*Ενενήντα εμπορικά πλοία-ραδιενεργές βόμβες βυθίστηκαν σκόπιμα στη Μεσόγειο Θάλασσα κατά την περίοδο 1985-1996, μετατρέποντας σχεδόν
το σύνολο της θαλάσσιας περιοχής σε υγρό τάφο, με τις θανάσιμες συνέπειες
(και για την Ελλάδα) που είναι δεδομένο πως υπάρχουν για την ανθρώπινη υγεία, αλλά και το οικοσύστημα, να παραμένουν ανυπολόγιστες!
*Ενα από αυτά, μάλιστα, όπως έγραφε η εφημερίδα «Il Messaggero», καταβυθίστηκε την περίοδο εκείνη ανοιχτά των ακτών της Καλαβρίας, όπου πρόσφατα υπήρξαν καταγγελίες για «αυξημένα επίπεδα ραδιενέργειας»,
γεγονός που έδωσε αφορμή στις Αρχές να δώσουν εντολή πραγματοποίησης μετρήσεων, τα αποτελέσματα των οποίων όμως δεν έχουν εκδοθεί ακόμη.
*Σαν να μην έφτανε αυτό, η εφημερίδα αναφέρεται και σε έγγραφο του 2009 του δικαστή Μπρούνο Τζορντάνο, σχολιάζοντας ότι η υπόθεση θάφτηκε,
καθώς «κρατήθηκε μυστικό για χρόνια». Σε αυτό το έγγραφο μάλιστα
ο δικαστής καταγγέλλει ότι εντοπίστηκε στο Ιόνιο, ανοιχτά των ακτών της Καλαβρίας, το πλοίο-φάντασμα «Cunsky», στο οποίο επίσης υπήρχαν βαρέλια
με επικίνδυνα απόβλητα, αλλά και ανθρώπινα κρανία!
*Την αποκάλυψη του σκανδάλου έκανε η επιτροπή του ιταλικού Κοινοβουλίου,
η οποία την περίοδο αυτή ερευνά υποθέσεις παράνομης διακίνησης ραδιενεργών και τοξικών αποβλήτων. Απόρρητα έγγραφα των μυστικών υπηρεσιών που αποχαρακτηρίστηκαν πρόσφατα δείχνουν, σύμφωνα με τη «Messaggero», ότι περίπου 90 σκοπίμως βυθισμένα πλοία έχουν δηλητηριάσει τη θαλάσσια
γειτονιά μας. Πιο συγκεκριμένα, την αποκάλυψη έκανε ο πρόεδρος της
επιτροπής Αλεσάντρο Μπράτι, ανακοινώνοντας ότι 60 έγγραφα της πρώην υπηρεσίας πληροφοριών Sismi έχουν αποχαρακτηριστεί έπειτα από αίτημά του και το περιεχόμενό τους πρόκειται να δοθεί στη δημοσιότητα.
Εγγραφα
*Ανάμεσά τους βρίσκονται και έγγραφα, τα οποία αφορούν πλοία που βυθίστηκαν στη Μεσόγειο. «Τα ναυάγια μπορεί να περιέχουν επικίνδυνα ή ραδιενεργά απόβλητα» σημειώνει η κοινοβουλευτική επιτροπή, σύμφωνα με
την εφημερίδα. Ενα από τα έγγραφα, το οποίο η Sismi απέστειλε στο πρωθυπουργικό γραφείο του Λαμπέρτο Ντίνι και το υπουργείο Αμυνας της Ιταλίας στις 5 Σεπτεμβρίου 1995, αποκαλύπτει ότι από τις 14 Απριλίου 1989
έως τις 22 Ιουλίου 1995 περίπου 90 εμπορικά πλοία με επικίνδυνα απόβλητα βυθίστηκαν στη Μεσόγειο.
*Οπως σημειώνει η «Messaggero», καταγράφονται οι συντεταγμένες των ναυαγίων, το φορτίο, τα στοιχεία των εφοπλιστών, η διαδρομή τους κ.ά. Αγνωστο παραμένει δε, και το αν υπάρχει ελληνική εμπλοκή, καθώς θα χρειαστεί να περιμένει κανείς να δει το περιεχόμενο των εγγράφων για να μπορέσει να διαπιστώσει αν στα ονόματα των πλοιοκτητών αναφέρεται και το όνομα κάποιου Ελληνα εφοπλιστή.
«Τα τοξικά προκαλούν λευχαιμία και άλλες θανατηφόρες ασθένειες»
«Τα πυρηνικά είναι γεννήτορες της λευχαιμίας και πολλών άλλων θανατηφόρων ασθενειών. Πρόκειται για ένα τεράστιο περιβαλλοντικό σκάνδαλο, ένα έγκλημα που αποσιωπάται...» αναφέρει στη «δημοκρατία» ο διευθυντής στο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος Θοδωρής Τσιμπίδης, σχολιάζοντας τα όσα αποκαλύφθηκαν από τον ιταλικό Τύπο.
«Τα βαρέλια αυτά (με τοξικά και πυρηνικά απόβλητα) κάποια στιγμή θα ανοίξουν. Κάποια πιθανώς να υπέστησαν ρήγματα την ώρα που βυθίζονταν. Μετά τα 100-150 μέτρα θέλει ειδική κατασκευή (για να μη διαρρεύσουν), η οποία προφανώς δεν υπήρχε. Και όσα δεν έσπασαν από την πίεση που ασκεί το βάθος από εκεί
και πέρα κινδυνεύουν από τη διάβρωση που θα προέλθει από την ηλεκτρόλυση, η οποία διαρκεί περίπου μία δεκαετία. Αρα, σήμερα κινδυνεύουμε άμεσα.
*Πρέπει ο κόσμος να καταλάβει πως είναι τα απόβλητα των Βορειοευρωπαίων. Δεν υπάρχουν μικρές χημικές βιομηχανίες, αλλά και η πυρηνική βιομηχανία
στην Ευρώπη είναι συγκεκριμένη. Μία “μαφία” οργανωμένη, με κοστούμια,
έκανε συμφωνίες με μεγάλες βιομηχανίες στην Ευρώπη, με την “υπόσχεση”
ότι θα πάνε τα απόβλητα κοντά στην Αφρική και θα τα θάψουν εκεί»
10.02.2017
- https://www.dimokratianews.gr/content/71876/ploia-thanatoy-me-radienergeia-stis-thalasses-tis-elladas
- https://geograficamente.wordpress.com/2009/09/27/discarica-mediterraneo-%E2%80%93-le-navi-dei-veleni-dove-smaltire-le-scorie-radioattive-del-nucleare-civile-e-militare-in-africa-o-nel-mediterraneo/
Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις
13 Οκτωβρίου 2009
E-4864/09
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ υποβολή: Cristiana Muscardini (PPE) προς την Επιτροπή
13 Οκτωβρίου 2009
E-4864/09
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΩΤΗΣΗ υποβολή: Cristiana Muscardini (PPE) προς την Επιτροπή
Θέμα: Ναυάγιο του πλοίου Cunsky
Απάντηση/απαντήσεις
Σε μικρή απόσταση από το Cetraro (Καλαβρία) εντοπίστηκε στον θαλάσσιο πυθμένα, σε βάθος 500 μέτρων, το φορτηγό πλοίο Cunsky, το οποίο είχε βυθιστεί με 120 δηλητηριώδη βαρέλια στο κύτος του. Είναι προφανής η επικινδυνότητα αυτού του φορτίου λόγω της ρύπανσης που θα μπορούσε
να προκληθεί, με καταστροφικές συνέπειες για το οικοσύστημα, παρόλο που
επί του παρόντος δεν μπορεί ακόμη να υπολογιστεί το σύνολο των επιπτώσεων. Η Επιτροπή συνέβαλε στη χρηματοδότηση του σχεδίου δημιουργίας μιας βάσης δεδομένων για την παρακολούθηση και την εξυγίανση σε βάθος, που όρισε ως τοποθεσία των δοκιμών το καταφύγιο των κητωδών το οποίο βρίσκεται μεταξύ της Λιγουρίας και της Κορσικής, και που επέτρεψε τον εντοπισμό 500 και πλέον ναυαγίων πλοίων τα οποία βυθίστηκαν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και ύστερα. Μεταξύ αυτών, όπως είναι γνωστό, ανελκύστηκε πέρυσι από βάθος 75 μέτρων, απέναντι από τις ακτές της Γένοβας, το δεξαμενόπλοιο Haven.
Όλα αυτά δείχνουν ότι υπάρχουν γνωστές μέθοδοι, μέσα και τεχνολογίες ανέλκυσης, που έχουν δοκιμαστεί σε διάφορες περιπτώσεις.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1.είναι ενήμερη σχετικά με τους κινδύνους που ενέχει η βύθιση του Cunsky;
2.υπάρχουν μέτρα, και τι είδους, για την πρόληψη αυτών των κινδύνων;
3.δεν θεωρεί σκόπιμη τη σύσταση μιας ευρωπαϊκής ομάδας δράσης η οποία θα επιτηρεί την απόρριψη των τοξικών αποβλήτων, καθώς και την απόρριψή τους διά ξηράς και διά θαλάσσης;
4.επαρκούν οι οδηγίες για την καταπολέμηση της ρύπανσης, καθώς και για την προστασία της θαλάσσιας ισορροπίας, ώστε να αποτραπούν αυτοί οι κίνδυνοι, πέρα από τις εγκληματικές ενέργειες, όπως είναι το παράνομο εμπόριο επικίνδυνων αποβλήτων;
5.είναι διατεθειμένη να συνεργαστεί με την ιταλική κυβέρνηση και με την περιφέρεια της Καλαβρίας με σκοπό την ανέλκυση των δηλητηριωδών βαρελιών που βρίσκονται σε βάθος 500 μέτρων;
Απάντηση/απαντήσεις
Σε μικρή απόσταση από το Cetraro (Καλαβρία) εντοπίστηκε στον θαλάσσιο πυθμένα, σε βάθος 500 μέτρων, το φορτηγό πλοίο Cunsky, το οποίο είχε βυθιστεί με 120 δηλητηριώδη βαρέλια στο κύτος του. Είναι προφανής η επικινδυνότητα αυτού του φορτίου λόγω της ρύπανσης που θα μπορούσε
να προκληθεί, με καταστροφικές συνέπειες για το οικοσύστημα, παρόλο που
επί του παρόντος δεν μπορεί ακόμη να υπολογιστεί το σύνολο των επιπτώσεων. Η Επιτροπή συνέβαλε στη χρηματοδότηση του σχεδίου δημιουργίας μιας βάσης δεδομένων για την παρακολούθηση και την εξυγίανση σε βάθος, που όρισε ως τοποθεσία των δοκιμών το καταφύγιο των κητωδών το οποίο βρίσκεται μεταξύ της Λιγουρίας και της Κορσικής, και που επέτρεψε τον εντοπισμό 500 και πλέον ναυαγίων πλοίων τα οποία βυθίστηκαν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και ύστερα. Μεταξύ αυτών, όπως είναι γνωστό, ανελκύστηκε πέρυσι από βάθος 75 μέτρων, απέναντι από τις ακτές της Γένοβας, το δεξαμενόπλοιο Haven.
Όλα αυτά δείχνουν ότι υπάρχουν γνωστές μέθοδοι, μέσα και τεχνολογίες ανέλκυσης, που έχουν δοκιμαστεί σε διάφορες περιπτώσεις.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1.είναι ενήμερη σχετικά με τους κινδύνους που ενέχει η βύθιση του Cunsky;
2.υπάρχουν μέτρα, και τι είδους, για την πρόληψη αυτών των κινδύνων;
3.δεν θεωρεί σκόπιμη τη σύσταση μιας ευρωπαϊκής ομάδας δράσης η οποία θα επιτηρεί την απόρριψη των τοξικών αποβλήτων, καθώς και την απόρριψή τους διά ξηράς και διά θαλάσσης;
4.επαρκούν οι οδηγίες για την καταπολέμηση της ρύπανσης, καθώς και για την προστασία της θαλάσσιας ισορροπίας, ώστε να αποτραπούν αυτοί οι κίνδυνοι, πέρα από τις εγκληματικές ενέργειες, όπως είναι το παράνομο εμπόριο επικίνδυνων αποβλήτων;
5.είναι διατεθειμένη να συνεργαστεί με την ιταλική κυβέρνηση και με την περιφέρεια της Καλαβρίας με σκοπό την ανέλκυση των δηλητηριωδών βαρελιών που βρίσκονται σε βάθος 500 μέτρων;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου