...λίγα μέτρα από την πολύβουη Βασιλέως Κωνσταντίνου η Πλατεία Προσκόπων μοιάζει με μικρός παράδεισος. Ακριβώς απέναντι της επί της Αμύντα ένα εστιατόριο έγινε ιστορικό χάρη σε ένα διάσημο πελάτη του. Απ΄έξω μία επιγραφή μπορεί να μπερδέψει όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία του. «Πλατεία Μάνου Χατζιδάκι» γράφει,
δικαιολογημένα μια και η αγάπη του μεγάλου δημιουργού για τον Μαγεμένο Αυλό μετέτρεψε το κοσμικό κάποτε εστιατόριο και τη μικρή Πλατεία Προσκόπων σε δεύτερο σπίτι του.Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1961 και αρχικά λειτουργούσε ως πρατήριο γλυκών. Ιδιοκτήτης του ήταν ο κοσμικός Γιώργος Πολυχρόνης, ο οποίος επί της ουσίας ήθελε να δημιουργήσει έναν χώρο για να συγκεντρώνονται οι φίλοι του.
Ο Μαγεμένος Αυλός, μου εξηγεί, έγινε το στέκι του Χατζιδάκι γιατί πολύ απλά βρισκόταν ένα μόλις στενό μακριά από το σπίτι του και επειδή εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν πολλά εστιατόρια. Ένας ακόμα λόγος ήταν ότι τον συνέδεε μία πολύ στενή φιλία με τον ιδιοκτήτη Γιώργο Πολυχρόνη, ο οποίος σε ένα ταξίδι του στο εξωτερικό με τον Μάνο ανακάλυψε την πίτσα και την έβαλε στο μενού του Μαγεμένου Αυλού.
«Σε ένα ταξίδι τους στο εξωτερικό γύρω στο 1965 με 1967 ο Μάνος με τον Πολυχρόνη μπήκαν μέσα σε ένα πανδοχείο εξαιτίας μιας μεγάλης καταιγίδας. Ζήτησαν κάτι να φάνε και τους σέρβιραν πίτσα. Μόλις την δοκίμασε ο Πολυχρόνης ξετρελάθηκε και έφερε τον μάγειρα στην Ελλάδα για να δείξει στα παιδιά τη συνταγή και τη διαδικασία παρασκευής της ζύμης κι έτσι ο Μαγεμένος Αυλός σέρβιρε την πρώτη πίτσα στην Ελλάδα.»
Διακοσμημένος με βαριά και έπιπλα που θυμίζουν άλλες εποχές δεν έχει διαφοροποιηθεί πολύ από την εποχή που περνούσε εκεί τις μέρες και τις νύχτες του ο Μάνος Χατζιδάκις.
«Όλα του τα ραντεβού τα έκανε στον Μαγεμένο Αυλό. Ερχόταν το πρωί έπινε τον καφέ του, έφευγε αν χρειαζόταν ή όταν ήταν στο Τρίτο Πρόγραμμα και επέστρεφε. Μάλιστα, κάποιοι είχαν κάνει ένα δημοσίευμα που τον πείραξε πάρα πολύ και ανέφεραν ότι ο Μάνος διηύθυνε το Τρίτο Πρόγραμμα από τον Μαγεμένο Αυλό. Το είχε σαν γραφείο του»,
ο Μάνος είχε μετατρέψει το εστιατόριο σε σπίτι του. «Επειδή ήταν πολύ ξενύχτης και πολύ της συζήτησης κάποια στιγμή φτάσαμε στο σημείο να του αφήνουμε τα κλειδιά για να κλείσει το μαγαζί. Ο Μάνος μπορούσε να συζητάει μέχρι τις εφτά το πρωί. Αρχικά, είχαμε κανονίσει μεταξύ μας οι σερβιτόροι βάρδιες και εναλλάξ μέναμε μαζί του μέχρι να τελειώσει τις συζητήσεις του μέχρι που κάποια στιγμή μας πρότεινε ο ίδιος να του αφήνουμε το κλειδί. Αφού, λοιπόν, τελείωνε τις συζητήσεις του, κατέβαζε τον γενικό, κλείδωνε και το έριχνε κάτω από την πόρτα. Αυτό γινόταν καθημερινά. Ήταν τόσο μεγάλη η αγάπη και η οικειότητά του με τον χώρο».
ο Μάνος είχε μετατρέψει το εστιατόριο σε σπίτι του. «Επειδή ήταν πολύ ξενύχτης και πολύ της συζήτησης κάποια στιγμή φτάσαμε στο σημείο να του αφήνουμε τα κλειδιά για να κλείσει το μαγαζί. Ο Μάνος μπορούσε να συζητάει μέχρι τις εφτά το πρωί. Αρχικά, είχαμε κανονίσει μεταξύ μας οι σερβιτόροι βάρδιες και εναλλάξ μέναμε μαζί του μέχρι να τελειώσει τις συζητήσεις του μέχρι που κάποια στιγμή μας πρότεινε ο ίδιος να του αφήνουμε το κλειδί. Αφού, λοιπόν, τελείωνε τις συζητήσεις του, κατέβαζε τον γενικό, κλείδωνε και το έριχνε κάτω από την πόρτα. Αυτό γινόταν καθημερινά. Ήταν τόσο μεγάλη η αγάπη και η οικειότητά του με τον χώρο».
Ο περίφημος πίνακας του Επαμεινώνδα Δασκαλόπουλου όπου εμφανίζονται μερικοί από τους συνδαιτυμόνες του Μ.Χ. στο Μαγεμένο Αυλό.
Η δημοφιλία του Χατζιδάκι μετέτρεψε τον Μαγεμένο Αυλό σε στέκι και άλλων μεγάλων προσωπικοτήτων της εποχής. Κάποιες από αυτές ήταν στενοί του φίλοι που συγκεντρώνονταν γύρω του σε ένα τραπέζι. Μερικοί από αυτούς, ο Ματθαίος Μουντές, ο Γιώργος Πολυχρόνης, ο Γιώργος Κουρουπός, ο Θεόδωρος Αντωνίου, ο Τάσος Λιγνάδης, ο Αλέξης Μινωτής, ο Κώστας Μητρόπουλος, ο Γιώργος Μανιώτης, ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, ο Σπύρος Σακκάς, ο Νίκος Περαντινός και ο Αλέκος Λιδωρίκης, αποτελούν τα πρόσωπα ενός μοναδικού πίνακα του Επαμεινώνδα Δασκαλόπουλου που κοσμεί το εσωτερικό του μαγαζιού. «Όλοι ήρθαν εξαιτίας του Μάνου. Ο Μάνος ήταν η αρχή του μαγαζιού και επειδή είχε μία αύρα και όλοι ήθελαν να πάρουν κάτι από τον Μάνο μαζεύτηκε ο καλλιτεχνικός κόσμος στο μαγαζί»λέει χαρακτηριστικά ένας εργαζόμενος!
*....με σχ.πληροφορίες από:http://popaganda.gr/nichtes-oloklires-sto-agapimeno-tou-steki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου