Λίγα λόγια για την έκδοση από τον συγγραφέα:
«Μουσικήν ποίει και εργάζου»
«Όταν λίγο πριν το κώνειο, ολοκληρώσει την επιρροή του στον
οργανισμό του σπουδαιότερου ανθρώπου που γνώρισε η ανθρωπότητα,
του Σωκράτη, ρωτήθηκε από τους μαθητές του, πώς αξιολογούσε
την μουσική,
εκείνος εξόρκισε τους μαθητές να ποιούν μουσική (να συνθέτουν μουσική)
και περί αυτήν να εργάζονται.
Σωρεία εννοιών που συνδυάζουν την μουσική με το κοινωνικό ήθος διατυπώθηκαν κατά το παρελθόν.
Η έντεχνη καταγεγραμμένη μουσική αλλά και οι περί την διδασκαλία αυτής κώδικες, εδώ γεννήθηκαν και από εδώ διαδόθηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το πόνημα αυτό που έχω την τιμή να σας παρουσιάσω μαζί με τον εκδότη μου σήμερα, έρχεται να συμπληρώσει ένα σοβαρό κενό στην μουσική βιβλιογραφία.
Η μουσική πράξη από την αρχαιότητα μέχρι και το τέλος της βυζαντινής
περιόδου αναλύεται και μπορεί εύκολα να γίνει κτήμα κάθε ενδιαφερομένου.
Τα εργαλεία καταγραφής του μουσικού φαινομένου, τόσο εν χρόνω όσο
και εκτός αυτού, τα ανέλαβε εξ αρχής, η σπουδαία φιλοσοφική σχολή
των Πυθαγορείων.
Συνεδέθη, λοιπόν, με τα μαθηματικά από νωρίς.
Όμως η μουσική στην ουσία της δεν αποτελεί μέρος τους.
Ο άνθρωπος την χρειάζεται για να ακουμπήσει την τελειότητα.
Αφού γίνει πρώτα ερωτικός, δηλαδή «εραστής του σύμπαντος κόσμου»
τότε μπορεί με την άσκηση να γίνει «ομοούσιός της» για να δικαιωθεί
εν τέλει γενόμενος «φιλόσοφος».
Η αριστεία είναι προϊόν άοκνης άσκησης για την προσέγγιση του Θείου.
Μεγάλο κενό στην ελληνική βιβλιογραφία αποτελεί η έλλειψη πονημάτων σχετιζόμενων με την μουσική πράξη, ανά τους αιώνες στην πατρίδα μας.
Η παρούσα εργασία έχει την φιλοδοξία να λειτουργήσει σαν το
εναρκτήριο λάκτισμα για την ανάπτυξη της συγγραφής ιστορικών περί
την μουσική πονημάτων.
Η λόγια μουσική, γεννήθηκε εδώ προ αμνημονεύτων χρόνων.
Εδώ προσδιορίστηκε κατά περίπτωση το πρέπον αυτής ήθος.
Εδώ κατοχυρώθηκε η έννοια της πνευματικής ιδιοκτησίας.
Εδώ προσδιορίστηκε ο σπουδαίος κοινωνικός ρόλος του μουσικού φαινομένου.
Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει και πάλι την νέα αφετηρία για μία μουσική δημιουργία που μας προάγει στον δρόμο της πνευματικής τελείωσης».
«Όταν λίγο πριν το κώνειο, ολοκληρώσει την επιρροή του στον
οργανισμό του σπουδαιότερου ανθρώπου που γνώρισε η ανθρωπότητα,
του Σωκράτη, ρωτήθηκε από τους μαθητές του, πώς αξιολογούσε
την μουσική,
εκείνος εξόρκισε τους μαθητές να ποιούν μουσική (να συνθέτουν μουσική)
και περί αυτήν να εργάζονται.
Σωρεία εννοιών που συνδυάζουν την μουσική με το κοινωνικό ήθος διατυπώθηκαν κατά το παρελθόν.
Η έντεχνη καταγεγραμμένη μουσική αλλά και οι περί την διδασκαλία αυτής κώδικες, εδώ γεννήθηκαν και από εδώ διαδόθηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το πόνημα αυτό που έχω την τιμή να σας παρουσιάσω μαζί με τον εκδότη μου σήμερα, έρχεται να συμπληρώσει ένα σοβαρό κενό στην μουσική βιβλιογραφία.
Η μουσική πράξη από την αρχαιότητα μέχρι και το τέλος της βυζαντινής
περιόδου αναλύεται και μπορεί εύκολα να γίνει κτήμα κάθε ενδιαφερομένου.
Τα εργαλεία καταγραφής του μουσικού φαινομένου, τόσο εν χρόνω όσο
και εκτός αυτού, τα ανέλαβε εξ αρχής, η σπουδαία φιλοσοφική σχολή
των Πυθαγορείων.
Συνεδέθη, λοιπόν, με τα μαθηματικά από νωρίς.
Όμως η μουσική στην ουσία της δεν αποτελεί μέρος τους.
Ο άνθρωπος την χρειάζεται για να ακουμπήσει την τελειότητα.
Αφού γίνει πρώτα ερωτικός, δηλαδή «εραστής του σύμπαντος κόσμου»
τότε μπορεί με την άσκηση να γίνει «ομοούσιός της» για να δικαιωθεί
εν τέλει γενόμενος «φιλόσοφος».
Η αριστεία είναι προϊόν άοκνης άσκησης για την προσέγγιση του Θείου.
Μεγάλο κενό στην ελληνική βιβλιογραφία αποτελεί η έλλειψη πονημάτων σχετιζόμενων με την μουσική πράξη, ανά τους αιώνες στην πατρίδα μας.
Η παρούσα εργασία έχει την φιλοδοξία να λειτουργήσει σαν το
εναρκτήριο λάκτισμα για την ανάπτυξη της συγγραφής ιστορικών περί
την μουσική πονημάτων.
Η λόγια μουσική, γεννήθηκε εδώ προ αμνημονεύτων χρόνων.
Εδώ προσδιορίστηκε κατά περίπτωση το πρέπον αυτής ήθος.
Εδώ κατοχυρώθηκε η έννοια της πνευματικής ιδιοκτησίας.
Εδώ προσδιορίστηκε ο σπουδαίος κοινωνικός ρόλος του μουσικού φαινομένου.
Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει και πάλι την νέα αφετηρία για μία μουσική δημιουργία που μας προάγει στον δρόμο της πνευματικής τελείωσης».
Χριστόδουλος Χάλαρης
H έκδοση περιλαμβάνει 8 ψηφιακούς δίσκους ακτίνας (CD)
http://www.ogdoo.gr/politismos/vivlio/i-istoria-tis-arxaias-ellinikis-vyzantinis-mousikis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου