Σελίδες

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

Νέοι με όρεξη, καινοτόμες ιδέες και πολλή δουλειά, απο τον Πάρνωνα στις ευρωπαϊκές αγορές...


     
Τα καλά superfood βγαίνουν απ’ το χωράφι του παππού 
στην κορυφή του Πάρνωνα με πολλή προσωπική δουλειά
Πάνω στην κορυφή του Πάρνωνα, σε υψόµετρο κοντά στα 1300 µέτρα, 

ο Αλέξανδρος Βλήτας, 37 χρονών σήµερα, είδε το 2012 µια πολύ ενδιαφέρουσα ευκαιρία, η οποία σήµερα έχει µεταφραστεί σε µια επιτυχηµένη οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής, τυποποίησης και εµπορίας φρέσκων και αποξηραµένων υπερκαρπών.
«Η ιδέα ήρθε µαζί µε την κρίση, όταν σκεφτήκαµε προκειµένου να συµπληρώσουµε το εισόδηµά µας, να ασχοληθούµε µε κάτι εναλλακτικό, όπως είναι οι υπερτροφές, τις οποίες είχαν αρχίσει να διαφηµίζουν πολύ οι πολυενθικές, αλλά υπήρχε ειδικά στην Ελλάδα ζήτηση για φρέσκα φρούτα αυτού του είδους, την οποία δεν µπορούσε να καλύψει η εγχώρια παραγωγή», αναφέρει στην Agrenda ο κ. Βλήτας. Τότε ήταν που θυµήθηκε µια ακαλλιέργητη οικογενειακή έκταση πάνω στο βουνό, η οποία είχε αφεθεί στην τύχη της από την κατοχή, όταν ο παππούς του ∆ηµήτρη Βλήτα την αξιοποίησε για να θρέψει την οικογένειά του. «Πέρασαν πολλές δεκαετίες για να αξιοποιηθεί εκ νέου το µετερίζι του παππού µέχρι να φτάσουµε στη σηµερινή µας καλλιέργεια, όµως γρήγορα διαπιστώσαµε ότι µε το που αποφασίσεις να επενδύσεις ενθουσιασµό 
και κόπο στη γη, η γη αµέσως στο ανταποδίδει» αναφέρει.
Αυτή τη στιγµή, στην ορεινή Βαρβίτσα του Πάρνωνα, καλλιεργούνται 25 στρέµµατα, τα οποία βρίσκονταν «σε άγρια κατάσταση και χρειάστηκαν πολύ προσωπική δουλειά», µε 4.000 φυτά, από τα αρχικά 800 που φύτεψε ο ∆ηµήτρης µε τον πατέρα του, τα οποία αποδίδουν ανά στρέµµα 500 µε 800 κιλά φρέσκων φρούτων το χρόνο.
Πρώτα πάτησαν καλά στην ελληνική αγορά, και στη συνέχεια οι εξαγωγές
Τα προϊόντα της εταιρείας Υγαία, µπορεί να τα βρει κανείς σε ντελικατέσεν καταστήµατα και καταστήµατα βιολογικών σε Αθήνα και Πελοπόννησο, ενώ γίνονται δειλά δειλά κάποιες εξαγωγές στον Καναδά. «Οι βλέψεις είναι για το εξωτερικό. Θα είναι η επόµενη κίνησή µας, αφού τώρα νιώθουµε πως πατήσαµε καλά στην ελληνική αγορά» αναφέρει ο κ. Βλήτας. Ωστόσο όπως εξηγεί το βήµα αυτό ενδέχεται να τον δυσκολέψει κάπως αφού «αν δεν βοηθήσει το κράτος και δεν έχει κάποιος και γνωριµίες, είναι δύσκολο, ειδικά για εµάς που η δυνατότητα συµµετοχής σε εκθέσεις είναι ένα δυσβάσταχτο κόστος». «Αυτό που θα περιµέναµε από το κράτος, θα ήταν µια ενίσχυση τύπου ΕΣΠΑ, που θα βοηθά αυτές τις επιχειρήσεις να µεγαλώσουν περαιτέρω, ή επιδοτήσεις για συµµετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βλήτας, ο οποίος εξαιτίας της παράλληλης απασχόλησής του στην δεύτερη οικογενειακή επιχείρηση, που είναι ένα συνεργείο µε τρακτέρ, δεν κατάφερε να µπει σε 
κάποιο επιδοτούµενο πρόγραµµα για νέους αγρότες, τονίζοντας πως το πιο σηµαντικό είναι και η µείωση της φορολογίας.
Made in Greece οι καρποί της «Υγαία»: Μούρα & καρύδι, θησαυροί της καλής υγείας, από ένα οικογενειακό αγρόκτημα στην κορυφή του Πάρνωνα - Κυρίως Φωτογραφία - Gallery - Video
Όπως αναφέρει ο κ. Βλήτας, µέχρι τώρα η επιχείρηση προχώρησε αποκλειστικά µε την αφοσίωση και την προσωπική δουλειά της οικογένειας, αφού η απασχόληση περισσότερων ανθρώπων θα επιβάρυνε υπερβολικά τα οικονοµικά της επιχείρησης. Το κόστος της µεταποιητικής µονάδας, που περιλαµβάνει ένα ξηραντήριο και συσκευαστικά µηχανήµατα, και ήταν έτοιµη το 2015, όταν οι καλλιέργειες, οι οποίες είχαν µπει στο χωράφι από το 2012, ήταν πλέον έτοιµες να αποδώσουν καρπούς, και της εκµετάλλευσης, που είναι σκεπασµένη µε αντιχαλαζικό δίχτυ, καλύφθηκε εξ’ ολοκλήρου µε ίδια κεφάλαια. 
Αξίζει τέλος να σηµειωθεί πως η επιχείρηση αναζητά συνεχώς κωδικούς που ανταποκρίνονται στις νέες καταναλωτικές τάσεις, µε την τελευταία σειρά προϊόντων, το τσάι happy hour, να κυκλοφορεί στην αγορά από τις αρχές 
του έτους.
40-41_b
https://www.agronews.gr/special-reports/170911/ta-kala-superfood-vgainoun-ap-to-horafi-tou
-pappou-stin-korufi-tou-parnona-alla-apaitoun/?fbclid=IwAR10XDmimp1jkZHXJM7dlo72M7_Q_vaDe2_ISGMO5iQ6F2aNq1ktxdH_-lQ#.W8nnqbgCsfA.facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου