Σελίδες

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Ο Άγιος Αναστάσιος Ο ΝΑΥΠΛΙΕΥΣ...

Φωτογραφία του Δακορώνιας Νίκος.
...είναι ο πολιούχος Άγιος του Ναυπλίου όπου και μαρτύρησε 
την 1η Φεβρουαρίου 1655.
Ο Άγιος Αναστάσιος ήταν ζωγράφος και ζούσε στο Ναύπλιο, 
στον τόπο καταγωγής του. Αρραβωνιάστηκε μία γυναίκα, 
μα διέλυσε τον αρραβώνα του όταν έμαθε τα ηθικά σφάλματα 
που αυτή είχε διαπράξει. 
Τα προβλήματα που αντιμετώπισε στη συνέχεια ο Άγιος είχαν 
σαν αποτέλεσμα να χάσει τα λογικά του.

Οι Τούρκοι όταν διαπίστωσαν πως ο Αναστάσιος συμπεριφερόταν 
σαν τρελός, τον έπεισαν να αλλαξοπιστήσει. 
Μετά από κάποιες ημέρες, ο Αναστάσιος βρήκε τα λογικά του 
κι όταν συνειδητοποιεί ότι έχει γίνει μουσουλμάνος, σοκαρισμένος, 
πετάει το σαρίκι που φορούσε στο κεφάλι του και ενώ βρισκόταν 
ανάμεσα σε Τούρκους, φωνάζει δυνατά «εγώ ήμουν Χριστιανός και 
Χριστιανός είμαι και Χριστιανός θέλω να είμαι». 
Οι Τούρκοι όρμησαν και με χτυπήματα και σπρωξιές τον οδήγησαν 
στον δικαστή.
Ο δικαστής προσπάθησε με τεχνάσματα, κολακείες και φοβέρες, 
να πείσει τον Άγιο Αναστάσιο να απαρνηθεί την χριστιανική πίστη του. 
Ο Άγιος Αναστάσιος έμεινε ακλόνητος και έλεγε 
«δεν αρνούμαι εγώ τον Κύριό μου Ιησού Χριστό, τον αληθινό Θεό. 
Πιστεύω και προσκυνώ αυτόν ως ποιητήν και σωτήρα μου, 
την δε δική σας πίστη, ουδέ ποσώς χρειάζομαι, αλλά 
την αποστρέφομαι και εσάς και τον προφήτη σας».
Μετά απ' αυτά ο δικαστής διέταξε τον αποκεφαλισμό του Αγίου. 
Όταν έβγαλαν τον Άγιο Αναστάσιο απ’ το κρατητήριο ο όχλος όρμησε
πάνω του και τον χτυπούσε με ξύλα και πέτρες. 
Με σπαθιά και με μαχαίρια κατατρύπησαν το σώμα του Μάρτυρα και 
το κατέκοψαν σε κομμάτια.
Φωτογραφία του Δακορώνιας Νίκος.  Φωτογραφία του Δακορώνιας Νίκος.
Στον τόπο του μαρτυρίου του υπάρχει μνημείο και δίπλα υπάρχει
 Ι. Ν. αφιερωμένος στην Παναγία τη Θεοτόκο και στον Άγιο Αναστάσιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου