Σελίδες

Σάββατο 6 Ιουλίου 2019

Τι εκτιμούν 5 οίκοι: Ο Μητσοτάκης δύσκολα θα επαναφέρει την Ελλάδα σε βιώσιμη ανάπτυξη – Οι μειώσεις φόρων απαιτούν σκληρές μεταρρυθμίσεις

Τι εκτιμούν 5 οίκοι: Ο Μητσοτάκης δύσκολα θα επαναφέρει την Ελλάδα σε βιώσιμη ανάπτυξη – Οι μειώσεις φόρων απαιτούν σκληρές μεταρρυθμίσεις
Ότι απέφευγαν όλα αυτά τα χρόνια των μνημονίων οι 
προηγούμενες κυβερνήσεις θα πρέπει να το κάνει ο Μητσοτάκης
Μπορεί όλο αυτό το διάστημα να επικρατούσε ευφορία για την προοπτική αλλαγής 

της κυβέρνησης στην Ελλάδα, αλλά η δεύτερη ανάγνωση τού
προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, η οποία 
θα αναλάβει τη διακυβέρνηση από τη Δευτέρα 
8 Ιουλίου 2019,φέρνει και δεύτερες σκέψεις στους αναλυτές. 
Και αυτό διότι το βασικό διακύβευμα της Νέας Δημοκρατίας είναι η μείωση των φόρων.
Αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει η νέα κυβέρνηση να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις 

που είναι εξαιρετικά δύσκολες και αντιλαϊκές.
Κάτι δηλαδή που απέφευγαν όλα αυτά τα χρόνια των μνημονίων οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Και αυτές οι μεταρρυθμίσεις είναι στην ουσία αυτές που δεν «αγγίχτηκαν» ποτέ την προηγούμενη δεκαετία, όπως το συνταξιοδοτικό και η Δημόσια Διοίκηση.
Citigroup: Μακρύς ακόμη ο δρόμος για μια βιώσιμη ανάπτυξη στην Ελλάδα 

- Οι μεταρρυθμίσεις θα φέρουν και αναβαθμίσεις της οικονομίας
Ο δρόμος για μια βιώσιμη ανάπτυξη στην Ελλάδα είναι μακρύς, σύμφωνα με τη Citigroup, 

η οποία βλέπει ότι μόνο με επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων θα αναβαθμιστεί η ελληνική οικονομία από τους οίκους.
Ειδικότερα, στην τελευταία 13σέλιδη ανάλυσή της υπό τον τίτλο "Greece: The Long Road 

To A Virtuous Growth Path" (Ελλάδα: Ο μακρύς δρόμος για έναν ενάρετο κύκλο ανάπτυξης) που σας παρουσιάζει το bankingnews.gr, η Citigroup υπενθυμίζει ότι επιστρέφουν οι συντηρητικοί στην Ελλάδα.
Οι γενικές εκλογές της Ελλάδας την Κυριακή θα φέρουν στην εξουσία το συντηρητικό κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, η οποία έχει υποσχεθεί μεγάλες φορολογικές περικοπές και μια φιλο-επενδυτική στάση.
Η ΝΔ φαίνεται να έχει υιοθετήσει ένα πρόγραμμα διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες μπορεί να φέρουν μια πιο επιεική ερμηνεία των δημοσιονομικών κανόνων.


Περισσότερες μεταρρυθμίσεις ενδέχεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω αναβαθμίσεις 
-Η δημοσιονομική βιωσιμότητα βασίζεται στους επίσημους πιστωτές, προς το παρόν, υπενθυμίζει η Citigroup. 
Παρά το δημόσιο χρέος, το οποίο είναι στο 180% του ΑΕΠ, η βιωσιμότητά του εξαρτάται 
σε μεγάλο βαθμό, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια, στη σχέση της Αθήνας με τους επίσημους πιστωτές της, που κατέχουν το ~ 80% του χρέους της. 
Οι κίνδυνοι επανεμφάνισης των αναταράξεων, είναι τώρα πολύ μικρότεροι από ό, τι 
στο παρελθόν, δεδομένης της περισσότερο φιλοευρωπαϊκής στάσης των περισσότερων κομμάτων.

Οι φορολογικές περικοπές δεν είναι εύκολο να γίνουν
-Η ελληνική οικονομία εξακολουθεί να υστερεί όσον αφορά τη συνολική ανταγωνιστικότητα και την ικανότητα της να προσελκύσει ξένα κεφάλαια, παρά τη μεγάλη εσωτερική υποτίμηση. 
Αυτό καλύπτει το δυναμικό ανάπτυξης, μαζί με τα δυσμενεή δημογραφικά στοιχεία. 
Ο δημοσιονομικός χώρος είναι περιορισμένος, δεδομένης της υψηλής συνταξιοδοτικής δαπάνης. 
Επομένως, σύμφωνα με τη Citigroup, μεγάλες φορολογικές περικοπές δεν θα είναι εφικτές χωρίς περισσότερες πολιτικά δύσκολες αποφάσεις, όπως ο καθαρισμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων των τραπεζών, των ιδιωτικοποιήσεων και των διοικητικών / δικαστικών μεταρρυθμίσεων. 
Το έργο για την επόμενη κυβέρνηση είναι να θέσει την αναπτυξιακή τροχιά σε μια καλή πορεία και να δημιουργήσει ένα σταθερό ρυθμό μείωσης του λόγου του χρέους προς το ΑΕΠ. 
Αλλά αυτό είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, αναφέρει η Citigroup.

Πώς θα χρηματοδοτηθούν οι φορολογικές περικοπές
Η μεγάλη δημοσιονομική προσαρμογή τα τελευταία 10 χρόνια έχει επιτευχθεί κυρίως 
μέσω των υψηλότερων φόρων. 
Η συνολική φορολογική επιβάρυνση αυξήθηκε κατά περισσότερο από 8 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ από το 2007. 
Ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ μεταφέρθηκε από το 19% το 2007 σε 24%.
Τα έσοδα από το φόρο ακίνητης περιουσίας αυξήθηκαν από 1,6% το 2007 σε 3,2% του 
ΑΕΠ το 2017. 
Επίσης, το παράδοξο είναι ότι οι μεγαλύτερες περικοπές δαπανών πραγματοποιήθηκαν 
στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου, υπό την αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από το 2015. 
Το πρωτογενές πλεόνασμα έχει υπερβεί τους στόχους τα τελευταία τρία χρόνια χάρη 
κυρίως στη συνέχιση της συγκράτησης των δαπανών, ιδίως όσον αφορά τις δημόσιες επενδύσεις.
Ο τρόπος χρηματοδότησης των φορολογικών περικοπών - ο συνδυασμός χαμηλότερου πρωτογενούς πλεονάσματος και χαμηλότερων δημόσιων δαπανών - θα είναι καθοριστικής σημασίας για τον προσδιορισμό της αποτελεσματικότητας της ΝΔ για την ενθάρρυνση της ανάπτυξη. 
Ένα μικρότερο πρωτογενές πλεόνασμα σε σχέση με το υψηλό όλων των εποχών το 4,4% του ΑΕΠ το 2018 είναι ασφαλώς δυνατή και πιθανώς επιθυμητή εξέλιξη, δεδομένου ότι ο στόχος μετά τη διάσωση είναι στο 3,5% (έως το 2022).
Ο Μητσοτάκης δεσμεύτηκε να επαναδιαπραγματευτεί με τους δανειστές έναν χαμηλότερο στόχο, ο οποίος είναι πιθανώς εφικτό, αν μπορεί ταυτόχρονα να προωθήσει ένα τολμηρό σχέδιο μεταρρυθμίσεων. 
Ωστόσο, ο χώρος για τη μείωση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι ήδη μικρός, δεδομένου του ότι η πρόσφατη δέσμη μέτρων του ΣΥΡΙΖΑ, έχει εξαλείψει 
σημαντικό μέρος του δημοσιονομικού χώρου, εκτός αν αντιστραφεί από τη νέα 
κυβέρνηση της ΝΔ.

Περισσότερες περικοπές των συντάξεων 
μπορεί να είναι αναπόφευκτες τελικά
-Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ο βαθμός του δημοσιονομικού χώρου στην Ελλάδα. 
Το μέγεθος του κενού παραγωγής παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο. 
Έτσι, η Citigroup θεωρεί ότι το περιθώριο σημαντικών πρόσθετων περικοπών των 
δημόσιων δαπανών περιορίζεται από μια άλλη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση. 
Παρά τις διάφορες μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος, οι δαπάνες 
παραμένουν ακόμα στο μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ στην ΕΕ (16% το 2018) και καταλαμβάνει το 37% του ΑΕΠ στις συνολικές δημόσιες δαπάνες. 
Αυτό δεν οφείλεται μόνο σε ιδιαίτερα δυσμενή δημογραφικά στοιχεία, αλλά και στις 
σχετικά γενναιόδωρες συνταξιοδοτικές παροχές σε σύγκριση με το μέσο εισόδημα.
Ο λόγος παροχών (το μέσο εισόδημα από συντάξεις ως ποσοστό του ΑΕΠ ανά ώρα) εξακολουθεί να είναι κατά πολύ υψηλότερο στην ΕΕ. 
Επίσης, οι περικοπές των συντάξεων δεν συμβαδίζουν με το ρυθμό των μισθών και 
των μειώσεων του εισοδήματος.
Πώς θα χρηματοδοτηθούν οι φορολογικές περικοπές
Η μεγάλη δημοσιονομική προσαρμογή τα τελευταία 10 χρόνια έχει επιτευχθεί κυρίως 

μέσω των υψηλότερων φόρων. 
Η συνολική φορολογική επιβάρυνση αυξήθηκε κατά περισσότερο από 8 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ από το 2007. 
Ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ μεταφέρθηκε από το 19% το 2007 σε 24%.
Τα έσοδα από το φόρο ακίνητης περιουσίας αυξήθηκαν από 1,6% το 2007 σε 3,2% του 

ΑΕΠ το 2017. 
Επίσης, το παράδοξο είναι ότι οι μεγαλύτερες περικοπές δαπανών πραγματοποιήθηκαν 

στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου, υπό την αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ από το 2015. 
Το πρωτογενές πλεόνασμα έχει υπερβεί τους στόχους τα τελευταία τρία χρόνια χάρη κυρίως στη συνέχιση της συγκράτησης των δαπανών, ιδίως όσον αφορά τις δημόσιες επενδύσεις.
Ο τρόπος χρηματοδότησης των φορολογικών περικοπών - ο συνδυασμός χαμηλότερου πρωτογενούς πλεονάσματος και χαμηλότερων δημόσιων δαπανών - θα είναι καθοριστικής σημασίας για τον προσδιορισμό της αποτελεσματικότητας της ΝΔ για την ενθάρρυνση της ανάπτυξη. 
Ένα μικρότερο πρωτογενές πλεόνασμα σε σχέση με το υψηλό όλων των εποχών το 4,4% του ΑΕΠ το 2018 είναι ασφαλώς δυνατή και πιθανώς επιθυμητή εξέλιξη, δεδομένου ότι ο στόχος μετά τη διάσωση είναι στο 3,5% (έως το 2022).
Ο Μητσοτάκης δεσμεύτηκε να επαναδιαπραγματευτεί με τους δανειστές έναν χαμηλότερο στόχο, ο οποίος είναι πιθανώς εφικτό, αν μπορεί ταυτόχρονα να προωθήσει ένα τολμηρό σχέδιο μεταρρυθμίσεων. 
Ωστόσο, ο χώρος για τη μείωση του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι ήδη μικρός, δεδομένου του ότι η πρόσφατη δέσμη μέτρων του ΣΥΡΙΖΑ, έχει εξαλείψει σημαντικό μέρος του δημοσιονομικού χώρου, εκτός αν αντιστραφεί από τη νέα κυβέρνηση της ΝΔ.

Περισσότερες περικοπές των συντάξεων 
μπορεί να είναι αναπόφευκτες τελικά
-Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ο βαθμός του δημοσιονομικού χώρου στην Ελλάδα. 
Το μέγεθος του κενού παραγωγής παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο. 
Έτσι, η Citigroup θεωρεί ότι το περιθώριο σημαντικών πρόσθετων περικοπών των 

δημόσιων δαπανών περιορίζεται από μια άλλη συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση. 
Παρά τις διάφορες μεταρρυθμίσεις του συνταξιοδοτικού συστήματος, οι δαπάνες 

παραμένουν ακόμα στο μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ στην ΕΕ (16% το 2018) και καταλαμβάνει το 37% του ΑΕΠ στις συνολικές δημόσιες δαπάνες. 
Αυτό δεν οφείλεται μόνο σε ιδιαίτερα δυσμενή δημογραφικά στοιχεία, αλλά και στις 

σχετικά γενναιόδωρες συνταξιοδοτικές παροχές σε σύγκριση με το μέσο εισόδημα.
Ο λόγος παροχών (το μέσο εισόδημα από συντάξεις ως ποσοστό του ΑΕΠ ανά ώρα) εξακολουθεί να είναι κατά πολύ υψηλότερο στην ΕΕ. 
Επίσης, οι περικοπές των συντάξεων δεν συμβαδίζουν με το ρυθμό των μισθών και των μειώσεων του εισοδήματος.
Bank of America Merrill Lynch: Θετική για τα ελληνικά ομόλογα μια αυτοδύναμη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας - Υπάρχει δυναμική
-Μια αυτοδύναμη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι άκρως θετική εξέλιξη για τα ελληνικά ομόλογα, αναφέρει σε ανάλυσή του ο Ruben Segura-Cayuela της Bank of America Merrill Lynch, ο οποίος δείχνει να προτιμά μια μονοκομματική κυβέρνηση στην Ελλάδα, από ότι ένας συνασπισμός κομμάτων.
Όπως αναφέρει, δεδομένου του ότι η Νέα Δημοκρατία δείχνει να εξασφαλίζει την αυτοδυναμία, αυτή η εξέλιξη, εάν επιβεβαιωθεί, θα δώσει νέα δυναμική στα ελληνικά assets, καθώς οι επενδυτές διεθνώς αναζητούν υψηλότερες αποδόσεις.
Το ρίσκο χώρας έχει μειωθεί σημαντικά, γεγονός που καθιστά ελκυστικές τις αποδόσεις 

των ελληνικών τίτλων, οι οποίες είναι υψηλότερες άλλων ευρωπαϊκών assets.
Μάλιστα, ο Ruben Segura-Cayuela θεωρεί ότι οι επενδυτές θα πρέπει να έχουν θετική 

στάση για τα ελληνικά ομόλογα, ιδιαίτερα έναντι άλλων τίτλων, όπως είναι οι γερμανικοί.
Αναφορικά με την εκτίμηση της ανάπτυξης για την Ελλάδα η Bank of America Merrill, 

εκτιμά ότι τα διαμορφωθεί στο 2% το 2019 και το 2020.
Capital Economics: Η ΝΔ θα δυσκολευτεί να πετύχει τους δημοσιονομικούς 

στόχους, καθώς υπόσχεται μειώσεις φόρων
-Οι εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 είναι απίθανο να επιδράσουν καταλυτικά στα δημοσιονομικά της Ελλάδας, εκτιμούν οι αναλυτές της Capital Economics, στην τελική 

ευθεία για την αναμέτρηση της Κυριακής.
«Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, η Νέα Δημοκρατία θα κερδίσει τις εκλογές.
Ενώ έχει υποσχεθεί ότι θα καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή, έχει δεσμευτεί ότι θα 

μειώσει τους φόρους και ότι θα διευκολύνει τα ελληνικά νοικοκυριά για τακτοποιήσουν 
τα χρέη τους στην εφορία», εξηγούν οι αναλυτές. 
Ως εκ τούτου, εκτιμά η Capital Economics, η ΝΔ θα δυσκολευτεί να πετύχει τους δημοσιονομικούς στόχους. 
Την ίδια ώρα, ελλοχεύει ο κίνδυνος το έλλειιμμα του προύπολογισμού για το 2019, 

να είναι μεγαλύτερο από τις αρχικές εκτιμήσεις της Capital Economics.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει μείωση του φορολογικού συντελεστή 
από 22% σε 9% για εισόδημα έως 10.000 και σταδιακή μείωσης της εισφοράς αλληλεγγύης, μείωση εισφορών από 20% σε 15%, ότι στο τέλος της τετραετίας θα εφαρμοστούν δύο συντελέστες ΦΠΑ 11% και 22% και μείωση του φόρου στις επιχειρήσεις από 28% σε 20% 
σε μία διετία και τον φόρο στα μερίσματα αμέσως. 
Προβλέπεται επίσης μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% στη διετία. 
Oxford Economics: To 2033 στα προ κρίσης επίπεδα το ΑΕΠ της Ελλάδας 
Την ίδια ώρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η ΝΔ κάνουν λόγο για ανάπτυξη του ΑΕΠ 

με ρυθμό 4%, ωστόσο η Oxford Economics έχει διαφορετική άποψη. 
«Αν και το πρόγραμμα της ΝΔ βασίζεται σε μειώσεις φόρων, οι δανειστές της Ελλάδας συνεχίζουν να επιμένουν για σφικτή οικονομική πολιτική παρέχοντας πολύ μικρά δημοσιονομικά περιθώρια για τέτοια μέτρα» αναφέρεται σε ανάλυση της Oxford 

Economics επικαλείται η WSJ. 
«Χωρίς σημαντική αναδιάρθρωση του προϋλογισμού και του χρέους, δεν βλέπουμε 

την Ελλάδα να αποκλίνει σημαντικά από τη ληθαργική πορεία ανάπτυξης της» 
αναφέρουν οι αναλυτές. 
Σύμφωνα με την Oxford Economics, ίσως χρειαστεί να φτάσουμε έως το 2033 ώστε 

το ΑΕΠ της Ελλάδας να φτάσει στα προ κρίσης επίπεδα.
Eurasia: Ο Μητσοτάκης δεν θα διακινδυνεύσει τον δημοσιονομικό στόχο 

- Θα μεταθέσει τις φορολογικές περικοπές εάν είναι αναγκαίο
-Η Ελλάδα κατευθύνεται στις κάλπες στις 7 Ιουλίου, με το κεντροδεξιό κόμμα της Νέας Δημοκρατίας να είναι το ισχυρό φαβορί στον αγώνα.
Και αναμένεται να λάβει την απόλυτη πλειοψηφία στο ελληνικό κοινοβούλιο, σύμφωνα με 

την Eurasia Group.
Η Νέα Δημοκρατία αναμένεται να κερδίσει τις προεκλογικές εκλογές της Ελλάδας με 

ευρύ περιθώριο.
New Democracy is expected to win Greece's snap elections by a wide margin.
Οι εκλογές θα σηματοδοτήσουν την πρώτη 
αλλαγή στην ηγεσία για την Ελλάδα από 
το 2015, όταν ο Τσίπρας ανέλαβε για 
πρώτη φορά την εξουσία.
Υπό τη διακυβέρνησή του, η οικονομία της Ελλάδας έχει υποστεί μια αργή αλλά 
σταθερή ανάκαμψη και τελικά εξήλθε από τα 8ετή προγράμματα διάσωσης το 2018.
Greece's economy is recovering from crisis.

Greece's economy is recovering from crisis.
Παρά τη σταθερή αυτή επιτυχία, η ισχυρή υποστήριξη της Νέας Δημοκρατίας δείχνει 

ευρεία επιθυμία για μια νέα προσέγγιση. 
Η ανεργία παραμένει υψηλή - ιδιαίτερα η ανεργία των νέων - και μια σειρά 

φορολογικών αυξήσεων έχει ακυρώσει μεγάλο μέρος του πλούτου της μεσαίας τάξης.
Greece's unemployment is still sky high, especially for the young.

Greece's unemployment is still sky high, especially for the young.
Ο Μητσοτάκης να ενισχύσει οριακά τις οικονομικές προοπτικές
Ο ηγέτης της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, προωθεί μια πλατφόρμα φορολογικών περικοπών και βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, σε 

αντίθεση με τα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ για αύξηση των κοινωνικών δαπανών. 
Ωστόσο, ο Μητσοτάκης είναι απίθανο να διακινδυνεύσει να χάσει τον δημοσιονομικό 

στόχο της Ελλάδας για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5%, ενδεχομένως μεταθέτοντας τις φορολογικές περικοπές αργότερα κατά τη διάρκεια της θητείας του εάν είναι απαραίτητο.
New Democracy government will prioritize fiscal targets over tax cuts.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα δώσει προτεραιότητα σε δημοσιονομικούς 

στόχους σχετικά με φορολογικές περικοπές.
Ο Μητσοτάκης είναι ευρέως φιλικός προς τους πιστωτές. 
Θα επιδιώξει να διατηρήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών και να διατηρήσει 

την πρόοδο που έχει επιτευχθεί όσον αφορά τη χαλάρωση των όρων πίστωσης. 
Η Ελλάδα έχει εξοφλήσει το χρέος της κατά 41,6 δισ. ευρώ από το 2005, αλλά έχει 

ακόμη σχεδόν 300 δισ. ευρώ στο χρονοδιάγραμμά της έως το 2059.
Greece faces debt repayments for decades to come.
Η συνέχιση των μεταρρυθμιστικών προσπαθειών 

της Ελλάδας θα είναι κρίσιμη για την επιτάχυνση 
της ανάπτυξής της και τη μείωση του χρέους της. 
Από την άποψη αυτή, ο Μητσοτάκης σημείωσε ότι θα δώσει προτεραιότητα στην 

αύξηση των αναγκαίων ξένων επενδύσεων, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και 
τους φόρους, ενισχύοντας τις προοπτικές των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
Greece's FDI growth has picked up but still lags behind the EU.
Η αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα έχει αυξηθεί, αλλά 

εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με την ΕE.
http://www.bankingnews.gr/index.php?id=434668

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου