Μου είναι πολύ δύσκολο να συγκροτήσω λόγο αυτή τη στιγμή, αλλά νιώθω
πως είναι επιτακτική ανάγκη να τονίσω δύο θέματα.
Είναι δύο θέματα για εμένα ζωτικά, είναι πραγματικά θέμα ζωής ή θανάτου
όπως έχει ήδη καταδειχθεί και το λάθος θεωρώ το έχουμε ξανακάνει.
Το ένα είναι η Αστυνομία. Η σιωπηλή παρουσία της που δημιουργεί αυτό
το ιδιαίτερο μεθωριακό πλαίσιο μεταξύ αυτοδικίας και ευνομούμενου κράτους. Επέτρεψαν την αυτοδικία.
Έπειτα ήταν οι πρακτικές τους κατά τη σύλληψη.
Να περάσουν χειροπέδες σε άνθρωπο που αιμορραγεί.
Έπειτα είναι το ΕΚΑΒ. Επέτρεψαν αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά.
Έπρεπε να απαιτήσουν την αφαίρεσή τους.
Δεύτερο θέμα. Για εμένα είναι εμφανές ότι ο Ζακ συγκέντρωνε μια διασταύρωση ταυτοτήτων. Αυτές τις στιγμές κλαίνε άνθρωποι των κινημάτων, της ακαδημίας, της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, του ελευθεριακού και αριστερού χώρου. Ένα διαθεματικό πένθος.
Είναι διαπιστωμένο και εμπεδωμένο, επιβεβαιωμένο ξανά και ξανά με θεωρία αλλά και πρακτικές χειροπιαστές όπως data, από την Ιστορία, τις ανθρωπιστικές επιστήμες και την κοινωνιολογία, και τα στατιστικά σε όλον τον κόσμο, ότι το σώμα του Ζακ θεωρείται από το πιο ευάλωτα και είναι κόκκινο πανί για την κανονιστική κοινωνική συγκρότηση.
Γκέι, drag, οροθετικός, τοξικοεξαρτημένος.
Και δολοφονήθηκε για όλα αυτά. Ήταν αντιληπτό και φαίνεται και στο βίντεο ότι είχε ιδωθεί από την αρχή ως Άλλος. Κλειδώθηκε μέσα, υπήρχε πια ασφάλεια, υπήρχε πολύς κόσμος έξω, υπήρχαν αστυνομικοί. Ένιωθαν ακόμα απειλή και η απειλή δεν ήταν αντικειμενική και πραγματιστική. Ήταν η απειλή του Άλλου που έγινε ευκαιρία να χτυπηθεί μέχρι εξαφανίσεως. Πρώτα πορίσματα μιλούν για κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
Θεωρώ ότι δεν πρέπει να γίνει το λάθος να αγνοηθεί αυτό τo context και τα "λάθη" της Αστυνομίας. Φέρουν ευθύνη.
Και ως εκ τούτου, δε θεωρώ πως η άποψη του κ. Καμπαγιάννη πρέπει ipso facto και συναισθηματικά να καταγραφεί ως διαφωτισμός που έρχεται να μας βγάλει από το συναίσθημα της γενίκευσης και της γενικευμένης οργής.
Ο κ. Καμπαγιάννης που είναι αξιότατος στη δουλειά του και συμφωνώ μαζί του σε πάρα πολλά πράγματα και είναι όντως απαραίτητη φωνή στη δημόσια σφαίρα δεν είναι απλά ότι δε δέχεται σε τεχνική βάση τη δολοφονία από όχλο. Φαίνεται ότι απορρίπτει και το λιντσάρισμα σαν όρο. Αναρωτιέμαι αν απορρίπτει και την αυτοδικία. Συγγνώμη, οργισμένη ειρωνεία, γιατί μού ήταν αρχικά αδιανόητο γιατί δε βλέπει ότι είμαστε σε μια πολύ ιδιαίτερη συνθήκη αυτοδικίας και με επίβλεψη από την Αστυνομία σε αστικό κράτος του 21ου αιώνα.
Στα σχόλια πάντως της ανάρτησής του, με διαφωτίζει, όχι με τον τρόπο
που διαφωτίστηκαν όσοι θεωρούν ότι τους έσωσε, τους προφύλαξε από έναν ισοπεδωτικό αφοριστικό συναισθηματικό λόγο (και συμφωνώ μαζί του και
για τον όχλο και για το να μην παραδοθούμε στα συναισθήματά μας).
Διότι ο κ. Καμπαγιάννης το βλέπει και πέρα από αυτά και ο πυρήνας της συλλογιστικής του είναι ότι ακριβώς δεν εξετάζει την συνένωση ταυτοτήτων
στον Ζακ, δε φαίνεται να θεωρεί ότι έγινε "othered" όπως λένε πια ακόμα και
σε colloquialism αγγλιστί. Και για αυτό θεωρεί εντελώς απορριπτέες αναφορές
σε Λουκμάν και Φύσσα, με την έννοια ότι άλλο η συγκροτημένη φασιστική
σκέψη και πράξη και άλλο ένα άγριο αλλά τυχαίο περιστατικό. Δική του η λέξη.
Για εμένα, δεν υπάρχει τίποτα το τυχαίο. Πραγματιστικά εφόσον κλειδώθηκε στο κατάστημα και με τόση παρουσία απ' έξω και ο ίδιος να μην μπορεί να σταθεί στα πόδια του, αυτό αποδεικνύεται εύκολα. Δεν ήταν ένα τυχαίο, ένα Συμβάν που έρχεται απροειδοποίητα και απειλεί, έχει τελειώσει από ένα σημείο και μετά η απειλή, συνεχίζει η απειλή του Άλλου.
Για εμένα, δεν υπάρχει τίποτα το τυχαίο. Είναι καλό να είμαστε προσεκτικοί και από νομικής απόψεως και να μιλούν αυτοί οι ειδικοί που είναι και στην καλή πλευρά της Ιστορίας, ωστόσο, δεν είναι ειδικοί και επί του κοινωνικού, ούτε κοινωνιολόγοι.
Υπάρχουν statistics σε όλον τον κόσμο, όχι μόνο στη Δύση.
Κατάλαβαν με την πρώτη ματιά όχι ποιος είναι, αλλά "τι" είναι ο Ζακ και
τους προκάλεσε δολοφονική μανία.
Επιτρέψτε μου, δε, εφόσον είχαμε νεκρό να αμφισβητώ και την επάρκεια
της παρέμβασης μόνο ΕΝΟΣ ανθρώπου.
Χωρίς αυτό να με κάνει να γενικεύω ότι τον δολοφόνησε όλη η κοινωνία.
Τον δολοφόνησαν τρεις άνθρωποι αλλά έχουν τεραστία ευθύνη και οι Αστυνομικοί, για εμένα ήταν λιντσάρισμα, αλλά τέλος πάντων,
η διαφωνία μου με τον κ. Καμπαγιάννη δεν είναι ούτε φιλολογική,
ούτε νομική.
Είναι φιλοσοφική, πολιτισμική και κοινωνική.
Ο Ζακ εκείνη την ώρα ήταν ο Άλλος.
Και δεν καταλαβαίνω γιατί σοκάρει και προκαλεί πανικό η αναφορά
στον Φύσσα. Αν μέναμε ακόμα σε αναγνώσεις που θέλουν πχ τη Χ.Α.
να δολοφονεί μόνο ανθρώπους άλλων φυλών, θα δείχναμε τεράστια
άγνοια για τη φασιστική συγκρότηση, κοινωνικά.
Και ο Παύλος και ο Σαχζάτ επίσης συνένωναν ταυτότητες.
Ο Πακιστανός αλλά και εργάτης.
Ο Παύλος ο ράπερ, λευκός, αλλά και αντιφασίστας και εργάτης επίσης
και συνδικαλιστής.
Δεν υπολογίζονται αυτά;
Η συγκρότηση έστω πρωτο-φασιστικού χαρακτήρα
είναι ένα σύνθετο κοινωνικό θέμα και οπωσδήποτε εγώ δεν μπορώ να κάνω
έναν απόλυτο διαχωρισμό Δολοφονική πολιτική ατζέντα // Οι υπόλοιποι και
πόσο μάλλον να θεωρήσω τη δολοφονία, τυχαία, επειδή απλά ο Ζακ βρέθηκε
σε έναν χώρο και όχι ο χώρος στον Ζακ.
Φαίνεται σε κάποιους επικίνδυνο αυτό που λέω, και εμένα μού φαίνεται επικίνδυνο αυτό που λένε.
Και οπωσδήποτε, ας αφήσουμε αυτή τη διαφωνία ως έχει και ας σκεφτούν
όσοι διαφωτίστηκαν και εγκατέλειψαν την συναισθηματική αντίδραση αν
όντως συμφωνούν με τον κ. Καμπαγιάνη στον πυρήνα του λογισμού του.
Αν ήταν μια άγρια άτακτη επίθεση, αφαιρώ και το τυχαία, ή αν υπάρχει η συγκρότηση ως αρνητικό κάτοπτρο των συνενώσεων του Ζακ που ακόμα
κι αν δε φάνηκαν όλες, σίγουρα φάνηκαν συμβολικά.
Αλλιώς ας εξηγηθεί σε εμένα γιατί ενώ έχει τελειώσει η άμεση απειλή τελικά εκτελείται. Έτσι; Αστάθμητοι παράγοντες τρομοκρατημένου ψυχισμού ή και άγριου ψυχισμού που δεν μπορούν να εξερευνηθούν με ασφάλεια κοινωνικά;
Αυτό για εμένα είναι ήδη πολιτικοπολιτισμική στάση.
Όταν χάνονται ή ισοπεδώνονται καθημερινά κορμιά γυναικών, ομοφυλοφίλων, τρανς, μαύρων τρανς, εγώ δεν μπορώ να διαλέξω τέτοιο δρόμο.
Αλλά, ακόμα κι αν αφήσουμε τη διαφωνία ως έχει, όπως είπα.
Δεν μπορεί να μη συμφωνήσουμε για την Αστυνομία.
*Διορθώνω, δεν αναφέρει το "τυχαίο" ο κ. Καμπαγιάννης αλλά άλλος συνομιλητής του. Ο ίδιος κάνει την αντίστιξη με το οργανωμένο και προμελετημένο.
Nick Daskalopoulos
💜
Yannis Androulidakis
«Οι άνδρες της ΕΛ. ΑΣ., στη συνέχεια, πέρασαν χειροπέδες στον δράστη, ο οποίος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο, όπου και διαπιστώθηκε ότι είχε ήδη
χάσει τη ζωή του».
Κι όλα αυτά μετά από λιντσάρισμα του «δράστη», ο οποίος ήταν πιθανότατα τοξικομανής, από περαστικούς μέσα στο κέντρο της Αθήνας.
Δεν ξέρω πόσα χρόνια έχω να διαβάσω μια είδηση τόσο απύθμενης βαρβαρότητας που
να προξενεί τόση θλίψη για τα όρια της ανθρώπινης φύσης: από την επίδειξη εκδικητικής πυγμής και μίσους από το πλήθος σε έναν άρρωστο άνθρωπο που πλέον δεν απειλεί κανέναν και σαν τρομαγμένο αγρίμι προσπαθούσε να ξεφύγει, μέχρι το χειροπέδημα
σε νεκρό κατά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο.
Νομίζω ότι πρέπει να δοθεί από ένα πούλιτζερ σε όλους τους συναδέλφους μου που ανοιχτά ή υπαινικτικά το πρότειναν αυτό σε κάθε ληστεία. Για να το χαίρονται μαζί με
τον νεκρό τους.
💜
Giannis Kissas@ Δε ξέρω! Τι να πω! Δε ξέρω! Τι να σκεφτώ!
Δε το χωράει το μυαλό μου.
Αν πραγματικά πήγε να κλέψει, τούς κλέφτες τούς συλλαμβάνει
η αστυνομία!
Αλλιώς.....ας καταργήσουμε, αστυνομία, δικαστήρια, νόμους
💜
Σήμερα χάσαμε ένα κομμάτι του εαυτού μας, μιας και ο αγαπημένος μας Ζακ Κωστόπουλος δεν είναι πια κοντά μας.
Τα πιο θερμά μας συλλυπητήρια και ένα μεγάλο ευχαριστώ σε έναν άνθρωπο που σημαίνει πολλά για εμάς.
Θα σε θυμόμαστε και θα σ΄αγαπάμε για πάντα.
*Η ομάδα του Αntivirus
Θα σε θυμόμαστε και θα σ΄αγαπάμε για πάντα.
*Η ομάδα του Αntivirus
💜
Δεν ήταν 'πρεζάκι' από αυτά που μάθατε να φοβόσαστε. Δεν ήταν άπορος και άστεγος. Δεν ήταν χρόνιος χρήστης. Μάλλον ούτε πρέζα είχε πάρει. Σίσα ή/και χάπια με αλκοόλ φέρνει στο νου η εικόνα.
Μα ότι θα ήταν ο Ζακ δεν το περιμέναμε.
Ο Ζακ. Και Zackie Oh σε videos και παραστάσεις, ο Ζακ ο ακτιβιστής, ο Ζακ ο φιλόζωος, ο Ζακ με την καρδιά στα δικαιώματα των ΛΟΑΤ, των ζώων κι όλων των ανυπεράσπιστων. Ο Ζακ ο αγνός, ο αθώος, ο λιγότερος βίαιος άνθρωπος που μπορώ να φανταστώ- όπως φαίνεται εξ άλλου και στο video της 'ληστείας' που έκανε παραπατώντας ανήμπορος να σταθεί στα πόδια του.
Μα ότι θα ήταν ο Ζακ δεν το περιμέναμε.
Ο Ζακ. Και Zackie Oh σε videos και παραστάσεις, ο Ζακ ο ακτιβιστής, ο Ζακ ο φιλόζωος, ο Ζακ με την καρδιά στα δικαιώματα των ΛΟΑΤ, των ζώων κι όλων των ανυπεράσπιστων. Ο Ζακ ο αγνός, ο αθώος, ο λιγότερος βίαιος άνθρωπος που μπορώ να φανταστώ- όπως φαίνεται εξ άλλου και στο video της 'ληστείας' που έκανε παραπατώντας ανήμπορος να σταθεί στα πόδια του.
Ποιοι είστε εσείς που τον λιντσάρατε στο κέντρο της πόλης; Ποιοι είστε εσείς που δε σας αρκεί να κλειδώσετε τον 'κλέφτη' ώσπου να έρθει η αστυνομία; Ποιος είστε εσείς αστυνομικέ που φωνάζατε για τις χειροπέδες πάνω από ματωμένο αναίσθητο άνθρωπο και χρειάστηκε άσχετος να σας πει ότι ασθενοφόρο θέλει κι όχι χειροπέδες; Ποιοι είστε εσείς γιατροί του ΕΚΑΒ που δέχεστε ετοιμοθάνατους με χειροπέδες;
Ποιοι είστε εσείς που χτυπάτε μέχρι θανάτου τον πεσμένο;
*Ακολουθούν οι ειδήσεις, videos ανατριχιαστικά, σχόλια φίλων και εικόνες του Ζακ σε ομιλίες και δικά του ταινιάκια ως Ζακ ή Zackie Oh, όπως θα τον θυμόμαστε γελαστό, πανέξυπνο, ετοιμόλογο, ολοζώντανο. Δε θα ξεχάσουμε όμως και το άλλο, το αίμα στο δρόμο και τη χειροδικία.
το video: https://youtu.be/sRlNDRe7Ygo
η συνέχεια (Δράστης- ΔΙΑΣ-ΕΚΑΒ) https://youtu.be/h_RE5lMCyBc
η συνέχεια (Δράστης- ΔΙΑΣ-ΕΚΑΒ) https://youtu.be/h_RE5lMCyBc
💜
Aπό ανάρτηση του υπαστυνόμου Μ.Λ.
ο οποίος δραστηριοποιείται στο Τμήμα Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας (Police Action - Δράση Αστυνομικών για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου).
"Η χρήση ναρκωτικών δεν είναι έγκλημα. Όσο το αντιμετωπίζουμε έτσι, οδηγούμε τους χρήστες σε αυτό. Η αυτοδικία σε μια απόπειρα ληστείας, οδήγησε έναν νέο Άνθρωπο στο θάνατο. Θύματα και μάρτυρες διαπράττουν μια αποτρόπαια ανθρωποκτονία, χωρίς καμία δικαιολογία. Η ζωή είναι το ύψιστο έννομο αγαθό στο δικαιικό μας σύστημα. Η ζυγαριά της Δικαιοσύνης, αν λειτουργεί ακόμα στη χώρα μας, θα στείλει τους δράστες έγκλειστους για σωφρονισμό. Καλέ μου, γλυκέ μου Ζακ, φίλε μας αγαπημένε, έφτιαξες το κόσμο σου εδώ και ζούσες ελεύθερος. Σου στέρησαν τη ζωή αυτή. Και εσένα από εμάς. Και οι δυο μας δε πιστεύουμε στον άλλον κόσμο, θα ζεις έτσι εδώ στη καρδιά μας. Έφυγες, να μείνουμε εμείς να φτιάξουμε το κόσμο ελεύθερο, όπως τον ήθελες. Δε θα τα καταφέρουμε όμως. Λυπάμαι... Δε θα ξεχάσω ποτέ όσα έχουμε πει."
ο οποίος δραστηριοποιείται στο Τμήμα Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας (Police Action - Δράση Αστυνομικών για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου).
"Η χρήση ναρκωτικών δεν είναι έγκλημα. Όσο το αντιμετωπίζουμε έτσι, οδηγούμε τους χρήστες σε αυτό. Η αυτοδικία σε μια απόπειρα ληστείας, οδήγησε έναν νέο Άνθρωπο στο θάνατο. Θύματα και μάρτυρες διαπράττουν μια αποτρόπαια ανθρωποκτονία, χωρίς καμία δικαιολογία. Η ζωή είναι το ύψιστο έννομο αγαθό στο δικαιικό μας σύστημα. Η ζυγαριά της Δικαιοσύνης, αν λειτουργεί ακόμα στη χώρα μας, θα στείλει τους δράστες έγκλειστους για σωφρονισμό. Καλέ μου, γλυκέ μου Ζακ, φίλε μας αγαπημένε, έφτιαξες το κόσμο σου εδώ και ζούσες ελεύθερος. Σου στέρησαν τη ζωή αυτή. Και εσένα από εμάς. Και οι δυο μας δε πιστεύουμε στον άλλον κόσμο, θα ζεις έτσι εδώ στη καρδιά μας. Έφυγες, να μείνουμε εμείς να φτιάξουμε το κόσμο ελεύθερο, όπως τον ήθελες. Δε θα τα καταφέρουμε όμως. Λυπάμαι... Δε θα ξεχάσω ποτέ όσα έχουμε πει."
💜
Ζακ Κωστόπουλος | Σιωπή, προκατάληψη & στίγμα: ένα επικίνδυνο κοκτέιλ https://vimeo.com/122906612
Zackie Oh Κράξιμο https://youtu.be/Hl3QvATvweg
Drag Queen στην Ελλάδα, Ζακ Κωστόπουλος: https://youtu.be/E1T3_r7JSxQ
Ευχαριστώ για το σύνδεσμο προς το άρθρο με τη συλλογή στο blog μoυ. Αν θέλετε προσθέτε τε και το όνομά μου με το Reed more: http://daphnechronopoulou.blogspot.com/#axzz5S3aRaem1
ΑπάντησηΔιαγραφή