τους πολίτες). Άφησε στο γκαράζ της Βουλής το βουλευτικό αυτοκίνητο που δικαιούτο και κυκλοφορούσε 
με δικό του υβριδικό. 
Δεν έκανε ποτέ κομματικές ομιλίες και αντιπαραθέσεις ...
-Ζήτησε με ερωτήσεις του: 
-Να δημιουργηθεί Ειδικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας…
-Να αρχίσουν θεωρητικά μαθήματα για την οδήγσηση αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας 

στη Β’ Λυκείου…
-Να δίνεται δωρεάν ένα κράνος, σε όλους όσοι αποκτούν δίπλωμα μοτοσυκλέτας…
-Να αρχίσουν μαθήματα βασικών πρώτων βοηθειών σε νέους και παλιούς οδηγούς…
-Να αλλάξει ριζικά το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών…
-Να γίνει εξορθολογισμός των ορίων ταχύτητας…
-Να κρίνονται οι προαγωγές των διοικητών της Τροχαίας από το ουσιαστικό έργο τους 

και όχι από τον αριθμό των κλήσεων…
-Να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη…
-Να φύγουν από τους δρόμους οι παράνομες και επικίνδυνες πινακίδες…
-Να δοθεί προσωρινά ένα μέρος από το αεροδρόμιο του Ελληνικού για αγώνες ντράγκστερ (400μ σε ευθεία), ώστε να εκτονώνονται εκεί οι νέοι και να σταματήσουν οι επικίνδυνες κόντρες στους δρόμους…
-Να ενημερωθούν οι δικαστές στα θέματα νέας τεχνολογιας κ.ά…
Πρότεινε ακόμη να αποκτήσουν όλοι οι βουλευτές μικρά υβριδικά και όχι πανάκριβα αυτοκίνητα.
Γενική Αποδοχή 
Όταν εισηγήθηκε στη Βουλή το θέμα της οδικής ασφάλειας τον χειροκρότησαν 

οι βουλευτές από όλες οι πτέρυγες της Βουλής και (επειδή αυτό έγινε για πρώτη φορά), 
ο Πρόεδρος του Κοινοβουλίου ζήτησε να γραφτεί στα πρακτικά...
Άλλες δράσεις 
ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ Κ.Ο.Κ.
-Ζήτησε να γίνουν πιο αυστηρά τα πρόστιμα για παραβάσεις που σκοτώνουν και να μειωθούν τα πρόστιμα για πολλές τελείως τυπικές παραβάσεις…
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ -2005
-Παραιτήθηκε το 2008 «γιατί δεν γινόταν τίποτα από αυτά που ήθελε να κάνει», 

αλλά και επειδή δεν ορίσθηκαν ποτέ μέλη στην Επιτροπή, (προφανώς για να μη λειτουργήσει), επειδή δεν συμφωνούσε με το ‘’μπέρδεμα’’ αρμοδιοτήτων των δήθεν συναρμόδιων υπουργείων και επειδή δεν έγινε ποτέ ο Φορέας Οδικής Ασφάλειας που είχε ζητήσει… 
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ-ΣΚΙΑΧΤΡΑ ΜΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
Τις ημέρες των μεγάλων εξόδων από την Αθήνα, έβαζε σε ειδικά βάθρα τρακαρισμένα αυτοκίνητα με μηνύματα για την οδική ασφάλεια προς ευαισθητοποίηση των οδηγών…
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Εμπνευστής και οργανωτής σειράς αγώνων με χειροποίητα αυτοκίνητα που έφτιαξαν 

ομάδες φοιτητών, μαθητών, προσκόπων, αλλά και ολόκληρες οικογένειες.
-1975-1977 και 1980-1984 Γεν Γραμματέας Συνδέσμου Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου
-StAr, Ιδρυμα Άρη Σταθάκη για την οδική ασφάλεια
Το StAr (Stathakis Aris) είναι το Ίδρυμα που ο ίδιος δημιούργησε για την οδική Ασφάλεια. Είναι μή κερδοσκοπικό, και προσφέρει δωρεάν ενημέρωση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.
 

(https://www.star.org.gr/άρης-σταθάκης/το-έργο-του/)
Mια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του ( Αγρίνιο 2014)
https://youtu.be/RHtlG12Fog4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου