Σελίδες

Τετάρτη 11 Απριλίου 2018

Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΤΟΥ "ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ" ΕΓΙΝΕ 40 ΕΤΩΝ

Φωτογραφία του Elias Christeas.
6 Απρ 1979 —Το Υπουργείο Μεταφορών αποφασίζει την εφαρμογή 
τού πρώτου «δακτυλίου» γιά τον περιορισμό της κυκλοφορίας των IX αυτοκινήτων στο κέντρο τής Αθήνας....
Ο δακτύλιος, είχε θεσπιστεί εκτάκτως ως επείγον προσωρινό μέτρο για 
την εξοικονόμηση καυσίμων, λόγω της παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης 
εκείνη την εποχή. Όμως καθιερώθηκε μόνιμα τον Νοέμβριο του 1982
από την τότε κυβέρνηση και παραμένει σε ισχύ μέχρι σήμερα, 36 χρόνια μετά... 
Αιτία τότε, η καταπολέμηση του νέφους που «έπνιγε» την πρωτεύουσα.
Το συγκεκριμένο μέτρο είχε σκοπό την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της Αθήνας και κατά συνέπεια και τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τα αέρια ρύπων κατά τη λειτουργία των οχημάτων.
Εκ περιτροπής κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας
Το μέτρο του μικρού δακτυλίου ισχύει από Δευτέρα ως Παρασκευή και επιτρέπει εντός των ορίων του την εκ περιτροπής κυκλοφορία των επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους.
Τις ζυγές ημερομηνίες κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα, που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε ζυγό αριθμό, δηλαδή 0, 2, 4, 6 και 8, ενώ τις μονές ημερομηνίες επιτρέπεται η κυκλοφορία των οχημάτων που ο αριθμός κυκλοφορίας τους τελειώνει σε μονό αριθμό, δηλαδή 1, 3, 5, 7 και 9.
-Το μέτρο συνήθως αρχίζει να ισχύει κάθε έτος κατά τους μήνες Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και διακόπτεται κατά το μήνα Ιούλιο του επόμενου έτους, ενώ δεν ισχύει τα Σαββατοκύριακα, τις επίσημες αργίες και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Οι ώρες ισχύος του δακτυλίου ορίζονται για τις ημέρες Δευτέρα έως Πέμπτη κατά τις ώρες 07.00 έως 20.00 και για την Παρασκευή από 07.00 έως 15.00. Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν μέτρα και περιορισμοί.
Φέτος η εφαρμογή του μέτρου του δακτυλίου ξεκίνησε στις 30 Οκτωβρίου και σύμφωνα με την Κοινή Απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών που αναρτήθηκε στο ΦΕΚ, τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας για την περίοδο 2017-2018 θα λήξουν στις 20 Ιουλίου.
Το πλήρες κείμενο της ΚΥΑ
Αριθ. Δ.Ο.Υ-Δ13/οικ-121/Φ.911 – ΦΕΚ Τεύχος Β 3765/26.10.2017
Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας περιόδου 2017 – 2018. (Δακτύλιος 2017 -2018)
Όρια μικρού δακτυλίου
Το κέντρο της Αθήνας περικλείεται από τον δακτύλιο που σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί:
Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων - Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου 

– Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή 
– Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως 
– Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη 
– 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.
Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την 

ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο 
δρόμο στο δακτύλιο.
Φωτογραφία του Elias Christeas.
Ποιοι εξαιρούνται
Ανάμεσα στις εξαιρέσεις είναι τα αυτοκίνητα υβ
ριδικής τεχνολογίας, τα αυτοκίνητα ιατρών που φέρουν την ειδική σήμανση του οικείου Ιατρικού Συλλόγου με μόνο επιβάτη τους ίδιους, όπως θα αποδεικνύεται από την 

ιατρική ταυτότητα, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
Ακόμη, αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους 

ή τους μεταφέρουν, καθώς και οχήματα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή Άτομα με Αναπηρίες), με την προϋπόθεση ότι οι ασθενείς 
θα έχουν εφοδιαστεί με σχετική βεβαίωση των αρμοδίων Διευθύνσεων των Περιφερειών της χώρας.
Τι ισχύει για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών του δακτυλίου
Οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών που περικλείονται από τον δακτύλιο μπορούν να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα από το Δήμο Αθηναίων, προσκομίζοντας σχετικό αποδεικτικό ωραρίου εργασίας, για χρονικό διάστημα μιας ώρας πριν την έναρξη της εργασίας και μόνο για την έξοδό τους από την περιοχή του δακτυλίου, και για χρονικό διάστημα δύο ωρών από τη λήξη του ωραρίου τους για την επιστροφή τους στον τόπο κατοικίας τους. Τα οχήματά τους, ανάλογα με τον τόπο κατοικίας θα κινούνται σε προκαθορισμένη ζώνη του δακτυλίου.
Συμπέρασμα
Ο γνωστός πλέον 40ούτης δακτύλιος, είναι πλέον αρκετα ξεπερασμένο ως μέτρο…Με τις βελτιώσεις στα καύσιμα, στην τεχνολογία αυτοκινήτων – καταλυτικά +5ης γεννιάς με έλεγχο καυσαερίων –ΚΤΕΟ -κάρτες , με τη βελτίωση του πετρελαίου θέρμανσης, την βελτίωση και προσθήκη νέων ΜΜΜ πχ Μετρό, Τραμ, λεωφορεία και τρόλευ, αλλά και νέων αρτηριών, ο δακτύλιος εν μέσω κρίσης εξυπηρετεί πλέον μόνο πολιτικές καταστάσεις…προάγει την γραφειοκρατεία και αναγκάζει όσους έχουν πραγματικές ανάγκες να αγοράσουν δεύτερο αυτοκίνητο ή να προσέρχονται για άδεια,ώστε να κυκλοφορούν....
Η ελέυθερη κυκλοφορία, θα μπορουσε να ελέγχεται πρόσθετα με έλεγχο των εισερχόμενων οχημάτων ως προς τα καυσαέρια – αν είναι δηλ. σε καλή κατάσταση μχανικά, με νέους χώρους στάθμευσης εντός και εκτός –όπως πχ αυτόν στη Λ Συγγρου –ΦΙΞ, αλλά και με ελεγχόμενη στάθμευση σε μία λωρίδα κεντρικών δρόμων ( πχ Πανεπιστημίου) όπως στο εξωτερικό ( Champs Elyse κα – Παρίσι ).
Προσέξτε λοιπόν ποιοί εξαιρουνται, δηλ ΟΛΟΙ εκτός από τους αυτούς που εχουν ανάγκη να μπουν στο κέντρο…ΟΛΟΙ αυτοί μπορούν και μπαίνουν στο δακτύλιο, αφού η διάταξη κάνει σαφείς εξαιρέσεις εφαρμογής της...

-Από τους περιορισμούς εξαιρούνται όσοι δικαιούνται άδεια από τη Διεύθυνση Τροχαίας, όμως και όσοι χωρίς έγγραφη άδεια εμπιπτουν σε ορισμενες κατηγορίες
*Τα ΙΧ που δεν ρυπαίνουν, τα ηλεκτρικά, γενικά τα υβριδικής τεχνολογίας ή όσα καίνε υγραέριο και εκπέμπουν χαμηλά επίπεδα διοεξειδίου του άνθρακα
*Τα κρατικά αυτοκίνητα, των Ο.Τ.Α, των Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών.
ΞΕΝΟΙ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΕΣ
* Το αυτοκίνητο του επικεφαλής κάθε ξένης αποστολής, καθώς και τα 

αυτοκίνητα των Προξένων,
*Τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού και ξένων επισκεπτών για τις πρώτες 40 ημέρες της παραμονής τους στην Ελλάδα. 

Επισης τα αυτοκίνητα που νοικιάζονται από ξένους επισκέπτες και Έλληνες μόνιμους κατοίκους εξωτερικού για το ίδιο χρονικό διάστημα
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
*Τα αυτοκίνητα γιατρών με μόνο επιβάτη τον ίδιο, όπως θα αποδεικνύεται 

από την ιατρική ταυτότητα, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
*Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.
*Τα αυτοκίνητα που είναι ειδικά διασκευασμένα ή αυτόματα για τη μεταφορά πολιτικών αναπήρων ή μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή Άτομα με Αναπηρίες), εφ’ όσον μεταφέρουν τα ανωτέρω άτομα
* Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών
*Επίσης μέχρι είκοσι αυτοκίνητα των φυσιοθεραπευτών ελευθέρων επαγγελματιών, που δεν διατηρούν εργαστήριο, ούτε είναι υπάλληλοι Νοσοκομείου ή άλλου Ιδρύματος και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κατάκοιτους, εφ’ όσον επιβαίνουν μόνοι στα αυτοκίνητά τους
*Μέχρι τριάντα πέντε αυτοκίνητα των φυσιοθεραπευτών του Υποκαταστήματος ΙΚΑ Αθήνας για την εκτέλεση υπηρεσίας.
ΕΚΔΟΤΕΣ-ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ
*Μέχρι εκατό ( αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα των Αθηνών που ευρίσκεται εντός του δακτυλίου και μέχρι εξήντα για εκτός, μέχρι δέκα πέντε αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα της Θεσσαλονίκης, μέχρι αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα του Πειραιά και των επαρχιών, μέχρι πέντε αυτοκίνητα για κάθε αθλητική εφημερίδα, για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών πληροφόρησης
Μέχρι είκοσι πέντε αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων εφημερίδων της Αθήνας, και μέχρι τέσσερα της υπόλοιπης Ελλάδας, μέχρι οκτώ αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων ειδησεογραφικών περιοδικών της Αθήνας, και μέχρι τέσσερα της υπόλοιπης Ελλάδας, και μέχρι τέσσερα αυτοκίνητα των εβδομαδιαίων ειδησεογραφικών οικονομικών περιοδικών, για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών πληροφόρησης ύστερα από έγγραφο του Διευθυντή των εφημερίδων και περιοδικών αυτών.
Μέχρι είκοσι τέσσερα αυτοκίνητα για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ και ΠΟΕΣΥ .
* Μέχρι δέκα αυτοκίνητα του Πρακτορείου Εφημερίδων και Περιοδικών «ΑΡΓΟΣ Α.Ε.», μέχρι δέκα αυτοκίνητα του Πρακτορείου Εφημερίδων και Περιοδικών, «ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε. πρακτορεύσεως και διανομής ημερήσιου και περιοδικού τύπου», μέχρι δέκα αυτοκίνητα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων και μέχρι πέντε αυτοκίνητα του Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.
*Μέχρι σαράντα αυτοκίνητα για την Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, 

εφ’ όσον οδηγούνται από ξένο ανταποκριτή.
*Μέχρι τριάντα αυτοκίνητα για την Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, μέχρι 

δέκα πέντε αυτοκίνητα για κάθε ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα 
και εδρεύει εντός του Δακτυλίου, μέχρι δέκα αυτοκίνητα για κάθε ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και εδρεύει εκτός του Δακτυλίου, μέχρι τριάντα αυτοκίνητα για κάθε τηλεοπτικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και εδρεύει εντός του δακτυλίου
* Μέχρι τρία αυτοκίνητα για την Ένωση Ανταποκριτών Ελληνικού Τύπου του Εξωτερικού
* Από δώδεκα αυτοκίνητα για την Εθνική Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδος,
ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ....450 αυτοκίνητα κομμάτων – και...πρώην βουλευτών (!) 
* Αυτοκίνητα των Κομμάτων που εκπροσωπούνται στην Ελληνική Βουλή 

ως εξής:
Μέχρι διακόσια αυτοκίνητα για το πρώτο πολιτικό κόμμα, μέχρι εκατό τριάντα 

για το δεύτερο, μέχρι σαράντα για το τρίτο, μέχρι τριάντα τρία για το τέταρτο, μέχρι είκοσι πέντε για το πέμπτο, μέχρι είκοσι για το έκτο, μέχρι δέκα για το έβδομο και πέραν αυτού.
*Αυτοκίνητα των Κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (για το δακτύλιο στις Βρυξέλλες;) ως εξής: Μέχρι τριάντα αυτοκίνητα για το πρώτο πολιτικό κόμμα, μέχρι είκοσι για το δεύτερο, μέχρι έξι για το τρίτο, μέχρι πέντε για το τέταρτο, μέχρι τέσσερα για το πέμπτο, μέχρι τρία για το έκτο, μέχρι δύο για το έβδομο και πέραν αυτού.
Μέχρι τρία αυτοκίνητα για κάθε Βουλευτή ή Ευρωβουλευτή, μέχρι δέκα πέντε 

για τις ανάγκες των γραφείων Υπουργών και Υφυπουργών, μέχρι πέντε για τις ανάγκες των γραφείων Γενικών Γραμματέων και Ειδικών Γραμματέων.
*Ένα αυτοκίνητο για κάθε τέως βουλευτή που δεν εξελέγη στις τελευταίες εκλογές, εφόσον αυτές έγιναν στην ίδια χρονιά που ισχύει ο δακτύλιος.
Μέχρι εξήντα πέντε αυτοκίνητα για τις ανάγκες των γραφείων της Βουλής των Ελλήνων, που καθορίζεται ύστερα από έγγραφο του Προέδρου της και μέχρι τριάντα αυτοκίνητα για τις ανάγκες των γραφείων της Προεδρίας της Δημοκρατίας.
*Μέχρι τρία αυτοκίνητα για τις ανάγκες κάθε πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας, πρώην Πρωθυπουργού και πρώην Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων.
*Μέχρι είκοσι ένα αυτοκίνητα για εκτός, και μέχρι είκοσι τρία αυτοκίνητα για τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας
*Μέχρι είκοσι αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής για την κάλυψη των Υπηρεσιακών αναγκών
* Συνολικά μέχρι είκοσι αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν οι Γενικές Διευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου
Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
*Μέχρι είκοσι ένα αυτοκίνητα της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
ΤΡΑΠΕΖΕΣ
*Μέχρι δέκα δεκαπέντε αυτοκίνητα για την Τράπεζα της Ελλάδος, μέχρι εννέα αυτοκίνητα για την Εθνική Τράπεζα, μέχρι οκτώ αυτοκίνητα για κάθε άλλη Τράπεζα, και μέχρι τέσσερα αυτοκίνητα για την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών.
* Ειδικά αυτοκίνητα χρηματαποστολών
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ
*Μέχρι τρία αυτοκίνητα της Γ.Σ.Ε.Ε. μέχρι τρία αυτοκίνητα της ΓΕΣΕΒΕ, μέχρι τρία αυτοκίνητα της ΑΔΕΔΥ και μέχρι δύο αυτοκίνητα του Ε.Κ.Α.
*Μέχρι είκοσι τέσσερα ) αυτοκίνητα για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ και ΠΟΕΣΥ (δημοσιογράφοι)
ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ
*Τα αυτοκίνητα των εν ενεργεία δικαστικών, των οποίων η έδρα της εργασίας τους ή η κατοικία τους ευρίσκεται εντός των ορίων του δακτυλίου, και εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους.
ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ
* Τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων της περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου, εφ’ όσον οι κάτοχοί τους εφοδιαστούν με ειδική κάρτα από το Δήμο Αθηναίων, προσκομίζοντας σχετικό αποδεικτικό ωραρίου εργασίας, για χρονικό διάστημα μιας ώρας
πριν την έναρξη της εργασίας και μόνο για την έξοδό τους από την περιοχή του δακτυλίου, και για χρονικό διάστημα δύο ωρών από τη λήξη του ωραρίου τους για την επιστροφή τους στον τόπο κατοικίας τους. Τα αυτοκίνητα αυτά για την έξοδό τους από το δακτύλιο και την είσοδό τους σ’ αυτόν θα κινούνται μόνο μέσα σε προκαθορισμένη ζώνη του δακτυλίου, αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του ιδιοκτήτη.
ΙΔΙΩΤΕΣ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
*Μέχρι δέκα πέντε αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» για την επίβλεψη των έργων κατασκευής του «ΜΕΤΡΟ».
*Τα εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών εκπαιδευτών οδηγών αυτοκινήτων που η επαγγελματική τους έδρα βρίσκεται μέσα στα όρια του δακτυλίου
* Δύο αυτοκίνητα για κάθε αεροπορική εταιρεία
Οδικα Δημόσια έργα-ΕΜΥ -Υπουργείο Περιβάλλοντος-Σεισμολόγοι
*Μέχρι δέκα της Δ/νσης Οδικών Έργων (Δ9), μέχρι της ΔΚΕΟ, και μέχρι της ΔΚΕΣΟ.
*Μέχρι δύο αυτοκίνητα για την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ).
* Μέχρι δύο αυτοκίνητα για τη Διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας Ατμόσφαιρας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
* Μέχρι πέντε αυτοκίνητα για το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ Η εκτακτη ΕΞΑΙΡΕΣΗ
* Για την αντιμετώπιση επειγόντων και εκτάκτων περιστατικών η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής μπορεί να χορηγεί, κατά την κρίση της, προσωρινές άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο, ολιγοήμερης διάρκειας, οι οποίες δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνουν τις πέντε ημέρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου