Η Παναγία των Μαύρων ορθοδόξων χριστιανών.
Οι απεικονίσεις/εικονικές παραστάσεις της "Μάνα" των χριστιανών είναι
μια απτή απόδειξη για το πως εξομοιώνουμε τους "θεούς" και που φυσικά αποδεικνύεται ότι δεν είναι σύλληψη ενός ανθρώπου αλλά δημιούργημα
ολόκληρης της κοινότητας ή της φυλής.
Η Παναγία των πρωτοβυζαντινών ορθοδόξων.
Και οποσδήποτε δεν ομιλούμε εδώ για την ηθική ποιότητα των θεών,
αλλά για την εξωτερική και "σωματική" τους εμφάνιση.
Καθώς αυτή δεν είναι ενιαία στο ίδιο λατρευτικό "σύστημα" στην
προκειμένη περίπτωση στον χριστιανισμό.
Έτσι κατανοούμε πως κάθε ανθρώπινη φυλή δίνει τα δικά της ιδιαίτερα
βιολογικά χαρακτηριστικά στους θεούς....
Ο Ξενοφάνης (580 και 577 π.Χ.) μας έδωσε πρώτος τον ορισμό της
απεικόνισης στη λατρευτική πίστη.
Η Παναγία των Ασιατών ορθοδόξων χριστιανών.
Η ουσία στα λόγια του Ξενοφάνη έγκειται στο ότι πρώτος έδειξε ότι
αυτό που λέμε "θεοί" είναι δημιούργημα των ανθρώπων, ότι ο άνθρωπος
έφτιαξε τους θεούς κατ’ εικόνα και ομοίωσή του:
"Οι θνητοί έχουν την εντύπωση ότι γεννιόνται οι θεοί και ότι
έχουν ρούχο, λαλιά και σώμα, όπως είναι τα δικά τους".
Αυτό ως ένα σημείο το βρίσκει φυσικό και δικαιολογημένο ο Ξενοφάνης, τουλάχιστον για ανθρώπους που δεν μπορούν να σκεφθούν, που βρίσκονται
σε μια ζωώδη κατάσταση.
Από την άλλη μεριά, αν τα ζώα είχαν τη δύναμη να φανταστούν και να ζωγραφίσουν θεούς, θα τους έδινε τη δική της μορφή κάθε κατηγορία ζώων: "Αλλ’ αν είχαν χέρια τα βόδια και τα άλογα και τα λιοντάρια και μπορούσαν
να ζωγραφίσουν με τα χέρια αυτά και να κάνουν έργα, όπως οι άνθρωποι,
τότε τ’ άλογα με άλογα και τα βόδια με βόδια όμοιες θα ζωγράφιζαν τις
μορφές των θεών και θα τους έκαναν τέτοια σώματα, όπως είναι
τα δικά τους".
Η Παναγία των ορθοδόξων χριστιανών
ιθαγενών της Αμερικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου