...στις 8 Μαρτίου, ημέρα της γυναίκας, ξεκίνησαν δύο σημαντικές
συμβολικές εκθέσεις με κυρίαρχο στοιχείο τη γυναίκα.
Δύο νέοι και πολλά υποσχόμενοι καλλιτέχνες εκθέτουν τη καινούργια τους «δουλειά» στους δύο χώρους μας από 8 Μαρτίου μέχρι 6 Απριλίου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα εγκαίνια είναι την Τρίτη 12 Μαρτίου
Στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζεται ο Δήμος Κηπουρός
με την έκθεση “Reality Matters” σε επιμέλεια Μαρίας Κενανίδου ενώ
παράλληλα στο MyArtBox εγκαινιάζεται η έκθεση «Γένεσις» της Χριστίνας Τζάνη την οποία προλογίζει ο Χάρης Κοντοσφύρης.
συμβολικές εκθέσεις με κυρίαρχο στοιχείο τη γυναίκα.
Δύο νέοι και πολλά υποσχόμενοι καλλιτέχνες εκθέτουν τη καινούργια τους «δουλειά» στους δύο χώρους μας από 8 Μαρτίου μέχρι 6 Απριλίου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Τα εγκαίνια είναι την Τρίτη 12 Μαρτίου
Στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζεται ο Δήμος Κηπουρός
με την έκθεση “Reality Matters” σε επιμέλεια Μαρίας Κενανίδου ενώ
παράλληλα στο MyArtBox εγκαινιάζεται η έκθεση «Γένεσις» της Χριστίνας Τζάνη την οποία προλογίζει ο Χάρης Κοντοσφύρης.
*Την Τρίτη 26 Μαρτίου θα παρουσιάσουμε τη νέα έκδοση των
“Technohoros art editions”
στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.
Είναι το δίγλωσσο εικαστικό βιβλίο της Αγγέλικας Κοροβέση με τίτλο
«Ο Χρόνος, οι Μορφές, οι Έννοιες».
“Technohoros art editions”
στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.
Είναι το δίγλωσσο εικαστικό βιβλίο της Αγγέλικας Κοροβέση με τίτλο
«Ο Χρόνος, οι Μορφές, οι Έννοιες».
Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος | Ζωγραφική Δήμος Κηπουρός | “Reality matters” επιμέλεια: Μαρία Κενανίδου
Διάρκεια έκθεσης: 8 Μαρτίου έως 6 Απριλίου
Διάρκεια έκθεσης: 8 Μαρτίου έως 6 Απριλίου
«Η ανθρώπινη φιγούρα εισβάλλει στο φόντο, συμβολοποιώντας την επιθυμία απόδρασης από τον αποκλεισμό. Η ανθρώπινη μορφή, ως «Άλλος», σε ηρωικό μέγεθος, λαμπερή
και φωτεινή, ωραία ντυμένη, με νεανική ομορφιά, ως διαμεσολαβητής, μέσα από την αντίθεσή της με το αποστασιοποιημένο, συχνά αποδομημένο, θαμπό και ρευστό φόντο,
με τη σκιά της να έχει ήδη εισχωρήσει μέσα στην οθόνη/ζωγραφική επιφάνεια, υπονομεύει την ύπαρξή της. Συνθέτοντας μια οπτική αποπλάνηση, προσκαλεί τον θεατή να ακολουθήσει το βάδισμά της στον εσωτερικό κόσμο του έργου, ανοίγοντας παράθυρο στην αγωνία
του σύγχρονου.»
και φωτεινή, ωραία ντυμένη, με νεανική ομορφιά, ως διαμεσολαβητής, μέσα από την αντίθεσή της με το αποστασιοποιημένο, συχνά αποδομημένο, θαμπό και ρευστό φόντο,
με τη σκιά της να έχει ήδη εισχωρήσει μέσα στην οθόνη/ζωγραφική επιφάνεια, υπονομεύει την ύπαρξή της. Συνθέτοντας μια οπτική αποπλάνηση, προσκαλεί τον θεατή να ακολουθήσει το βάδισμά της στον εσωτερικό κόσμο του έργου, ανοίγοντας παράθυρο στην αγωνία
του σύγχρονου.»
Μαρία Κενανίδου, Ιστορικός τέχνης
Με εφαλτήριο τη φράση:
«Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο», ο εικαστικός, Δήμος Κηπουρός, εντάσσει
τη γυναικεία φιγούρα μέσα σε φανταστικά και ρεαλιστικά, ιδανικά αλλά και
εφιαλτικά περιβάλλοντα που αποπνέουν ασάφεια, ρευστότητα και παραπέμπουν
σε μπαρόκ τοπιογραφία. Συνδέοντας την ομορφιά με τη θηλυκότητα και πιστεύοντας
ότι η γυναίκα «τίκτει» έναν καλύτερο κόσμο, ο Δήμος Κηπουρός, ζωγραφίζει τη
γυναίκα, ως μοντέλο μόδας που ποζάρει σε πρώτο πλάνο για να ακυρώσει ή
να αποτελέσει κομμάτι του χώρου που την περιβάλλει.
Στα έργα με τίτλο “Survivor” αποτυπώνονται πρόσφυγες, πυρόπληκτοι,
συμμετέχοντες στο κίνημα των κίτρινων γιλέκων και οι φιγούρες πλέον
μεταμορφώνονται από αυτάρεσκα μοντέλα που ποζάρουν για τον θεατή,
σε τηλεθεατές ενός σύγχρονου δράματος. Μέσα από τίτλους που θέτουν
σαφή και άμεσα ερωτήματα, όπως “Where are you?”, “Are you there?”,
“Who’s there?”, ο καλλιτέχνης επιχειρεί να συνδεθεί με τον θεατή, ενώ
του ζητά να απαντήσει στο καίριο ερώτημα:
«Τι είναι η πραγματικότητα και
τι είναι σημαντικό στη δική σου πραγματικότητα;»
«Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο», ο εικαστικός, Δήμος Κηπουρός, εντάσσει
τη γυναικεία φιγούρα μέσα σε φανταστικά και ρεαλιστικά, ιδανικά αλλά και
εφιαλτικά περιβάλλοντα που αποπνέουν ασάφεια, ρευστότητα και παραπέμπουν
σε μπαρόκ τοπιογραφία. Συνδέοντας την ομορφιά με τη θηλυκότητα και πιστεύοντας
ότι η γυναίκα «τίκτει» έναν καλύτερο κόσμο, ο Δήμος Κηπουρός, ζωγραφίζει τη
γυναίκα, ως μοντέλο μόδας που ποζάρει σε πρώτο πλάνο για να ακυρώσει ή
να αποτελέσει κομμάτι του χώρου που την περιβάλλει.
Στα έργα με τίτλο “Survivor” αποτυπώνονται πρόσφυγες, πυρόπληκτοι,
συμμετέχοντες στο κίνημα των κίτρινων γιλέκων και οι φιγούρες πλέον
μεταμορφώνονται από αυτάρεσκα μοντέλα που ποζάρουν για τον θεατή,
σε τηλεθεατές ενός σύγχρονου δράματος. Μέσα από τίτλους που θέτουν
σαφή και άμεσα ερωτήματα, όπως “Where are you?”, “Are you there?”,
“Who’s there?”, ο καλλιτέχνης επιχειρεί να συνδεθεί με τον θεατή, ενώ
του ζητά να απαντήσει στο καίριο ερώτημα:
«Τι είναι η πραγματικότητα και
τι είναι σημαντικό στη δική σου πραγματικότητα;»
Ο Δήμος Κηπουρός γεννήθηκε στην Ορεστιάδα το 1987.
Σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου
Δυτικής Μακεδονίας (2006-2011) και αποφοίτησε από το εργαστήριο του Γ.Καστρίτση.
Με υποτροφία που έλαβε από το Ίδρυμα Ωνάση, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές
σπουδές στις Καλές Τέχνες στο Chelsea College of Arts στο Λονδίνο (2014-2015).
Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε τρεις ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει
σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και σε διεθνείς
art fair. Στο μεσοδιάστημα των σπουδών του εργάστηκε ως δάσκαλος σχεδίου
στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, όπου συνεχίζει μέχρι και σήμερα.
Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα, Αγγλία, Σουηδία και Ιταλία.
Σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου
Δυτικής Μακεδονίας (2006-2011) και αποφοίτησε από το εργαστήριο του Γ.Καστρίτση.
Με υποτροφία που έλαβε από το Ίδρυμα Ωνάση, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές
σπουδές στις Καλές Τέχνες στο Chelsea College of Arts στο Λονδίνο (2014-2015).
Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε τρεις ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει
σε πλήθος ομαδικών στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και σε διεθνείς
art fair. Στο μεσοδιάστημα των σπουδών του εργάστηκε ως δάσκαλος σχεδίου
στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, όπου συνεχίζει μέχρι και σήμερα.
Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.
Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα, Αγγλία, Σουηδία και Ιταλία.
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού
Την Τρίτη 26 Μαρτίου η γκαλερί θα παραμείνει κλειστή κατά
τις απογευματινές ώρες λόγω της παρουσίασης του βιβλίου
της Αγγέλικας Κοροβέση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση.
- Αίθουσα τέχνης ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα
metro Ακρόπολη
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού
Την Τρίτη 26 Μαρτίου η γκαλερί θα παραμείνει κλειστή κατά
τις απογευματινές ώρες λόγω της παρουσίασης του βιβλίου
της Αγγέλικας Κοροβέση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση.
- Αίθουσα τέχνης ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Αθήνα
metro Ακρόπολη
Αίθουσα τέχνης MyArtBox | Ζωγραφική - Μικρογλυπτική
Χριστίνα Τζάνη | «Γένεσις»
Διάρκεια έκθεσης: 8 Μαρτίου έως 6 Απριλίου
«Η Χριστίνα Τζάνη ξεκίνησε την εικαστική της διαδρομή από το κατάλυμα του αρχέγονου συναισθήματος του φόβου και την ανέστια επιθυμία του ωραίου. Υιοθέτησε βαθμιαία το πνεύμα μιας αμφισβήτησης του νοημένου άσχημου - ωραίου. Πρότεινε μια εξοικείωση με το τραύμα, προκηρύσσοντας μέσα από μυστικιστικές αριθμητικές, γεωμετρικές συστοιχίες, τη σχηματοποίηση της ά-σχημης θλίψης.
Την προκατάληψη του άσχημου και της φρίκης την διευθετεί μέσα από το χρώμα.
Το χρώμα έχει την ιδιάζουσα ροή της ενίσχυσης της φωτογένειας των πορτραίτων της προς την περιωπή. Αποτελεί εκείνον τον οπτικό υπαινιγμό για τα πράγματα, τα όντα, που
η ακαταμάχητη ενότητά τους,η παρουσία και η ανυπέρβλητη πληρότητά τους, που ενώ αποτελεί για όλους εμάς τον ορισμό του πραγματικού,είναι για την Τζάνη
η φασματοσκόπιση της πυκνότητας του αδιαίρετου οπτικού, η ενοποίηση των αισθήσεων και παραισθήσεων, ενός ολικού βιώματος».
Την προκατάληψη του άσχημου και της φρίκης την διευθετεί μέσα από το χρώμα.
Το χρώμα έχει την ιδιάζουσα ροή της ενίσχυσης της φωτογένειας των πορτραίτων της προς την περιωπή. Αποτελεί εκείνον τον οπτικό υπαινιγμό για τα πράγματα, τα όντα, που
η ακαταμάχητη ενότητά τους,η παρουσία και η ανυπέρβλητη πληρότητά τους, που ενώ αποτελεί για όλους εμάς τον ορισμό του πραγματικού,είναι για την Τζάνη
η φασματοσκόπιση της πυκνότητας του αδιαίρετου οπτικού, η ενοποίηση των αισθήσεων και παραισθήσεων, ενός ολικού βιώματος».
Χάρης Κοντοσφύρης, καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
της Σχολής Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα
της Σχολής Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα
Όπως αναφέρει η Χριστίν Τζάνη:
«Μεταμορφωμένα από θύματα σε αγωνίστριες, στο μεταίχμιο της ομορφιάς και της ασχήμιας μέσα από μια αναδυόμενη ενηλικίωση, οι Μορφές συστήνουν μια νέα πορεία που οδηγεί σε έναν νέο μυθώδη κόσμο. Με έντονο βλέμμα και περίτεχνα διακοσμημένα ενδύματα, οι ελαιογραφίες και οι υδατογραφίες, συνθέτουν τη νέα πορεία, συγκαλύπτοντας την αλλοτρίωση που υπέστησαν κατά τη διαδικασία της μεταμόρφωσης.
Η μεταμόρφωση λειτουργεί ως επιτακτικό μέσον λύτρωσης και εξαγνισμού από την αν-ουτοπική γενέτειρα ενός σκοτεινού και ταραγμένου κόσμου, με στοιχεία αποκρουστικής εγκατάλειψης και απομόνωσης. Οι μορφές ταξιδεύουν σε καραβάνια νωχελικά. Διασχίζουν τον υπόλοιπο κόσμο, απομακρυσμένες και μεταβαλλόμενες, επιστρατεύοντας μία διαδικασία διαγραφής του παρελθόντος. Η εγκατάσταση αποτελείται από αποδομημένα και αναμορφωμένα έπιπλα, με στόχο την υπέρβαση του υλικού κόσμου. Στο κτίριο αυτό λαμβάνει χώρα ο Μυστικός Δείπνος, με στόχο την προσέλκυση και μύηση νέων ακολούθων σε μία ουτοπική απόδραση. Η Γένεσις, με την αποκάλυψη του κτιρίου του Μυστικού Δείπνου στο κοινό, θα είναι ένα κατά συρροή ταξίδι που υπόσχεται, με την ολοκλήρωσή του, μία προσπάθεια φυγής και αναζήτησης μέσα από τα αναδιαμορφωμένα κτίρια. Ένα ταξίδι που πραγματώνεται, εν μέρει, συστήνοντας μια αφηγηματικά τμηματική απόδραση».
«Μεταμορφωμένα από θύματα σε αγωνίστριες, στο μεταίχμιο της ομορφιάς και της ασχήμιας μέσα από μια αναδυόμενη ενηλικίωση, οι Μορφές συστήνουν μια νέα πορεία που οδηγεί σε έναν νέο μυθώδη κόσμο. Με έντονο βλέμμα και περίτεχνα διακοσμημένα ενδύματα, οι ελαιογραφίες και οι υδατογραφίες, συνθέτουν τη νέα πορεία, συγκαλύπτοντας την αλλοτρίωση που υπέστησαν κατά τη διαδικασία της μεταμόρφωσης.
Η μεταμόρφωση λειτουργεί ως επιτακτικό μέσον λύτρωσης και εξαγνισμού από την αν-ουτοπική γενέτειρα ενός σκοτεινού και ταραγμένου κόσμου, με στοιχεία αποκρουστικής εγκατάλειψης και απομόνωσης. Οι μορφές ταξιδεύουν σε καραβάνια νωχελικά. Διασχίζουν τον υπόλοιπο κόσμο, απομακρυσμένες και μεταβαλλόμενες, επιστρατεύοντας μία διαδικασία διαγραφής του παρελθόντος. Η εγκατάσταση αποτελείται από αποδομημένα και αναμορφωμένα έπιπλα, με στόχο την υπέρβαση του υλικού κόσμου. Στο κτίριο αυτό λαμβάνει χώρα ο Μυστικός Δείπνος, με στόχο την προσέλκυση και μύηση νέων ακολούθων σε μία ουτοπική απόδραση. Η Γένεσις, με την αποκάλυψη του κτιρίου του Μυστικού Δείπνου στο κοινό, θα είναι ένα κατά συρροή ταξίδι που υπόσχεται, με την ολοκλήρωσή του, μία προσπάθεια φυγής και αναζήτησης μέσα από τα αναδιαμορφωμένα κτίρια. Ένα ταξίδι που πραγματώνεται, εν μέρει, συστήνοντας μια αφηγηματικά τμηματική απόδραση».
Η Χριστίνα Τζάνη γεννήθηκε στην Αθήνα.
Από το 2010 μέχρι το 2015 σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, με καθηγητές τον Χάρη Κοντοσφύρη και τον Θωμά Ζωγράφο.
Έχει συμμετάσχει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό με σημαντικότερες, την ατομική έκθεση “Forgotten Whispers” στην KH5 Gallery στη Ζυρίχη (2016), την ατομική έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας με τίτλο
«Εξωδεκτική Ευαισθησία» (2016), “Τender Wounds” στη Gallery X στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας(2016) καθώς και στις ομαδικές “13 Hours” στη Last Rite Gallery στη Νέα Υόρκη, στη Biennial Castra στη γκαλερί Lokarjeva στη Σλοβενία, στο Fid Prize 7, Esä’s Grande Gallerie, στη Γαλλία, στην έβδομη Μπιενάλε των φοιτητών των Καλών Τεχνών της Ελλάδας στο Ίδρυμα Θεοχαράκη και στην Affordable art fair Milan 2018, στο Μιλάνο.
Πρόσφατα βραβεύτηκε από τους οργανισμούς Osten και WAVA με το βραβείο “Young Balkan Artist 2017”.
Ζει και εργάζεται στην Ελλάδα.
Εγκαίνια Έκθεσης: Τρίτη 12 Μαρτίου 2019, 20:00 – 23:00
Διάρκεια Έκθεσης: 8 Μαρτίου έως 6 Απριλίου 2019
Ημέρες και ώρες λειτουργίας
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:30 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:30 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού
Την Τρίτη 26 Μαρτίου η γκαλερί θα παραμείνει κλειστή κατά
τις απογευματινές ώρες λόγω της παρουσίασης του βιβλίου
της Αγγέλικας Κοροβέση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση.
- My Art Box by Technohoros
Λεμπέση 12, metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org
Ελληνοαμερικανική Ένωση ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
Ο Χρόνος,οι Μορφές,οι Έννοιες– Αγγέλικας Κοροβέση
Από το 2010 μέχρι το 2015 σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, με καθηγητές τον Χάρη Κοντοσφύρη και τον Θωμά Ζωγράφο.
Έχει συμμετάσχει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό με σημαντικότερες, την ατομική έκθεση “Forgotten Whispers” στην KH5 Gallery στη Ζυρίχη (2016), την ατομική έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας με τίτλο
«Εξωδεκτική Ευαισθησία» (2016), “Τender Wounds” στη Gallery X στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας(2016) καθώς και στις ομαδικές “13 Hours” στη Last Rite Gallery στη Νέα Υόρκη, στη Biennial Castra στη γκαλερί Lokarjeva στη Σλοβενία, στο Fid Prize 7, Esä’s Grande Gallerie, στη Γαλλία, στην έβδομη Μπιενάλε των φοιτητών των Καλών Τεχνών της Ελλάδας στο Ίδρυμα Θεοχαράκη και στην Affordable art fair Milan 2018, στο Μιλάνο.
Πρόσφατα βραβεύτηκε από τους οργανισμούς Osten και WAVA με το βραβείο “Young Balkan Artist 2017”.
Ζει και εργάζεται στην Ελλάδα.
Εγκαίνια Έκθεσης: Τρίτη 12 Μαρτίου 2019, 20:00 – 23:00
Διάρκεια Έκθεσης: 8 Μαρτίου έως 6 Απριλίου 2019
Ημέρες και ώρες λειτουργίας
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:30 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:30 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού
Την Τρίτη 26 Μαρτίου η γκαλερί θα παραμείνει κλειστή κατά
τις απογευματινές ώρες λόγω της παρουσίασης του βιβλίου
της Αγγέλικας Κοροβέση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση.
- My Art Box by Technohoros
Λεμπέση 12, metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org
Ελληνοαμερικανική Ένωση ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
Ο Χρόνος,οι Μορφές,οι Έννοιες– Αγγέλικας Κοροβέση
Οι εκδόσεις Technohoros Art Editions σε συνεργασία με το Hellenic American College και τηνΕλληνοαμερικανική Ένωση διοργανώνουν εκδήλωση με αφορμή την έκδοση του βιβλίου «Ο Χρόνος, οι Μορφές, οι Έννοιες» της Αγγέλικας Κοροβέση.
Η παρουσίαση πραγματοποιείται την Τρίτη 26 Μαρτίου 2019
στις 19:30 στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα).
Η παρουσίαση πραγματοποιείται την Τρίτη 26 Μαρτίου 2019
στις 19:30 στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα).
Το δίγλωσσο, εικαστικό βιβλίο εκδόθηκε σε συνέχεια της ομότιτλης έκθεσης της γνωστής γλύπτριας στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο τον Ιούνιο του 2013.
Οι αναγνώστες του βιβλίου, όπως και οι θεατές της έκθεσης, βρίσκονται να παρακολουθούν έναν δυναμικό διάλογο μεταξύ της σύγχρονης γλυπτικής, όπως αυτή εκφράζεται με τα έργα της Αγγέλικας Κοροβέση, και της αρχαίας πλαστικής τέχνης. Μέσα από κοινές αναφορές και αντιθέσεις δημιουργείται ένας κοινός τόπος σύγκρισης και αναστοχασμού, μια συνομιλία θεμάτων, εννοιών, μορφών και υλικών που λειτουργεί ως έναυσμα διακειμενικών αναγνώσεων.
Οι αναγνώστες του βιβλίου, όπως και οι θεατές της έκθεσης, βρίσκονται να παρακολουθούν έναν δυναμικό διάλογο μεταξύ της σύγχρονης γλυπτικής, όπως αυτή εκφράζεται με τα έργα της Αγγέλικας Κοροβέση, και της αρχαίας πλαστικής τέχνης. Μέσα από κοινές αναφορές και αντιθέσεις δημιουργείται ένας κοινός τόπος σύγκρισης και αναστοχασμού, μια συνομιλία θεμάτων, εννοιών, μορφών και υλικών που λειτουργεί ως έναυσμα διακειμενικών αναγνώσεων.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο καθηγητής ιστορίας της τέχνης Δημήτρης Παυλόπουλος που προλογίζει το βιβλίο:
«Δεν είναι βέβαια πρώτη φορά που εκτίθενται έργα νεότερα σε μουσειακές
αίθουσες συνδεδεμένες στην κοινή συνείδηση με τις μείζονες στιγμές
της αρχαίας τέχνης. Η ιδιαιτερότητα όμως της έκθεσης αυτής, έγκειται
στο γεγονός ότι καταργεί τη στεγανή διαίρεση του μακρού προϊστορικού
και ιστορικού χρόνου των εκθεμάτων, με αποκλειστικό άξονα την
ακατάπαυστη εικαστική δημιουργικότητα στο παρελθόν και στο παρόν».
«Δεν είναι βέβαια πρώτη φορά που εκτίθενται έργα νεότερα σε μουσειακές
αίθουσες συνδεδεμένες στην κοινή συνείδηση με τις μείζονες στιγμές
της αρχαίας τέχνης. Η ιδιαιτερότητα όμως της έκθεσης αυτής, έγκειται
στο γεγονός ότι καταργεί τη στεγανή διαίρεση του μακρού προϊστορικού
και ιστορικού χρόνου των εκθεμάτων, με αποκλειστικό άξονα την
ακατάπαυστη εικαστική δημιουργικότητα στο παρελθόν και στο παρόν».
Η Αγγέλικα Κοροβέση ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Το 1975 αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών.
To 1993 έκανε την πρώτη της ατομική έκθεση.
Είναι η γλύπτρια που αντιπροσώπευσε επίσημα την Ελλάδα σε εκθέσεις ανά τον κόσμο
για τους Ολυμπιακούς Αγώνες Αθήνα 2004.
Λίγα χρόνια αργότερα, στον Διεθνή Διαγωνισμό Γλυπτικής
«Ολυμπιακό Πνεύμα στο Πεκίνο 2008», κέρδισε το Ασημένιο Ολυμπιακό Μετάλλιο.
Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις σε 32 χώρες και έχει βραβευτεί από δημόσιους φορείς
σε Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρο, Λος Άντζελες, Πεκίνο.
Σήμερα εργάζεται σε έργα μεγάλης κλίμακας εξερευνώντας τη χρήση ήχου και εικόνας.
Το 1975 αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών.
To 1993 έκανε την πρώτη της ατομική έκθεση.
Είναι η γλύπτρια που αντιπροσώπευσε επίσημα την Ελλάδα σε εκθέσεις ανά τον κόσμο
για τους Ολυμπιακούς Αγώνες Αθήνα 2004.
Λίγα χρόνια αργότερα, στον Διεθνή Διαγωνισμό Γλυπτικής
«Ολυμπιακό Πνεύμα στο Πεκίνο 2008», κέρδισε το Ασημένιο Ολυμπιακό Μετάλλιο.
Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις σε 32 χώρες και έχει βραβευτεί από δημόσιους φορείς
σε Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρο, Λος Άντζελες, Πεκίνο.
Σήμερα εργάζεται σε έργα μεγάλης κλίμακας εξερευνώντας τη χρήση ήχου και εικόνας.
Το βιβλίο παρουσιάζουν οι:
Κώστας Καζαμιάκης (Αρχιτέκτων και Ιστορικός Τέχνης),
Αγγέλικα Κοροβέση (Γλύπτρια),
Δημήτρης Παυλόπουλος (Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης) και
τη συζήτηση συντονίζει ο δημοσιογράφος Γιάννης Τζιμούρτας.
Κώστας Καζαμιάκης (Αρχιτέκτων και Ιστορικός Τέχνης),
Αγγέλικα Κοροβέση (Γλύπτρια),
Δημήτρης Παυλόπουλος (Αναπληρωτής Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης) και
τη συζήτηση συντονίζει ο δημοσιογράφος Γιάννης Τζιμούρτας.
Ελληνοαμερικανική Ένωση
Θέατρο (2ος όροφος)
Μασσαλίας 22, Αθήνα
210 3680052 (εσωτ.152)
Θέατρο (2ος όροφος)
Μασσαλίας 22, Αθήνα
210 3680052 (εσωτ.152)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου