Ο Μάρτιν Εσσλιν μας μεταφέρει το εξής περιστατικό -απάντηση του Πίντερ
σε κάποια κακόπιστη αναγνώστρια του έργου του..το μεταφέρω για την ιστορία!!!
"Όταν έλαβε ένα γράμμα που έλεγε:
«Αγαπητέ κύριε, θα σας ήμουν υποχρεωμένη αν μου εξηγούσατε το
νόημα του έργου σας Πάρτι γενεθλίων.
Αυτά είναι τα σημεία που δεν καταλαβαίνω:
1. Ποιοί είναι οι δύο αντρες.
2. Από πού ήρθε ο Στάνλεϋ;
3. Υποτίθεται ότι όλοι αυτοί είναι φυσιολογικοί άνθρωποι;
θα καταλαβαίνετε βέβαια, ότι χωρίς τις απαντήσεις σας δεν μπορώ
να κατανοήσω το έργο σας».
ο Πίντερ απάντησε ως εξής:
«Αγαπητή κυρία, θα σας ήμουν υποχρεωμένος αν μου εξηγούσατε
το νόημα του γράμματός σας.
Αυτά είναι τα σημεία που δεν καταλαβαίνω:
1. Ποια είστε;
2. Από πού έρχεστε;
3. Υποτίθεται πως είστε φυσιολογική;
θα καταλαβαίνετε, βέβαια, ότι, χωρίς τις απαντήσεις σας στις
ερωτήσεις μου, δεν μπορώ να κατανοήσω το γράμμα σας».
σε κάποια κακόπιστη αναγνώστρια του έργου του..το μεταφέρω για την ιστορία!!!
"Όταν έλαβε ένα γράμμα που έλεγε:
«Αγαπητέ κύριε, θα σας ήμουν υποχρεωμένη αν μου εξηγούσατε το
νόημα του έργου σας Πάρτι γενεθλίων.
Αυτά είναι τα σημεία που δεν καταλαβαίνω:
1. Ποιοί είναι οι δύο αντρες.
2. Από πού ήρθε ο Στάνλεϋ;
3. Υποτίθεται ότι όλοι αυτοί είναι φυσιολογικοί άνθρωποι;
θα καταλαβαίνετε βέβαια, ότι χωρίς τις απαντήσεις σας δεν μπορώ
να κατανοήσω το έργο σας».
ο Πίντερ απάντησε ως εξής:
«Αγαπητή κυρία, θα σας ήμουν υποχρεωμένος αν μου εξηγούσατε
το νόημα του γράμματός σας.
Αυτά είναι τα σημεία που δεν καταλαβαίνω:
1. Ποια είστε;
2. Από πού έρχεστε;
3. Υποτίθεται πως είστε φυσιολογική;
θα καταλαβαίνετε, βέβαια, ότι, χωρίς τις απαντήσεις σας στις
ερωτήσεις μου, δεν μπορώ να κατανοήσω το γράμμα σας».
Όπως και σε άλλα έργα του, έτσι και στο "Πάρτι γενεθλίων"
ο Πίντερ υφαίνει μια υποτυπώδη υπόθεση: μια ομάδα που ζει σε
ένα μικροαστικό αγγλικό σπίτι και κάποια στιγμή οργανώνεται ένα πάρτι γενεθλίων για τον ένα τους.
Ιστορικός χρόνος δεν ορίζεται, δηλώνεται όμως των ατόμων μέσα από
τη ροή του. Επίσης δεν δηλώνεται το ενδιαφέρον κάθε ατόμου για τα
υπόλοιπα, μιας και η διαβρωτική απομάκρυνση του καθενός από τα άλλα
έχει ήδη συντελεστεί. Με αυτή την αδιαφορία όλων προς όλους δηλώνεται
και ο κύριος στόχος του συγγραφέα: να καταδείξει ότι έχει προϋπάρξει
η διάλυση του κοινωνικού ιστού που συνάρμοζε τα άτομα προγενεστέρων εποχών σε ένα φαινομενικά ενιαίο σύνολο, ένα σύνολο που αντιμετώπιζε
με αίσθημα συλλογικής ευθύνης κάθε κοινό πρόβλημα.
*Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου
ο Πίντερ υφαίνει μια υποτυπώδη υπόθεση: μια ομάδα που ζει σε
ένα μικροαστικό αγγλικό σπίτι και κάποια στιγμή οργανώνεται ένα πάρτι γενεθλίων για τον ένα τους.
Ιστορικός χρόνος δεν ορίζεται, δηλώνεται όμως των ατόμων μέσα από
τη ροή του. Επίσης δεν δηλώνεται το ενδιαφέρον κάθε ατόμου για τα
υπόλοιπα, μιας και η διαβρωτική απομάκρυνση του καθενός από τα άλλα
έχει ήδη συντελεστεί. Με αυτή την αδιαφορία όλων προς όλους δηλώνεται
και ο κύριος στόχος του συγγραφέα: να καταδείξει ότι έχει προϋπάρξει
η διάλυση του κοινωνικού ιστού που συνάρμοζε τα άτομα προγενεστέρων εποχών σε ένα φαινομενικά ενιαίο σύνολο, ένα σύνολο που αντιμετώπιζε
με αίσθημα συλλογικής ευθύνης κάθε κοινό πρόβλημα.
*Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου
*Χάρολντ Πίντερ
Harold Pinter, 10 Οκτωβρίου 1930 - 24 Δεκεμβρίου 2008
ήταν Άγγλος συγγραφέας θεατρικών έργων και θεατρικός σκηνοθέτης.
Έγραψε έργα για θέατρο, ραδιόφωνο, τηλεόραση και ταινίες.
Το πρώιμο έργο του συνδέεται με το θέατρο του παραλόγου.
Το 2005 κέρδισε το Βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας καθώς και το
Βραβείο Φραντς Κάφκα.
Ήταν γνωστός επίσης για τον πολιτικό του ακτιβισμό και την αντίθεσή του
στην Αμερικανική εισβολή στο Αφγανιστάν και τον Πόλεμο στο Ιράκ.
Πέθανε από καρκίνο του ήπατος.
Harold Pinter, 10 Οκτωβρίου 1930 - 24 Δεκεμβρίου 2008
ήταν Άγγλος συγγραφέας θεατρικών έργων και θεατρικός σκηνοθέτης.
Έγραψε έργα για θέατρο, ραδιόφωνο, τηλεόραση και ταινίες.
Το πρώιμο έργο του συνδέεται με το θέατρο του παραλόγου.
Το 2005 κέρδισε το Βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας καθώς και το
Βραβείο Φραντς Κάφκα.
Ήταν γνωστός επίσης για τον πολιτικό του ακτιβισμό και την αντίθεσή του
στην Αμερικανική εισβολή στο Αφγανιστάν και τον Πόλεμο στο Ιράκ.
Πέθανε από καρκίνο του ήπατος.
*Μάρτιν Τζούλιους Έσλιν
Martin Julius Esslin, 6 Ιουνίου 1918 - 24 Φεβρουαρίου 2002
γεννημένος ως Julius Pereszlenyi, ήταν Ουγγρικής καταγωγής
Άγγλος θεατρικός συγγραφέας και κριτικός, γνωστός περισσότερο
για την επινόηση του όρου «Θέατρο του Παραλόγου» στο ομότιτλο
έργο του (1962):
Το θέατρο του παραλόγου αγωνίζεται να εκφράσει την λογική του
για τον παραλογισμό της ανθρώπινης συνθήκης και την ανεπάρκεια
της ορθολογικής προσέγγισης μέσω της ανοιχτής εγκατάλειψης των
ορθολογικών τεχνασμάτων και της α-συνεχούς σκέψης.
Martin Julius Esslin, 6 Ιουνίου 1918 - 24 Φεβρουαρίου 2002
γεννημένος ως Julius Pereszlenyi, ήταν Ουγγρικής καταγωγής
Άγγλος θεατρικός συγγραφέας και κριτικός, γνωστός περισσότερο
για την επινόηση του όρου «Θέατρο του Παραλόγου» στο ομότιτλο
έργο του (1962):
Το θέατρο του παραλόγου αγωνίζεται να εκφράσει την λογική του
για τον παραλογισμό της ανθρώπινης συνθήκης και την ανεπάρκεια
της ορθολογικής προσέγγισης μέσω της ανοιχτής εγκατάλειψης των
ορθολογικών τεχνασμάτων και της α-συνεχούς σκέψης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου