Το στίγμα του βιβλίου όπως αναφέρεται στο οπισθόφυλλο:
Αρρενωπός συλλογισμός. Τρυφερά πλασμένα ανδρικά πρόσωπα…
Ο Σωτήρης, ο πατέρας της Ναταλίας, ο κρατούμενος στρατιώτης,
ο Μανώλης,ο Χάρης-ο χειρουργημένος άνδρας-που θα μπορούσε να
μην έχει όνομα για να είναι όλοι οι άνδρες μαζί.
Είναι οι χορογράφοι της ανδρικής περπατησιάς…οι διευθυντές ορχήστρας
των «ανδρικών συναισθημάτων»…
Οι παρουσίες, της Σοφίας, της Ναταλίας, της Αντιγόνης, της Ναυσικάς,
της Νίκης, υπογραμμίζουν με εναργή και διάφανο τρόπο το εύρος και
την λειτουργία αυτών των συναισθημάτων.
Πρόσωπα που η ζωή τούς χαρίζεται με το πιο πολύτιμό της δώρο, την αξιοπρέπεια. Τους δίνεται σε μια παράδοση σπαραχτικά απλή γι αυτό
και σπάνια. Ο έρωτας παραμονεύει παντού… αυτός κάνει σημαντικό το
θάνατο όσο και την ζωή τους.
Η στέρεη και κοφτή γραφή,ο ποιητικά αποσταγμένος λόγος,γίνονται
εργαλεία διείσδυσης στον ανθρώπινο ψυχισμό. Σαν αόρατος άλλος,
ο συγγραφέας, διαπερνά τους τοίχους και αποτυπώνει σε
εναλλασσόμενες εικόνες τα γεγονότα.Πλοκή κινηματογραφική,με μια
κάμερα-αχόρταγο μάτι-να ακολουθεί τα διαδραματιζόμενα σαν να είναι
τα τελευταία πλάνα ζωής που θα δει…
Και στο τέλος-ως επίμετρο δροσιάς-ένα χρωματιστό κορίτσι…τρυφερή
αντίστιξη στις αρσενικές φιγούρες που προηγήθηκαν.
-
*Το βιβλίο περιλαμβάνει
Μία Νουβέλα: "Θάλαμος 810"
Μια τρυφερή ιστορία: "Η Νεκροφάνεια του Πέους"
Μια μικρή ιστορία σαν μεγάλη: "Επαμεινώνδας Καλλικράτους"
Κι ένα αφήγημα της ανάσας: "Το χρωματιστό κορίτσι"
-
ΥΓ.: ο τίτλος που αφορά το συγκεκριμένο διήγημα,είναι ο μόνος που
ταίριαζε στο βιβλίο κατά τον ίδιο τον συγγραφέα...αλλά όταν το
διαβάσεις όλο το βιβλίο,θα δεις ότι δεν πρόκειται γι αυτό
που σκέπτεσαι.
Είναι άλλου είδους έκπληξη.
Ο Σωτήρης, ο πατέρας της Ναταλίας, ο κρατούμενος στρατιώτης,
ο Μανώλης,ο Χάρης-ο χειρουργημένος άνδρας-που θα μπορούσε να
μην έχει όνομα για να είναι όλοι οι άνδρες μαζί.
Είναι οι χορογράφοι της ανδρικής περπατησιάς…οι διευθυντές ορχήστρας
των «ανδρικών συναισθημάτων»…
Οι παρουσίες, της Σοφίας, της Ναταλίας, της Αντιγόνης, της Ναυσικάς,
της Νίκης, υπογραμμίζουν με εναργή και διάφανο τρόπο το εύρος και
την λειτουργία αυτών των συναισθημάτων.
Πρόσωπα που η ζωή τούς χαρίζεται με το πιο πολύτιμό της δώρο, την αξιοπρέπεια. Τους δίνεται σε μια παράδοση σπαραχτικά απλή γι αυτό
και σπάνια. Ο έρωτας παραμονεύει παντού… αυτός κάνει σημαντικό το
θάνατο όσο και την ζωή τους.
Η στέρεη και κοφτή γραφή,ο ποιητικά αποσταγμένος λόγος,γίνονται
εργαλεία διείσδυσης στον ανθρώπινο ψυχισμό. Σαν αόρατος άλλος,
ο συγγραφέας, διαπερνά τους τοίχους και αποτυπώνει σε
εναλλασσόμενες εικόνες τα γεγονότα.Πλοκή κινηματογραφική,με μια
κάμερα-αχόρταγο μάτι-να ακολουθεί τα διαδραματιζόμενα σαν να είναι
τα τελευταία πλάνα ζωής που θα δει…
Και στο τέλος-ως επίμετρο δροσιάς-ένα χρωματιστό κορίτσι…τρυφερή
αντίστιξη στις αρσενικές φιγούρες που προηγήθηκαν.
-
*Το βιβλίο περιλαμβάνει
Μία Νουβέλα: "Θάλαμος 810"
Μια τρυφερή ιστορία: "Η Νεκροφάνεια του Πέους"
Μια μικρή ιστορία σαν μεγάλη: "Επαμεινώνδας Καλλικράτους"
Κι ένα αφήγημα της ανάσας: "Το χρωματιστό κορίτσι"
-
ΥΓ.: ο τίτλος που αφορά το συγκεκριμένο διήγημα,είναι ο μόνος που
ταίριαζε στο βιβλίο κατά τον ίδιο τον συγγραφέα...αλλά όταν το
διαβάσεις όλο το βιβλίο,θα δεις ότι δεν πρόκειται γι αυτό
που σκέπτεσαι.
Είναι άλλου είδους έκπληξη.
Ο Φαίδων Θεοφίλου γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1947.
Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες.
Εργάζεται στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας ως στέλεχος
ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας. Γράφει πεζογραφία και ποίηση.
Έργα του έχουν μεταφραστεί σε ξένες γλώσσες, ενώ αποσπάσματα
από τη δουλειά του φιλοξενούνται σε πολλές ελληνικές και ξένες
ανθολογίες. Είναι ιδρυτικό μέλος του Ελληνοαυστριακού Πολιτιστικού
και Μορφωτικού Ινστιτούτου και του Θουκυδίδειου Κέντρου Επιστημών. Αρθρογραφεί στον επαρχιακό και τον αθηναϊκό Tύπο, είναι μόνιμος
λογοτεχνικός συνεργάτης του περιοδικού "Έρευνα".
Σπούδασε κοινωνικές επιστήμες.
Εργάζεται στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας ως στέλεχος
ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας. Γράφει πεζογραφία και ποίηση.
Έργα του έχουν μεταφραστεί σε ξένες γλώσσες, ενώ αποσπάσματα
από τη δουλειά του φιλοξενούνται σε πολλές ελληνικές και ξένες
ανθολογίες. Είναι ιδρυτικό μέλος του Ελληνοαυστριακού Πολιτιστικού
και Μορφωτικού Ινστιτούτου και του Θουκυδίδειου Κέντρου Επιστημών. Αρθρογραφεί στον επαρχιακό και τον αθηναϊκό Tύπο, είναι μόνιμος
λογοτεχνικός συνεργάτης του περιοδικού "Έρευνα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου