Η βρετανική κυβέρνηση έκλεισε το εργοστάσιο της DeLorean στη Βόρειο Ιρλανδία.
Ο John DeLorean ίδρυσε την DeLorean Motor Company στο Ντιτρόιτ στις 24 Οκτωβρίου 1975. Ήταν ήδη γνωστός στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως
ικανός μηχανικός, επιχειρηματικός πρωτοπόρος και νεότερος άνθρωπος που θα γίνει
γενικός διευθυντής της General Motors.
Το επενδυτικό κεφάλαιο προήλθε πρωτίστως με τη μορφή επιχειρηματικών δανείων από την Τράπεζα της Αμερικής και από τη σύσταση εταιρικών σχέσεων και ιδιωτικών επενδύσεων από επιλεγμένα κόμματα, μεταξύ των οποίων ο φιλοξενούμενος The Tonight Show Johnny Carson και οι διασκεδαστές Roy Clark και Sammy Davis, Jr. αργότερα μέσω ενός επενδυτικού προγράμματος των αντιπροσώπων στο οποίο οι αντιπρόσωποι που προσέφεραν τα αυτοκίνητα της DeLorean για πώληση, έγιναν μέτοχοι στην εταιρεία.
-Ο DeLorean ζήτησε επίσης κίνητρα από διάφορες κυβερνητικές και οικονομικές οργανώσεις για να πληρώσει για την κατασκευή των εγκαταστάσεων παραγωγής αυτοκινήτων της εταιρείας. Για να κερδίσει αυτά, φαινόταν να χτίσει το πρώτο του εργοστάσιο σε μια χώρα ή περιοχή όπου η ανεργία ήταν ιδιαίτερα υψηλή.
Υποψήφια ήταν η Ιρλανδία, αν και ο τότε Υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου, Desmond O'Malley, αποφάσισε να μην υποστηρίξει το έργο. Μια συμφωνία στο Πουέρτο Ρίκο ήταν έτοιμη όταν η DeLorean ανέλαβε προσφορά τελευταίας στιγμής από το Συμβούλιο Βιομηχανικής Ανάπτυξης της Βόρειας Ιρλανδίας. Εκτός από τη λήψη μερικών πρώιμων κεφαλαίων εκκίνησης από τους αστέρες του Χόλιγουντ Sammy Davis Jr. και Johnny Carson, η DeLorean Motor Company βασίστηκε στη βρετανική κυβέρνηση για περίπου $120 εκατ από τα έξοδα εκκίνησης των $ 200 εκατ σύμφωνα με την εφημερίδα The Times.
Υποψήφια ήταν η Ιρλανδία, αν και ο τότε Υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου, Desmond O'Malley, αποφάσισε να μην υποστηρίξει το έργο. Μια συμφωνία στο Πουέρτο Ρίκο ήταν έτοιμη όταν η DeLorean ανέλαβε προσφορά τελευταίας στιγμής από το Συμβούλιο Βιομηχανικής Ανάπτυξης της Βόρειας Ιρλανδίας. Εκτός από τη λήψη μερικών πρώιμων κεφαλαίων εκκίνησης από τους αστέρες του Χόλιγουντ Sammy Davis Jr. και Johnny Carson, η DeLorean Motor Company βασίστηκε στη βρετανική κυβέρνηση για περίπου $120 εκατ από τα έξοδα εκκίνησης των $ 200 εκατ σύμφωνα με την εφημερίδα The Times.
- Η βρετανική κυβέρνηση ήταν πολύ πρόθυμη να δημιουργήσει θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ιρλανδία για τη μείωση της βίας , μειώνοντας την ανεργία. Ως μέρος αυτής της προσφοράς, η DeLorean είχε προφανώς την εντύπωση ότι η βρετανική κυβέρνηση θα παρέχει στην εταιρεία της χρηματοδότηση εξαγωγικών πιστώσεων. Αυτό θα παρείχε ένα δάνειο ύψους 80% του χονδρικού κόστους των οχημάτων (US $ 20.000) μετά την ολοκλήρωση και την παράδοση για εξαγωγή.
- Τον Οκτώβριο του 1978 ξεκίνησε η κατασκευή του εργοστασίου κατασκευής 61.000 τ.μ. στη Βόρεια Ιρλανδία και σχεδιάστηκε και επιτηρείται από τους αρχιτέκτονες Brodie και Hawthorn με έδρα το Μπέλφαστ και κατασκευάστηκε σε 16 μήνες από τους Farrans McLaughlin & Harvey. Επίσημα γνωστό ως DMCL (DeLorean Motor Cars, Ltd.), η εγκατάσταση βρίσκεται στο Dunmurry, προάστιο του Μπέλφαστ. Βρισκόταν σε μια διεπαφή μεταξύ δύο κοινοτήτων με διαφορετικές πολιτικές προοπτικές: το δημοκρατικό Twinbrook και το unionist Dunmurry.
- Η παραγωγή μονάδων είχε προγραμματιστεί να αρχίσει το 1979, αλλά οι καθυστερήσεις στην εξέλιξη και οι υπερβάσεις του προϋπολογισμού είχαν ως αποτέλεσμα να αρχίσουν οι γραμμές συναρμολόγησης στις αρχές του 1981. Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο ήταν γενικά άπειροι. Πολλοί δεν είχαν ποτέ δουλειά πριν να συμμετάσχουν στο DMC. Αυτό μπορεί να συνέβαλε στα αναφερόμενα προβλήματα ποιότητας που αποδίδονται στα οχήματα πρόωρης παραγωγής και στην επακόλουθη δημιουργία κέντρων διασφάλισης ποιότητας (QAC) που βρίσκονται σε διάφορες τοποθεσίες παράδοσης.
- Τα QAC δημιουργήθηκαν στην Καλιφόρνια, στο Νιου Τζέρσεϊ και στο Μίτσιγκαν, όπου ορισμένα από τα θέματα ποιότητας έπρεπε να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν πριν από την παράδοσή τους σε αντιπροσώπους. Ορισμένα από τα θέματα που σχετίζονται με την τοποθέτηση των πλαισίων του αμαξώματος, των εναλλάκτη υψηλότερης απόδοσης και των ρυθμίσεων πόρτας -gullwing. Οι συνδυασμένες προσπάθειες βελτίωσης της διασφάλισης της ποιότητας στο εργοστάσιο και η διασφάλιση ποιότητας μετά την παραγωγή που πραγματοποιήθηκε στα QAC ήταν γενικά επιτυχείς, αν και περιστασιακά θα προέκυπταν καταγγελίες για την κατασκευή. -Τα DeLoreans του 1981 παραδόθηκαν με εγγύηση 12 μηνών και 12.000 χιλιομέτρων (19.000 χλμ.). Μέχρι το 1982, οι βελτιώσεις στα συστατικά μέρη και το πιο έμπειρο εργατικό δυναμικό σήμαιναν ότι η ποιότητα της παραγωγής βελτιώθηκε σημαντικά. Οι διαφορές μεταξύ αντιπροσώπων και πελατών δημιουργήθηκαν αργότερα, επειδή πολλοί αντιπρόσωποι αρνήθηκαν να εκτελέσουν εργασίες εγγύησης επειδή δεν τους επιστράφηκαν.
- Η υποδοχή από τον Τύπο και τα αυτοκινητοβιομηχανικά περιοδικά ήταν ανάμεικτη. Παρόλο που τα πρώιμα οχήματα είχαν εντυπωσιακές λίστες αναμονής ανήσυχων καταναλωτών, η αυτοκόλλητη τιμή MSRP των $ 25.000 ($ 68.000 σε 2015 δολάρια) ήταν απαγορευτική για την πλειοψηφία της αγοράς - ειδικά για όσους θεωρούσαν την χαμηλή κατανάλωση και... μη πρακτικό παιχνίδι.
-
- "Δεν είναι καυστήρας αχυρώνα", έγραψε το Road & Track, "με χρόνο 0-60 μίλια/ ώρα τα 10,5 δευτερόλεπτα. Ειλικρινά, αυτό δεν είναι γρήγορο για ένα αθλητικό / GT αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία τιμών." Τα πάνελ από ανοξείδωτο ατσάλι ήταν ένα ελκυστικό σχεδιαστικό σχέδιο και αδιαπέραστο από τη διάβρωση, αλλά στην πράξη η επιφάνεια της γυαλάδας τείνει να παρουσιάζει δακτυλικά αποτυπώματα. Επίσης σήμαινε ότι το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να βαφτεί εύκολα. Κάθε πρωτότυπο DeLorean έμοιαζε σχεδόν πανομοιότυπο. Ορισμένοι αντιπρόσωποι ζωγράφιζαν τα αυτοκίνητά τους κατά την παράδοση για να βοηθήσουν στη διακριτικότητά τους.
Το DMC δοκιμάζει τη χρήση ημιδιαφανούς χρώματος για να παρέχει διαφορετικές επιλογές χρώματος στα αυτοκίνητα, επιτρέποντας ταυτόχρονα την εμφάνιση των κόκκων από ανοξείδωτο χάλυβα, αλλά δεν πωλούνταν αυτοκίνητα με βαμμένα πλαίσια εργοστασίου. Η μοναδική εργοστασιακή επιλογή που είχε αρχικά διαθέσιμη ήταν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ένα γκρίζο εσωτερικό προσφέρθηκε αργότερα το 1981 ως εναλλακτική λύση στο κανονικό μαύρο εσωτερικό. Διάφορα αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων των pins και των ράφια αποσκευών, βοήθησαν στην παροχή περαιτέρω ατομικότητας.
- Τον Οκτώβριο του 1978 ξεκίνησε η κατασκευή του εργοστασίου κατασκευής 61.000 τ.μ. στη Βόρεια Ιρλανδία και σχεδιάστηκε και επιτηρείται από τους αρχιτέκτονες Brodie και Hawthorn με έδρα το Μπέλφαστ και κατασκευάστηκε σε 16 μήνες από τους Farrans McLaughlin & Harvey. Επίσημα γνωστό ως DMCL (DeLorean Motor Cars, Ltd.), η εγκατάσταση βρίσκεται στο Dunmurry, προάστιο του Μπέλφαστ. Βρισκόταν σε μια διεπαφή μεταξύ δύο κοινοτήτων με διαφορετικές πολιτικές προοπτικές: το δημοκρατικό Twinbrook και το unionist Dunmurry.
- Η παραγωγή μονάδων είχε προγραμματιστεί να αρχίσει το 1979, αλλά οι καθυστερήσεις στην εξέλιξη και οι υπερβάσεις του προϋπολογισμού είχαν ως αποτέλεσμα να αρχίσουν οι γραμμές συναρμολόγησης στις αρχές του 1981. Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο ήταν γενικά άπειροι. Πολλοί δεν είχαν ποτέ δουλειά πριν να συμμετάσχουν στο DMC. Αυτό μπορεί να συνέβαλε στα αναφερόμενα προβλήματα ποιότητας που αποδίδονται στα οχήματα πρόωρης παραγωγής και στην επακόλουθη δημιουργία κέντρων διασφάλισης ποιότητας (QAC) που βρίσκονται σε διάφορες τοποθεσίες παράδοσης.
- Τα QAC δημιουργήθηκαν στην Καλιφόρνια, στο Νιου Τζέρσεϊ και στο Μίτσιγκαν, όπου ορισμένα από τα θέματα ποιότητας έπρεπε να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν πριν από την παράδοσή τους σε αντιπροσώπους. Ορισμένα από τα θέματα που σχετίζονται με την τοποθέτηση των πλαισίων του αμαξώματος, των εναλλάκτη υψηλότερης απόδοσης και των ρυθμίσεων πόρτας -gullwing. Οι συνδυασμένες προσπάθειες βελτίωσης της διασφάλισης της ποιότητας στο εργοστάσιο και η διασφάλιση ποιότητας μετά την παραγωγή που πραγματοποιήθηκε στα QAC ήταν γενικά επιτυχείς, αν και περιστασιακά θα προέκυπταν καταγγελίες για την κατασκευή. -Τα DeLoreans του 1981 παραδόθηκαν με εγγύηση 12 μηνών και 12.000 χιλιομέτρων (19.000 χλμ.). Μέχρι το 1982, οι βελτιώσεις στα συστατικά μέρη και το πιο έμπειρο εργατικό δυναμικό σήμαιναν ότι η ποιότητα της παραγωγής βελτιώθηκε σημαντικά. Οι διαφορές μεταξύ αντιπροσώπων και πελατών δημιουργήθηκαν αργότερα, επειδή πολλοί αντιπρόσωποι αρνήθηκαν να εκτελέσουν εργασίες εγγύησης επειδή δεν τους επιστράφηκαν.
- Η υποδοχή από τον Τύπο και τα αυτοκινητοβιομηχανικά περιοδικά ήταν ανάμεικτη. Παρόλο που τα πρώιμα οχήματα είχαν εντυπωσιακές λίστες αναμονής ανήσυχων καταναλωτών, η αυτοκόλλητη τιμή MSRP των $ 25.000 ($ 68.000 σε 2015 δολάρια) ήταν απαγορευτική για την πλειοψηφία της αγοράς - ειδικά για όσους θεωρούσαν την χαμηλή κατανάλωση και... μη πρακτικό παιχνίδι.
-
- "Δεν είναι καυστήρας αχυρώνα", έγραψε το Road & Track, "με χρόνο 0-60 μίλια/ ώρα τα 10,5 δευτερόλεπτα. Ειλικρινά, αυτό δεν είναι γρήγορο για ένα αθλητικό / GT αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία τιμών." Τα πάνελ από ανοξείδωτο ατσάλι ήταν ένα ελκυστικό σχεδιαστικό σχέδιο και αδιαπέραστο από τη διάβρωση, αλλά στην πράξη η επιφάνεια της γυαλάδας τείνει να παρουσιάζει δακτυλικά αποτυπώματα. Επίσης σήμαινε ότι το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να βαφτεί εύκολα. Κάθε πρωτότυπο DeLorean έμοιαζε σχεδόν πανομοιότυπο. Ορισμένοι αντιπρόσωποι ζωγράφιζαν τα αυτοκίνητά τους κατά την παράδοση για να βοηθήσουν στη διακριτικότητά τους.
Το DMC δοκιμάζει τη χρήση ημιδιαφανούς χρώματος για να παρέχει διαφορετικές επιλογές χρώματος στα αυτοκίνητα, επιτρέποντας ταυτόχρονα την εμφάνιση των κόκκων από ανοξείδωτο χάλυβα, αλλά δεν πωλούνταν αυτοκίνητα με βαμμένα πλαίσια εργοστασίου. Η μοναδική εργοστασιακή επιλογή που είχε αρχικά διαθέσιμη ήταν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ένα γκρίζο εσωτερικό προσφέρθηκε αργότερα το 1981 ως εναλλακτική λύση στο κανονικό μαύρο εσωτερικό. Διάφορα αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων των pins και των ράφια αποσκευών, βοήθησαν στην παροχή περαιτέρω ατομικότητας.
- Το 1981, αναφέρθηκε ότι είχαν σχεδιαστεί να κατασκευαστεί μια έκδοση με 4 πόρτες του αυτοκινήτου (ίσως σε μεγαλύτερο μεταξόνιο) για το 1983. Θα ήταν από ανοξείδωτο χάλυβα και με πόρτες gullwing. Το αυτοκίνητο κέρδισε ακόμα μεγαλύτερη προσοχή αφού εμφανίστηκε στις δημοφιλείς ταινίες του 1985, 1989 και 1990 στην ταινία Επιστροφή στο Μέλλον. Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να προσελκύει την προσοχή, καθώς η ταινία παραμένει δημοφιλής και το αυτοκίνητο παίζει έναν τόσο σημαντικό ρόλο στην ταινία. Το αυτοκίνητο κέρδισε σημαντική προσοχή το 2015, συγκεκριμένα στις 21 Οκτωβρίου 2015. Οι χαρακτήρες Marty McFly και Emmett Brown ταξίδεψαν στο μέλλον στο Back to the Future Part II και κατέληξαν το 2015 στις 21 Οκτωβρίου. Στις πραγματικές 21 Οκτωβρίου 2015, η ταινία γιορτάστηκε σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες και σε ορισμένες άλλες χώρες και η ημερομηνία έγινε γνωστή ως "Επιστροφή στο Μέλλον".
Η έλλειψη ζήτησης, οι υπερβάσεις κόστους και οι δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες άρχισαν να επιβαρύνουν την ταμειακή ροή της DMC στα τέλη του 1981. Η εταιρεία είχε εκτιμήσει ότι το σημείο ισορροπίας της ήταν μεταξύ 10.000 και 12.000 μονάδων, αλλά οι πωλήσεις ήταν μόνο περίπου 6.000. Ως απάντηση στο έλλειμμα εισοδήματος, σχεδιάστηκε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης όπου θα δημιουργηθεί μια νέα "DeLorean Motors Holding Company", η οποία με τη σειρά της θα καταστεί μητρική εταιρία της DMC και καθεμιάς από τις θυγατρικές της: DeLorean Motor Cars Limited (κατασκευαστής), DeLorean Motor Cars της Αμερικής (διανομέας στις ΗΠΑ) και DeLorean Research Partnership (εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης).
Η έλλειψη ζήτησης, οι υπερβάσεις κόστους και οι δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες άρχισαν να επιβαρύνουν την ταμειακή ροή της DMC στα τέλη του 1981. Η εταιρεία είχε εκτιμήσει ότι το σημείο ισορροπίας της ήταν μεταξύ 10.000 και 12.000 μονάδων, αλλά οι πωλήσεις ήταν μόνο περίπου 6.000. Ως απάντηση στο έλλειμμα εισοδήματος, σχεδιάστηκε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης όπου θα δημιουργηθεί μια νέα "DeLorean Motors Holding Company", η οποία με τη σειρά της θα καταστεί μητρική εταιρία της DMC και καθεμιάς από τις θυγατρικές της: DeLorean Motor Cars Limited (κατασκευαστής), DeLorean Motor Cars της Αμερικής (διανομέας στις ΗΠΑ) και DeLorean Research Partnership (εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης).
- Τον Ιανουάριο του 1982, λόγω των ερωτήσεων της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σχετικά με τη βιωσιμότητα της εταιρείας, αναγκάστηκε η εταιρεία να ακυρώσει το χρηματιστήριο για την εταιρεία χαρτοφυλακίου που η DeLorean είχε ελπίζει ότι θα αυξήσει περίπου$ 27 εκατ. Ο John DeLorean έπειτα άσκησε πίεση στη βρετανική κυβέρνηση για βοήθεια, αλλά απορρίφθηκε αν δεν κατάφερε να βρει ένα αντίστοιχο ποσό από άλλους επενδυτές. Αυτό που ακολούθησε είναι θέμα συζήτησης μεταξύ της βρετανικής κυβέρνησης, του Ομοσπονδιακού Γραφείου Ερευνών των ΗΠΑ, της Υπηρεσίας για την Καταπολέμηση των Ναρκωτικών, της DeLorean, των επενδυτών της και του αμερικανικού δικαστικού συστήματος.
- Σε κάποιο σημείο του 1982, ο John DeLorean έγινε ο στόχος μιας επιχείρησης του FBI που σχεδιάστηκε για να συλλάβει εμπόρους ναρκωτικών. Συνελήφθη τον Οκτώβριο του 1982 και κατηγορήθηκε ότι είχε συνωμοτήσει για να εισάγει κοκαΐνη αξίας $ 24 εκατ. στις ΗΠΑ. Το βασικό στοιχείο των αποδεικτικών στοιχείων για τη δίωξη ήταν μια βιντεοκασέτα που έδειχνε ότι η DeLorean συζήτησε τη συμφωνία για τα ναρκωτικά με τους μυστικούς πράκτορες του FBI Benedict (Ben) Tisa και West, αν και ο δικηγόρος του DeLorean Howard Weitzman απέδειξε με επιτυχία στο δικαστήριο ότι εξαναγκάστηκε να συμμετάσχει στη συμφωνία πράκτορες που αρχικά τον προσέγγισαν ως νόμιμοι επενδυτές. Απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες, αλλά η φήμη του αμαυρώθηκε για πάντα. Μετά τη δίκη του και την επακόλουθη αθώωσή του, ο DeLorean δήλωσε:
- "Θα αγοράζατε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από μένα;" Τελικά, δεν μπορούσαν να συγκεντρωθούν επαρκή κεφάλαια για να κρατηθεί η εταιρεία ζωντανή. Η DMC πτώχευσε το 1982, παίρνοντας μαζί της 2.500 θέσεις εργασίας και πάνω από $100 εκατ σε επενδύσεις. Η βρετανική κυβέρνηση προσπάθησε να αναβιώσει κάποια χρήσιμα υπολείμματα της μονάδας παραγωγής χωρίς επιτυχία και το εργοστάσιο Dunmurry έκλεισε. Ο ίδιος ο DeLorean αποχώρησε στο Νιου Τζέρσεϋ και το όνειρο με το οποίο είχε μαγνητίσει την βρετανική Εργατική κυβέρνηση, η βιομηχανία που ανέβαινε από τις στάχτες της σεκτικής σύγκρουσης της Βόρειας Ιρλανδίας, καταστράφηκε. Ισχυρίστηκε ότι το DMCL ήταν σκόπιμα κλειστό για πολιτικούς λόγους και κατά τη στιγμή του κλεισίματος ήταν μια σταθερά βιώσιμη εταιρεία με εκατομμύρια δολάρια στην τράπεζα και δύο χρόνια παραγγελιών dealer στα βιβλία. Περίπου 9.000 αυτοκίνητα έγιναν μεταξύ Ιανουαρίου 1981 και Δεκεμβρίου 1982, αν και τα πραγματικά στοιχεία παραγωγής είναι ασαφή και οι εκτιμήσεις διαφέρουν. Ορισμένα από τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν το 1982, αλλά δεν μεταφέρονται στα κράτη (καθώς ο αμερικανικός βραχίονας της DMC δεν είχε χρήματα για να «αγοράσει» τα αυτοκίνητα από το εργοστάσιο στη Βόρεια Ιρλανδία), με αριθμούς αναγνώρισης οχημάτων 15XXX και 16XXX είναι στην πραγματικότητα 1982 μοντέλα δόθηκαν αργότερα VINs, από το 1983, από την Consolidated International (γνωστή ως Big Lots), μια εταιρεία που είχε πρόγραμμα εξαγοράς με την DMC και είχε εξαγοράσει τα υπόλοιπα απούλητα αυτοκίνητα καθώς και την απογραφή των αχρησιμοποίητων εξαρτημάτων που παρέμειναν στο εργοστάσιο μετά την πτώχευση . Πολλά από τα αρχικά αυτοκίνητα είναι ακόμα στο δρόμο μετά από πάνω από 30 χρόνια.... Οι περισσότερες εκτιμήσεις το έφεραν σε 6.500 αυτοκίνητα που επιβίωσαν από λίγο πάνω από 9.000. Υπάρχει μια ενεργή κοινότητα ενθουσιωδών γύρω από τα αυτοκίνητα, με ισχυρές λέσχες ιδιοκτητών. Ορισμένες επιχειρήσεις δημιουργήθηκαν μετά την κατάρρευση της DMC για την παροχή εξαρτημάτων και υπηρεσιών και οι περισσότερες από αυτές εξακολουθούν να υπάρχουν. Ειδικότερα, το DMC (με έδρα το Humble, Τέξας), λειτουργεί με εντελώς νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και χωρίς άμεσους δεσμούς με την αρχική DeLorean Motor Company. Αγόρασε το πλεόνασμα εξαρτημάτων από την Consolidated International και προσφέρει πολλές λύσεις ανταλλακτικών για την αντικατάσταση εξαντλημένων αποθεμάτων. Πολλά εξαρτήματα με βελτιώσεις του ermarket προσφέρθηκαν με την πάροδο του χρόνου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ορισμένες από τις ατέλειες στα αρχικά αυτοκίνητα παραγωγής και να βελτιωθούν οι επιδόσεις.
- Μια κοινή άποψη του αυτοκινήτου είναι ότι σε απόθεμα είναι κάπως υποχαρακτηρισμένη και έχουν εφαρμοστεί ποικίλες λύσεις, από πλήρεις ανταλλαγές κινητήρων (είτε σε μεγαλύτερο PRV κινητήρα είτε σε εντελώς διαφορετικούς κινητήρες όπως ο κινητήρας Cadillac Northstar). τα στροβιλοσυμπιεστή (single ή twin-turbo), μέχρι απλούστερες λύσεις όπως βελτιωμένες εξατμίσεις και άλλες κανονικές εργασίες ρύθμισης του κινητήρα.
- Παρόλο που ξεκαθαρίστηκε από όλα τα τέλη διακίνησης ναρκωτικών, η DeLorean έπρεπε ακόμα να αντιμετωπίσει πολλές νομικές υποθέσεις (που προέκυψαν από την πτώχευση της εταιρείας) και στη δεκαετία του 1990.
- Δηλώνει πτώχευση τον Σεπτέμβριο του 1999 και εκδιώχθηκε από το κτήμα του Νιου Τζέρσεϋ, τον περασμένο Μάρτιο του 2000, με πτώση 434 στρεμμάτων.
- Σε κάποιο σημείο του 1982, ο John DeLorean έγινε ο στόχος μιας επιχείρησης του FBI που σχεδιάστηκε για να συλλάβει εμπόρους ναρκωτικών. Συνελήφθη τον Οκτώβριο του 1982 και κατηγορήθηκε ότι είχε συνωμοτήσει για να εισάγει κοκαΐνη αξίας $ 24 εκατ. στις ΗΠΑ. Το βασικό στοιχείο των αποδεικτικών στοιχείων για τη δίωξη ήταν μια βιντεοκασέτα που έδειχνε ότι η DeLorean συζήτησε τη συμφωνία για τα ναρκωτικά με τους μυστικούς πράκτορες του FBI Benedict (Ben) Tisa και West, αν και ο δικηγόρος του DeLorean Howard Weitzman απέδειξε με επιτυχία στο δικαστήριο ότι εξαναγκάστηκε να συμμετάσχει στη συμφωνία πράκτορες που αρχικά τον προσέγγισαν ως νόμιμοι επενδυτές. Απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες, αλλά η φήμη του αμαυρώθηκε για πάντα. Μετά τη δίκη του και την επακόλουθη αθώωσή του, ο DeLorean δήλωσε:
- "Θα αγοράζατε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από μένα;" Τελικά, δεν μπορούσαν να συγκεντρωθούν επαρκή κεφάλαια για να κρατηθεί η εταιρεία ζωντανή. Η DMC πτώχευσε το 1982, παίρνοντας μαζί της 2.500 θέσεις εργασίας και πάνω από $100 εκατ σε επενδύσεις. Η βρετανική κυβέρνηση προσπάθησε να αναβιώσει κάποια χρήσιμα υπολείμματα της μονάδας παραγωγής χωρίς επιτυχία και το εργοστάσιο Dunmurry έκλεισε. Ο ίδιος ο DeLorean αποχώρησε στο Νιου Τζέρσεϋ και το όνειρο με το οποίο είχε μαγνητίσει την βρετανική Εργατική κυβέρνηση, η βιομηχανία που ανέβαινε από τις στάχτες της σεκτικής σύγκρουσης της Βόρειας Ιρλανδίας, καταστράφηκε. Ισχυρίστηκε ότι το DMCL ήταν σκόπιμα κλειστό για πολιτικούς λόγους και κατά τη στιγμή του κλεισίματος ήταν μια σταθερά βιώσιμη εταιρεία με εκατομμύρια δολάρια στην τράπεζα και δύο χρόνια παραγγελιών dealer στα βιβλία. Περίπου 9.000 αυτοκίνητα έγιναν μεταξύ Ιανουαρίου 1981 και Δεκεμβρίου 1982, αν και τα πραγματικά στοιχεία παραγωγής είναι ασαφή και οι εκτιμήσεις διαφέρουν. Ορισμένα από τα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν το 1982, αλλά δεν μεταφέρονται στα κράτη (καθώς ο αμερικανικός βραχίονας της DMC δεν είχε χρήματα για να «αγοράσει» τα αυτοκίνητα από το εργοστάσιο στη Βόρεια Ιρλανδία), με αριθμούς αναγνώρισης οχημάτων 15XXX και 16XXX είναι στην πραγματικότητα 1982 μοντέλα δόθηκαν αργότερα VINs, από το 1983, από την Consolidated International (γνωστή ως Big Lots), μια εταιρεία που είχε πρόγραμμα εξαγοράς με την DMC και είχε εξαγοράσει τα υπόλοιπα απούλητα αυτοκίνητα καθώς και την απογραφή των αχρησιμοποίητων εξαρτημάτων που παρέμειναν στο εργοστάσιο μετά την πτώχευση . Πολλά από τα αρχικά αυτοκίνητα είναι ακόμα στο δρόμο μετά από πάνω από 30 χρόνια.... Οι περισσότερες εκτιμήσεις το έφεραν σε 6.500 αυτοκίνητα που επιβίωσαν από λίγο πάνω από 9.000. Υπάρχει μια ενεργή κοινότητα ενθουσιωδών γύρω από τα αυτοκίνητα, με ισχυρές λέσχες ιδιοκτητών. Ορισμένες επιχειρήσεις δημιουργήθηκαν μετά την κατάρρευση της DMC για την παροχή εξαρτημάτων και υπηρεσιών και οι περισσότερες από αυτές εξακολουθούν να υπάρχουν. Ειδικότερα, το DMC (με έδρα το Humble, Τέξας), λειτουργεί με εντελώς νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και χωρίς άμεσους δεσμούς με την αρχική DeLorean Motor Company. Αγόρασε το πλεόνασμα εξαρτημάτων από την Consolidated International και προσφέρει πολλές λύσεις ανταλλακτικών για την αντικατάσταση εξαντλημένων αποθεμάτων. Πολλά εξαρτήματα με βελτιώσεις του ermarket προσφέρθηκαν με την πάροδο του χρόνου, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ορισμένες από τις ατέλειες στα αρχικά αυτοκίνητα παραγωγής και να βελτιωθούν οι επιδόσεις.
- Μια κοινή άποψη του αυτοκινήτου είναι ότι σε απόθεμα είναι κάπως υποχαρακτηρισμένη και έχουν εφαρμοστεί ποικίλες λύσεις, από πλήρεις ανταλλαγές κινητήρων (είτε σε μεγαλύτερο PRV κινητήρα είτε σε εντελώς διαφορετικούς κινητήρες όπως ο κινητήρας Cadillac Northstar). τα στροβιλοσυμπιεστή (single ή twin-turbo), μέχρι απλούστερες λύσεις όπως βελτιωμένες εξατμίσεις και άλλες κανονικές εργασίες ρύθμισης του κινητήρα.
- Παρόλο που ξεκαθαρίστηκε από όλα τα τέλη διακίνησης ναρκωτικών, η DeLorean έπρεπε ακόμα να αντιμετωπίσει πολλές νομικές υποθέσεις (που προέκυψαν από την πτώχευση της εταιρείας) και στη δεκαετία του 1990.
- Δηλώνει πτώχευση τον Σεπτέμβριο του 1999 και εκδιώχθηκε από το κτήμα του Νιου Τζέρσεϋ, τον περασμένο Μάρτιο του 2000, με πτώση 434 στρεμμάτων.
- Τον Αύγουστο του 2007, λόγω της ζήτησης για το DeLorean DMC-12, η DMCH θα ξεκινήσει να πωλεί ανακαινισμένα αυτοκίνητα. Ο επιχειρηματίας Stephen Wynne έχει αγοράσει όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα για το αυτοκίνητο και τα κατασκευάζει στο Χιούστον . Επί του παρόντος, ένα DeLorean μπορεί να συναρμολογηθεί από μηδενική βάση με τη χρήση συνδυασμού νέων, πρωτότυπων και αναπαραγόμενων εξαρτημάτων για $ 57.500 και εξακολουθεί να φέρει έναν τίτλο του 1980, ενώ τα unrestored αλλά καλή κατάσταση οχήματα κοστίζουν από περίπου US $ 25.000 και πάνω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου