Την πολεμική σημαία του θωρηκτού «Αβέρωφ» παρασημοφόρησε
με τον Ανώτερο Ταξιάρχη του Τάγματος του Σωτήρος
ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Η ειδική τελετή έγινε πάνω στο ιστορικό πλοίο, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
με τον Ανώτερο Ταξιάρχη του Τάγματος του Σωτήρος
ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Η ειδική τελετή έγινε πάνω στο ιστορικό πλοίο, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Όπως τόνισε ο κυβερνήτης του «Αβέρωφ», αρχιπλοίαρχος
Σωτήριος Χαραλαμπόπουλος, η σημαία που παρασημοφορήθηκε ήταν
επηρμένη στον κύριο ιστό του θωρηκτού κατά τη διάρκεια των δύο ναυμαχιών,
Έλλης και Λήμνου, και είναι διάτρητη από θραύσματα εχθρικής οβίδας.
Σωτήριος Χαραλαμπόπουλος, η σημαία που παρασημοφορήθηκε ήταν
επηρμένη στον κύριο ιστό του θωρηκτού κατά τη διάρκεια των δύο ναυμαχιών,
Έλλης και Λήμνου, και είναι διάτρητη από θραύσματα εχθρικής οβίδας.
Σήμερα, της απονεμήθηκε ο Ανώτερος Ταξιάρχης του Τάγματος του Σωτήρος,
που είναι το πρώτο και διακεκριμένο Τάγμα Αριστείας.
Συγκεκριμένα, ιδρύθηκε το 1829 και φέρει το όνομα του Σωτήρος για να ανακαλεί
στη μνήμη ότι με τη θεία συμπαράστασή του πραγματοποιήθηκε η ελληνική
παλιγγενεσία.
Η απονομή του, όμως, ξεκίνησε από τον βασιλιά Όθωνα το 1833.
που είναι το πρώτο και διακεκριμένο Τάγμα Αριστείας.
Συγκεκριμένα, ιδρύθηκε το 1829 και φέρει το όνομα του Σωτήρος για να ανακαλεί
στη μνήμη ότι με τη θεία συμπαράστασή του πραγματοποιήθηκε η ελληνική
παλιγγενεσία.
Η απονομή του, όμως, ξεκίνησε από τον βασιλιά Όθωνα το 1833.
Αναφερόμενος στην ιστορία του θωρηκτού, ο κυβερνήτης του επισήμανε
ότι έφτασε πριν από 106 χρόνια, την 1η Σεπτεμβρίου 1911, στον όρμο
του Φαλήρου, με κυβερνήτη τον πλοίαρχο Παύλο Κουντουριώτη.
Χαρακτήρισε εντυπωσιακό το μέγεθός του και εξήγησε ότι για αυτόν
τον λόγο μετονομάστηκε σε θωρηκτό και τέθηκε άμεσα ως ναυαρχίδα
του ελληνικού στόλου.
ότι έφτασε πριν από 106 χρόνια, την 1η Σεπτεμβρίου 1911, στον όρμο
του Φαλήρου, με κυβερνήτη τον πλοίαρχο Παύλο Κουντουριώτη.
Χαρακτήρισε εντυπωσιακό το μέγεθός του και εξήγησε ότι για αυτόν
τον λόγο μετονομάστηκε σε θωρηκτό και τέθηκε άμεσα ως ναυαρχίδα
του ελληνικού στόλου.
«Ήταν ένα από τα πιο αξιόπιστα, ταχύτερα, ταχυβόλα και αποτελεσματικά
πλοία της εποχής του, ενωμένο αναπόσπαστα με την προσωπικότητα
και το πατριωτικό σθένος του ναυάρχου Κουντουριώτη.
Παραμένει ως τώρα το πλοίο που δεν γνώρισε την ήττα και την καταστροφή.
Είναι το μόνο πολεμικό πλοίο στον κόσμο που συμμετείχε ενεργά και στους
δύο Παγκοσμίους Πολέμους, το μοναδικό κομμάτι της ελληνικής επικράτειας
που παραμένει συνεχώς ελεύθερο και ελληνικό τα τελευταία 106 χρόνια» σημείωσε.
πλοία της εποχής του, ενωμένο αναπόσπαστα με την προσωπικότητα
και το πατριωτικό σθένος του ναυάρχου Κουντουριώτη.
Παραμένει ως τώρα το πλοίο που δεν γνώρισε την ήττα και την καταστροφή.
Είναι το μόνο πολεμικό πλοίο στον κόσμο που συμμετείχε ενεργά και στους
δύο Παγκοσμίους Πολέμους, το μοναδικό κομμάτι της ελληνικής επικράτειας
που παραμένει συνεχώς ελεύθερο και ελληνικό τα τελευταία 106 χρόνια» σημείωσε.
Παρουσιάζοντας την πορεία του στους Βαλκανικούς Πολέμους υπογράμμισε
ότι το '12-'13 και υπό τη χαρισματική ηγεσία του ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη απελευθέρωσε τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.
Με τις δύο ναυμαχίες, Έλλης και Λήμνου, εγκαταστάθηκε η ελληνική ναυτική
κυριαρχία σε όλο το Αιγαίο, η οποία και καθόρισε την έκβαση των Βαλκανικών
Πολέμων και τον διπλασιασμό των ελληνικών εδαφών.
ότι το '12-'13 και υπό τη χαρισματική ηγεσία του ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη απελευθέρωσε τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.
Με τις δύο ναυμαχίες, Έλλης και Λήμνου, εγκαταστάθηκε η ελληνική ναυτική
κυριαρχία σε όλο το Αιγαίο, η οποία και καθόρισε την έκβαση των Βαλκανικών
Πολέμων και τον διπλασιασμό των ελληνικών εδαφών.
Με το τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, και καθώς η Ελλάδα ήταν
στις νικήτριες δυνάμεις, το θωρηκτό κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη
και η τεράστια σημαία του κυμάτιζε απέναντι από την Αγιά Σοφιά.
Στη Μικρασιατική Εκστρατεία το πλοίο συμμετείχε ενεργά, μεταφέροντας
ελληνικά στρατεύματα και βοηθώντας με το πυροβολικό του στην προέλαση
του στρατού και στην κατάκτηση στρατηγικών θέσεων του εχθρού.
Κατά την υποχώρηση και την καταστροφή βοήθησε αποτελεσματικά με
τα πυροβόλα του, κρατώντας τα εχθρικά στρατεύματα στα υψώματα,
ώστε οι μονάδες του στρατού, προστατευμένες και συντεταγμένες,
να φτάσουν στα παράλια και να επιβιβαστούν με ασφάλεια στα ελληνικά πλοία.
στις νικήτριες δυνάμεις, το θωρηκτό κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη
και η τεράστια σημαία του κυμάτιζε απέναντι από την Αγιά Σοφιά.
Στη Μικρασιατική Εκστρατεία το πλοίο συμμετείχε ενεργά, μεταφέροντας
ελληνικά στρατεύματα και βοηθώντας με το πυροβολικό του στην προέλαση
του στρατού και στην κατάκτηση στρατηγικών θέσεων του εχθρού.
Κατά την υποχώρηση και την καταστροφή βοήθησε αποτελεσματικά με
τα πυροβόλα του, κρατώντας τα εχθρικά στρατεύματα στα υψώματα,
ώστε οι μονάδες του στρατού, προστατευμένες και συντεταγμένες,
να φτάσουν στα παράλια και να επιβιβαστούν με ασφάλεια στα ελληνικά πλοία.
Κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έφυγε στη Μέση Ανατολή επικεφαλής
του ελληνικού στόλου και συνέχισε να γράφει ιστορία προστατεύοντας
νηοπομπές και λιμάνια, με κύρια δράση στον Ινδικό Ωκεανό.
Επέστρεψε στην ελεύθερη Ελλάδα το 1944, επικεφαλής του ελληνικού στόλου.
του ελληνικού στόλου και συνέχισε να γράφει ιστορία προστατεύοντας
νηοπομπές και λιμάνια, με κύρια δράση στον Ινδικό Ωκεανό.
Επέστρεψε στην ελεύθερη Ελλάδα το 1944, επικεφαλής του ελληνικού στόλου.
Αποσύρθηκε από την ενεργό υπηρεσία μόνο όταν έκανε το τελευταίο ταξίδι του
το 1945 για να ενώσει τα Δωδεκάνησα με τη μητέρα Ελλάδα.
Το 1983, το θωρηκτό κέρδισε ακόμη μία μάχη, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό
αποφάσισε την αναγέννησή του, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα,
μέρα με τη μέρα.
το 1945 για να ενώσει τα Δωδεκάνησα με τη μητέρα Ελλάδα.
Το 1983, το θωρηκτό κέρδισε ακόμη μία μάχη, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό
αποφάσισε την αναγέννησή του, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα,
μέρα με τη μέρα.
«Όλη η Ελλάδα σε ένα πλοίο. Η αγέρωχη ναυαρχίδα των οραμάτων και ελπίδων
του ελληνικού έθνους με πλήρωμα όλους τους Έλληνες είναι εδώ,
στη Θεσσαλονίκη, ζωντανή ξανά μετά από 72 χρόνια.
Το "Αβέρωφ" ταξίδεψε 270 ναυτικά μίλια, μοναδικό παγκοσμίως εγχείρημα για
πλοίο αυτής της ηλικίας, για να καταδειχθεί ότι το πλοίο αυτό ενώνει
όλους τους Έλληνες. Αυτό μαρτυρά και η αθρόα προσέλευση των επισκεπτών
για να τιμήσουν το θωρηκτό της νίκης. Διδάσκει εθνική αυτογνωσία και είναι
σύμβολο εθνικής αξιοπρέπειας και περηφάνιας» τόνισε
ο αρχιπλοίαρχος Χαραλαμπόπουλος.
του ελληνικού έθνους με πλήρωμα όλους τους Έλληνες είναι εδώ,
στη Θεσσαλονίκη, ζωντανή ξανά μετά από 72 χρόνια.
Το "Αβέρωφ" ταξίδεψε 270 ναυτικά μίλια, μοναδικό παγκοσμίως εγχείρημα για
πλοίο αυτής της ηλικίας, για να καταδειχθεί ότι το πλοίο αυτό ενώνει
όλους τους Έλληνες. Αυτό μαρτυρά και η αθρόα προσέλευση των επισκεπτών
για να τιμήσουν το θωρηκτό της νίκης. Διδάσκει εθνική αυτογνωσία και είναι
σύμβολο εθνικής αξιοπρέπειας και περηφάνιας» τόνισε
ο αρχιπλοίαρχος Χαραλαμπόπουλος.
μετά την τελετή της παρασημοφόρησης, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας,
Προκόπης Παυλόπουλος, πάνω από το θωρηκτό «Αβέρωφ», αλλά και πλήθος κόσμου
από το λιμάνι και όλη την παραλία της Θεσσαλονίκης.
*με στοιχεία από http://www.amna.gr/macedonia/article
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου