Σελίδες

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Κατερίνα Γαβριηλίδου...η Κύπρια πού βραβεύτηκε με το βραβείο Queen's Young Leaders Award



Αποτέλεσμα εικόνας για γαβριηλίδου κατερίνα
Είναι 27 χρονών από την Κύπρο. 
Εργάζεται σκληρά για την προάσπιση των δικαιωμάτων των νέων 
στην εργασία, την εκπαίδευση και την κοινωνική ενσωμάτωση.
Είναι μέλος σε δεκάδες οργανισμούς ενώ έχει συμμετάσχει σε άλλα τόσα 
συνέδρια, προγράμματα, φόρουμ και εκδηλώσεις ανά το παγκόσμιο με 
μοναδικό της στόχο να ακουστεί η φωνή των νέων της χώρας μας στο εξωτερικό. 
Η ίδια έχει επιλεγεί μεταξύ χιλιάδων νέων από 45 διαφορετικές χώρες 
της Κοινοπολιτείας στους εξαίρετους 60. 
Η νεαρή Κατερίνα Γαβριηλίδου έγινε η πρώτη Κύπρια η οποία βραβεύτηκε 
από τη βασίλισσα Ελισάβετ με το βραβείο Queen's Young Leaders Award για 
τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει και τις ικανότητές της να βελτιώσει τις ζωές 
των συνανθρώπων και των νέων της χώρας της.
Ερ. Πρόσφατα έγινες η πρώτη Κύπρια η οποία βραβεύτηκε 
από τη βασίλισσα Ελισάβετ για το έργο της σε θέματα νεολαίας. 
Σε τι είδους πρόγραμμα συμμετείχες και τι σημαίνει το βραβείο 
Queen's Young Leaders Award το οποίο σου απονεμήθηκε;
Απ. Το βραβείο αυτό μου δίνεται κάτω από το πλαίσιο του προγράμματος 
Queen’s Young Leaders το οποίο αναγνωρίζει και τιμά εξαίρετα νεαρά άτομα 
ηλικίας 18-29 από τις χώρες της Κοινοπολιτείας. Τα άτομα αυτά αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες στις κοινότητές τους και χρησιμοποιούν τις ικανότητές τους για 
να βελτιώσουν τις ζωές των συνανθρώπων τους στις χώρες στις οποίες ζουν. 
Με το βραβείο αυτό έχουν βραβευθεί συνολικά 60 νεαροί ηγέτες από 
45 διαφορετικές χώρες της Κοινοπολιτείας οι οποίοι έχουν επιλεγεί μεταξύ 
χιλιάδων αιτήσεων.
Το βραβείο Queen's Young Leaders Award για μένα αποτελεί μια μεγάλη τιμή 

και αναγνώριση του έργου μου σε θέματα πολιτικής για τη νεολαία και 
ενδυνάμωσης των νέων από το 2012.
Ερ. Ποια ήταν η συνομιλία σου με τη βασίλισσα την ώρα 
της απονομής και ποια ήταν η εμπειρία που απεκόμισες 
από αυτό το ταξίδι;
Απ. Η βασίλισσα Ελισάβετ με ρώτησε πληροφορίες για το έργο μου 
στην Κύπρο και έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητές μου, 
ενώ μου είπε να συνεχίσω να εργάζομαι σκληρά. 
Τέλος, μου είπε συγχαρητήρια και μου ευχήθηκε ό,τι καλύτερο.
Μέσα από αυτό το ταξίδι κέρδισα πολλές εμπειρίες που θα μου 

μείνουν αξέχαστες. Εκτός από την τελετή βράβευσης, το πρόγραμμα 
περιλαμβάνει εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, καθώς 
επίσης και σειρά συναντήσεων και σεμιναρίων από διακεκριμένους 
οργανισμούς στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στο Λονδίνο είχαμε την ευκαιρία 

να επισκεφθούμε την οικία του Άγγλου Πρωθυπουργού στην οδό 
10 Downing Street, την παγκόσμια εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης Twitter 
και την Παγκόσμια Υπηρεσία του BBC.
Επιπρόσθετα, είχαμε συναντήσεις με Υπουργούς της Βρετανικής Κυβέρνησης, 

Πρέσβεις και προσωπικότητες από τον χώρο των επιχειρήσεων, ενώ είχαμε 
ακόμη τη δυνατότητα να επισκεφθούμε οργανισμούς και κοινωνικά έργα 
στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ερ. Τι ήταν αυτό που σου έκανε περισσότερη εντύπωση 
κατά τη διάρκεια της τελετής βράβευσης;
Απ. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι τα μέλη της Βασιλικής 
οικογένειας που παρευρίσκονταν στην εκδήλωση όπως η Βασίλισσα Ελισάβετ, 
ο Πρίγκιπας Harry και η Πριγκίπισσα Beatrice και Eugene έδειξαν μεγάλο 
ενδιαφέρον για τις δραστηριότητές μας και γνώριζαν για το έργο μας. 
Συγκεκριμένα, η Πριγκίπισσα Beatrice μου είπε ότι διάβασε το βιογραφικό μου 
και εντυπωσιάστηκε. Ακόμη το γεγονός ότι είχαμε τη δυνατότητα να 
συζητήσουμε με διακεκριμένα πρόσωπα όπως τον πρώην Πρωθυπουργό 
της Αγγλίας John Major, τον David Beckham, ο οποίος είναι πρεσβευτής 
του προγράμματος «Queen’s Young Leaders», τον σχεδιαστή μόδας 
Jimmy Choo και πολλούς άλλους με εντυπωσίασε εξίσου.
Ερ. Ποιος είναι ο επόμενός σου στόχος;
Απ. Αυτή την περίοδο εξετάζω όλες τις προτάσεις που μου γίνονται, αλλά 
δεν μπορώ να ανακοινώσω κάτι επισήμως ακόμη. 
Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι θα συνεχίσω να προσφέρω στη χώρα μου 
και στα κοινά.
Ερ. Πες μας περισσότερα για το έργο σου.
Απ. Έχω εκπροσωπήσει τους νέους της Κύπρου και της Ευρώπης σε 
συνέδρια νεολαίας σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως την Ευρωπαϊκή Σύνοδο 
Νεολαίας στη Λιθουανία, το παγκόσμιο συνέδριο One Young World 
στη Νότιο Αφρική, και το Παγκόσμιο Συνέδριο Νεολαίας στη Σρι Λάνκα.
Επιπρόσθετα, είμαι εκλεγμένο μέλος στο Συμβουλευτικό Σώμα Νέων 

του οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών ‘UN Habitat’ εκπροσωπώντας 
την Ευρώπη.
Έχω ακόμη επιλεγεί ως Global Shaper από το Παγκόσμιο Οικονομικό 

Φόρουμ και ως Commonwealth Young Achiever από το Συμβούλιο Νεολαίας 
της Κοινοπολιτείας.
Επίσης, έχω εμπειρία στον κοινοβουλευτισμό, μέσα από τη Βουλή των 

Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, 
τη Βουλή των Ελλήνων και την Αγγλική Βουλή. 
Τέλος, έχω γράψει άρθρα και εκθέσεις τα οποία έχουν δημοσιευθεί σε 
διεθνή επιστημονικά περιοδικά όπως το Oxford Philosophical Society Review.
Ερ. Ως ενεργό άτομο σε θέματα νεολαίας έχεις συμμετάσχει σε συνέδρια 
σε κάθε άκρη του κόσμου. 
Από ποια ηλικία θυμάσαι τον εαυτό σου να ενδιαφέρεται για τους νέους 
γύρω σου και για το μέλλον τους;
Απ. Ασχολούμαι με τα κοινά από πολύ μικρή ηλικία, ενώ στο σχολείο είχα πάρει 
διάφορα βραβεία για τις εξωσχολικές μου δραστηριότητες. 
Επίσης, στα φοιτητικά μου χρόνια διετέλεσα εκπρόσωπος των φοιτητών της 
σχολής μου και μέλος των συμβουλίων των Κυπριακών και Ελληνικών ομίλων 
του London School of Economics and Political Science (LSE) και του Lancaster 
University αντίστοιχα.
Με θέματα νεολαίας ξεκίνησα να ασχολούμαι από το 2012 επιστρέφοντας από 

την πρακτική μου άσκηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες. 
Συγκεκριμένα άρχισα ως εθελόντρια στο Συμβούλιο Νεολαίας Κύπρου κατά 
τη διοργάνωση της Ευρωπαϊκής Συνόδου Νεολαίας στην Κύπρο. 
Αυτή η εμπειρία με βοήθησε στο να επιλεγώ ως εκπρόσωπος της Κύπρου 
στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο Νεολαίας στη Λιθουανία ένα χρόνο μετά και να 
ενταχθώ στην ομάδα των Youth Ambassadors του Συμβουλίου Νεολαίας 
Κύπρου. Έτσι άρχισε η ενεργός ενασχόλησή μου σε αυτό τον τομέα.
Ερ. Ποιος ήταν αυτός που σε παρότρυνε να συμμετάσχεις 
σε τέτοιου είδους προγράμματα και συνέδρια;
Απ. Δεν υπήρξε κάποιος συγκεκριμένα που με παρότρυνε. 
Ως ενεργός πολίτης ήθελα πάντα να προσφέρω στα κοινά και να έχω λόγο 
σε θέματα που με αφορούν. 
Αυτά τα προγράμματα δίνουν τη δυνατότητα στους νέους να έχουν λόγο 
και ρόλο στις αποφάσεις που επηρεάζουν το μέλλον τους και αυτό ακριβώς ήταν 
που με κέρδισε.
Ερ. Ως εκπρόσωπος της Κύπρου σε διεθνή φόρουμ, τι προσπαθείς 
να πετύχεις και να κερδίσεις για τη χώρα σου και για τους νέους εδώ;
Απ. Το όραμά μου για τη νεολαία είναι πάντα η προάσπιση των δικαιωμάτων 
των νέων στην εργασία, την εκπαίδευση και την κοινωνική ενσωμάτωση. 
Γενικότερα, ο στόχος μου είναι να ακούγεται η φωνή των νέων της χώρας μας 
σε θέματα που τους αφορούν. Αυτό είναι εφικτό μέσω της Ευρωπαϊκής 
διαδικασίας του Διαρθρωμένου Διαλόγου, μέσω του οποίου συγκεντρώνονται 
οι απόψεις των νέων σε κάθε χώρα μέλος της Ε.Ε., και στη συνέχεια 
συζητιούνται στις συνόδους νεολαίας που πραγματοποιούνται κάθε έξι μήνες.
Επίσης σε διεθνή συνέδρια έχουμε τη δυνατότητα να καταθέσουμε τις 

απόψεις μας ως εκπρόσωποι των χωρών μας, οι οποίες αποτελούν τις 
Ανακηρύξεις για τη Νεολαία κάθε συνεδρίου. 
Τα αποτελέσματα από αυτές τις συνόδους προωθούνται στη συνέχεια στους 
Υπουργούς που είναι υπεύθυνοι για θέματα νεολαίας, σε αρχηγούς κρατών 
αλλά και σε λήπτες αποφάσεων όπως τον Γενικό Γραμματέα 
των Ηνωμένων Εθνών.
με πληροφορίες από http://alfanews.com.cy/in

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου