Σελίδες

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

Ο Nils Bohlin, εφευρέτης της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο
Ο Bohlin πέρασε τις περισσότερες από τις δεκαετίες του 1950 που ανέπτυξαν καθίσματα εξώθησης για τα αεροσκάφη της Saab και 
το 1958 έγινε ο πρώτος μηχανικός ασφαλείας της Volvo Car Corporation.
Στη Volvo σχεδίασε την πρώτη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων - μια ζώνη
ασφαλείας με έναν ιμάντα που διασχίζει διαγώνια στο στήθος του χρήστη και 
ένα άλλο που ασφαλίζει τους γοφούς του. "Με κάποιο τρόπο," δήλωσε ο Bohlin λίγο πριν πεθάνει, "ο σχεδιασμός μου λειτουργεί εξίσου επειδή η ζώνη είναι άνετη για τον χρήστη όπως κάνει επειδή είναι ασφαλέστερη. 
Οι πιλότοι με τους οποίους συνεργάστηκα στην αεροδιαστημική βιομηχανία ήταν πρόθυμοι να βάλω σχεδόν οτιδήποτε για να τους κρατήσω ασφαλείς σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά οι άνθρωποι στα αυτοκίνητα δεν θέλουν να είναι ανήσυχοι ουτε για ένα λεπτό...
Την εποχή που ο Bohlin εισήγαγε τη ζώνη των τριών σημείων , πολλοί 
μη οδηγούς αγώνων δεν χρησιμοποιούσαν ζώνες ασφαλείας. (Στην πραγματικότητα, ήταν προαιρετικός εξοπλισμός στα περισσότερα αυτοκίνητα 
και οι αγοραστές έπρεπε να πληρώσουν επιπλέον εάν τις ήθελαν.) Οι ζώνες που χρησιμοποιούσανταν αποτελούνται από μία ζώνη με ζώνη με πόρπη που στερεώνεται πάνω από το στομάχι , και " κρατούσαν" το άτομο στο κάθισμά του, αλλά η κοιλιακή πίεση που θα προκαλούσε η σύγκρουση θα μπορούσε να οδηγήσει σε σοβαρούς τραυματισμούς. Η ζώνη του Bohlin, αντίθετα, ήταν πολύ πιο ασφαλής. ήταν εξίσου εύκολο να στερεωθεί και να προστατεύει το άνω και 
το κάτω μέρος του σώματος.
Μέχρι το 1959, η ζώνη τριών σημείων αποτελούσε τον βασικό εξοπλισμό σε όλα τα Σουηδικα Volvo και μέχρι το 1963 η εταιρεία εγκατέστησε ζωνες σε όλα τα αυτοκίνητά της. Η Volvo έδωσε ακόμη και τη σχεδίαση της Bohlin σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων δωρεάν. 
Ο σχεδιασμός έχει αλλάξει ελάχιστα τα τελευταία 50 χρόνια - ήταν σχεδόν τέλειος ακριβώς όπως τον σχεδίασε ο Bohlin - και η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Κυκλοφορίας των ΗΠΑ εκτιμά ότι η ζώνη Bohlin μειώνει τον κίνδυνο ενός ατόμου να πεθάνει σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα σχεδόν 50% . 
"Υπάρχει," είπε ο CEO της Volvo, "λίγος Nils Bohlin σε κάθε αυτοκίνητο."
Στις 21 Σεπτεμβρίου 2002, ο Σουηδός μηχανικός Nils Bohlin πεθαίνει μετά 
από καρδιακή προσβολή.Την ημέρα που πέθανε, ο Bohlin εισήχθη στην Εθνική αίθουσα εφευρέσεων στο Akron, Ohio...
 Το 1955, ο επαναστάτης χωρίς αιτία Τζέιμς Ντιν χάνει τη ζωή του σε μια μετωπική σύγκρουση δύο αυτοκινήτων στην έρημο της νότιας Καλιφόρνια 
και οι εμπειρογνώμονες καταλήγουν πως θα μπορούσε να είχε βγει από 
τα συντρίμμια ζωντανός αν φορούσε τη ζώνη του.
...ο σουηδός κατασκευαστής αυτοκινήτων Volvo γινόταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που συμπεριλάμβανε στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων της τις ζώνες ασφαλείας, ως αποτέλεσμα των δικών της ελέγχων 
και δοκιμασιών για τα πλεονεκτήματα της χρήσης της.
Οι ζώνες φαινόταν να περιορίζουν τόσο τις απώλειες ζωών όσο και τους σοβαρούς τραυματισμούς, αν και η παγκόσμια αυτοκίνηση συνέχιζε να εμφανίζεται απρόθυμη να τις εντάξει στα τετράτροχά της. 
Την ίδια ώρα, παρά την πρωτόγνωρη ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του 
κοινού για τα καλά του να φορά ο οδηγός ζώνη, ο κόσμος συνέχιζε να μην 
την παραγγέλνει, καθώς δεν φαινόταν να μένει στις συνειδήσεις του καταναλωτικού κοινού.
Η αμερικανική κυβέρνηση έγραψε Ιστορία το 1963, όταν αναγνώρισε 
επισήμως ότι ένας καλός αριθμός του φόρου αίματος στην άσφαλτο θα 
μπορούσε να αποφευχθεί μέσω της χρήσης της ζώνης ασφαλείας, 
αναγκάζοντας το Κογκρέσο να αναλάβει δράση, το οποίο υποχρέωνε τώρα 
τους αμερικανούς κατασκευαστές να περιλάβουν το νέο μέσο παθητικής ασφάλειας στα μοντέλα τους «ώστε ο τραυματισμός των επιβατών σε μηχανοκίνητα ατυχήματα να κρατηθεί στο ελάχιστο».
Έκτοτε τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους και η ζώνη έγινε τελικά 
αναπόσπαστο μέλος της καθημερινής οδηγικής εμπειρίας, αν και οι περιπέτειες μέχρι την τελική επικράτησή της τόσο στο μυαλό των κατασκευαστών όσο και 
τις συνειδήσεις του κόσμου έμειναν θρυλικές να μας υπενθυμίζουν πόσο απρόθυμα γίνονται συχνά δεκτές οι τομές του κόσμου μας.
Γιατί μπορεί η ένωση γερμανών διπλωματούχων ευρεσιτεχνίας να κατέταξε 
την εφεύρεση του μηχανικού της Volvo μέσα στις 8 πατέντες με τον 
μεγαλύτερο αντίκτυπο στον 20ό αιώνα, βάζοντας το όνομά του δίπλα στον Μπεντζ, τον Έντισον και τον Ντίζελ, μισό αιώνα όμως πρωτύτερα 
τα πράγματα ήταν σαφώς διαφορετικά και ολότελα αμφιλεγόμενα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου