Το σύστημα πρόσβασης στον βόρειο περίπατο
αποτελείται από αναβατόριο κλίμακας με πλατφόρμα
και ανελκυστήρα ανοικτού τύπου επί κεκλιμένου ιστού.
Η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, σχετικά με την αδυναμία εξυπηρέτησης μαθητή
ΑμεΑ στην Ακρόπολη, όσον αφορά τη συντήρηση & λειτουργία του συστήματος πρόσβασης ΑμεΑ μέσω αναβατορίου κλίμακος (πλατφόρμας) και ανελκυστήρα ανοικτού τύπου επί ιστού, περιλαμβάνει ανακρίβειες.
ΑμεΑ στην Ακρόπολη, όσον αφορά τη συντήρηση & λειτουργία του συστήματος πρόσβασης ΑμεΑ μέσω αναβατορίου κλίμακος (πλατφόρμας) και ανελκυστήρα ανοικτού τύπου επί ιστού, περιλαμβάνει ανακρίβειες.
ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΓΡΑΦΤΗΚΕ:
Σε λανθασμένο σχεδιασμό κατά την εγκατάστασή του και ελλιπή συντήρηση αποδίδει το υπουργείο Πολιτισμού τη μη λειτουργία του αναβατορίου της Ακρόπολης. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι δεν ενημερώθηκε από
την αρμόδια υπηρεσία η πολιτική ηγεσία του υπουργείο Πολιτισμού, ζητώντας συγγνώμη και διαβεβαιώνοντας ότι το πρόβλημα θα επιλυθεί με την
εγκατάσταση νέου, ειδικού τύπου ανελκυστήρα.
Σε λανθασμένο σχεδιασμό κατά την εγκατάστασή του και ελλιπή συντήρηση αποδίδει το υπουργείο Πολιτισμού τη μη λειτουργία του αναβατορίου της Ακρόπολης. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι δεν ενημερώθηκε από
την αρμόδια υπηρεσία η πολιτική ηγεσία του υπουργείο Πολιτισμού, ζητώντας συγγνώμη και διαβεβαιώνοντας ότι το πρόβλημα θα επιλυθεί με την
εγκατάσταση νέου, ειδικού τύπου ανελκυστήρα.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΤΟΜΙΑ:
Υπήρξε πτώση μικρών λίθων στον βόρειο περίπατο από έναν τοίχο πριν το αναβατόριο και τον ανελκυστήρα πρόσβασης ΑμεΑ. Για λόγους προστασίας
των επισκεπτών, έκλεισε η πρόσβαση προς τον ανελκυστήρα, η διακοπή της οποίας ανακοινώθηκε στο site του ΥΠΠΟΑ ως εξής «Το αναβατόριο δεν λειτουργεί από 15 Σεπτεμβρίου 2018 λόγω πτώσεως λίθων».
Τον Νοέμβριο η ΥΣΜΑ προχώρησε σε εργολαβία για την συντήρηση του τοίχου,
η οποία ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο.
Υπήρξε πτώση μικρών λίθων στον βόρειο περίπατο από έναν τοίχο πριν το αναβατόριο και τον ανελκυστήρα πρόσβασης ΑμεΑ. Για λόγους προστασίας
των επισκεπτών, έκλεισε η πρόσβαση προς τον ανελκυστήρα, η διακοπή της οποίας ανακοινώθηκε στο site του ΥΠΠΟΑ ως εξής «Το αναβατόριο δεν λειτουργεί από 15 Σεπτεμβρίου 2018 λόγω πτώσεως λίθων».
Τον Νοέμβριο η ΥΣΜΑ προχώρησε σε εργολαβία για την συντήρηση του τοίχου,
η οποία ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο.
Επομένως όταν το σχολείο με τον μαθητή ΑμεΑ πήγε στην Ακρόπολη δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει τον ανελκυστήρα, όχι επειδή αυτός δεν λειτουργούσε, αλλά γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί η εργολαβία.
Οι υπεύθυνοι του σχολείου λογικά θα έπρεπε να είχαν ερωτήσει- συνεννοηθεί
για την δυνατότητα πρόσβασης δεδομένου ότι στις πληροφορίες του ιστοχώρου του ΥΠΠΟΑ για την Ακρόπολη αναφέρεται: «Για τους όρους χρήσης είναι απαραίτητη η τηλεφωνική επικοινωνία πριν την άφιξη στο χώρο (+30 210 3214172). Η υπηρεσία δεν είναι διαθέσιμη κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων ή ισχυρών ανέμων». Στην συνέχεια ο κεραυνός που έπληξε την Ακρόπολη κατέστρεψε και τους ηλεκτρικούς πίνακες ανελκυστήρα και αναβατορίου οι οποίοι αντικαταστάθηκαν άμεσα, αλλά λειτούργησαν μόνον
όταν επανήλθε και το ρεύμα, άρα και τότε δεν υπήρχε πρόβλημα λειτουργίας
του ανελκυστήρα και του αναβατορίου.
Οι υπεύθυνοι του σχολείου λογικά θα έπρεπε να είχαν ερωτήσει- συνεννοηθεί
για την δυνατότητα πρόσβασης δεδομένου ότι στις πληροφορίες του ιστοχώρου του ΥΠΠΟΑ για την Ακρόπολη αναφέρεται: «Για τους όρους χρήσης είναι απαραίτητη η τηλεφωνική επικοινωνία πριν την άφιξη στο χώρο (+30 210 3214172). Η υπηρεσία δεν είναι διαθέσιμη κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων ή ισχυρών ανέμων». Στην συνέχεια ο κεραυνός που έπληξε την Ακρόπολη κατέστρεψε και τους ηλεκτρικούς πίνακες ανελκυστήρα και αναβατορίου οι οποίοι αντικαταστάθηκαν άμεσα, αλλά λειτούργησαν μόνον
όταν επανήλθε και το ρεύμα, άρα και τότε δεν υπήρχε πρόβλημα λειτουργίας
του ανελκυστήρα και του αναβατορίου.
Πρόβολος και γέφυρα σε πάνω στάθμη ανελκυστήρα.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΙΤΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΠΟΑ
1.- ΥΠΠΟΑ: «Σε λανθασμένο σχεδιασμό κατά την εγκατάστασή του και
ελλιπή συντήρηση αποδίδει το υπουργείο Πολιτισμού τη μη λειτουργία του αναβατορίου της Ακρόπολης…… Ωστόσο η επιλογή του συγκεκριμένου αναβατορίου και ο σχεδιασμός που έγινε τότε άφησαν ανεπίλυτα αρκετά ζητήματα. Το αναβατόριο που επελέγη είναι εργοταξιακό, δεν χωράει φορείο
και δεν φτάνει μέχρι τον περίπατο, όπου βρίσκεται ο ανάπηρος επισκέπτης, καθιστώντας αναγκαία τη λειτουργία μιας επιπλέον ειδικής πλατφόρμας» (προφανώς εδώ εννοεί αναβατόριο κλίμακας με πλατφόρμα).
ελλιπή συντήρηση αποδίδει το υπουργείο Πολιτισμού τη μη λειτουργία του αναβατορίου της Ακρόπολης…… Ωστόσο η επιλογή του συγκεκριμένου αναβατορίου και ο σχεδιασμός που έγινε τότε άφησαν ανεπίλυτα αρκετά ζητήματα. Το αναβατόριο που επελέγη είναι εργοταξιακό, δεν χωράει φορείο
και δεν φτάνει μέχρι τον περίπατο, όπου βρίσκεται ο ανάπηρος επισκέπτης, καθιστώντας αναγκαία τη λειτουργία μιας επιπλέον ειδικής πλατφόρμας» (προφανώς εδώ εννοεί αναβατόριο κλίμακας με πλατφόρμα).
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Υπήρξαν δεσμεύσεις όσον αφορούσε το μέγεθος, την εμφάνιση
και την αναστρεψιμότητα εγκατάστασης του ανελκυστήρα (ανοικτού τύπου επί κεκλιμένου ιστού που δεν διακρίνεται από μακρυά). Επειδή η εγκατάσταση άργησε να εγκριθεί από το ΚΑΣ, ο μόνος σύμφωνα με τις προδιαγραφές και διαθέσιμος στην Ελλάδα εκείνη την εποχή ήταν της Σουηδικής εταιρείας
ALIMAK εργοταξιακού τύπου, που είναι βέβαια κατάλληλος και για την
μεταφορά προσώπων. Έχει διαστάσεις θαλάμου 1.20μ x1.50μ που είναι
ανώτερες της σχετικής νομοθεσίας για προσβάσιμους από ΑμεΑ ανελκυστήρες(1.10μ.x1.40μ. ΕΝ81-90 και
Άρθρο 5, Οδηγιών Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx…). Δέχεται ένα αναπηρικό αμαξίδιο και τρία ακόμη πρόσωπα (μαζί με τον οδηγό).
Ας σημειωθεί ότι όλες οι ξένες εταιρείες έδιναν χρόνους παράδοσης ανελκυστήρα αυτού του τύπου πολύ μετά την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
και την αναστρεψιμότητα εγκατάστασης του ανελκυστήρα (ανοικτού τύπου επί κεκλιμένου ιστού που δεν διακρίνεται από μακρυά). Επειδή η εγκατάσταση άργησε να εγκριθεί από το ΚΑΣ, ο μόνος σύμφωνα με τις προδιαγραφές και διαθέσιμος στην Ελλάδα εκείνη την εποχή ήταν της Σουηδικής εταιρείας
ALIMAK εργοταξιακού τύπου, που είναι βέβαια κατάλληλος και για την
μεταφορά προσώπων. Έχει διαστάσεις θαλάμου 1.20μ x1.50μ που είναι
ανώτερες της σχετικής νομοθεσίας για προσβάσιμους από ΑμεΑ ανελκυστήρες(1.10μ.x1.40μ. ΕΝ81-90 και
Άρθρο 5, Οδηγιών Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx…). Δέχεται ένα αναπηρικό αμαξίδιο και τρία ακόμη πρόσωπα (μαζί με τον οδηγό).
Ας σημειωθεί ότι όλες οι ξένες εταιρείες έδιναν χρόνους παράδοσης ανελκυστήρα αυτού του τύπου πολύ μετά την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟΣΗΜΑΝΤΗ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ, ΑΛΛΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΕΡΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ Ή ΛΑΘΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΝ ΕΠΙΕΙΚΩΣ ΕΙΤΕ ΣΕ ΑΣΧΕΤΟΥΣ ΕΙΤΕ ΣΕ ΗΛΙΘΙΟΥΣ
Επίσης εγκαταστάθηκε αναβατόριο κλίμακος με πλατφόρμα βαρέως τύπου
HIRO LIFT που τοποθετήθηκε πάνω σε νέα κλίμακα που συνέδεε τον βόρειο περίπατο με την βάση του ανελκυστήρα. Γενικά δεν προβλέπεται από την νομοθεσία οι ανελκυστήρες εκτός νοσοκομείων να δέχονται φορεία. Σε περίπτωση ανάγκης χρησιμοποιείται ειδικού τύπου αμαξίδιο (evacuation chair) που γίνεται και φορείο.
HIRO LIFT που τοποθετήθηκε πάνω σε νέα κλίμακα που συνέδεε τον βόρειο περίπατο με την βάση του ανελκυστήρα. Γενικά δεν προβλέπεται από την νομοθεσία οι ανελκυστήρες εκτός νοσοκομείων να δέχονται φορεία. Σε περίπτωση ανάγκης χρησιμοποιείται ειδικού τύπου αμαξίδιο (evacuation chair) που γίνεται και φορείο.
Από τη στάθμη του βορείου περιπάτου κατασκευάσθηκε σκάλα και αναβατόριο κλίμακας με πλατφόρμα (HIRO LIFT) που εξυπηρετεί χρήστη αμαξιδίου αλλά
και περιπατητικό ανάπηρο, το οποίο οδηγεί στη βάση του ανελκυστήρα.
Στην άνω στάθμη εισόδου-εξόδου του ανελκυστήρα έχουν κατασκευασθεί μεταλλικός πρόβολος και γέφυρα, στην συνέχεια δε ράμπα που οδηγεί στον προσβάσιμο διάδρομο κίνησης των επισκεπτών. Ως τώρα το σύστημα έχει λειτουργήσει ικανοποιητικά και συνεπώς είναι ακατανόητη η τελευταία παρατήρηση.
και περιπατητικό ανάπηρο, το οποίο οδηγεί στη βάση του ανελκυστήρα.
Στην άνω στάθμη εισόδου-εξόδου του ανελκυστήρα έχουν κατασκευασθεί μεταλλικός πρόβολος και γέφυρα, στην συνέχεια δε ράμπα που οδηγεί στον προσβάσιμο διάδρομο κίνησης των επισκεπτών. Ως τώρα το σύστημα έχει λειτουργήσει ικανοποιητικά και συνεπώς είναι ακατανόητη η τελευταία παρατήρηση.
Η όλη διατύπωση απαξιώνει την κοπιώδη πολύχρονη προσπάθεια των
υπαλλήλων που είχαν αναλάβει την προώθηση της πρότασης για την
πρόσβαση στις αρμόδιες υπηρεσίες, την τεράστια προσπάθεια των
υπαλλήλων της ΥΣΜΑ και της Εφορείας Αθηνών, οι οποίοι δούλευαν
νυχθημερόν ώστε να παραδώσουν εγκαίρως το έργο μέσα σε ένα μήνα,
άλλα και ο εγκαταστάτης των αναβατορίου και ανελκυστήρα
Γιάννης Βαλσαμίδης, χωρίς την συμβολή του οποίου δεν θα είχε επιτευχθεί
η πρόσβαση στην Ακρόπολη.
υπαλλήλων που είχαν αναλάβει την προώθηση της πρότασης για την
πρόσβαση στις αρμόδιες υπηρεσίες, την τεράστια προσπάθεια των
υπαλλήλων της ΥΣΜΑ και της Εφορείας Αθηνών, οι οποίοι δούλευαν
νυχθημερόν ώστε να παραδώσουν εγκαίρως το έργο μέσα σε ένα μήνα,
άλλα και ο εγκαταστάτης των αναβατορίου και ανελκυστήρα
Γιάννης Βαλσαμίδης, χωρίς την συμβολή του οποίου δεν θα είχε επιτευχθεί
η πρόσβαση στην Ακρόπολη.
2.- ΥΠΠΟΑ «Σήμερα το αναβατόριο παρουσιάζει περαιτέρω προβλήματα,
λόγω παλαιότητας και μη επαρκούς συντήρησης, με αποτέλεσμα η
λειτουργία του να διακόπτεται συχνά. Δυστυχώς, η υπηρεσία δεν αξιολόγησε,
ως όφειλε, τη σοβαρότητα του προβλήματος και δεν ενημέρωσε σχετικώς
την πολιτική ηγεσία του υπουργείου».
λόγω παλαιότητας και μη επαρκούς συντήρησης, με αποτέλεσμα η
λειτουργία του να διακόπτεται συχνά. Δυστυχώς, η υπηρεσία δεν αξιολόγησε,
ως όφειλε, τη σοβαρότητα του προβλήματος και δεν ενημέρωσε σχετικώς
την πολιτική ηγεσία του υπουργείου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από την πρώτη στιγμή ο εργοταξιακός ανελκυστήρας (ανοικτού τύπου επί κεκλιμένου ιστού) είχε αποφασισθεί να αντικατασταθεί με
ανελκυστήρα ίδιου συστήματος, αλλά μόνο προσώπων.
Με ευθύνη των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών του ΥΠΠΟΑ από το 2004
ως σήμερα, αυτό δεν συνέβη ποτέ. Αντ΄ αυτού μετά τους Ολυμπιακούς
Αγώνες αποφασίσθηκε η αγορά του ήδη εγκατεστημένου ανελκυστήρα,
που ως τότε το υπουργείο νοίκιαζε. Ο ανελκυστήρας και το αναβατόριο
έκτοτε λειτουργούν συνεχώς και έχουν εξυπηρετήσει με επιτυχία χιλιάδες
άτομα με αναπηρία. Ας σημειωθεί ότι στις περιόδους αιχμής εξυπηρετούνται ακόμη και 50 άτομα την ημέρα μαζί με τους συνοδούς τους. Προφανώς
δεν λειτουργούν κατά τις ώρες της τακτικής τους συντήρησης.
ανελκυστήρα ίδιου συστήματος, αλλά μόνο προσώπων.
Με ευθύνη των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών του ΥΠΠΟΑ από το 2004
ως σήμερα, αυτό δεν συνέβη ποτέ. Αντ΄ αυτού μετά τους Ολυμπιακούς
Αγώνες αποφασίσθηκε η αγορά του ήδη εγκατεστημένου ανελκυστήρα,
που ως τότε το υπουργείο νοίκιαζε. Ο ανελκυστήρας και το αναβατόριο
έκτοτε λειτουργούν συνεχώς και έχουν εξυπηρετήσει με επιτυχία χιλιάδες
άτομα με αναπηρία. Ας σημειωθεί ότι στις περιόδους αιχμής εξυπηρετούνται ακόμη και 50 άτομα την ημέρα μαζί με τους συνοδούς τους. Προφανώς
δεν λειτουργούν κατά τις ώρες της τακτικής τους συντήρησης.
ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ: Δυστυχώς στην Ελλάδα έχουμε ταλέντο να απαξιώνουμε
ακόμη και τις μεγάλες μας επιτυχίες, γιατί πραγματικά η πρόσβαση στην Ακρόπολη είναι ένα μεγάλο επίτευγμα. Επίσης η πολιτική ηγεσία αν
πραγματικά ενδιαφέρονταν για τους ανάπηρους πολίτες και επισκέπτες,
θα είχε επανασυστήσει το Γραφείο Προσβασιμότητας ΑμεΑ, που
καταργήθηκε τον Οκτώβριο του 2014. Είναι πολύ εύκολο κάποιος άσχετος
να προβαίνει σε εμπαθή σχόλια και κριτικές για μια υποδομή που αν δεν
υπήρχε κανένας δεν θα σχολίαζε!!!
ακόμη και τις μεγάλες μας επιτυχίες, γιατί πραγματικά η πρόσβαση στην Ακρόπολη είναι ένα μεγάλο επίτευγμα. Επίσης η πολιτική ηγεσία αν
πραγματικά ενδιαφέρονταν για τους ανάπηρους πολίτες και επισκέπτες,
θα είχε επανασυστήσει το Γραφείο Προσβασιμότητας ΑμεΑ, που
καταργήθηκε τον Οκτώβριο του 2014. Είναι πολύ εύκολο κάποιος άσχετος
να προβαίνει σε εμπαθή σχόλια και κριτικές για μια υποδομή που αν δεν
υπήρχε κανένας δεν θα σχολίαζε!!!
Η θέση του ανελκυστήρα μόλις και διακρίνεται από μακρυά.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΥΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΕΡΕΩΣΗ
ΤΟΥ ΤΕΙΧΟΥΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΟΥ
1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η παρούσα τεχνική περιγραφή αφορά την οργάνωση και την κατασκευή του εργοταξίου καθώς και τις εργασίες που απαιτούνται για την επέμβαση στο
βόρειο τείχος της Ακρόπολης, στην περιοχή Β14 (17,000-25,000 μ.)/περιοχή ανελκυστήρα ΑΜΕΑ. Η επέμβαση στο συγκεκριμένο τμήμα του τείχους έχει
ως στόχο την αντιμετώπιση των πτώσεων αργών λίθων και οπτοπλίνθων
από περιοχές πρόχειρα συμπληρωμένες κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1930, λόγω της γήρανσης των δομικών υλικών και κυρίως της εξασθένισης των νεώτερων επισκευαστικών κονιαμάτων. Προκειμένου να αποφευχθεί
περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης του τείχους αλλά κυρίως για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών και των εργαζομένων που χρησιμοποιούν τον ανελκυστήρα ή διέρχονται από τον περίπατο,
απαιτούνται άμεσα σωστικά μέτρα για την αποκατάσταση των κενών
στις νεώτερες συμπληρώσεις της λιθοδομής του τείχους.
Για να υποστηριχθούν οι εργασίες, πρέπει να οργανωθεί ο εργοταξιακός
χώρος και να κατασκευαστούν οι απαιτούμενες υποδομές για την
πρόσβαση στην περιοχή της επέμβασης.
ΤΟΥ ΤΕΙΧΟΥΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΟΥ
1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η παρούσα τεχνική περιγραφή αφορά την οργάνωση και την κατασκευή του εργοταξίου καθώς και τις εργασίες που απαιτούνται για την επέμβαση στο
βόρειο τείχος της Ακρόπολης, στην περιοχή Β14 (17,000-25,000 μ.)/περιοχή ανελκυστήρα ΑΜΕΑ. Η επέμβαση στο συγκεκριμένο τμήμα του τείχους έχει
ως στόχο την αντιμετώπιση των πτώσεων αργών λίθων και οπτοπλίνθων
από περιοχές πρόχειρα συμπληρωμένες κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1930, λόγω της γήρανσης των δομικών υλικών και κυρίως της εξασθένισης των νεώτερων επισκευαστικών κονιαμάτων. Προκειμένου να αποφευχθεί
περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης του τείχους αλλά κυρίως για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών και των εργαζομένων που χρησιμοποιούν τον ανελκυστήρα ή διέρχονται από τον περίπατο,
απαιτούνται άμεσα σωστικά μέτρα για την αποκατάσταση των κενών
στις νεώτερες συμπληρώσεις της λιθοδομής του τείχους.
Για να υποστηριχθούν οι εργασίες, πρέπει να οργανωθεί ο εργοταξιακός
χώρος και να κατασκευαστούν οι απαιτούμενες υποδομές για την
πρόσβαση στην περιοχή της επέμβασης.
Ο χώρος υγιεινής ΑμεΑ σε δικό μου σχέδιο,
στο παλιό μουσείο Ακρόπολης.
στο παλιό μουσείο Ακρόπολης.
Ο τρόπος πρόσβασης ΑμεΑ σε αμαξίδιο, πρίν την εγκατάσταση
του ανελκυστήρα και του αναβατορίου κλίμακας.
του ανελκυστήρα και του αναβατορίου κλίμακας.
https://www.facebook.com/y.polychroniou/photos/
pcb.858009987885553/858004941219391/?type=3&theater&ifg=1
pcb.858009987885553/858004941219391/?type=3&theater&ifg=1
Δεν υπάρχει ούτε υπήρχε ποτέ κανονικός
ανελκυστήρας στην Ακρόπολη.
Τα μνημεία της Ακρόπολης είναι συνέχεια υπό συντήρηση
και επίβλεψη για πολλές δεκαετίες.
Τα υλικά που χρειάζονται για την συντήρηση ανεβαίνουν με
ένα απλό αναβατόριο, το οποίο από την περίοδο των
Ολυμπιακών αγώνων και μετά με κάποιες μικρές τροποποιήσεις
εξυπηρετεί περιστασιακά με αρκετό κίνδυνο ΑΜΕΑ.
Σίγουρα ένας κανονικός ασφαλής ανελκυστήρας δεν είναι ότι καλύτερο
για την εικόνα της Ακρόπολης.
Η θεμελίωση του και η γενικότερη στήριξη του πιθανότατα να
κάνουν ζημιά στον ιερό βράχο.
Από την άλλη είναι αναγκαίος και ας φαίνεται άσχημος.
Πολύ άνθρωποι μεγάλης ηλικίας μπορεί να μην χρειάζονται αμαξίδια,
αλλά έχουν σοβαρά πρόβλήματα με τα γόνατα τους και γενικά τις
αθρώσεις τους. Γιατί μία επιπσκεψη στην Ακρόπολη να είναι πολύ
επώδυνη για αυτούς.
Στην τελική ανάλυση η Ακρόπολη είναι χρυσορυχείο από
τα εκατομύρια εισιτήρια κάθε χρόνο.
Ας παραμεριστούν οι πολιτιστικές, αισθητικές ευαισθησίες
των αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων και να επικρατήσει
λίγη ανθρωπιά. Δεν πρόκειται για μία κατασκευή τεράστιου
κόστους και μεγάλων τεχνολογικών απαίτησεων.
ανελκυστήρας στην Ακρόπολη.
Τα μνημεία της Ακρόπολης είναι συνέχεια υπό συντήρηση
και επίβλεψη για πολλές δεκαετίες.
Τα υλικά που χρειάζονται για την συντήρηση ανεβαίνουν με
ένα απλό αναβατόριο, το οποίο από την περίοδο των
Ολυμπιακών αγώνων και μετά με κάποιες μικρές τροποποιήσεις
εξυπηρετεί περιστασιακά με αρκετό κίνδυνο ΑΜΕΑ.
Σίγουρα ένας κανονικός ασφαλής ανελκυστήρας δεν είναι ότι καλύτερο
για την εικόνα της Ακρόπολης.
Η θεμελίωση του και η γενικότερη στήριξη του πιθανότατα να
κάνουν ζημιά στον ιερό βράχο.
Από την άλλη είναι αναγκαίος και ας φαίνεται άσχημος.
Πολύ άνθρωποι μεγάλης ηλικίας μπορεί να μην χρειάζονται αμαξίδια,
αλλά έχουν σοβαρά πρόβλήματα με τα γόνατα τους και γενικά τις
αθρώσεις τους. Γιατί μία επιπσκεψη στην Ακρόπολη να είναι πολύ
επώδυνη για αυτούς.
Στην τελική ανάλυση η Ακρόπολη είναι χρυσορυχείο από
τα εκατομύρια εισιτήρια κάθε χρόνο.
Ας παραμεριστούν οι πολιτιστικές, αισθητικές ευαισθησίες
των αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων και να επικρατήσει
λίγη ανθρωπιά. Δεν πρόκειται για μία κατασκευή τεράστιου
κόστους και μεγάλων τεχνολογικών απαίτησεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου