Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι τα άτομα άνω των 40 ετών αποδίδουν
καλύτερα όταν εργάζονται μόνο τρεις ημέρες την εβδομάδα!
Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο Melbourne Institute Worker Paper,
αφορούσε μια σειρά γνωστικών εξετάσεων και συμμετείχαν 3.000
Αυστραλοί άνδρες και 3.500 Αυστραλές.
Στους συμμετέχοντες ζητήθηκε να διαβάζουν δυνατά λέξεις και να απαριθμούν
λίστες με νούμερα. Στο πρώτο σκέλος εξεταζόταν το «γνωστικό» ενώ
στο δεύτερο εκείνο της σκέψης.
Το συμπέρασμα ήταν ότι οι συμμετέχοντες που εργάζονταν 25 ώρες την εβδομάδα
είχαν καλύτερες επιδόσεις από εκείνους που δούλευαν 55 ώρες την εβδομάδα.
Ο καθηγητής Colin McKenzie από το Πανεπιστήμιο Keio, ένας από τους
τρεις ερευνητές, δήλωσε ότι «Σε πολλές χώρες πρόκειται να ανέβουν τα
όρια ηλικίας της συνταξιοδότησης, καθυστερώντας τον χρόνο όπου οι άνθρωποι
θα αρχίσουν να λαμβάνουν σύνταξη.
Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι θα συνεχίζουν να εργάζονται σε μεταγενέστερα
στάδια της ζωής τους. Ο βαθμός της πνευματικής διέγερσης εξαρτάται από
τις ώρες εργασίας. Η δουλειά είναι δίκοπο μαχαίρι, επειδή μπορεί να διεγείρει
τη δραστηριότητα του εγκεφάλου, αλλά ταυτόχρονα οι πολλές ώρες εργασίας
μπορούν να προκαλέσουν κόπωση και στρες και με τη σειρά τους να βλάψουν
τις γνωστικές λειτουργίες».
«Επισημαίνουμε ότι οι διαφορές στο ωράριο εργασίας είναι σημαντικές για
τη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας των μεσήλικων και των ηλικιωμένων.
Αυτό σημαίνει ότι, στη μεσαία και μεγαλύτερη ηλικία, η μερική απασχόληση
θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική στη διατήρηση της γνωστικής ικανότητας», συμπλήρωσε.
Το συμπέρασμα είναι ότι η πλήρης απασχόληση είναι εξαιρετικά επιζήμια
για τον εγκέφαλο των ανθρώπων άνω των 40 ετών, οπότε οι κυβερνήσεις
καλό είναι να το λάβουν υπόψη και να αλλάξουν τα όρια συνταξιοδότησης.
https://health.spectator.co.uk/a-three-day-working-week-is-b http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/workers-over-40-perform
http://www.bbc.com/news/business-3
http://www.huffingtonpost.co.uk/entry/three-day-week-could-be-best-for
~
http://melbourneinstitute.unimelb.edu.au
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου