Ετοιµα είναι τα τεχνικά δελτία για τον διαγωνισµό µέσω του οποίου το
υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναβαθµίζει τα Κέντρα
Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), περνώντας τη σχέση µε τους κρατικούς
φορείς στην ψηφιακή εποχή, στην οποία τα πιστοποιητικά θα εκδίδονται
εξ αποστάσεως και µε αυτεπάγγελτη αναζήτηση.
Τα σχετικά κείµενα έχουν ήδη εγκριθεί από το υπουργείο Ψηφιακής
Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενηµέρωσης και η διαγωνιστική διαδικασία
θα ξεκινήσει τον Μάρτιο, ώστε η υλοποίηση του «ψηφιακού ΚΕΠ» (eKEP)
να ξεκινήσει µέσα στο 2019, σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα, Δευτέρα, το Εθνος.
Στους πέντε βασικούς στόχους του έργου περιλαµβάνονται:
- Ο εκσυγχρονισµός της λειτουργίας των ΚΕΠ τόσο για τους υπαλλήλους όσο και για τους πολίτες/επιχειρήσεις, µε την εισαγωγή ψηφιακών διαδικασιών επικοινωνίας και διεκπεραίωσης υποθέσεων.
- Η εισαγωγή διαδικασιών ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης εγγράφων.
- Η αναβάθµιση των υποδοµών µέσω της µεταφοράς τους στο G-Cloud, µε παράλληλη εξασφάλιση της βιωσιµότητάς τους ως αυτόνοµου πληροφοριακού συστήµατος. Με αυτόν τον τρόπο δηµιουργείται ενιαίο περιβάλλον εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ.
- Ο διαχωρισµός του eKEP από την Πύλη ΕΡΜΗΣ στην οποία στηρίζεται σήµερα η λειτουργία των ΚΕΠ και η εξασφάλιση έτσι της βιωσιµότητάς του.
- Η παροχή εξ αποστάσεως εγκεκριµένης ηλεκτρονικής υπογραφής.
Τα ΚΕΠ έχουν καταφέρει να εξελιχθούν σε θεσµό που εκτιµούν οι πολίτες,
καθώς τους απάλλαξε από το κυνήγι των εγγράφων από υπηρεσία σε υπηρεσία.
Σήµερα υπάρχουν ανά την Επικράτεια 1.064 γραφεία ΚΕΠ, που διεκπεραιώνουν περίπου 1.000 διαφορετικές εργασίες.
Μέσα στο 2017 διεκπεραιώθηκαν από τα ΚΕΠ συνολικά 8.519.381 υποθέσεις, αλλά για την ολοκλήρωσή τους χρειάστηκε η φυσική παρουσία του πολίτη είτε στην αρχική αίτηση είτε και ενδιαµέσως εάν απαιτούνταν πρόσθετα δικαιολογητικά.
Οµως η λειτουργία των ΚΕΠ έχει αρχίσει να φθάνει
στα όρια των δυνατοτήτων της, καθώς:
Ο εξοπλισµός του λειτουργούντος συστήµατος ΕΡΜΗΣ – ΚΕΠ αποκτήθηκε
προ δεκαετίας, δηµιουργεί πολλά προβλήµατα στην καθηµερινή λειτουργία
των ΚΕΠ και αυξάνει τον κίνδυνο διακοπής των παρεχόµενων υπηρεσιών.
Οι 3.500 υπάλληλοι των ΚΕΠ χρησιµοποιούν το ΚΕΠ-BO (Back Office) που βρίσκεται στις υποδοµές της Πύλης ΕΡΜΗΣ, για την εισαγωγή, παρακολούθηση και ολοκλήρωση των υποθέσεων.
Η διεκπεραίωση για έναν µικρό αριθµό από πιστοποιηµένες διαδικασίες είναι ηλεκτρονική, δηλαδή µέσω διαλειτουργικότητας της Πύλης ΕΡΜΗΣ και του Πληροφοριακού Συστήµατος του φορέα που εκδίδει το έγγραφο
(π.χ. έναν δήµο).
Ετσι, ο αιτών παραλαµβάνει το έγγραφο που ζήτησε επιτόπου χωρίς
σηµαντικές απαιτήσεις από πλευράς δικαιολογητικών
(π.χ. αρκεί ταυτότητα, απόδειξη ∆ΕΗ κ.λπ.).
«Οι περισσότερες όµως πιστοποιηµένες διαδικασίες ΚΕΠ διεκπεραιώνονται εξωσυστηµικά, δηλαδή το αίτηµα προωθείται προς τον αρµόδιο φορέα είτε
µέσω πιστοποιηµένων φαξ είτε και παραδοσιακά, δηλαδή ο φυσικός φάκελος προωθείται µέσω ταχυδροµείου ή υπαλλήλου ΚΕΠ», όπως αναφέρεται στο τεχνικό δελτίο.
Κύρια αιτία αυτού είναι το γεγονός ότι ενώ οι υπάλληλοι των ΚΕΠ έχουν εξοπλιστεί µε πιστοποιητικά για την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων και θα µπορούσαν να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά µέσω ηλεκτρονικού ταχυδροµείου
τα αιτήµατα και τα δικαιολογητικά, δεν ισχύει το ίδιο για τους αρµόδιους
φορείς στο σύνολό τους.
https://www.ethnos.gr/ellada/20944_ta-kep-mpainoyn-
sto-spiti-mas-telos-oi-oyres-ola-me-ena-klik
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου