...άνθρωποι στους οποίους η τύχη (και η ικανότητα) έδωσε τα πάντα απλόχερα και τελικά τα πήρε πίσω με τόκο δυσβάστακτο. Απάνθρωπο.
Η Ιιολάντα Κριστίνα Τζιλιότι( Δαλιδά) γεννήθηκε στο Κάιρο της Αιγύπτου
στις 17 Ιανουαρίου 1933.
Ο πατέρας της, Πιέτρο Τζιλιότι, ήταν βιολιστής στην όπερα της Αιγυπτιακής πρωτεύουσας και έτσι η μικρή μεγάλωσε μέσα στον κόσμο της μουσικής και
του θεάματος.
*Τα σχολικά της χρόνια ήταν δύσκολα εξαιτίας μιας μόλυνσης στα μάτια που έπαθε όταν ήταν μόλις 2 ετών και την ανάγκασε να φορέσει γυαλιά με μεγάλους φακούς, γεγονός που την κατέστησε αντικείμενο χλευασμού από τους υπόλοιπους μαθητές. Εκείνη αντί να το βάλει κάτω, θύμωσε, πέταξε τα γυαλιά και -ας μην έβλεπε καλά- τράβηξε τον δικό της δρόμο.
*Στα 18 της χρόνια κάνει τα πρώτα της δειλά βήματα ως μοντέλο σε οίκο μόδας. Το 1955, μάλιστα, στέφεται Μις Αίγυπτος στα καλλιστεία. Γρήγορα, ωστόσο, καταλαβαίνει πως ο χώρος της μόδας είναι εξαιρετικά μικρός για να καλύψει
τις φιλοδοξίες της.
-Έτσι την ίδια χρονιά που κατέκτησε τον τίτλο ομορφιάς αποφασίζει να
κάνει το μεγάλο άλμα.
Με την προτροπή του πρώτου της ατζέντη ο οποίος και
την «βάπτισε» Δαλιδά και παρά τις αντιρρήσεις των γονιών της,
φεύγει από την Αίγυπτο με προορισμό το Παρίσι όπου ήθελε να κάνει
καριέρα στον κινηματογράφο.
*Ανήσυχο πνεύμα, ωστόσο, εγκαταλείπει και αυτή την προσπάθεια και
στρέφεται στον τραγούδι. Μια κίνηση που λίγο καιρό αργότερα αποδείχθηκε
πέρα για πέρα σωστή.
Μέχρι το 1956 θα καταφέρει να γνωρίσει την επιτυχία με ένα 45άρι, το «Βambino», το οποίο πουλάει πάνω 300 χιλιάδες αντίτυπα τις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του.
Τρεις άνθρωποι είναι υπεύθυνοι για τη γέννηση του καινούργιου αστεριού που ακούει στο όνομα Δαλιδά: ο Eddie Barclay, ιδιοκτήτης δισκογραφικής εταιρείας, ο Lucien Morisse, ένας από τους ιδρυτές του ραδιοφωνικού σταθμού Europe 1, και ο Bruno Coquatrix που αγόρασε
τον παλιό κινηματογράφο Olympia στο Παρίσι.
Η πρωτη απόπειρα αυτοκτονίας.
Κατά τον Jacques Pessis: «Είχε κάνει κατάχρηση αλκοόλ και ηρεμιστικών.
Ηταν ερωτευμένη με τον Tenco. Είχαν σχέση για κάποιο διάστημα και είχε
πάει στο Σαν Ρέμο για να τον ευχαριστήσει».
Η απόπειρα αυτοκτονίας ανοίγει μια νέα φάση στην καριέρα της.
Η μορφή της γίνεται πιο σοβαρή. Φοράει μακριά, λευκά φορέματα.
Ο Τύπος την αποκαλεί «Αγία Δαλιδά».
Ταυτόχρονα, σε καλλιτεχνικό επίπεδο, αρχίζει να εντάσσει στο ρεπερτόριό της συνθέτες όπως τον Jacques Brel, τον Charles Aznavour, τον Gilbert Becaud
και τον Serge Lama. Απο το 1969, μυείται στη γιόγκα διαβάζει Freud και Young. Ενώ, πριν βγει πλέον στη σκηνή κάνει πάντα το σταυρό της.
Οι μεγάλοι έρωτες της ζωής της
Η παιδική της ηλικία, και ειδικά η σχέση της με τον πατέρα της, εξηγεί
πολλά για τις σχέσεις της με τους άνδρες κατά τη διάρκεια της ζωής της.
Η ζωή και ο θάνατός της είναι οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος.
Όλοι οι δρόμοι, πλέον, ήταν ανοιχτοί για την Δαλιδά και τίποτα δεν μπορούσε
να την εμποδίσει, ώστε να φτάσει στην κορυφή. Η μια επιτυχία διαδεχόταν
την άλλη. Ότι τραγουδούσε η Δαλιδά γινόταν τεράστια επιτυχία. Τόσο απλά.
*Διασκευάζει το ελληνικό τραγούδι «Ντιρλαντά» στα γαλλικά και στα ιταλικά,
τον Ζορμπά του Μίκη Θεοδωράκη με γαλλικό στίχο, και «Τα παιδιά του Πειραιά» επίσης στα γαλλικά (Les enfants du Pirée).
*Τεράστιες επιτυχίες σημειώνει και με τα τραγούδια «Je suis malade»,
«Parole Parole» που το τραγούδησε μαζί με τον σπουδαίο Αλέν Ντελόν
(μεταξύ τους αναπτύχθηκε και ένα μικρής διάρκειας ειδύλλιο), «C'est fini la comedie» και «Il venait d'avoir 18 ans».
*Είναι ενδεικτικό πως κατά τη διάρκεια της λαμπρής της καριέρας στο τραγούδι πούλησε σε όλο τον κόσμο περισσότερα από 85 εκατομμύρια αντίτυπα δίσκων, ενώ συμμετείχε και σε 11 κινηματογραφικές ταινίες. Συνολικά έλαβε 55 χρυσούς δίσκους κι έναν διαμαντένιο!
*Επειδή, ωστόσο, η φύση έχει την τάση να εξισορροπεί τα πράγματα όσο καλά πήγαινε στην καριέρα της, τόσο πικρή ήταν η γεύση της προσωπικής της ζωής.
*Στις 8 Απριλίου 1961, παντρεύτηκε τον Λουσιέν Μορισσέ, αλλά ο γάμος της
δεν κρατάει για πολύ και οι δρόμοι τους χωρίζουν σύντομα.
*Η Δαλιδά γνωρίζει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της το 1966, στο πρόσωπο
του τραγουδιστή Λουίτζι Τένκο. Λίγα χρόνια μετά τη γνωριμία τους, ωστόσο,
ο Τένκο συμμετέχει στο φεστιβάλ τραγουδιού του Σαν Ρέμο όπου
αποτυγχάνει παταγωδώς.
Αυτό του στοίχησε τόσο πολύ που έβαλε τέλος στη ζωή του.
Το άψυχο κορμί του το βρήκε η Δαλιδά στο δωμάτιο του ξενοδοχείου
που έμεναν.
*Η εικόνα του νεκρού συντρόφου της, την συγκλονίζει και τρεις μήνες
αργότερα αποπειράται και η ίδια να αυτοκτονήσει,συντετριμένη από τον
χαμό της μεγάλης της αγάπης.
Μετά από πέντε μέρες σε κώμα,γυρνάει στη δουλειά.
Ο Λουσιέν Μορισσέ σπεύδει δίπλα της προκειμένου να τη βοηθήσει να σταθεί ξανά στα πόδια της. Εκεί που όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλύτερα η μοίρα ξαναχτυπά της Δαλιδά με ένα τραγικό τρόπο.
*Το 1970 ο Λουσιέν Μορισσέ βρίσκεται νεκρός και ο ιατροδικαστής αποφαίνεται πως πρόκειται για αυτοκτονία!
Η μετέπειτα σχέση της σχέση της με τον Ρισάρ Σάνφρεϊ κρατά εννιά χρόνια και καταλήγει πάλι σε τραγωδία,δύο χρόνια μετά τον χωρισμό τους, ο Ρισάρ αυτοκτονεί.
Αυτό όπως αποδείχθηκε αργότερα ήταν ένα πλήγμα εξαιρετικά ισχυρό για
τον ψυχισμό της διάσημης ντίβας η οποία αν και έκανε την μια επιτυχία μετά
την άλλη στην ουσία, ουδέποτε κατάφερε να ορθοποδήσει.
Το 1973, ηχογραφεί το περίφημο «Paroles, Paroles» με τον Αλέν Ντελόν που γίνεται τεράστια επιτυχία.
Ηχογραφεί επίσης το τραγούδι «Il Venait d’ Avoir 18 Ans», ένα τραγούδι που μιλούσε για ένα αληθινό κομμάτι της ζωής της:
το Δεκέμβριο του 1967, η Δαλιδά είχε γνωρίσει ένα νεαρό Ιταλό ονόματι
Λούσιο και είχε μείνει έγκυος. Θεωρώντας ότι ο Λούσιο ήταν υπερβολικά
νεαρός για να γίνει πατέρας, η Δαλιδά αποφάσισε να κάνει έκτρωση,
μετά την οποία έμαθε ότι δε θα μπορούσε ποτέ να κάνει ξανά παιδιά.
Το 1976, το «J’Attendrai» γίνεται ο πρώτος γαλλικός δίσκος ντίσκο, σε μια περίοδο όπου ο νέος αυτός ήχος είναι η καινούργια μεγάλη μόδα σε όλα κλαμπ της Νέας Υόρκης και ήδη είχε αρχίσει να κατακτά και τη Γερμανία.
Μετά την τεράστια επιτυχία του «J’Attendrai», η ντίσκο γίνεται και επίσημα
ο ήχος της Δαλιδά και γεννά ακόμη περισσότερες επιτυχίες:
τα «Generation 78» και «Laisser-moi Danser» γίνονται αυτόματα νούμερο
ένα στα τσαρτ και ακούγονται παντού.
Έτσι ξεκινά μια θρυλική εποχή στην καριέρα της, η οποία κορυφώνεται με
τις 18 μοναδικές συναυλίες στο Palais des Sports στο Παρίσι.
Η Δαλιδά είναι η πρώτη γυναίκα που τραγουδά για 4 χιλιάδες θεατές κάθε βράδυ, με τη συνοδεία πολυμελούς ορχήστρας και χορευτών. Αλλάζει 12 κοστούμια μέσα σε δύο ώρες, τραγουδά τις επιτυχίες, γοητεύει το κοινό - παρουσιάζει ένα σόου που έμεινε στην ιστορία, «ένα μοντέλο για το
πώς στήνεται ένα σόου», όπως έγραψαν οι κριτικοί.
*Μετά από μερικά χρόνια δένεται ερωτικά με τον Φρανσουά Μιτεράν λίγο
καιρό πριν αυτός γίνει ο πρόεδρος της Γαλλίας. Όταν εκλέγεται, εμφανίζεται
στα Ηλύσια Πεδία χωρίς εκείνη στον πλευρό του όπως της είχε υποσχεθεί.
Η σχέση τους τελειώνει άδοξα και η Δαλιδά κάνει μια ακόμα απόπειρα αυτοκτονίας.
*Το 1981 κάνει σχέση με τον εκκεντρικό «Κόμη του Σεντ Ζερμέν», τον
διαβόητο πλεϊμπόι της εποχής, Ρισάρ Σανφρέ. Η σχέση τους είναι θυελλώδης αλλά δεν κρατάει πολύ και εκείνη τον χωρίζει. Σαν μια πράξη από ελληνική τραγωδία η οποία διαρκώς επαναλαμβάνεται, εκείνος μη αντέχοντας τον
χωρισμό τους αυτοκτονεί!
Η Dalida είχε σχέση με την Ελλάδα- εκτός από τα Ελληνικά τραγούδια
που ερμήνευσε με το δικό της τρόπο- αφού και τα τρία αδέλφια του
πατέρα της είχαν παντρευτεί Ελληνίδες.
Το τραγικό τέλος
Η Δαλιδά δεν ήταν απλώς μια γυναίκα που έσπασε πολλά ρεκόρ -κέρδισε περισσότερα βραβεία από οποιοδήποτε Γάλλο καλλιτέχνη, πούλησε 170 εκατομμύρια δίσκους, ηχογράφησε 2.000 τραγούδια και είχε 70 χρυσούς δίσκους- ήταν επίσης ένα εξαιρετικό άτομο. Η ζωή της ήταν απίστευτη και τραγική, σα μυθιστόρημα.
Όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό η Δαλιδά μετά και από την νέα -και τρίτη διαδοχικά- αυτοκτονία ενός άνδρα που αγάπησε με πάθος, ψυχολογικά κατέρρευσε πλήρως. Η ίδια πλέον ήταν σκιά του εαυτού της.
*Παρ’ όλα αυτά συνεχίζει κανονικά τις δραστηριότητές της και ίσως αυτό είναι κάτι που μπερδεύει τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω της, οι οποίοι δεν αντιλαμβάνονται πως το τέλος πλησιάζει.
*Στις αρχές Μαΐου του 1987 όλα δείχνουν τα κυλούν ομαλά.
Η Δαλιδά προετοιμάζει δυο νέα τραγούδια. Παράλληλα, συμμετέχει σε ένα θεατρικό έργο και μια τηλεοπτική εκπομπή ενώ δέχεται «βροχή» προτάσεων
για φωτογραφίσεις και συνεντεύξεις.
Ίσως είναι μια έσχατη προσπάθεια να νικήσει το τέρας της κατάθλιψης το
οποίο τελικά την καταβάλει και την ρίχνει στην άβυσσο.
Στις 3 Μαΐου 1987 την βρίσκουν νεκρή μέσα στο διαμέρισμά της στη
rue d Orchampt στη Μονμάρτη λίγο πρίν τις 7 το απόγευμα όπου έζησε
από το 1962 μέχρι το 1987 .
Στο γράμμα που αφήνει πίσω της αναφέρει
πως «όποιον άντρα αγαπώ τον καταστρέφω.
Η ζωή μου έχει γίνει αφόρητη. Συγχωρέστε με».
*Με τον τραγικό αυτό τρόπο, η διάσημη Δαλίδα έβαλε τέλος στη ζωής της.
Ήταν μόλις 54 ετών...αγαπούσε το τραγούδι,αλλά δεν είχε άλλη
ζωή πέρα απ αυτό.
Η ίδια έλεγε: το κοινό είναι ο άντρας μου και τα τραγούδια
τα παιδιά μου...
- https://m.eirinika.gr/article/112622/31-hronia-horis-tin-ntalinta-i-goissa-tragoydistria-eroteyotan-antres-poy-pethainan
- https://www.myfilm.gr/v2/site-map/homepage/movies/97-biography/2096-dalida-2016?showall=1 - https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/3071997/i-tragiki-istoria-tis-ginekas-pou-i-tris-megali-erotes-tis-zois-tis-aftoktonisan
στις 17 Ιανουαρίου 1933.
Ο πατέρας της, Πιέτρο Τζιλιότι, ήταν βιολιστής στην όπερα της Αιγυπτιακής πρωτεύουσας και έτσι η μικρή μεγάλωσε μέσα στον κόσμο της μουσικής και
του θεάματος.
*Τα σχολικά της χρόνια ήταν δύσκολα εξαιτίας μιας μόλυνσης στα μάτια που έπαθε όταν ήταν μόλις 2 ετών και την ανάγκασε να φορέσει γυαλιά με μεγάλους φακούς, γεγονός που την κατέστησε αντικείμενο χλευασμού από τους υπόλοιπους μαθητές. Εκείνη αντί να το βάλει κάτω, θύμωσε, πέταξε τα γυαλιά και -ας μην έβλεπε καλά- τράβηξε τον δικό της δρόμο.
*Στα 18 της χρόνια κάνει τα πρώτα της δειλά βήματα ως μοντέλο σε οίκο μόδας. Το 1955, μάλιστα, στέφεται Μις Αίγυπτος στα καλλιστεία. Γρήγορα, ωστόσο, καταλαβαίνει πως ο χώρος της μόδας είναι εξαιρετικά μικρός για να καλύψει
τις φιλοδοξίες της.
-Έτσι την ίδια χρονιά που κατέκτησε τον τίτλο ομορφιάς αποφασίζει να
κάνει το μεγάλο άλμα.
Με την προτροπή του πρώτου της ατζέντη ο οποίος και
την «βάπτισε» Δαλιδά και παρά τις αντιρρήσεις των γονιών της,
φεύγει από την Αίγυπτο με προορισμό το Παρίσι όπου ήθελε να κάνει
καριέρα στον κινηματογράφο.
*Ανήσυχο πνεύμα, ωστόσο, εγκαταλείπει και αυτή την προσπάθεια και
στρέφεται στον τραγούδι. Μια κίνηση που λίγο καιρό αργότερα αποδείχθηκε
πέρα για πέρα σωστή.
Μέχρι το 1956 θα καταφέρει να γνωρίσει την επιτυχία με ένα 45άρι, το «Βambino», το οποίο πουλάει πάνω 300 χιλιάδες αντίτυπα τις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του.
Τρεις άνθρωποι είναι υπεύθυνοι για τη γέννηση του καινούργιου αστεριού που ακούει στο όνομα Δαλιδά: ο Eddie Barclay, ιδιοκτήτης δισκογραφικής εταιρείας, ο Lucien Morisse, ένας από τους ιδρυτές του ραδιοφωνικού σταθμού Europe 1, και ο Bruno Coquatrix που αγόρασε
τον παλιό κινηματογράφο Olympia στο Παρίσι.
Η πρωτη απόπειρα αυτοκτονίας.
Κατά τον Jacques Pessis: «Είχε κάνει κατάχρηση αλκοόλ και ηρεμιστικών.
Ηταν ερωτευμένη με τον Tenco. Είχαν σχέση για κάποιο διάστημα και είχε
πάει στο Σαν Ρέμο για να τον ευχαριστήσει».
Η απόπειρα αυτοκτονίας ανοίγει μια νέα φάση στην καριέρα της.
Η μορφή της γίνεται πιο σοβαρή. Φοράει μακριά, λευκά φορέματα.
Ο Τύπος την αποκαλεί «Αγία Δαλιδά».
Ταυτόχρονα, σε καλλιτεχνικό επίπεδο, αρχίζει να εντάσσει στο ρεπερτόριό της συνθέτες όπως τον Jacques Brel, τον Charles Aznavour, τον Gilbert Becaud
και τον Serge Lama. Απο το 1969, μυείται στη γιόγκα διαβάζει Freud και Young. Ενώ, πριν βγει πλέον στη σκηνή κάνει πάντα το σταυρό της.
Οι μεγάλοι έρωτες της ζωής της
Η παιδική της ηλικία, και ειδικά η σχέση της με τον πατέρα της, εξηγεί
πολλά για τις σχέσεις της με τους άνδρες κατά τη διάρκεια της ζωής της.
Η ζωή και ο θάνατός της είναι οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος.
Όλοι οι δρόμοι, πλέον, ήταν ανοιχτοί για την Δαλιδά και τίποτα δεν μπορούσε
να την εμποδίσει, ώστε να φτάσει στην κορυφή. Η μια επιτυχία διαδεχόταν
την άλλη. Ότι τραγουδούσε η Δαλιδά γινόταν τεράστια επιτυχία. Τόσο απλά.
*Διασκευάζει το ελληνικό τραγούδι «Ντιρλαντά» στα γαλλικά και στα ιταλικά,
τον Ζορμπά του Μίκη Θεοδωράκη με γαλλικό στίχο, και «Τα παιδιά του Πειραιά» επίσης στα γαλλικά (Les enfants du Pirée).
*Τεράστιες επιτυχίες σημειώνει και με τα τραγούδια «Je suis malade»,
«Parole Parole» που το τραγούδησε μαζί με τον σπουδαίο Αλέν Ντελόν
(μεταξύ τους αναπτύχθηκε και ένα μικρής διάρκειας ειδύλλιο), «C'est fini la comedie» και «Il venait d'avoir 18 ans».
*Είναι ενδεικτικό πως κατά τη διάρκεια της λαμπρής της καριέρας στο τραγούδι πούλησε σε όλο τον κόσμο περισσότερα από 85 εκατομμύρια αντίτυπα δίσκων, ενώ συμμετείχε και σε 11 κινηματογραφικές ταινίες. Συνολικά έλαβε 55 χρυσούς δίσκους κι έναν διαμαντένιο!
*Επειδή, ωστόσο, η φύση έχει την τάση να εξισορροπεί τα πράγματα όσο καλά πήγαινε στην καριέρα της, τόσο πικρή ήταν η γεύση της προσωπικής της ζωής.
*Στις 8 Απριλίου 1961, παντρεύτηκε τον Λουσιέν Μορισσέ, αλλά ο γάμος της
δεν κρατάει για πολύ και οι δρόμοι τους χωρίζουν σύντομα.
*Η Δαλιδά γνωρίζει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της το 1966, στο πρόσωπο
του τραγουδιστή Λουίτζι Τένκο. Λίγα χρόνια μετά τη γνωριμία τους, ωστόσο,
ο Τένκο συμμετέχει στο φεστιβάλ τραγουδιού του Σαν Ρέμο όπου
αποτυγχάνει παταγωδώς.
Αυτό του στοίχησε τόσο πολύ που έβαλε τέλος στη ζωή του.
Το άψυχο κορμί του το βρήκε η Δαλιδά στο δωμάτιο του ξενοδοχείου
που έμεναν.
*Η εικόνα του νεκρού συντρόφου της, την συγκλονίζει και τρεις μήνες
αργότερα αποπειράται και η ίδια να αυτοκτονήσει,συντετριμένη από τον
χαμό της μεγάλης της αγάπης.
Μετά από πέντε μέρες σε κώμα,γυρνάει στη δουλειά.
Ο Λουσιέν Μορισσέ σπεύδει δίπλα της προκειμένου να τη βοηθήσει να σταθεί ξανά στα πόδια της. Εκεί που όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλύτερα η μοίρα ξαναχτυπά της Δαλιδά με ένα τραγικό τρόπο.
*Το 1970 ο Λουσιέν Μορισσέ βρίσκεται νεκρός και ο ιατροδικαστής αποφαίνεται πως πρόκειται για αυτοκτονία!
Η μετέπειτα σχέση της σχέση της με τον Ρισάρ Σάνφρεϊ κρατά εννιά χρόνια και καταλήγει πάλι σε τραγωδία,δύο χρόνια μετά τον χωρισμό τους, ο Ρισάρ αυτοκτονεί.
Αυτό όπως αποδείχθηκε αργότερα ήταν ένα πλήγμα εξαιρετικά ισχυρό για
τον ψυχισμό της διάσημης ντίβας η οποία αν και έκανε την μια επιτυχία μετά
την άλλη στην ουσία, ουδέποτε κατάφερε να ορθοποδήσει.
Το 1973, ηχογραφεί το περίφημο «Paroles, Paroles» με τον Αλέν Ντελόν που γίνεται τεράστια επιτυχία.
Ηχογραφεί επίσης το τραγούδι «Il Venait d’ Avoir 18 Ans», ένα τραγούδι που μιλούσε για ένα αληθινό κομμάτι της ζωής της:
το Δεκέμβριο του 1967, η Δαλιδά είχε γνωρίσει ένα νεαρό Ιταλό ονόματι
Λούσιο και είχε μείνει έγκυος. Θεωρώντας ότι ο Λούσιο ήταν υπερβολικά
νεαρός για να γίνει πατέρας, η Δαλιδά αποφάσισε να κάνει έκτρωση,
μετά την οποία έμαθε ότι δε θα μπορούσε ποτέ να κάνει ξανά παιδιά.
Το 1976, το «J’Attendrai» γίνεται ο πρώτος γαλλικός δίσκος ντίσκο, σε μια περίοδο όπου ο νέος αυτός ήχος είναι η καινούργια μεγάλη μόδα σε όλα κλαμπ της Νέας Υόρκης και ήδη είχε αρχίσει να κατακτά και τη Γερμανία.
Μετά την τεράστια επιτυχία του «J’Attendrai», η ντίσκο γίνεται και επίσημα
ο ήχος της Δαλιδά και γεννά ακόμη περισσότερες επιτυχίες:
τα «Generation 78» και «Laisser-moi Danser» γίνονται αυτόματα νούμερο
ένα στα τσαρτ και ακούγονται παντού.
Έτσι ξεκινά μια θρυλική εποχή στην καριέρα της, η οποία κορυφώνεται με
τις 18 μοναδικές συναυλίες στο Palais des Sports στο Παρίσι.
Η Δαλιδά είναι η πρώτη γυναίκα που τραγουδά για 4 χιλιάδες θεατές κάθε βράδυ, με τη συνοδεία πολυμελούς ορχήστρας και χορευτών. Αλλάζει 12 κοστούμια μέσα σε δύο ώρες, τραγουδά τις επιτυχίες, γοητεύει το κοινό - παρουσιάζει ένα σόου που έμεινε στην ιστορία, «ένα μοντέλο για το
πώς στήνεται ένα σόου», όπως έγραψαν οι κριτικοί.
*Μετά από μερικά χρόνια δένεται ερωτικά με τον Φρανσουά Μιτεράν λίγο
καιρό πριν αυτός γίνει ο πρόεδρος της Γαλλίας. Όταν εκλέγεται, εμφανίζεται
στα Ηλύσια Πεδία χωρίς εκείνη στον πλευρό του όπως της είχε υποσχεθεί.
Η σχέση τους τελειώνει άδοξα και η Δαλιδά κάνει μια ακόμα απόπειρα αυτοκτονίας.
*Το 1981 κάνει σχέση με τον εκκεντρικό «Κόμη του Σεντ Ζερμέν», τον
διαβόητο πλεϊμπόι της εποχής, Ρισάρ Σανφρέ. Η σχέση τους είναι θυελλώδης αλλά δεν κρατάει πολύ και εκείνη τον χωρίζει. Σαν μια πράξη από ελληνική τραγωδία η οποία διαρκώς επαναλαμβάνεται, εκείνος μη αντέχοντας τον
χωρισμό τους αυτοκτονεί!
Η Dalida είχε σχέση με την Ελλάδα- εκτός από τα Ελληνικά τραγούδια
που ερμήνευσε με το δικό της τρόπο- αφού και τα τρία αδέλφια του
πατέρα της είχαν παντρευτεί Ελληνίδες.
Το τραγικό τέλος
Η Δαλιδά δεν ήταν απλώς μια γυναίκα που έσπασε πολλά ρεκόρ -κέρδισε περισσότερα βραβεία από οποιοδήποτε Γάλλο καλλιτέχνη, πούλησε 170 εκατομμύρια δίσκους, ηχογράφησε 2.000 τραγούδια και είχε 70 χρυσούς δίσκους- ήταν επίσης ένα εξαιρετικό άτομο. Η ζωή της ήταν απίστευτη και τραγική, σα μυθιστόρημα.
Όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό η Δαλιδά μετά και από την νέα -και τρίτη διαδοχικά- αυτοκτονία ενός άνδρα που αγάπησε με πάθος, ψυχολογικά κατέρρευσε πλήρως. Η ίδια πλέον ήταν σκιά του εαυτού της.
*Παρ’ όλα αυτά συνεχίζει κανονικά τις δραστηριότητές της και ίσως αυτό είναι κάτι που μπερδεύει τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω της, οι οποίοι δεν αντιλαμβάνονται πως το τέλος πλησιάζει.
*Στις αρχές Μαΐου του 1987 όλα δείχνουν τα κυλούν ομαλά.
Η Δαλιδά προετοιμάζει δυο νέα τραγούδια. Παράλληλα, συμμετέχει σε ένα θεατρικό έργο και μια τηλεοπτική εκπομπή ενώ δέχεται «βροχή» προτάσεων
για φωτογραφίσεις και συνεντεύξεις.
Ίσως είναι μια έσχατη προσπάθεια να νικήσει το τέρας της κατάθλιψης το
οποίο τελικά την καταβάλει και την ρίχνει στην άβυσσο.
Στις 3 Μαΐου 1987 την βρίσκουν νεκρή μέσα στο διαμέρισμά της στη
rue d Orchampt στη Μονμάρτη λίγο πρίν τις 7 το απόγευμα όπου έζησε
από το 1962 μέχρι το 1987 .
Στο γράμμα που αφήνει πίσω της αναφέρει
πως «όποιον άντρα αγαπώ τον καταστρέφω.
Η ζωή μου έχει γίνει αφόρητη. Συγχωρέστε με».
*Με τον τραγικό αυτό τρόπο, η διάσημη Δαλίδα έβαλε τέλος στη ζωής της.
Ήταν μόλις 54 ετών...αγαπούσε το τραγούδι,αλλά δεν είχε άλλη
ζωή πέρα απ αυτό.
Η ίδια έλεγε: το κοινό είναι ο άντρας μου και τα τραγούδια
τα παιδιά μου...
- https://m.eirinika.gr/article/112622/31-hronia-horis-tin-ntalinta-i-goissa-tragoydistria-eroteyotan-antres-poy-pethainan
- https://www.myfilm.gr/v2/site-map/homepage/movies/97-biography/2096-dalida-2016?showall=1 - https://www.newsbeast.gr/weekend/arthro/3071997/i-tragiki-istoria-tis-ginekas-pou-i-tris-megali-erotes-tis-zois-tis-aftoktonisan
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου