Σελίδες

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

F.A.C.E.L...V.E.G.A η ενδοξη αλλά άτυχη εταιρεία του ε λ λ η ν ι κ ή ς καταγωγής Jean Daninos

Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο

Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΙΟΥ «ΕΛΛΗΝΑ» JEAN DANINOS ΙΔΡΥΤΗ ΜΙΑΣ ΛΑΜΠΡΗΣ ΦΙΡΜΑΣ ΔΙΑΣΗΜΩΝ ΠΟΥ...
ΞΕΘΩΡΙΑΣΕ ΣΥΝΤΟΜΑ...
Η γαλλική φίρμα Facel-Vega Vega δημιουργήθηκε το 1954 από τον ελληνικής καταγωγής Jean Daninos 2 Δεκ 1906 – 13 Oκτ 2001 αδελφό τού χιουμορίστα συγγραφέα Pierre Daninos 1913-2005 και ο οποίος
κάποια σχέση είχε με τον εκδότη του ΤΙΝ-ΤΙΝ που εμφάνιζε πολλές φορές στα κόμιξ ... Facel Vega 
Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες
Η οικογένεια Ντανίνος ειχε εγκαταστασθεί απο την Ελλάδα στη Γαλλία περί το 1750. Η εταιρεία Facel-Vega είχε ιδρυθεί από τον Bronzavia το 1939 ως εταιρεία υπεργολαβίας για την αεροπορική βιομηχανία Facel-Vega (Forges et Ateliers de Construction d’Eure-et-Loir) .
Ηταν αρχικά μια εταιρεία μεταλλικών κατασκευών και εξαρτημάτων αλλά αποφάσισε να επεκταθεί στην κατασκευή αυτοκινήτων στις αρχές του 1950 Η Facel-Vega μπήκε στην κατασκευή αυτοκινήτων ως προμηθευτής των ειδικών αμαξωματων για τις Panhard , Delahaye και Simca .
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα
-Ο Jean Daninos τεχνικός διευθυντής της Bronzavia, είχε αρχίσει την καριέρα του στη Citroen όπου βοήθησε στην σχεδίαση των Traction κουπέ και καμπριολέ. Μετακόμισε στο Morane-Saulnier στη συνέχεια στη Bronzavia.
-Ο Jean Daninos επανέφερε τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στην κατηγορία sports-luxury αφού εν τω μεταξύ οι Bugatti, Delage, Hotchkiss, Delahaye και Talbot είχαν αφανiστεί απο τον Β’.ΠΠ αλλά και την φορολογική επιδρομή των γάλλων απο την οποία όμως ουτε ο ίδιος μπόρεσε να ξεφύγει...
-Ο Jean Daninos κατά τη διάρκεια του Β ‘Π.Π εργάστηκε με την General Aviation στις ΗΠΑ οι οποίοι χρησιμοποιούσαν τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Bronzavia αλλά επέστρεψε το 1945 και ανέλαβε την ευθύνη της Facel-Vega. Η Facel-Vega συγχωνεύθηκε με την «Μεταλλικες Κατασκευές» μέχρι τον Ιανουάριο του 1953.
-Ο Daninos έβαλε την Facel-Vega στην κατασκευή ειδικων τμημάτων και πλαισιων για τις μεγάλες γαλλικές μάρκες. Σε συνδυασμό με τη Français l’Alumine, η Facel-Vega σχεδίασε το κράμα εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο για το Panhard Dyna X και στη συνέχεια το κατασκεύασε σε 45.000 - για την Panhard.
-Η θυγατρική για κατασκευή πολυτελων αυτοκινήτων ιδρύθηκε το 1948. Έκανε διάφορα μοντέλα Simca Sport και aπέκτησε δημοσιότητα από το σχεδιασμό του Farina και, στη συνέχεια, την κατασκευή ενός ειδικού αμαξώματος σε σασί Bentley Mark VI.
-Το αυτοκίνητο ονομάστηκε Bentley Cresta.
Η άσκηση επαναλήφθηκε το 1951 ως Cresta II. Το Σεπτέμβριο του 1951 κατασκεύασε το Ford Comete . Η παραγωγή του Comete σταματησε το 1955, όταν η Simca ανέλαβε τη Ford Γαλλίας. Στο στυλ των Crestas και Comètes αναπτύχθηκε στο σχήμα του πρώτου Vega.
-Την ίδια περίοδο η «Facel-Vega-Μεταλλικες Κατασκευές» κατασκευάζει εξωτερικά αμαξώματος για τα στρατιωτικά Delahaye, Simca, Delahaye και φορτηγά Somua, σκούτερ από τη Vespa, Piaggio και Motobecane, τρακτέρ της Massey-Ferguson και ανοξείδωτους απο ατσάλι προφυλακτήρες, τάσια και γρίλιες για τις Simca, Ford και Renault.
Επίσης σε συνεργασία με την Hispano-Suiza -Facel-Vega-Μεταλλικές Κατασκευές και Facel-Vega, κατασκεύαζαν για τη Rolls-Royce τους θαλάμους καύσης με ειδικά μέταλλα ( κινητήρων τζετ) .
-Πριν τον Β' Π.Π στη Γαλλία κατασκευάζονται μερικά από τα μεγάλα κλασικά σπορ και πολυτελή αυτοκίνητα από τις Bugatti , Delage, Delahaye, Hispano-Suiza και Hotchkiss... κατηγορίας Rolls-Royce και Mercedes-Benz .
Ωστόσο, όταν τελείωσε ο Β’Π.Π το 1945, πολλά από τα μεγάλα ονόματα δεν επανεμφανίστηκαν...
Υπήρχαν δύο κύριοι λόγοι γι ‘αυτό: 
-Η γαλλική οικονομία άφησε λίγους άνθρωπους αρκετά πλούσιους για να αγοράζουν ακριβά σπορ και πολυτελή αυτοκίνητα, αλλά κυρίως και το γαλλικό σύστημα φορολογίας των αυτοκινήτων που κυριολεκτικά σκότωσε τους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων. Η κυβέρνηση επέβαλε «τιμωρητικό» φόρο για τα αυτοκίνητα άνω των 15 ίππων που κυμάνθηκε έως σχεδόν το ένα δέκατο της τιμής ενός πολυτελούς αυτοκινήτου - και αυτό δεν ήταν εφάπαξ - αλλά ένας φόρος που καταβάλλεται κάθε χρόνο που είχε στην κατοχή του! (βλ ΕΔΩ (!!!) τεκμήριο/ φόρος πολυτελείας)...
Ο φόρος- τεκμήριο ειχε σχεδόν «σκοτώσε騻 όλα τα γαλλικά αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 2.8 λίτρων. Παρά το γεγονός ότι αρκετοι προσπάθησαν να φτιάξουν ειδικά αυτοκίνητα με κινητήρες κάτω από αυτό το όριο, ήταν ανεπιτυχείς, κυρίως λόγω της χαμηλής ειδικής ισχύος των περισσότερων κινητήρων (μη αγωνιστικών...).
Ο Jean Daninos 
Φάνηκε έτσι ότι η Γαλλία έμελλε να γίνει παραγωγός πολύ μικρών αυτοκινήτων, οικονομικών για τις μάζες, αλλά ο Jean Daninos είχε άλλες ιδέες.Ως ιδιοκτήτης της Facel-Vega Μετάλλικες Κατασκευές -εταιρεία η οποία είχε σχηματιστεί πριν από τον πόλεμο για την εκτέλεση εργασιών γενικής μηχανικής. Η εταιρεία συμμετείχε στην κατασκευή εξαρτημάτων για την αεροναυπηγική βιομηχανία, την κατασκευή επίπλων γραφείου και μια ποικιλία από άλλες εργασίες υπεργολαβίας.
Ο Daninos εισήλθε στην αυτοκινητοβιομηχανία, όταν αρκετές γαλλικές κατασκευαστές που απαιτούνται φορείς για εξειδικευμένα αυτοκίνητα π΄ήγαιναν στη Facel-Vega ! Η Facel-Vega κατασκεύαζε αμαξώματα για την Dyna Panhard, το coupe Simca Sport και το Ford Comete και, με τον τρόπο αυτό, απέκτησε μια καλή συμφωνία εμπειρογνωμοσύνης τόσο στην κατασκευή αμαξωμάτων αλλά και το σχεδιασμό, καθώς η εταιρεία βοήθησε με το έργο του σχεδιασμού για ορισμένα από τα όργανα καθε οχήματος.
Το Simca Plein Ciel 
Παρά το γεγονός ότι Facel-Vega συνέχισε να κατασκευάζει αμαξώματα Simca μέσα της δεκαετίας του 1960, έχασε τη σύμβαση με την Panhard όταν αυτη αποφάσισε να δημιουργήσει δικό της αμάξωμα και ο Daninos αποφάσισε να κάνει κατασκευή για τον εαυτό του. Η εταιρεία είχε ήδη κατασκευάσει ειδικά αμαξώματα όπως αυτο σε σασί Bentley και είχε μεγάλη επιρροή στο σχεδιασμό των Simca όπως το Plein Ciel και έτσι δεν ήταν ένα μεγάλο βήμα για την Facel-Vega να προχωρήσει....
Η πρώτη τους προσπάθεια ήταν ένα τετράθυρο σεντάν που βασίστηκε σε συμφωνία σε σχεδίαση Simca αν και χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία της Ford. Ωστόσο, εμοιαζε πάρα πολύ όπως και άλλα αυτοκίνητα παραγωγής και ο Daninos αποφάσισε να πάει στην αγορά πολυτελών.
Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο και κείμενο
Το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 1954 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού ( φωτό) και αλλαξε τον κόσμο, διότι όχι μόνο ήταν το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο πολυτελείας μετά τον πόλεμο, αλλά ήταν τόσο καλό όσο τα σύγχρονα ξένα αυτοκίνητα. Αν και το σχήμα του θύμιζε Simca Coupe που κατασκευαζε η Facel-Vega, η «μούρη» του ήταν ...μυθιστόρημα. Το ψυγείο ειχε ενσωματωθεί σε μια κάθετη τομή δίπλα απο δύο μικρές οριζόντιες γρίλιες, με τα φώτα που σε ξεχωριστά περιβλήματα στα εμπρός φτερά. Το εμπορικό σήμα Facel-Vega παρέμεινε στη μάρκα, και σε τροποποιημένη μορφή, για το υπόλοιπο της δεκαετούς διάρκεια ζωής της.
Η Facel-Vega Vega 
Μηχανικά, αυτό το δίθυρο coupe χαρακτήρισε ένα «σασί τύπου σκάλας» -χαλυβδοσωλήνων μεγάλης διαμέτρου, ενισχυμένες με διάφορες αντηρίδες σε σταυροειδη αντιστήριξη και υπερκατασκευές για την πίσω ανάρτηση, τους «νεροχύτες» και εμπρός ανάρτηση. Η μπροστινή ανάρτηση ήταν με διπλά ψαλίδια και ελικοειδή ελατήρια, ενώ ο πίσω άξονας στηριζόταν σε ημι-ελλειπτικά φύλλα σούστας. Κινητήρα , η Facel-Vega επέλεξε τον Chrysler 4 ½ -litre V8 - 180 ΗΡ στις 4500 σ.α.λ., ενώ για τη μετάδοση τριτάχυτο αυτόματο Chrysler Torqueflite. ή τεσσάρων ταχυτήτων μηχανικό κιβώτιο Pont-a-Mousson . Η Facel-Vega δεν ήταν ανεπτυγμένη πλήρως όπως οι πλήρεις κατασκευαστές αυτοκινήτων και έτσι έπρεπε να βασίζεται σε κατασκευαστές τμημάτων για πολλά από τα μέρη της.
Ο πίσω άξονας ήταν της βρετανικής Salisbury, το συστημα διεύθυνσης (κοχλίας με ατερμονα) της German Gemmer, τα φρένα της γαλλικής Lockheed, τα αμορτισέρ της Alinquant, κα.
Παρά την συναρμολόγιση .... «κιτ μερών» , το αυτοκίνητο έλαβε διθυραμβικές κριτικές από δοκιμαστές, αν και μερικοί από τους πρώτους δοκιμαστές επέκριναν τα ανεπαρκή φρένα και τον « χαμηλό προσανατολισμό διεύθυνσης» της Facel-Vega Vega.
-Η παραγωγή ξεκίνησε το 1955, και οι εξαγωγές ειχαν ένα καλό ποσοστό των πωλήσεων Facel-Vega - αν και το τιμόνι δεξιά, δεν ήταν διαθέσιμο μέχρι το 1957. Τα πρώτα αυτοκίνητα προτίμήθηκαν κυρίως σε εκείνους που απαιτουσαν γρήγορο, αθόρυβο Tourer αντί για ένα «out-and-out sport» αυτοκίνητο, όμως το φρενάρισμα και ο χειρισμός δεν ικανοποιούσαν τον οδηγό σπορ αυτοκινήτων. Ωστόσο, το εσωτερικό ήταν πλούσια εξοπλισμένο ενω το ταμπλό ήταν ξύλο καρυδιάς ...
Υπήρχαν στανταρ ηλεκτρικά παράθυρα, καλό σύστημα θέρμανσης και εξαερισμού, αναπτήρες και τασάκια . Τα προβλήματα στο πλαίσιο σταδιακά εξομαλύνθηκαν , αλλά οι κατασκευαστές ήταν πάντα σε μειονεκτική θέση, δεδομένου ότι στηρίχθηκε σε προϊόντα άλλων κατασκευαστών.
Ο αμερικάνικος κινητήρας το 1957 είχε αυξηθεί σε 5,4 λίτρα με απόδοση 250 ΗΡ . Αυτό σήμαινε ότι, παρά την τοποθέτηση σέρβο των φρένων με βελτιωμένες γραμμές ... ήταν ακόμα ανεπαρκή για την ιπποδυναμη.
Η Εxellence (Αριστεία) Facel-Vega Vega 
Ωστόσο, η αναρτηση βελτιώθηκε και η υποοήθηση του τιμονιού έγινε προαιρετική (Hydrosteer). Το κράτημα βελτιώθηκε με την τοποθέτηση ελαστικών Michelin X.. Μια όμορφη ανοικτη έκδοση σχεδιάστηκε ήδη από το 1955, αλλά μόνο το πρωτότυπο κατασκευάστηκε . Ωστόσο, η Εxellence η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1957, παρήχθη περιστασιακά έως ότου η εταιρεία σταμάτησε τις δραστηριότητές της. Η Εxellence είχε σχεδιαστεί ως τετράθυρο sedan, καθιστά αναγκαία μια προσθήκη στο μεταξόνιο της Facel-Vega Vega. Δυστυχώς, αποφασίστηκε να μην χρησιμοποιήσει κολώνες στην κατασκευή της, με αποτέλεσμα το αμάξωμα να έχει ανεπαρκή ακαμψία, προκαλώντας
τις πόρτες είτε να μαγκώνουν ή να....μην κλείνουν !.
Αν και ενσωματώθηκε ενίσχυση, το πρόβλημα δεν είχε ξεπεραστεί και η παραγωγή παρέμεινε σε πολύ χαμηλό επίπεδο. 
Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο
Από το 1958, με το τιμόνι δεξιά ήταν διαθέσιμο και ο George ς Abecassis των HWM, στο Walton-on-Thames, πήρε τη βρετανική πρακτόρευση.
Η εικόνα ίσως περιέχει: άτομα κάθονται
Αμεσως οι πωλήσεις αυξηθηκαν καθώς ο Abecassis ήταν διακεκριμένος οδηγός αγώνων στην Αγγλία που πωλούνταν επίσης και άλλα εξωτικά αυτοκίνητα, όπως η Aston Martin, ενώ ένας άλλος Βρετανός οδηγός αγώνων, ο Lance Macklin, είχε προσληφθεί από τη Facel-Vega στο Παρίσι ως οδηγός πωλήσεων και ανάπτυξης. Αυτοι έπεισαν τον Stirling Moss να αγοράσει Facel-Vega το 1959, το οποίο και πάλι βελτίωσε στη φήμη της εταιρείας. Αργότερα και ο Rob Walker, αγόρασε επίσης Facel-Vega Vega, το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε πολλά ταξίδια του για τους αγωνες του και για πολλά χρόνια, αν και είχε την επιλογή πολλών άλλων γρήγορων και πολυτελων αυτοκίνητων...
Η Facel-Vega Vega HK500
Το μοντέλο 1958 που πωλείται στη Βρετανία ήταν η Facel-Vega Vega Sport, τώρα με 325 ΗΡ, 5,8 λίτρων κινητήρα Chrysler 300C και ικανό να αναπτύσσει τελική ταχύτητα +130 mph. Με ταμπουρα στον στάνταρ εξοπλισμό, προαιρετικά υπήρχαν αν δισκοφρενα Dunlop το 1960. Το 1960, το μεγάλο αυτοκίνητο μετονομάστηκε σε HK500. Ενσωμάτωσε μερικές αλλαγές στυλ, όπως δισκόφρενα και τη χρήση 6.2-λίτρων, 360 ΗΡ κινητήρα Chrysler. Αυτό το αυτοκίνητο παρήχθη σε καλά νουμερα για πολλά χρόνια, και στην πραγματικότητα ήταν η πιο επιτυχημένη από τις Facel.
Η Facel-Vega Vega Facellia 
Ο Jean Daninos που ήταν έντονα πατριωτικός χαρακτήρας, απεχθανόταν να χρησιμοποιεί μεγάλη ποσότητα των βρετανικών και αμερικανικών μερών στο αυτοκίνητό του. Ήθελε επίσης να αυξήσει την παραγωγή στα εργοστάσια του Παρισιού, το οποίο σπάνια ξεπέρναγε τα είκοσι / εβδομάδα (V8), έτσι πήρε την αποφαση κατασκευής ενός μικρού σπορ αυτοκίνητου με τη δικό του κινητήρα . Το νέο μικρό αυτοκίνητο, που ονομάζεται Facellia, ήταν ένα V8 Facel-Vega σε μικρογραφία, με ένα στυλ αμαξώματος σχεδόν πανομοιότυπο με εκείνο του Facel-Vega Il V8, η οποία επρόκειτο να ακολουθήσει σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
-Το σασί ήταν από ατσάλινους σωλήνες, όπως αυτό του μεγάλου, με το σώμα συγκολλημένο και βιδωμένο σε αυτό. Η εμπρός ανάρτηση ήταν με διπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική δοκό , ενώ ο πίσω άξονας με ημι-ελλειπτικά φύλλα, ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ, σε συνδυασμό με αντιστρεπτική δοκό .
Το σύστημα διευθυνσης ήταν πάλι Gemmer αλλά με μόλις 2,9 στροφές από τέρμα σε τέρμα, και τα φρενα δίσκοι Dunlop και στους τέσσερις τροχούς. Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται από ένα ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο κινητηρα, με δύο εκκεντροφόρους, 1646 cc- 115 ΗΡ / 6400 στροφές. Ο κινητήρας έγινε σε μεγάλο βαθμό απότην Pont-a-Mousson που παρείχε επίσης και το κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Μόνο το κονβέρτιμπλ ήταν διαθέσιμο αρχικά, και η coupe τετραθέσια έκδοση διατέθηκε το 1961. Το αυτοκίνητο είχε τεράστιο αντίκτυπο στη Γαλλία, καθώς ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που πολλοί άνθρωποι θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά, και πολλές παραγγελίες ελήφθησαν κατά την πρώτη εμφάνιση της... .
Υπήρχαν όμως ένα ή δύο ατυχή σφάλματα σχεδιασμού στο μανδύα νερού του κινητήρα, με αποτέλεσμα τα έμβολα έτειναν να "καούν" πολύ γρήγορα αν το αυτοκίνητο πήγαινε σε υψηλή ταχύτητα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα. Οι περισσότερες Facellia από τις αρχές της δεκαετίας επέστρεφαν σύντομα στο εργοστάσιο για ακριβές επισκευές κινητήρων -στην εγγύηση -όμως λόγω αυτού οι αγοραστές συρρικνωθηκαν, αφού ήξεραν ότι θα πρέπει να επισκευάζουν τους κινητήρες αρκετά συχνά . Το πρόβλημα ξεπεράστηκε από το 1962, αλλά οι πελάτες ήταν φυσικά δύσπιστοι όσον αφορά τη μονάδα twin-cam, ενώ στη Facel-Vega κόστιζε ακριβά και έτσι έψαξε για εναλλακτικό φθηνότερο κινητήρα...
Η Facel-Vega Vega Facel-Vega II 
Εγκατέστησαν λοιπον κινητηρα 1.7-λίτρων της Volvo ( του P1800) 108 ΗΡ στις 5500 σ.α.λ. Ο νεος κινητηρας ήρθε με το κιβώτιο ταχυτήτων Volvo και η επιλογή των Laycock de Normanville overdrive. Αυτό ήλθε πολύ αργά για να σώσει τη Facellia, αν και είναι αρκετά μεγάλος αριθμός κατασκευάστηκε το 1963, αλλά σταμάτησε...
Εν τω μεταξύ, το HK500 είχε δώσει τη θέση της Facel-Vega II, ένα καλό αυτοκίνητο που αναζητούσε ευκρινέστερες, καθαρότερες γραμμές από τη μάλλον ογκώδη HK 500. Το σασί ήταν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο, αν και Βρετανοί αγοραστές θα μπορούσαν να επιλέξουν Armstrong Selectaride - ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισερ. Ο κινητηρας είχε πλέον αυξηθεί σε 6,3 λίτρα, 390 ΗΡ στις 5400 σ.α.λ., ο οποίος θα έδινε στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 150 μίλια/ώρα σύμφωνα με το εργοστάσιο! Όμως το καλύτερο που καταγράφηκε από το Motor το 1963 ήταν 134 μίλι/ώρα, αν και η επιτάχυνση 0-60 mph σε 5,3 δευτερόλεπτα ήταν εντυπωσιακή συνέχεια.
Τα γενετικά προβλήματα της Facellia είχαν επιφέρει οικονομικά προβλήματα στο τμήμα αυτοκινήτων παραγωγής, και στα μέσα του 1962, διορίστηκε ελεγκτης για τις τύχες της εταιρείας. Επέτρεψε σε μια νέα εταιρεία, SFERMA, να αναλάβει, και προσπάθησαν να αναστήσουν την εταιρεία με την τοποθέτηση του Facellia με κινητήρα Austin-Healey 3000 που φέρεται όμως 2,5-λίτρων για να ξεφύγουν από τη γαλλική κατηγορία υψηλής φορολόγησης.... Αυτό δεν δημιούργησε κανένα μεγάλο ενδιαφέρον και μόνο λίγα πωλήθηκαν... Η Facellia Il πωλούσε ακόμα αρκετά καλά, αλλά και άλλοι κατασκευαστές είχαν πιάσει την ιδέα της αμερικανικής μηχανής σε ευρωπαϊκό πλαίσιο, και έτσι οι πελάτες Facel-Vega στραφηκαν σε εταιρείες όπως η Bristol, η Gordon-Keeble, η Iso, και η Jensen.
-
Η Facel-Vega Il δεν ειχε καμία αντιστοιχία για τις περισσότερες από αυτές και στα τέλη του 1964, η νέα διοίκηση εγκατέλειψε τον αγώνα και επέτρεψε στην εταιρεία να πάει σε εκκαθάριση.
Η Facel-Vega Vega ειχε ξεθωριάσει γρήγορα από τη σκηνή και οι ιδιοκτήτες τους τις πουλουσαν... όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Αλλά μέσα σε μια δεκαετία από την τελική διάλυση της, η Facel-Vega είχε γίνει ξαφνικά ...κλασική.
Και το συλλεκτικό αυτοκίνητο μπορεί να βοήθησαν διάφοροι από τους διάσημους ιδιοκτήτες: ο Paul McCartney είχε πλέον Aston Martin, ο John Lennon Rolls-Royce, ο George Harrison E-Type και ... ο Ringo Starr Facel-Vega Vega. Άλλοι ιδιοκτήτες Facel-Vega Vega ήταν οι Pablo Picasso, Ava Gardner, Joan Foantaine, Tony Curtis, και πολλοι Σαουδάραβες πρίγκιπες...
Εξέχοντες ιδιοκτήτες των Facel-Vega Vega (κυρίως της Facel-Vega IIS) περιλαμβάνονται oι Pablo Picasso , Ava Gardner , Christian Dior , Herb Alpert , Joan Collins , Ringo Starr , Max Factor Jr, Joan Fontaine , Stirling Moss , Tony Curtis , αρκετές Σαουδάραες πρίγκιπες, Dean Martin , Fre Astair , Danny Kaye , Louis Male , ο Πρόεδρος του Μεξικού , Φρανσουά Τριφό , Ρόμπερτ Βάγκνερ , Άντονι Κουίν , Χασάν ΙΙ, βασιλιάς του Μαρόκου , Debbie Reynolds , ο Σάχης της Περσίας , ο Φρανκ Σινάτρα , Maurice Trintignant , Brian Rix και οι γαλλικά Πρεσβείες σε όλο τον κόσμο .
-Ο Γάλλος συγγραφέας Albert Camus έχασε τη ζωή τους σε Facel-Vega Vega FV3B που οδηγούσε ο εκδότη του, Μ. Gallimard . Ο Camus είχε προγραμματίσει να ταξιδέψει με το τρένο, με τη γυναίκα και τα παιδιά του, αλλά την τελευταία στιγμή δεχτηκε την πρόταση του εκδότη να ταξιδέψει μαζί του.
-Το 1989 στην ταινία «Αντιπροσωπείες», ο Paul McGann, όπως και ο Daniel Pascoe, οδήγησαν Facel-Vega ll.
-Μια Facel-Vega Vega HK500 εμφανίζεται στην computer-animated ταινία Ratatouille ( Pixar , 2007) και οδηγείται από έναν από τους κύριους χαρακτήρες.
- Μια Facel-Vega Vega Facellia εμφανίστηκε στο μουσικό βίντεο Caravan Palace ‘s Dramophone.
-Μια 1958 Facel-Vega Vega HK500 εμφανίστηκε το 1961 σην ταινία Goodbye again ι με πρωταγωνιστές τους Ingrid Bergman, Yves Montand και Anthony Perkins.
Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο και υπαίθριες δραστηριότητες
Ο θάνατος του Αλμπερ καμή η Facel vega και η....KGB...
4 Ιανουαρίου 1960. Ο διάσημος, γεννημένος στην Αλγερία, Γάλλος φιλόσοφος και συγγραφέας Αλμπέρ Καμύ επιστρέφει στο Παρίσι από την Προβηγκία, όπου είχε περάσει τις χειμερινές του διακοπές. Το αυτοκίνητο, μάρκας Facel-Vega, οδηγεί ο φίλος του και εκδότης Μισέλ Γκαλιμάρ. Μαζί τους ταξιδεύουν η σύζυγός και η κόρη του.
Ο δρόμος είναι γεμάτος πάγο και κοντά στη μικρή πόλη του (Πτι) Βιλμπλεβέν, ο Γκαλιμάρ χάνει τον έλεγχο του εντυπωσιακού αυτοκινήτου και προσκρούει σε πλάτανο. Ο απεγκλωβισμός των επιβατών από τα συντρίμμια κρατάει ώρες, αλλά για τον Καμύ είναι ήδη αργά. Ο θάνατός του νομπελίστα συγγραφέα ήταν ακαριαίος. Ο Γκαλιμάρ ανασύρεται ζωντανός, αλλά σοβαρά τραυματισμένος. Θα αφήσει την τελευταία του πνοή λίγες ημέρες αργότερα. Η γυναίκα του και η κόρη του γλίτωσαν με μικρά τραύματα. H Facel-Vega διαλύθηκε μετά την πρόσκρουση στο δέντρο…
Υπερβολική ταχύτητα ή επικίνδυνο αυτοκίνητο; 
Στην τσέπη του σακακιού του Καμύ η αστυνομία θα βρει το εισιτήριο του τρένου με το οποίο σκόπευε να επιστρέψει, πριν του προτείνει ο φίλος του να ταξιδέψουν με το αυτοκίνητό του. Βρήκαν ακόμη 144 σελίδες από το χειρόγραφο μυθιστορήματος με τίτλο «Ο Πρώτος Άνθρωπος», το οποίο δεν πρόλαβε να τελειώσει. Οι περισσότεροι βιάστηκαν να κατηγορήσουν τον Γκαλιμάρ για υπερβολική ταχύτητα. Ο φίλος του όμως και συγγραφέας Ρενέ Ετιάμπλ έριξε το φταίξιμο στο αυτοκίνητο. «Αυτό το αυτοκίνητο είναι τάφος», φαίνεται πως είχε προειδοποιήσει τον Γκαλιμάρ πριν το ταξίδι. Αργότερα υποστήριξε πως είχε αποδείξεις για κατασκευαστικά ελαττώματα της Facel-Vega.
Ο θάνατος του διάσημου συγγραφέα πρωτοσέλιδο στις γαλλικές εφημερίδας 
Ο ιταλικός τύπος κατηγορεί την KGB
Ο θάνατος του Καμύ συγκλόνισε τη γαλλική κοινή γνώμη και όχι μόνο. Μόλις στα 46 του χρόνια, είχε κερδίσει περίοπτη θέση στο βάθρο της γαλλικής κουλτούρας ως φιλόσοφος, συγγραφέας, δημοσιογράφος, αλλά και αθεράπευτος γυναικάς. Είχε γράψει μυθιστορήματα που θα γίνονταν σημεία αναφοράς στην παγκόσμια λογοτεχνική ιστορία, όπως «ο Ξένος» και η «Πανούκλα». Το θεατρικό έργο «Καλιγούλας» και το δοκίμιο «ο Μύθος του Σίσυφου», τον είχαν κατατάξει στην ελίτ της παγκόσμιας λογοτεχνίας και διανόησης. Η αντίθεση του με τον πόλεμο στην Αλγερία τον είχε φέρει στο προσκήνιο της πολιτικής σκηνής, όπου με τις σκέψεις, την κριτική και τις παρεμβάσεις του, έκανε πολλούς εχθρούς. Πολλά χρόνια αργότερα είδε το φως της δημοσιότητας μια νέα εκδοχή του δυστυχήματος. Η ιταλική εφημερίδα «Corriere della Sera», υποστήριξε πως το δυστύχημα ήταν οργανωμένο από την KGB ως απάντηση στην κριτική που είχε ασκήσει ο Καμύ στη Σοβιετική Ένωση και συγκεκριμένα σε άρθρο που έγραψε το 1957. Σ’ εκείνο, κατηγορούσε τον υπουργό Εξωτερικών της ΕΣΣΔ Ντμίτρι Σεπίλοφ για τα γεγονότα στην Ουγγαρία το 1956, τα οποία και χαρακτήριζε ως «σφαγές του Σεπίλοφ». Προφανώς σε αυτές τις περιπτώσεις, η αλήθεια δεν είναι εύκολο να εξακριβωθεί. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο Καμύ έφυγε σε μια ηλικία που είχε ακόμη πολλά να προσφέρει στη λογοτεχνία, το θέατρο, την πολιτική και τη δημοσιογραφία....(προτελευταία φωτο η FV του Καμύ)
Η εικόνα ίσως περιέχει: σπίτι, αυτοκίνητο, ουρανός, δέντρο και υπαίθριες δραστηριότητεςΔεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.
Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, αυτοκίνητο και υπαίθριες δραστηριότητες
Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο και υπαίθριες δραστηριότητεςΗ εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο
Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητοΗ εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο και υπαίθριες δραστηριότητες
Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο
Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητοΗ εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο
Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητοΗ εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο
Η εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητοΗ εικόνα ίσως περιέχει: αυτοκίνητο
Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου