...ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 650 λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ
και 350 για τον ΟΑΣΘ, αρκετά από τα οποία θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Μεγάλο ζητούμενο αποτελεί η εξασφάλιση της χρηματοδότησης, με κύριες
πηγές το ΕΣΠΑ και την ΕΤΕπ.
-Σημειώνεται ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την
προμήθεια 750 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (400 στην Αθήνα και 350
στην Θεσσαλονίκη), συνολικού προϋπολογισμού 461 εκατ. ευρώ.
Νέος διαγωνισμός μετά τις ενστάσεις
Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό υποβλήθηκαν προσφυγές από αυτοκινητοβιομηχανίες,
οι οποίες έγιναν δεκτές. Ως εκ τούτου, η νέα κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε
νέα διαγωνιστική διαδικασία.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο νέος διαγωνισμός θα διαθέτει διαφορετικό μίγμα οχημάτων με κύριο βάρος στην προμήθεια «πράσινων ηλεκτρικών λεωφορείων». Τα ηλεκτρικά λεωφορεία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα είναι
600 με 700. Στόχος είναι τα λεωφορεία να έρχονται σταδιακά και μία πρώτη σκέψη είναι
να έρθουν πρώτα τα θερμικά και κατόπιν τα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Αναφορικά με τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων θα γίνεται κατά βάση στα Αμαξοστάσια. Αυτό γιατί η ακτίνα της διαδρομής στα περισσότερα δρομολόγια είναι
μικρή, οπότε δεν θα υπάρχει ανάγκη ενδιάμεσης φόρτισής τους.
-Ο νέος διαγωνισμός πρόκειται να δημοσιοποιηθεί εντός του επόμενου εξαμήνου και
η χρηματοδότηση θα επιδιωχθεί να εξασφαλιστεί από κονδύλια του ΕΣΠΑ, του ΠΔΕ
και την ΕΤΕπ. Από την ΕΤΕπ η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων επιδοτείται
με πολύ χαμηλά επιτόκια.
-Για την προοπτική της συντήρησης και των ανταλλακτικών, προς το παρόν, σύμφωνα
με τις ίδιες πηγές εξετάζονται όλα τα σενάρια. Πάντως, όπως αναφέρουν, η ΟΣΥ
διαθέτει 700 τεχνίτες οι οποίοι δεν θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη «νέα ημέρα».
H ΟΣΥ, στα τέλη του 2017 διέθετε 2.021 λεωφορεία, μέσης ηλικίας 13,1 ετών και
354 τρόλεϊ, μέσης ηλικίας 14,4 ετών. -Βέβαια, υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα για
την Αθήνα να προμηθευτεί 92 αστικά λεωφορεία από το ΠΕΠ Αττικής
(είναι εγγεγραμμένο το σχετικό κονδύλι).
-Ο διαγωνισμός ενώ ήταν προ των πυλών τελικά δεν
βγήκε στον αέρα μιας και η Κομισιόν είχε διαφορετική
άποψη για το μίγμα οχημάτων. https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1507684/diagonismos-500-ekat-gia-1000-leoforeia
και 350 για τον ΟΑΣΘ, αρκετά από τα οποία θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Μεγάλο ζητούμενο αποτελεί η εξασφάλιση της χρηματοδότησης, με κύριες
πηγές το ΕΣΠΑ και την ΕΤΕπ.
-Σημειώνεται ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την
προμήθεια 750 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (400 στην Αθήνα και 350
στην Θεσσαλονίκη), συνολικού προϋπολογισμού 461 εκατ. ευρώ.
Νέος διαγωνισμός μετά τις ενστάσεις
Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό υποβλήθηκαν προσφυγές από αυτοκινητοβιομηχανίες,
οι οποίες έγιναν δεκτές. Ως εκ τούτου, η νέα κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει σε
νέα διαγωνιστική διαδικασία.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο νέος διαγωνισμός θα διαθέτει διαφορετικό μίγμα οχημάτων με κύριο βάρος στην προμήθεια «πράσινων ηλεκτρικών λεωφορείων». Τα ηλεκτρικά λεωφορεία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα είναι
600 με 700. Στόχος είναι τα λεωφορεία να έρχονται σταδιακά και μία πρώτη σκέψη είναι
να έρθουν πρώτα τα θερμικά και κατόπιν τα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Αναφορικά με τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων θα γίνεται κατά βάση στα Αμαξοστάσια. Αυτό γιατί η ακτίνα της διαδρομής στα περισσότερα δρομολόγια είναι
μικρή, οπότε δεν θα υπάρχει ανάγκη ενδιάμεσης φόρτισής τους.
-Ο νέος διαγωνισμός πρόκειται να δημοσιοποιηθεί εντός του επόμενου εξαμήνου και
η χρηματοδότηση θα επιδιωχθεί να εξασφαλιστεί από κονδύλια του ΕΣΠΑ, του ΠΔΕ
και την ΕΤΕπ. Από την ΕΤΕπ η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων επιδοτείται
με πολύ χαμηλά επιτόκια.
-Για την προοπτική της συντήρησης και των ανταλλακτικών, προς το παρόν, σύμφωνα
με τις ίδιες πηγές εξετάζονται όλα τα σενάρια. Πάντως, όπως αναφέρουν, η ΟΣΥ
διαθέτει 700 τεχνίτες οι οποίοι δεν θα παίξουν σημαντικό ρόλο στη «νέα ημέρα».
H ΟΣΥ, στα τέλη του 2017 διέθετε 2.021 λεωφορεία, μέσης ηλικίας 13,1 ετών και
354 τρόλεϊ, μέσης ηλικίας 14,4 ετών. -Βέβαια, υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα για
την Αθήνα να προμηθευτεί 92 αστικά λεωφορεία από το ΠΕΠ Αττικής
(είναι εγγεγραμμένο το σχετικό κονδύλι).
-Ο διαγωνισμός ενώ ήταν προ των πυλών τελικά δεν
βγήκε στον αέρα μιας και η Κομισιόν είχε διαφορετική
άποψη για το μίγμα οχημάτων. https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1507684/diagonismos-500-ekat-gia-1000-leoforeia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου